Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft, kleding vriend

27-04-2011 11:05 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni hebben ik en mijn vriend een bruiloft, met kerk. Ik kan natuurlijk gewoon een net, leuk jurkje aan, maar nu mijn vriend nog. Ik vind het zonde om voor hem dan een pak te halen, gezien hij dat niet vaker kan dragen. Dus ik dacht een pantalon, schoenen en een blousje. Hebben jullie suggesties wat we voor hem kunnen kopen? En waar? Dus netjes maar ook gewoon voor een jonge vent dat hij ook vaker kan dragen na de bruiloft. En wat gepast is voor in een kerk.
haha deze discussie komt eens in de zoveel tijd altijd weer terug en men is het nooit eens..

Ik moet altijd alleen naar bruiloften waar men gelukkig niet moeilijk doet over de kleding. Gewoon een leuk jurkje voor de vrouw. En de man kan echt makkelijk in een nette spijkerbroek (dus geen vale broek met gaten erin ofzo, maar bijvoorbeeld gewoon een donkere spijkerbroek) met een leuke blouse erop en nette schoenen. Snap gewoon niet dat mensen er zo moeilijk over kunnen doet dat ze niet willen dat mensen zo gekleed gaan op hun bruiloft. Daar draait een bruiloft toch niet om? Het is toch leuk als iedereen komt? Wil je dan dat iemand die nooit in pak loopt dat nu ineens wel doet en dat speciaal omdat jij wil trouwen aan moet schaffen? Dat interesseert mij nu echt niet. Op mijn bruiloft liepen denk ik 80% van de mannen gewoon in een nette broek of nette spijkerbroek. De pakken waren op 1 hand te tellen. Lekker boeiend!
Het zal wel aan mij en mijn vrienden/familie liggen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je er zelfs maar over nadenkt om een spijkerbroek aan te trekken. Ik ga naar bruiloften waar hoedjes en verschillende outfits voor overdag en 's avonds heel normaal zijn en hoewel ik weet dat veel bruiloften niet zo zijn vind ik een spijkerbroek echt niet geschikt. Nooit. Ik draag een spijkerbroek als ik ga klussen of op mijn vrije dag, zonder afspraken. Manlief kan er best lekker uitzien in spijkerbroek met jasje en hemd, maar dat draagt hij ook alleen zeer casual (gewoon dagelijks leven). Gelukkig houdt meneer enorm van mooie pakken en maatwerk, maar ook in een confectiepak kun je er prima uitzien. Ik zou nooit alle mannen op mijn bruiloft overdag vragen een jaquet te dragen, maar zou me echt verslikken in mijn taart als er een in spijkerbroek zou verschijnen.

Maar dit alles is natuurlijk vanuit mijn referentiekader. In mijn opvoeding en kringen is het normaal en vanzelfsprekend om je ordentelijk te kleden voor een gelegenheid net zoals het voor een ander normaal kan zijn om een spijkerbroek te dragen. Niets verkeerds aan, het levert alleen soms lastige situaties en discussies op. Gelukkig passen de meeste vrienden en familie wel in je eigen straatje waardoor ze over het algemeen hetzelfde denken over dit soort dingen. En zo heb ik hoedjes op mijn bruiloft en is de buurvrouw dolblij met haar casual trouwfeest in het park. Allebei prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven