bv afbouwen, hoe?

22-04-2011 18:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet echt wijzer van alle sites... en omdat ik zulke fijne ervaringen heb op dit forum stel ik hier maar mijn vraag!

Mijn zoontje is 7,5 maand oud. Ik wil starten met afbouwen.

Hij komt 5 a 6 keer per dag.

Ons schema ziet er meestal zo uit

06u bv

08u bv (ivm mijn werk)

1000 fruit

11u bv

13u brood, half boterhammetje maar

15u bv

1730 bv (hij moet de borst zodra hij mij ziet, ook al heeft hij net nog gedronken)

19u groente

20u bv en vaan 50 ml extra kv.

ik wil starten met de voeding van 1730 te laten vallen. Goed plan?

en daarna? en dan alle bv vervangen voor 180 ml kv?

of is dat teveel?

hoe doe ik dit in godesnaam?
Ik zou die van 6 uur vervangen, dan hoeft hij om 8 uur niets. De volgende zou ik die van 17.30 nemen. 180 maken en maar even aankijken hoeveel hij ervan drinkt. Wil je snel afbouwen? Dan steeds 3 dagen wachten voordat je volgende voeding stopt. Bv loopt vanzelf terug! Knap gedaan hoor 7,5 maand!
Ik zou niet starten met het schrappen van de voeding die hij het liefste wil: die van mama als hij haar eindelijk weer ziet. Ik zou beginnen met die van 11.00 uur. Dan geef je de boterham iets eerder en dan een flesje melk erbij. Zoals hij later een beker melk bij zijn boterham krijgt.

Verder, voedingen om en om afbouwen, borst - fles - borst - fles. Anders krijg je zelf misschien weer stuwing. Tussen het laten vallen van de voedingen laat je 4 tot 7 dagen zitten. Ligt er een beetje aan hoe jij en je zoontje erop reageren.

Ik ben benieuwd of je de reacties op dit topic alleen ter kennisgeving aanneemt, of dat je straks ook met zelf met een reactie komt.
08u doe ik meer voor mezelf en dat hiju maar 2x fles hoeft op kdv en ik dus maar 2x kolven
O wacht van 6 en 8 zijn bv. Mh dan die van 8 maar eerst stoppen.
Kezz waarom vraag je je dat af?
maar die van 1730 drinkt hij nauwelujks...

en om 11u heb ik echt stuwing en kolf ik het meesr
hey daar 'komt' er weer een!

is inderdaad irritant!
quote:Lenthe81 schreef op 22 april 2011 @ 18:50:

Kezz waarom vraag je je dat af?Omdat Ilske heel vaak dingen vraagt op het forum, waar dan veel reacties op komen. En vervolgens komt Ilske niet meer terug op haar topic om te vertellen wat ze ervan vindt/wat ze gedaan heeft/wat ze besloten heeft/wat ze gekocht heeft.
O ok dan ga ik maar verder niet meer meedenken (0:
Maar ze heeft wel 1 keer gereageerd! To hoezo reageer je bij andere topics niet meer? Mensen nemen de moeite om te reageren op jouw vraag!
Ik reageer nu toch? en reageer vrijwel altijd hoor!

soms stel ik een vraag en dan krijg ik een antwoord en dan hoef ik daar verder niet veel tijd aan te wijden behalve dank je wel zeggen voor de moeite! Verder reageer ik ook vaak op andere topics hoor om mensen te helpen!

maar goed, on topic! andere ervaringen zijn zeer welkom!
Je doet jezelf nu wel iets mooier voor, Ilske. Je bent zeer beperkt in je reacties op je eigen topics (en dat zijn er nogal wat geweest....). Maar het siert je dat je hier nu wel komt reageren.

On topic: Het is inderdaad slim om eerst de voedingen te vervangen die je nu kolft. Hoe eerder de kolf het raam uit kan, hoe beter, toch?
Ok (0:
oh.. maar die van 15u dus...

zal ik dan niet het kolfmoment op de dagen dat ik werk een uurtje later doen dus om 12u om de tijd niet te lang te laten zijn?
ik dacht zelf om die van 1730 gewoon direct te vervangen door groentehapje...

vaak gaat meneertje om 18u een uurtje slapen en krijgt hij om 19u zijn groente maar ligt dan pas tegen 21u te slapen..

beetje laat ook misschien,.

dus als ik nou om 1730 groente geef ipv de borst, met wat water in een bekertje ofzo (is hij dol op maar vermijd ik nu te geven)? of is het echt beter om die van 15u te vervangen???

wat zegt de rest?
dag meiden,

ik ben toch maar gestart met die van 1730/18u te vervangen, op aanraden van CB waar ik toevallig toch was en zij zeggen bij 5 voedingen moet je met voeding 4 beginnen dan voeding 2 dan 3 en dan heb je alleen nog avond en ochtendvoeding....

Ritme is nu nl als volgt:

07u bv

0830 fruithap

1030 bv

14u bv

1730 bv (beetje)

1900 warme maaltijd

20u bv

Nu bedachten mijn man en ik ons dat we misschien voeding van 1730 kunnen vervangen voor warme maaltijd?

nu eet hij nl maar matigjes.. laatste twee dagen heb ik hem 90 ml gekolfde (uit vriezer) melk gegeven om 1730.

moet ik alle voedingen vervangen door fv of kan het ook door diksap of iets dergelijsk?
Waarom bel je niet gewoon het CB met je vragen, als je toch niet van plan bent iets te doen met de reacties die je hier krijgt en wel met CB adviezen? Bespaart een boel mensen werk en/of ergernissen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven