Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik weet niet of ik als man hier welkom ben. Maar ik heb mijn eerste stapjes op het gebied van online dating nu net gemaakt en vind het wel leuk om dat anoniem met iemand te delen (ik zit nog een beetje in de taboe-fase, dus met vrienden/familie praat ik er nog niet over).

Eerste contact dat ik heb opgedaan was in aanleg erg leuk, na wat berichtjes vroeg ik haar of ze wilde afspreken, wij hadden toen nog geen foto's uitgewisseld. Zij wist het nog niet en vroeg of we eerst foto's konden uitwisselen, eigenlijk wel zo logisch dus dat hebben we toen gedaan. Had er even geen rekening mee gehouden dat ze ook heel lelijk kon zijn, dus ik realiseerde me ineens dat die mogelijkheid erin zat. Gelukkig was ze erg aantrekkelijk.

Kort daarop stuurde ze mij een berichtje dat ze graag wilde afspreken (dit betekent neem ik aan dat de foto in ieder geval was goedgekeurd?). 's Ochtends voor onze afspraak sms-te ze me dat ze ziek was. Jammer, maar dan kunnen we het wel verzetten naar een week later. Vlak voor die afspraak sms-te ze dat ze daten via internet toch maar eng vond en wilde afzien van een afspraak. Ik heb haar terug ge sms-et dat ik het jammer vond dat ze dar zo laat pas mee kwam. Zij reageerde vrijwel direct dat het haar echt speet en 's avonds sms-te ze dit nog een keer met iets meer uitleg. Ik heb toen een berichtje gestuurd dat ik het wel jammer vond maar niet erg en dat ik haar wel graag had willen ontmoeten.

Paar dagen later kreeg ik het bericht dat ze alsnog wilde afspreken. We hebben afgesproken, maar vlak voor die afspraak zegde ze weer af. Ze had wel een goed excuus, een familielid was opgenomen in het ziekenhuis. We hebben de afspraak weer verzet en uiteindelijk is het er een week later alsnog van gekomen. We hebben geluncht en nog nagedronken, toen de eerste gasten voor het diner binnenkwamen hebben we afscheid genomen. Ik was door alles wat voorafging nogal gespannen, maar we hebben het wel gezellig gehad (vond ik). Ik heb haar 's avonds ge-sms-'t dat ik het leuk vond en graag nog een keer zou afspreken. Zij sms-te terug dat ze het ook gezellig vond en stelde een tijdstip voor. Die dag was vandaag. Alleen gisteravond rond 22u sms-te ze dat ze vond dat we toch te verschillend waren en dat ze er toch vanaf zag.

Nu vraag ik me echt af wat ik hier nu van moet denken. Is ze nu zo onzeker dat ze elke keer op het laatste moment probeert weg te vluchten? Of was ik gewoon niet leuk genoeg. Dat laatste had ik niet zo erg gevonden, daar kan ik prima mee leven. Alleen de manier waarop is zo raar. Wie legt mij uit hoe vrouwen (generaliseren is een kunst) denken?
@manopviva: ten eerste, als het in het begin al zo gaat is het weinig hoopgevend voor de toekomst. En ik denk dat haar boodschap andersgeformuleerd ook wel is dat ze je niet leuk genoeg vindt. Iig dat jullie niet goed genoeg bij haar passen volgens haar. Ik zou er geen energie meer in steken.
quote:Daisy376 schreef op 23 april 2011 @ 16:05:

Ik weet niet of ik dat zou kunnen Bowiefan, heb je in die 8 maanden iets van hem vernomen? Of duikt hij nu na 8 maanden uit het niets op?

Nee,niks vernomen,maar dat was op mijn verzoek.

Hij stuurde een kort mailtje laatst,daar heb ik op geantwoord.

Heeft zijn leven nu weer op de rit.
Ik ga er sowieso geen energie meer insteken (behalve de reactie hier dan). Ik vraag me alleen af, als het blijkbaar niet leuk genoeg is, waarom dan wel in eerste instantie iets afspreken.

Nu maar eens bedenken of ik verder ga zoeken via internet. Het valt me een beetje tegen. Voor mijn eerste pogingen had ik steeds zorgvuldig het perfecte profiel uitgekozen, daar vervolgens een goed berichtje naar toegestuurd om vervolgens helemaal geen reactie terug te krijgen, nieteens "sorry, geen interesse".

Dus ik denk dat ik nu gewoon heel veel standaardberichtjes ga sturen en als er dan iemand reageert van daaruit zien of het klikt.Of ik ga gewoon weer wat vaker stappen, dat ging me toch beter af.
@Manopviva Vervelend (dwz onaardig en arrogant), als er niet gereageerd wordt. Probeer het es op een andere site. Maar iemand irl tegenkomen is altijd beter, denk ik. Weet je gelijk wat er aan hebt.

En hoef je niet steeds je mail te checken, zoals ik nu al weer anderhalve dag continu doe. Pfff, waarom kan ik toch niet denken 'Het gaat zoals het gaat, ik zie het wel'. Nee hoor, 'heb ik mss iets stoms geschreven?', 'heeft ie een leuker iemand gevonden?' (kan niet!), of denkt ie gewoon 'dit zit wel goed, maar heb even niks te melden'? Irritant!
Arme, zielige Carenza! Er heeft zich niemand gemeld om gezellie de paasdagen met mij door te brengen. Dat worden 2 pyama-dagen, en ik kom mijn hol niet uit . . . . . . .

Vanmorgen werd mijn profiel nog bekeken door zo'n opa van 72 . . . . . . . . dat zo'n man nou niet kan bedenken dat ik dat eigenlijk een belediging vind????

Binnenkort is er een ontmoetingsdag voor daters in Almere. Begint 's avonds om 20u. Heb al anderhalf uur werk om er te komen, ken er niemand en moet dan ook nog anderhalf uur terug . . . . gaat ook niet werken zo, ben bang dat op een dating-site staan het toch niet is voor me.

Maar, waar leer ik dan die ene leuke man kennen? Ik kom te weinig buiten de deur: de supermarkt is al een uitje op zich . . . .

Iemand nog tips voor me???? (kan niet lang lopen, staan en ov is ook lastig)
Manopviva, leuk om zo'n twijfelaar aan het begin van het internetdaten te treffen. Zou je inderdaad doen beslissen om met dat hele daten te kappen.

Maar om nu gewoon zoals HEEL veel andere mannen van die standaardberichtjes te gaan sturen zou ik als ik jou was toch niet doen! Ik heb ook zo een getroffen die gewoon elke nieuwe aanmelding iets stuurt en toen ik daarachter kwam was ik er eigenlijk al een beetje mee klaar.

Niet dat je niet met andere vrouwen kunt schrijven of daten. Ik vind dat persoonlijk een beetje wanhopig overkomen, het is toch ook niet dat je dat graag op die manier wilt doen, toch?

Je hebt net 1 stap in de datingsite wereld gezet, en gaat er echt wel tijd overheen voordat je vrouwen treft die leuk genoeg zijn om te daten. Geef het tijd, en blijf bij je eigen gevoel.
Misschien is die datingsite niets voor jou Carenza!

Maar zijn er toch nog genoeg andere sites?

Kom lekker hierheen gaan we met zijn allen brunchen.

Ik ben de jongste van het stel en dan begint het vanaf 50jr maar dat boeit niet als we maar lol hebben en het gezellig is!
Marianne, dat gevoel kennen we denk ik allemaal wel!

Heb vandaag ook geen bericht vanuit ZH gekregen, maar hebben we de afgelopen dagen wel heel veel over en weer geschreven. Ik laat ook even niets weten, niet om hem te teasen maar gewoon even laten gaan.

Vol vertrouwen blijven hoor!

Prettig pasen voor jullie allen by the way
Lief van je, Daisy. Maar morgen is toch al vol-geboekt: 's morgens koffie en kleine lunch met moeder die beginnend dementerend is,

later op de middag komt dochter en dan eten we samen, wsch wel op het balkon. Het eerste is niet leuk, het tweede is altijd wel gezellig. Maar 2e paasdag is nog helemaal vrij . . . . . . . .
Zeker gezellig plan Daisy. Had graag bij je willen buurten maar vrees dat we te laat zijn met ons vliegtuig boeken.

@Manopviva: Heerlijk herkenbaar dat begin gevoel. Na overstelpt te zijn met berichten en verzoeken (ver over de 200 in 3 dagen tijd) had ik ook de neiging om er al gelijk mee te kappen. Standaard afwijs bericht gemaakt en die verstuurd. Helemaal niets laten horen vind ik not done.

Maar geef niet te snel op of probeer ook eens een andere site. Zoals je hier leest zijn er genoeg vrouwen die wel serieus en fatsoenlijk zijn. Op een gegeven moment leer je aardig wie wel/niet serieus is.

Hoe je date het heeft aangepakt is raar. Volgende keer dus maar gelijk laten gaan dan. En een super leuke date wil ook niet alles zeggen. Te hard van stapel lopen wil ook regelmatig misgaan.

Hoor overigens ook regelmatig dat mensen er gewoon ook een leuk contact aan over houden. En dat vind ik inmiddels (al doende leert men) misschien nog wel waardevoller dan een relatie.
Zit hier ff stiekem mee te lezen. Heb zelf niets te melden. Nog steeds weinig zin in internetdaten.
Ik ga ook ff de komende tijd alleen meelezen......gisteren heel slecht nieuws gehad mbt tot mn pa....keelkanker....

Cbman is er gelukkig ook op die momenten......ben ik blij mee!

sorry voor de egopost...wens jullie echt allemaal het beste, leukste en fijnste toe!!!!!

Ik blijf jullie volgen hierzo! en Ik meld me weer als het wat rustiger is in mn hoofd!
veel sterkte Rara.. ik hoop dat het behandelbaar is. Wat een rotnieuws. *hug*
Thnx Coolpack....woensdag horen we meer mbt behandeling etc.....
Heel veel sterkte rara!
Veel sterkte, Rara70, en natuurlijk ook voor je vader!
Sterkte, Rara! Wat een naar bericht....
Rara Heel veel sterkte! Hoop dat het inderdaad behandelbaar is.

Ik lees ook weer paar weken alleen mee, omdat ik aan het daten was met een 'wilde man'. Het is nu sinds een week officieel en gaat allemaal erg goed en vanzelf. Erg fijn om lekker te kunnen genieten van elkaar zonder ergens bij na te denken.

@Anniemal heb je zeeman al gezien? Ben erg benieuwd hoe het is gegaan?
Rara, wat een waardeloos bericht zeg! Ik hoop voor jullie dat ze het goed kunnen behandelen. Sterkte meis.
Rara heel veel sterkte!!!! Ik hoop dat jullie woensdag positief nieuws krijgen over de behandelingen. Het zal sowieso een spannende tijd worden.

Anniemal nog even en dan is hij in het land. Dan moet je nog even wachten tot je hem echt kan zien. Dat moet lekker voelen en een heel weekend plannen doe je goed.

Rasa goed om weer even wat van je te horen.

Daisy ik zou zijn mail gewoon vragen, waarom niet.

Ik ga weer even genieten van het zonnetje....
Wat ben ik toch klaar met dat mannengedoe.

Had op paiq een aardige man ontmoet, paar keer mee gemsnt.

Kom ik er nu weer achter dat hij een heleboel vrouwen heeft en dat hij uitzoekt wie de leukste is.. :S

En dat verteld de sukkel me nog allemaal ook...het wordt steeds gekker met dat internetdating.

Alhoewel tot een date gaat het met deze man niet eens komen.

Pfffffffffffffffff
Oeps sorry voor het zomaar invallen en binnenspringen in jullie topic.

Maar was het even enorm zat.....als je nou met een vrouw op msn zit, dan ga je toch niet steeds over andere dates/exen/vrouwen praten?

Dan ben je toch bezig met wat de ander bezighoudt? Nouja ik weet nu gelijk wat hem bezighoud hahaha.
@ Pearle: Hier breek je niet in hoor. Gewoon alles schrijven wat je kwijt wil over het internetdaten.

In jou geval zou ik hem fijntjes laten weten dat je meer een troon waard bent dan dat je op reservebank naast al die andere vrouwen mag gaan zitten.

Hij kan de pot op.
hmm, lag misschien toch aan de site waar ik zat dat ik geen reacties terug kreeg. Had besloten een iets andere strategie te gebruiken. Waar ik eerst steeds maar 1 vrouw schreef, heb ik nu op een andere site de 5 leukste vrouwen een (toch nog lekker uitgebreid) berichtje gestuurd. Inmiddels 4 hebben gereageerd, waarvan slechts 1 afwijzend.

Nu is me dat iets teveel luxe, want ook al zijn het nog onschuldige berichtjes, ik kan toch maar met 1 vrouw tegelijk contact hebben? Hoe doen jullie dat? Ik neem aan dat jullie als vrouw regelmatig overlopen in berichtjes en dus wel ervaring hebben met meerdere (leuke) contacten tegelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven