Rotspinnen!!

23-04-2011 13:49 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ohhhhhhh, ik dacht er zo goed als vanaf te zijn, maar ik word net weer keihard geconfronteerd met mijn spinnenangst.

Ik heb me heel erg verheugd op een dagje zonnen in de tuin.

Ben alleen thuis, heb net gescrubd en me ingesmeerd en heb een goed boek liggen die ik al heel lang wil lezen.

Dus ik de tuin in. Eerst even wat onkruid getrokken (want ja, ik moet het luieren wel verdiend hebben, dat maakt het nóg lekkerder) en daarna mijn terras opnieuw ingedeeld.

En toen ik de laatste zak tuinaarde wilde verplaatsen gebeurde het: er zat een GIGANTISCHE, gevaarlijk uitziende, zwarte, harige spin!

Ik schrok er zo erg van, dat ik echt in paniek raakte.

En hij zat vlakbij mijn deur, dus ik durfde ook niet meer naar binnen. Uiteindelijk heb ik dat wel gedaan (met mijn ogen dicht) en heb ik de deur achter me op slot gedaan (want dat helpt )

Nu zit ik dus binnen met een hartslag van 220 en baal ik zo van mezelf! Zoals ik al schreef: ik dacht van mijn angst af te zijn.. Niet dus.

Zo frustrerend dat ik heel mijn dag hierdoor laat verzieken.

En in therapie durf ik al helemaal niet, want overal wordt gezegd dat exposure de beste (of enige) methode is. Ieeehhh!

Ik wilde het heel graag even van me afschrijven.

Herkenning is fijn, maar ik weet niet zeker of ik nog meer verhalen over confrontaties met deze monsters aankan!
Ik snap je! Ze zijn ook afschuwelijk. Brrr! En ik vind je een held dat je toch naar binnen durfde te gaan!

Maarruh, had je die zak aarde niet perongeluk op dit beestje kunnen laten vallen? Of misschien dat je met een stofzuiger iets kan bewerkstelligen?
Misschien werkt dit als therapie: probeer het spinnetje op je beeldscherm aan te raken. We beginnen met een vriendelijk lachend exemplaar:

Let er overigens op dat deze spin 'slechts' zeven poten heeft.
NEEEE, geen therapie!

Haha! Zelfs dit exemplaar is nu ff te heftig. Ik zit nog vol adrenaline en ben nu al bang voor wat ik straks te zien ga krijgen op mijn beeldscherm.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een spin doodmaken kan ik ook niet. Ook niet met een stofzuiger of een ander hulpmiddel. Dat is eigenlijk wel ernstig he?
Oke, ik ga hem aanraken.

Is het normaal dat zelfs dit exemplaar al zoveel weerstand oproept? Ik durf er nu wel naar te kijken, maar het brengt wel een soort lichamelijke reactie teweeg.

Ohhh, ik ben echt geestesziek!!
Nee hoor, ik snap het echt. Ik vind een spin op-stof-zuigen ook eng. Het beestje gaat toch via de slang door je handen. Ieeeh!

Overigens zat er wel een grappig verhaaltje bij de zevenpotige spin (wat hem dus praktisch een insect maakt, en die zijn niet eng (zie lieveheersbeestjes en vlinder) ). Kun je geen ventilator op hem richten zodat ie weg waait?
Spinnentherapie les 2: habitat

Ook niks engs aan toch?
ik volg dit even want kan de therapie ook wel gebruiken
Spinnentherapie les 3:

Dit exemplaar kijkt al iets stompzinniger. Maar nog steeds te doen toch? Het is immers niets minder dan een aantal oplichtende pixels waar je naar zit te kijken. No worries!
anoniem_84626 wijzigde dit bericht op 23-04-2011 14:09
Reden: Plaatje werkte niet
% gewijzigd
quote:mymelody schreef op 23 april 2011 @ 14:06:

ik volg dit even want kan de therapie ook wel gebruikenHaha, en dat op je vrije zaterdagmiddag
Annelize, ik durf niet meer!!

De habitat is het matje voor mij.

Ik ben blij dat les 3 niet weergegeven wordt.

Wel heel lief van je, maar straks durf ik mijn eigen topic niet meer te openen!!

Wel fijn dat je me begrijpt. Al ben ik nog lang niet zo ver als jij (ik wil niet eens wéten wat je bent tegen gekomen toen je deze plaatjes zocht).
Haha, het beste moment voor iets wat je al lang hebt uitgesteld komt nooit uit leuk dat je dit doet hoor Annelize. Kom op Jules, jij kunt het ook. Neem een glaasje melk, daar word je rustig van. Of moeten we echt een nieuw topic openen?
Okee, okee, ik hou me in. Overigens was dit voor mij puur op therapeutische basis Als zo'n exemplaar zich hier nu zou tonen, was ik allang gillend weggerend.

Gisteren vroeg ik me ook nog af. Stel er zit een spin bij mijn dochter in haar wieg, wat doe ik dan? Haal ik mijn dochter er gauw uit, om haar 'te beschermen', of haal ik toch de stofzuiger er bij? Ik ben er nog niet helemaal uit.
Uhm TO, ben je al gillend weg gerend?

Spinnentherapie les 4: iets tastbaars (ja toch! We gaan nog even door, nu het ijzer heet is)

Ook nog te doen toch?
Ik ben er nog.

Niet helemaal van harte, maar toch.

Ik schrik wel van mezelf. Door die confrontatie van net, lijkt mijn angst ineens weer helemaal aangewakkerd. Zelfs zo erg dat ik écht angst voel bij het kijken naar de nepperds.

Misschien wil je bij de 'echte' exemplaren een linkje plaatsen ipv een directe foto?

Wel fijn dat ik niet de enige ben. Zet 'm op mymelody!

Een nieuw topic is niet nodig. Ik vertrouw erop dat jullie het rustig opbouwen.:-)
Spinnentherapie les 5: opdracht

Zing uit volle borst mee met dit liedje:

waterspin wonderspin
Ik doe niet aan shocktherapie We bouwen het heel rustig op :-)
Hey Jules, even serieus: ik vind het wel heel naar voor je dat je opeens realiseert dat je echt bang voor ze bent. Was het niet het schrikeffect dat je zo doet huiveren?
Is geen geintje, ik vraag me af of je kunt wennen door details van de spin te zien.
Wat denk jij dat zo'n klein spinnetje jou aan zal doen? Niks toch?! Dus waarom er bang voor zijn? Jij bent 100 keer groter!!

Echt vrouwen...
Zie je, je kan 'm vasthouden!

Ja, het schrikeffect helpt zeker niet mee.

Maar ik kan daarna ook gewoon niet meer bekomen van die schrik. Ik heb het sinds een jaar of acht (toen was ik 20). Voor die tijd ben ik nooit bang geweest.

Ik kan ook echt niet naar ze kijken. Ook niet naar een dooie.

De manier waarop ze lopen vind ik ook erg naar. Ze kunnen soms echt een sprintje trekken ineens.

Ik woonde ooit ergens waar veel spinnen zaten. Groter dan ik ze ooit heb gezien. Als die joekels over de muur liepen kon je ze haast horen trippelen ( ).

Nee serieus, ze waren groter dan mijn handpalm en leken echt uitheems te zijn ofzo.

Ik denk dat we ergens een nest hadden, want in totaal hebben we er een stuk of 10 gehad. De buurjongen maakte ze dood met een vliegenmepper (na 2 biertjes) en die vond ze ook echt raar. Ik zat dan meestal hyperventilerend op de keukentafel ofzo. Ik denk dat mijn angst daar is ontstaan.

En bij jou?
Je kunt hem ook kapotstampen. Zo zie ik ze toch het liefst

Overigens vrees ik wel dat Jules niet meer terugkomt bij het zien van die grote spinnen.
Bij mij is het ontstaan doordat mijn oma er bang voor was. Ze zag een spin door de kamer heen hollen, pakte haar schoen en mepte de spin plat. Ik dacht, ik kijk wel even. Zie ik daar zo'n groot, zwart, inmiddels uitgestrekt exemplaar liggen. Ik werd meteen bang, gooide de schoen weg (lekker handig), en rende keihard naar de bank waar mijn oma zat. Zaten we dan. Met z'n tweeën op opa wachten, zodat hij het weg kon halen.

Verder heb ik er een talent voor ontwikkeld dat de grote enge harige spinnen altijd naar mijn huis toekomen. Ik ben ook wel eens een schorpioen tegengekomen op mijn hotelkamer toen ik op vakantie was. Hoewel het gevaar daar een stuk reeëler is, was ik daar vreemd genoeg weer niet bang voor (al mocht mijn vriend het beestje toch dmv een glas weghalen. Dat dan weer wel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven