New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Vriendlief hoorde op de radio dat Coen van Coen&Sander show op de radio ook naar NY gaat om zijn verjaardag te vieren.

En het lijkt wel of in ieder tijdschrift er wel iets over in staat. Erg grappig hoe dat opeens opvalt.

En roep vandaag al heel de tijd, over een week lopen we er nu rond. Hihih leuk he!!!
Jij ook lekker vooruitzicht flatscreen!

Het is dat ik nog zoveel wil zien van de wereld en dus niet nu weer naar NY ga(zijn afgelopen september geweest) maar ik ben daar nog lang niet uitgekeken.
Jullie over een week al!!

Ik vind eigenlijk vliegen ook iedere keer heel eng, en we hebben 2 kleine kinderen die bij mijn ouders blijven en ineens maak ik mij daar ook veel zorgen over. Maar hoe dan ook ga ik straks een week genieten van onze vakantie met z'n tweeën.
quote:tanja32 schreef op 22 april 2011 @ 19:18:

Jullie over een week al!!

Ik vind eigenlijk vliegen ook iedere keer heel eng, en we hebben 2 kleine kinderen die bij mijn ouders blijven en ineens maak ik mij daar ook veel zorgen over. Maar hoe dan ook ga ik straks een week genieten van onze vakantie met z'n tweeën.

Kan me voorstellen dat je dat in de gedachte schiet. Dat hoop je natuurlijk nooit dat er iets gebeurd. Maar heb je wel alles goed geregeld? Ik weet van een vriendin dat ze een brief heeft waarin staat wat er zou moeten gebeuren en met ieders handtekening erop. Zij gaat ook vaak met haar man weg zonder kids.

Misschien een idee voor je om zoiets op te stellen en aan je ouders te geven in bewaring.

En verder, 2 weken gaat ook snel! Anders waren we elkaar misschien tegen gekomen daar zonder het te weten
Leuke tip; rechts van de Brooklynbridge is een mall, die heet Pier 17, waar je ook nog lekker kunt winkelen en eten.

Ik heb er heel mooi zilver gekocht.
Oh ja, over dat pier 17 hoor ik ook veel goede verhalen. En daar vertrekt ook een rondvaart boot... Lijkt me leuk!

Hoe zijn de weersvoorspellingen voor volgende week Flatscreen?

Hoe lang bleef jij nou? Anders zouden jullie elkaar echt toevallig tegen kunnen komen
Oh, ik vond gezond eten in NY juist geen enkel probleem, eigenlijk. Heb vaak salade gegeten, ofwel bij een broodjes/saladezaak gehaald (die zijn er best veel, vind ik) of wel bij zo'n luxe supermarkt (cuccinella's ofzo, dacht ik?) die zit op meerdere plekken en daar hebben ze een fantastische saldebar. Verder een keer heel goed Italiaans (Epistrophy, ergens op Mott Str dacht ik) en paar keer sushi (bij St Marks in de buurt) gegeten. Heb 2 kjeer een pizzaslice op en 1 keer een hotdog, maar als je je ergens niet verplicht hoeft te voelen om junk food te eten is het wel in New York, vond ik.
Ja salades had ik mij ook al bedacht. Ik heb volgens mij ook vaak in reportages over New York gezien dat niemand kookt en iedereen dus buiten de deur eet, dan kan het niet alleen maar junkfood zijn, toch?

Wij hebben vastgelegd hoe we alles geregeld willen hebben.

Pier 17 is een leuke tip, gaan wij zeker even kijken.
Oew ik moet nog even de eettentjes noteren!

Het weer is wat zonnig en rond 16 graden. Prima dus, warmer hoeft ook echt niet. Ik ga "maar" 5 dagen. Veel te kort zo te lezen!!
Dat is een fijne temp flatscreen,toen wij er waren was het 35+.

Op zich was het wel te doen maar we moesten wel af en toe ergens in de airco gaan zitten.Zo hebben we een half uur binnen bij de united nations op een bankje zitten uitpuffen.

Wat ook heerlijk is is om ergens een broodje (of salade oid) te halen en in Bryant park te gaan zitten of op het gras liggen.

Er staan ook veel stoeltjes in de zon en aan de schaduwkant(daar zaten wij want midden op de dag in de zon was het daar niet uit te houden).

Oh als je fan was van Friends,het gebouw staat op de hoek van Bedford and Grove leuk om langs te lopen als je er in de buurt bent en het is daar sowieso gezellig lopen in die wijk daar in de buurt hebben ze ook de voorkant gefilmd van een van die huizen voor The Cosby show die zit in St Lukes Place in Leroy street.
Heerlijk Flatscreen! Ik was er vorig jaar rond deze tijd (toen was het daar zo warm als nu hier ongeveer) vond het een superfijne tijd om in zo'n stad te zijn. Als de kersenbomen nog in bloei staan moet je eigenlijk wel even naar de botanische tuinen in Brooklyn, bij prospekt. Heel prachtig. Al kan ik me ook voorstellen dat je Manhattan niet uitkomt als je maar 5 dagen hebt..
quote:tanja32 schreef op 22 april 2011 @ 16:39:

Joepie!!! Nog maar 2 weken!!!Zo zalig zeg, dat is aftellen geblazen. Ik vond de kleding niet echt mijn style, maar vond de winkels zo bijzonder.
Ja pier 17 is leuk, vanuit daar hadden wij ook de bootreis. En zit Haagen Dazs, kun je met mooi weer lekker een ijsje eten.
Prospect Park is een soort Central Park he? Dat zal ook wel een cool park zijn dan!
Hoe zit het eigenlijk met fooien geven? Hier ronden we het bedrag altijd naar boven af in de horeca, maar daar geef je met alles fooien toch? En dat moet persé zoveel procent van de rekening zijn? Gaat het vanzelf of moet je iedere keer opletten of je wel genoeg geeft?
Vaak staan er in restaurants al een aantal bedragen op je bon; 't eindtotaal en dan +10% en +15% dan kan je wel gewoon kiezen wat je geeft, maar ze hebben 't alvast uitgerekend... Volgens mij liggen de lonen wel veel lager daar en zijn ze dus afhankelijker van de fooien.
Niet alleen fooien maar ook de tax wordt vaak al vast op de bon gezet.

Op internet staan ook voorbeelden van hoeveel te geven bij bepaalde bedragen.
Maar tax ben je toch verplicht te betalen? En fooi eigenlijk niet, ook al voelt 't vaak anders
Ik hoorde of las ook een keer iets over een soort wissel van de wacht, bij 't graf van de onbekende soldaat? Kent iemand dat?
Ze rekenen de fooi inderdaad al voor je uit.
Gelden die fooien alleen in restaurants of ook als je op straat een broodje koopt ofzo?

Alleen bij eten&drinken en de taxi toch?
Ja, volgens mij wel. Ik doe het in ieder geval niet als ik een hotdog of een bagel koop...

Jij gaat al bijna he!!!! Jeeeee!
yesyesyesyesss :-)
[quote]dolfje schreef op 23 april 2011 @ 09:52:

Wat ook heerlijk is is om ergens een broodje (of salade oid) te halen en in Bryant park te gaan zitten of op het gras liggen.

Er staan ook veel stoeltjes in de zon en aan de schaduwkant(daar zaten wij want midden op de dag in de zon was het daar niet uit te houden).

Deze tip kreeg ik inderdaad vandaag nog van een collega!

Dus on my list :-)
Is iemand van jullie met Koninginnedag in NY? Da's denk ik ook wel leuk daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven