New York

vrijdag 15 april 2011 om 12:11
vrijdag 15 april 2011 om 12:12
Oja van een collega hoorde ik nog dat het immigranten museum erg mooi is, en leuk is om op de publieke tribune te zitten op timessquare.
Ps. de passen leken me zo aantrekkelijk ook voor het feit dat je niet in een rij hoeft te wachten. Want kan de drukte bij alles helemaal niet inschatten. Wil geen 2 uur wachten voor ergens binnen te kunnen want dat is zo zonde!
Ps. de passen leken me zo aantrekkelijk ook voor het feit dat je niet in een rij hoeft te wachten. Want kan de drukte bij alles helemaal niet inschatten. Wil geen 2 uur wachten voor ergens binnen te kunnen want dat is zo zonde!

vrijdag 15 april 2011 om 12:26

vrijdag 15 april 2011 om 15:53
Ja het immigranten museum is inderdaad op ellis island.
Het is voor ons de eerste keer, dus extra spannend! NY stond al een hele tijd op ons lijstje, zoals gezegd de gids had ik al een jaar of 11.
Leuk he hoe jeje op zo'n trip kunt verheugen.
@2010viva; jeemig je bent al vaak geweest!
Een show op broadway had ik ook wel gewild en een basketball wedstrijd kwam mijn man mee. Maar dat gaan we echt allemaal niet redden!! Denk dat we nu al stuk terug komen.
Maar je moet er wat voor over hebben toch!?
Oja en natuurlijk tussen door nog shoppen.
Denk dat ik dit weekend de route eens ga uitstippelen.
Het is voor ons de eerste keer, dus extra spannend! NY stond al een hele tijd op ons lijstje, zoals gezegd de gids had ik al een jaar of 11.
Leuk he hoe jeje op zo'n trip kunt verheugen.
@2010viva; jeemig je bent al vaak geweest!
Een show op broadway had ik ook wel gewild en een basketball wedstrijd kwam mijn man mee. Maar dat gaan we echt allemaal niet redden!! Denk dat we nu al stuk terug komen.
Maar je moet er wat voor over hebben toch!?
Oja en natuurlijk tussen door nog shoppen.
Denk dat ik dit weekend de route eens ga uitstippelen.
vrijdag 15 april 2011 om 16:31
vrijdag 15 april 2011 om 17:54
Wij wilden naar de Yankees maar alle kaartjes waren al uitverkocht en buiten dat waren wij sávonds helemaal kapot en lagen we er elke dag redelijk op tijd in..(dronken meestal wel een paar budweiser in de Ierse pub tegen over ons hotel maar we waren te moe voor een film of show oid..)
Wat ik ook leuk vond was met de NY watertaxi en dan de hop on hop off variant,vanaf west 44th street en dan naar Battery park,South street sea port en Fulton Ferry Landing(Brooklyn).Je mag zo vaak op en af stappen als je wilt.Kost 25 dollar pp.Wij hebben dat op zaterdagmiddag gedaan(hadden toen al 2 dagen flink gelopen) en het was toen super lekker weer en zijn 2x helemaal rond geweest en je vaart ook redelijk dichtbij het vrijheidsbeeld.
Wat ik ook leuk vond was met de NY watertaxi en dan de hop on hop off variant,vanaf west 44th street en dan naar Battery park,South street sea port en Fulton Ferry Landing(Brooklyn).Je mag zo vaak op en af stappen als je wilt.Kost 25 dollar pp.Wij hebben dat op zaterdagmiddag gedaan(hadden toen al 2 dagen flink gelopen) en het was toen super lekker weer en zijn 2x helemaal rond geweest en je vaart ook redelijk dichtbij het vrijheidsbeeld.
zaterdag 16 april 2011 om 08:37
Dolfje wij gingen dan in de rij staan waar je kaartjes kon kopen, en als je aan de beurt wad moest je die kaartjes nemen die ze op dat moment aanboden. Dat kon dus van 60$ zijn of van 200$ gelukkig hadden we mazzel en was het 60.
Ja wij maakte het ook nooit laat, omdat je gewoon weer vroeg op wilde.
Waar gingen jullie allemaal shoppen?
Ja wij maakte het ook nooit laat, omdat je gewoon weer vroeg op wilde.
Waar gingen jullie allemaal shoppen?
zaterdag 16 april 2011 om 09:47
Ik ben niet gaan shoppen, ga niet uren In een vliegtuig zitten om te gaan winkelen . Ben wel in wat winkels geweest waar we toevallig langs kwamen oa victoria secret maar dat vond ik tegenvallen beetje h&m achtig...
En macy's maar dat was net de dwaze dagen van de Bijenkorf zo druk dus daar waren er snel weer weg... Oh zijn ook bij century 21 geweest want ik wilde kijken voor all stars maar dat was ook 3 x niks die modellen die ze daar hadden. en ook mega mega druk.
En macy's maar dat was net de dwaze dagen van de Bijenkorf zo druk dus daar waren er snel weer weg... Oh zijn ook bij century 21 geweest want ik wilde kijken voor all stars maar dat was ook 3 x niks die modellen die ze daar hadden. en ook mega mega druk.
zaterdag 16 april 2011 om 14:26
Ik heb wel de NY-pass gedaan (voor een week) en ik vond het wel erg leuk. Wilde sowieso veel musea in, en het prettige vond ik dan weer dat ik me niet 'schuldig' voelde als ik maar een uurtje of 2-3 binnen bleef. En het was prettig om de rij bij MoMa en Top of the Rock over te kunnen slaan (er was een tentoonstelling in MoMa met tekeningen van Tim Burton, ik weet niet of het altijd zo druk is) en ik heb wat dingen gedaan die ik anders niet gedaan zou hebben, zoals de Food on Foot-tour die ik erg leuk vond, en naar de Botanische Tuinen in Brooklyn geweest, waar alle kersenbomen in bloei stonden, was echt geweldig mooi.
Ik denk dat ik m de volgende keer misschien zelfs weer zou nemen.
De Big Apple Greeter heb ik niet gedaan, maar ik ken wel iemand die dat wel heeft gedaan, en zij vond het heel erg leuk.
Ik denk dat ik m de volgende keer misschien zelfs weer zou nemen.
De Big Apple Greeter heb ik niet gedaan, maar ik ken wel iemand die dat wel heeft gedaan, en zij vond het heel erg leuk.
zaterdag 16 april 2011 om 16:47
Wij hebben de New York City Explorer Pass (voor 5 attracties) besteld, we hebben een aantal dingen die we echt graag willen doen en een aantal dingen die leuk zouden zijn maar als het er niet van komt dat het ook prima is.
Ik heb er erg veel zin in, ben ook benieuwd naar de stad, de sfeer, alles eigenlijk.
Kaartjes voor de Yankees zijn wij ook nog aan het overdenken, maar ik vind het ook wel leuk om de avonden "vrij" te houden aangezien we de dagen al zo vol proppen.
Ik heb er erg veel zin in, ben ook benieuwd naar de stad, de sfeer, alles eigenlijk.
Kaartjes voor de Yankees zijn wij ook nog aan het overdenken, maar ik vind het ook wel leuk om de avonden "vrij" te houden aangezien we de dagen al zo vol proppen.

zondag 17 april 2011 om 20:08
Toch ook maar vandaag een pass besteld voor verschillende attracties die we echt willen zien. Het lijkt ons toch wel heel fijn om niet in een rij te hoeven staan. En het scheelt wel in prijs ook al ga je niet alles zien is het nog cheaper.
Tanja leuk dat je ook binnenkort gaat!! Spannend he zo'n eerste keer. Vind ik ook.
Echt alleen maar shoppen doe ik ook niet hoor. Gewoon als je wat leuks ziet even binnen wippen tussendoor.
Wij zijn ook niet van plan tot laat op straat te zijn. Vind dat zowiezo nooit zo fijn in zo'n grote stad. Lekker vroeg erin en sochtends weer op pad. Het is al allemaal indrukwekkend en energiekostend genoeg.
Tanja leuk dat je ook binnenkort gaat!! Spannend he zo'n eerste keer. Vind ik ook.
Echt alleen maar shoppen doe ik ook niet hoor. Gewoon als je wat leuks ziet even binnen wippen tussendoor.
Wij zijn ook niet van plan tot laat op straat te zijn. Vind dat zowiezo nooit zo fijn in zo'n grote stad. Lekker vroeg erin en sochtends weer op pad. Het is al allemaal indrukwekkend en energiekostend genoeg.
maandag 18 april 2011 om 08:38
We waren meestal klokje rond op straat, van 10 tot 22 tenzij we naar een sportwedstrijd gingen.
Shoppen doen wij wel Maar we gaan ook minimaal 7 dagen, dus heb je tijd zat voor. En als je sommige dingen al gezien hebt, dan hoef je er geen tweede keer naar toe Wij houden van veel merken die in Amerika goedkoper zijn vandaar!
Wij hebben een helicopter vlucht gemaakt, is trouwens ook een aanrader, erg gaaf om zo boven NY te hangen en van die hoogte te zien!
Shoppen doen wij wel Maar we gaan ook minimaal 7 dagen, dus heb je tijd zat voor. En als je sommige dingen al gezien hebt, dan hoef je er geen tweede keer naar toe Wij houden van veel merken die in Amerika goedkoper zijn vandaar!
Wij hebben een helicopter vlucht gemaakt, is trouwens ook een aanrader, erg gaaf om zo boven NY te hangen en van die hoogte te zien!

maandag 18 april 2011 om 10:48
Echt leuk dat je er al zo vaak geweest bent Viva! Dan is de druk om van hot naar her te gaan racen en alle toeristische dingen te 'moeten' zien ook een heel stuk minder!
Helicoptervlucht lijkt me cool!
Ben je wel eens bij Pier 17 geweest? Daar kun je een rondvaart van 1,5u maken. Dat lijkt me ook leuk.
Helicoptervlucht lijkt me cool!
Ben je wel eens bij Pier 17 geweest? Daar kun je een rondvaart van 1,5u maken. Dat lijkt me ook leuk.

maandag 18 april 2011 om 11:30
Ja Janna pier 17 ken ik ook, daar hebben wij ook van die rondvaart trips gemaakt. We hadden toen een Nederlandse amerikaan die uitleg over alles gaf, was erg leuk! Aan die kant is trouwens ook de pier voor de helicoptervlucht!
Over eettentjes heb ik echt niets nuttigs te melden, wij aten vooral vaak kip. En kom je meestal op de burgers, vleugels etc uit!
Ja Blog ga ik strtaks even lezen!
Over eettentjes heb ik echt niets nuttigs te melden, wij aten vooral vaak kip. En kom je meestal op de burgers, vleugels etc uit!
Ja Blog ga ik strtaks even lezen!