vermist / verdwaald katje

24-04-2011 22:45 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hoorde ik steeds maar een hoop gepiep en hoog gemiauw buiten. Een klein rood katje schrok zich steeds lam van de auto's e spurtte dan maar weer onder een stilstaande auto. Ik ben hem een bakje water gaan brengen (tis warm), maar echt dorst had ie niet. Wel liet ie me niet meer gaan, kopjes geven, miauwen, superaanhankelijk! (En extreem schattig..) Met huisgenootje overlegd, en we hebben hem nu op de gang geinstalleerd.

Ik ben op internet aan t zoeken naar vermiste rode katjes, maar kan niet echt iets vinden. Gezien z'n aanhankelijkheid is het echt een huiskat en is ie verdwaald. (Ik kan me niet voorstellen dat iemand m buiten heeft gezet, hij is te mooi en te schattig) Kattenmensen, wat kan ik het beste doen? Hij heeft water en een zacht kleedje om op te slapen. We hebben kranten in een bak gelegd als soort van kattenbak. En mn huisgenootje heeft verse zalm neergelegd voor hem (stelletje sentimentele trutten zijn we;-))

Ik zal morgen Amivedi bellen en het asiel. Wat kan ik nog meer doen? (Vind het superzielig voor zn baasje die nu misschien paniekerig naar haar/zijn katje op zoek is.)
quote:Elmo22 schreef op 24 april 2011 @ 23:25:

Waar ergens heb je dat katje gevonden?? De poes van mijn ouders is sinds vorige week donderdag vermist!

Een klein rood met wit katje, 9 maanden oud. We hebben overal in de omgeving affiches hangen en er is een anonieme brief binnen gekomen met iemand die meent haar aangereden te hebben... De brief vertelt niet waar en wanneer dat was dus we hebben hier helemaal niks aan en kunnen niets uitsluiten..

Ze is ook als vermist opgegeven bij amivedi/dierenarts en dergelijke en is gechipt.Waar wonen je ouders?
katje in bed is gezellig
quote:Friezin71 schreef op 24 april 2011 @ 23:36:

[...]

Ne, nee, ik zal hem echt geen zalm blijven voeden, maar we hadden niets anders in huis. Morgen is de appie weer open dus haal ik wat kattenvoer voor hem. Ik heb inderdaad niet veel verstand van katten, dus ik ben hartstikke blij met alles wat je vertelt, hoor, MV!. Alleen op mn kamer laten slapen vind ik niet fijn. Hij is zo aanhankelijk dat ie vast op bed springt en dat vind ik een beetje een eng idee. Ivm vlooien, maar ook gewoon een katje op bed. Ik ken hem tenslotte nog niet echt, he.Ik zie ook dat je het goed bedoelt met het katje. Goed dat je morgen even naar de supermarkt gaat. Koop nog even geen kattenmelk want je weet nog niet of het katje diarree heeft. Koop wat harde brokken en evt. een klein blikje zachtvoer. Geef je hem vanavond nog een bakje water? En een handdoek in de gang geven kan toch wel?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
hmm... gezien je nickname gok ik dat het niet onze kat is, hele andere regio namelijk. Lijkt me sterk dat ze zooo ver heeft gelopen! Dan zal ik misschien toch maar die anonieme brief moeten geloven :'(
quote:Friezin71 schreef op 24 april 2011 @ 23:39:

[...]

Waar wonen je ouders?Noord-brabant.. Zou dat kunnen?
oeps.. 1x is genoeg!
quote:Elmo22 schreef op 24 april 2011 @ 23:41:

[...]

Noord-brabant.. Zou dat kunnen?Nee, ik woon in Delft. Och, wat jammer, zou fijn zijn voor je ouders als dit katje het was!
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 april 2011 @ 23:40:

[...]

Ik zie ook dat je het goed bedoelt met het katje. Goed dat je morgen even naar de supermarkt gaat. Koop nog even geen kattenmelk want je weet nog niet of het katje diarree heeft. Koop wat harde brokken en evt. een klein blikje zachtvoer. Geef je hem vanavond nog een bakje water? En een handd

oek in de gang geven kan toch wel?Oh, maar hij heeft water, en een vachtje om op te slapen en een afwasteiltje met kranten voor zn plasjes (nu maar hopen dat ie dat herkent...) en een soort van mandje op zn zijkant waar ie in kan liggen zodat ie zich een beetje kan verstoppen. En nee, geen kattenmelk!
quote:Friezin71 schreef op 24 april 2011 @ 23:46:

[...]

Oh, maar hij heeft water, en een vachtje om op te slapen en een afwasteiltje met kranten voor zn plasjes (nu maar hopen dat ie dat herkent...) en een soort van mandje op zn zijkant waar ie in kan liggen zodat ie zich een beetje kan verstoppen. En nee, geen kattenmelk!Volgens mij heeft die kat gewoon dikke mazzel met jullie.
Wat misschien morgen het beste is, toch het asiel bellen en de situatie uitleggen. Als je hem daar brengt kunnen zij kijken of de kat gechipd is, of die niet ziek is, voor goed voer zorgen en verzorging als die ziek is, en ook als die niet ziek is. Goed voer en in nood voor een ander baasje.

Je geeft aan dat je het eng vind misschien is het even teveel gevraagd om hiervoor te zorgen? Dus met alle goede bedoelingen hoor, want gelukkig is het katje binnen bij jou en niet op straat. Maar het valt niet mee voor een kitten te zorgen als je geen katten gewend bent?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Friezin71 schreef op 24 april 2011 @ 23:46:

[...]

Oh, maar hij heeft water, en een vachtje om op te slapen en een afwasteiltje met kranten voor zn plasjes (nu maar hopen dat ie dat herkent...) en een soort van mandje op zn zijkant waar ie in kan liggen zodat ie zich een beetje kan verstoppen. En nee, geen kattenmelk!Nou dan komt die de nacht wel door.
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 april 2011 @ 23:49:

Je geeft aan dat je het eng vind misschien is het even teveel gevraagd om hiervoor te zorgen? Dus met alle goede bedoelingen hoor, want gelukkig is het katje binnen bij jou en niet op straat. Maar het valt niet mee voor een kitten te zorgen als je geen katten gewend bent?Zou jij een onbekende kat die je van straat geplukt hebt dan wel in je bed/slaapkamer laten slapen MV? Want dat schreef TO dat ze de kat niet in haar slaapkamer wil hebben omdat die erg aanhankelijk is en vast op bed springt en ze dat ivm vlooien en onbekende kat een beetje eng vind.
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 april 2011 @ 23:49:

Wat misschien morgen het beste is, toch het asiel bellen en de situatie uitleggen. Als je hem daar brengt kunnen zij kijken of de kat gechipd is, of die niet ziek is, voor goed voer zorgen en verzorging als die ziek is, en ook als die niet ziek is. Goed voer en in nood voor een ander baasje.

Je geeft aan dat je het eng vind misschien is het even teveel gevraagd om hiervoor te zorgen? Dus met alle goede bedoelingen hoor, want gelukkig is het katje binnen bij jou en niet op straat. Maar het valt niet mee voor een kitten te zorgen als je geen katten gewend bent?Het is geen kitten, wel een jong katje. Ik schat 1 hooguit 2 jaar oud.
quote:borderwalk schreef op 24 april 2011 @ 23:54:

[...]

Zou jij een onbekende kat die je van straat geplukt hebt dan wel in je bed/slaapkamer laten slapen MV? Want dat schreef TO dat ze de kat niet in haar slaapkamer wil hebben omdat die erg aanhankelijk is en vast op bed springt en ze dat ivm vlooien en onbekende kat een beetje eng vind.Als de kat zo aanhankelijk is dan zou ik die niet alleen in de gang laten slapen. Maar het is geen veroordeling naar TO toe. In eerste instantie was er niet gezegd dat de kat iets had om op te slapen omdat die misschien vlooien zou hebben, dat vond ik zielig. Want een handdoek is zo op 90 graden te wassen. Maar daar heeft ze op geantwoord later.
quote:Friezin71 schreef op 24 april 2011 @ 23:55:

[...]

Het is geen kitten, wel een jong katje. Ik schat 1 hooguit 2 jaar oud.Ok. Maar de chip is voor ons zo niet te lezen, een dierenarts of dierenambulance/asiel wel. Misschien is dan de eigenaar al meteen gevonnden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 april 2011 @ 00:08:

[...]

Ok. Maar de chip is voor ons zo niet te lezen, een dierenarts of dierenambulance/asiel wel. Misschien is dan de eigenaar al meteen gevonnden.Ik hop het MV, ik hoop het. Ik bel ze morgenochtenbd gelijk, ga nu ook even proberen te slapen. (Katje slaapt! ) Truste en wat fijn om te lezen dat je zo begaan bent met katten! Morgen zal ik wel even laten weten hoe het is gegaan.
Slaap lekker Friezin. En je doet het goed hoor zonder dat je ervaring hebt. Als je meer tips wilt, dan vraag je het maar.

Truste beide!!!!

ps. Mocht het katje het naast de bak hebben gedaan, niet met bleek schoonmaken, dat is voor katten zo aantrekkelijk dat ze het daar graag blijven doen.
gezellig man, een kat in bed.
Zo heb ik ook ooit een katje gevonden . Ze werd 3 dagen later opgehaald door een héle blije eigenaar!

Eventjes goed voer etc. halen. Een mandje in de gang en veel aandacht. Dat zal'ie nodig hebben .

Goed dat je (tijdelijk) de zorg op je neemt!
Goeiemorgen, ik was vanochtend al heel vroeg wakker... Zo van, wat was er ook alweer? Ohjaaaaa, een katje!!!!!

Hij heeft geen plasje niks gedaan, dus ik heb hem net maar even mee naar buiten genomen (ook omdat ik nog steeds denk dat ik per ongeluk de kat van de buren ofzo mee naar binnen heb genomen). Hij liep op zn gemakkie rond, maar ging op een gegeven moment toch weer naar binnen. (Had de deur open laten staan) Tja.
quote:meds schreef op 25 april 2011 @ 00:17:

gezellig man, een kat in bed.Is ook, en vroeger thuis sliep ik altijd met katten, maa ik weet van deze niet wat ie doet in zn slaap.
Wat katten doen in hun slaap??? Net als mensen: slapen en dromen, en blij zijn dat ze tegen een lekker warm mens aan mogen liggen. Check op vlooien kan heel snel, als je niets zwarts ziet bewegen en hij/zij krabt zich niet, dan zijn er wsch ook geen vlooien. Je weet niet hoe lang het beestje op straat was. Verder doe je het prima! Er werd geadviseerd morgen (vandaag dus) maar kattenvoer te halen maar wsch zijn alle supers gesloten. Tuincentra zijn gelukkig wel open! Succes met zorgen, hoop dat baasje snel gevonden wordt!
Ik weet niet wat ie doet in zn slaap, als in of ie dan bang wordt en opeens uithaalt of gaat bijten ofzo. Ik heb vroeger weleens op het schattige katje van een vriendin van mijn moeder gepast, die snachts angstaanjagend werd. Bijterig en krabberig, heb toen geen oog dichtgedaan. (Waarschijnlijk miste her arme beestje gewoon zijn baasje, maar toch. Ik slaap niet snel meer met een kat die ik niet ken )
En de supermarkt is hier om 10 uur open, dus nog even op een houtje bijten voor m.
Wat lief ben je voor het katje, maar echt naar het asiel gaan hoor vandaag! De eigenaars zullen erg ongerust zijn. En rode katjes staan bekend om hun aanhankelijkheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven