Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft, kleding vriend

27-04-2011 11:05 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni hebben ik en mijn vriend een bruiloft, met kerk. Ik kan natuurlijk gewoon een net, leuk jurkje aan, maar nu mijn vriend nog. Ik vind het zonde om voor hem dan een pak te halen, gezien hij dat niet vaker kan dragen. Dus ik dacht een pantalon, schoenen en een blousje. Hebben jullie suggesties wat we voor hem kunnen kopen? En waar? Dus netjes maar ook gewoon voor een jonge vent dat hij ook vaker kan dragen na de bruiloft. En wat gepast is voor in een kerk.
H&M, C&A, Wehkamp

Netjes genoeg voor 1 dag en betaalbaar

Overigens zou ik (zeker bij een kerkbruiloft) wél voor een pak gaan.
Een mooie spijkebroek met een nette polo of blouse is ook goed hoor.

Ga vooral geen kleren kopen waar je vriend nooit in loopt, want dan voelt hij zich ook niet op z'n gemak en dat is dan duidelijk te zien (op de foto's).

Vraag het anders even aan het bruidspaar, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand je oplegt iets te moeten kopen omdat zij alleen maar een mooi plaatje willen.
Nope
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is een evangelische kerk, dus wat 'losser'. Ik ken die kerk wel, vrij informeel.

Ik vind zelf, persoonlijk (en mijn vader was het met me eens, hij is erg 'chique' en zelf ook gereformeerd) niet dat je echt voor een driedelig pak hoeft te gaan wanneer je nog jong bent.
quote:_Barbabella_ schreef op 27 april 2011 @ 11:07:

H&M, C&A, Wehkamp

Netjes genoeg voor 1 dag en betaalbaar

Overigens zou ik (zeker bij een kerkbruiloft) wél voor een pak gaan.

Echt waar? Ik zou het zo vreselijk zonde vinden, al zou mijn man in een pak lopen dat bijna voor niets gekocht is. Als hij het daarna nooit meer aantrekt en het min of meer gelijk naar de afvalhoop kan.

En als hij dan toch in pak moet, mss kan hij het van iemand lenen?

Of is het een koninklijk huwelijk as vrijdag?
Nope
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 11:08:

[afbeelding]

Wauw, thanks! Waar kan ik dat kopen?

Hoezo kan hij een pak niet vaker dragen?

geweldig BgB! Die van mij zou dit allemaal niet aantrekken, maar ik vind t supercool (Tenzij zn moeder zou zeggen dat t geweldig staat, die gelooft ie dan weer wel)
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 april 2011 @ 11:09:

[...]

Echt waar? Ik zou het zo vreselijk zonde vinden, al zou mijn man in een pak lopen dat bijna voor niets gekocht is. Als hij het daarna nooit meer aantrekt en het min of meer gelijk naar de afvalhoop kan.

En als hij dan toch in pak moet, mss kan hij het van iemand lenen?

Ja, precies. Ik vind dat echt zonde.

En zoals gezegd is, een pak staat echt te ver bij hem af. Dat vind ik gewoon zielig.
Ik kom nooit in een kerk maar staat er een dresscode op de uitnodiging?

Zo nee dan mag iedereen zelf weten wat hij of zij aantrekt dus ook lekker doen.

Gewoon nieuw setje kleren kopen waar hij zich lekker in voelt. Anders is een nette spijkerbroek met shirt en stoer jasje erop ook heel netjes.
Huur een pak voor een dag.

maar ik zie nog steeds niet in waarom niet elke man van welke leeftijd of religie dan ook niet gwn een pak in zn kast heeft hangen
quote:Combat schreef op 27 april 2011 @ 11:09:

Hoezo kan hij een pak niet vaker dragen?

Mijn broers/zussen zijn allemaal getrouwd, onze vrienden zijn voor de rest nog niet zo ver dat ze gaan trouwen, zijn werk is op de administratie. Een pak zou hij dus nooit dragen...
Hoe oud is je vriend? En wat voor postuur heeft hij? Hoeveel geld wil je uitgeven aan de outfit? Bij de WE kun je voor zo'n 100 euro een pak kopen. Zitten hele leuke tussen vind ik. Zou gaan voor een mooi licht pak met een wit strakke overhemd eronder.

Heb je een beetje een idee wat voor bruiloft het is? En wat voor soort kerk? In de meeste kerken dragen de mannen gewoon een spijkerbroek + overhemd of t-shirt. Dus daar hoef je het niet voor te doen.
Waarom zou hij het pak niet vaker kunnen dragen? Er zijn toch altijd wel bruiloften / begrafenissen / doop / kerst / diplomauitreiking / etc

Wat doet jouw vriend aan naar een begrafenis? Ook een pantalon en een 'blousje'?
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 11:10:

Ik kom nooit in een kerk maar staat er een dresscode op de uitnodiging?

Zo nee dan mag iedereen zelf weten wat hij of zij aantrekt dus ook lekker doen.

Gewoon nieuw setje kleren kopen waar hij zich lekker in voelt. Anders is een nette spijkerbroek met shirt en stoer jasje erop ook heel netjes.Nouja, daar gaan we weer, maar een spijkerbroek op een bruiloft vind ik over het algemeen een no go....

G-star broeken beige
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 11:10:

Gewoon nieuw setje kleren kopen waar hij zich lekker in voelt. Anders is een nette spijkerbroek met shirt en stoer jasje erop ook heel netjes.Dat is misschien wel leuk. Een donkere spijkerbroek, een colbertje (van linnen ofzo, c&a?) en een blouse. Nu nog even kijken wat voor schoenen.
Ben je daggast of ga je alleen naar de kerk? Dat vind ik nogal wat uitmaken qua kleding. Als je alleen naar de kerk gaat zou ik niet te moeilijk doen hoor. Gewoon een nette broek (donkere, niet te baggy jeans is ook prima) met een overhemd erop. Wat je al zegt, als het evangelisch is hoeft het niet zo netjes. Of het bruidspaar moet nogal van het sjieke zijn, maar dat kun je zelf wel inschatten. lijkt me.
Je kan ook pakken huren?!
Ik vind dat je echt niet met een polo aan naar een bruiloft kan.
quote:tandpasta schreef op 27 april 2011 @ 11:11:

Hoe oud is je vriend? En wat voor postuur heeft hij? Hoeveel geld wil je uitgeven aan de outfit? Bij de WE kun je voor zo'n 100 euro een pak kopen. Zitten hele leuke tussen vind ik. Zou gaan voor een mooi licht pak met een wit strakke overhemd eronder.

Heb je een beetje een idee wat voor bruiloft het is? En wat voor soort kerk? In de meeste kerken dragen de mannen gewoon een spijkerbroek + overhemd of t-shirt. Dus daar hoef je het niet voor te doen.

Het is een bruiloft van een meisje van 22, dus sowieso erg jonge mensen. Het meisje houdt erg van mode (heeft ze gestudeerd), en draagt altijd wat 'andere' kleding, dan anderen. Het is een evangelische, vrij informele 'hippe' kerk.

Zijn maten zijn verschrikkelijk. Ik weet het niet precies, maar volgens mij heeft hij 36/38 in zijn broek, nauwelijks te vinden, haha! Maar ik denk niet dat echt een pak een optie is. Hij voelt zich daar niet lekker in, en dat vind ik echt sneu.

Maar, we zijn wel daggasten. Dus ik vind wel dat hij wat netter moet dan normaal. Hoe krijg ik hem dat aan zijn verstand gepeuterd? Hij is eigenwijs... :P
Mijn man wil niet dood gevonden worden in een pak dus nee, hier geen enkel pak in de kast voor al dat soort gelegenheden. Hij trekt gewoon zijn netste kleren aan en dat vinden wij ook goed genoeg. Het is ook nog nooit van ons verwacht en dat moeten ze ook niet proberen
je kan ook huren
Een mooie spijkerbroek met polo? Nou nee! Dat kan echt niet.

Een nette broek met overhemd kan wel.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 april 2011 @ 11:07:

Een mooie spijkebroek met een nette polo of blouse is ook goed hoor.

Ga vooral geen kleren kopen waar je vriend nooit in loopt, want dan voelt hij zich ook niet op z'n gemak en dat is dan duidelijk te zien (op de foto's).

Vraag het anders even aan het bruidspaar, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand je oplegt iets te moeten kopen omdat zij alleen maar een mooi plaatje willen.

Dit kan dus echt niet!

Een spijkerbroek is sowieso not-done bij een bruiloft, maar zeker niet in de kerk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven