Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft, kleding vriend

27-04-2011 11:05 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni hebben ik en mijn vriend een bruiloft, met kerk. Ik kan natuurlijk gewoon een net, leuk jurkje aan, maar nu mijn vriend nog. Ik vind het zonde om voor hem dan een pak te halen, gezien hij dat niet vaker kan dragen. Dus ik dacht een pantalon, schoenen en een blousje. Hebben jullie suggesties wat we voor hem kunnen kopen? En waar? Dus netjes maar ook gewoon voor een jonge vent dat hij ook vaker kan dragen na de bruiloft. En wat gepast is voor in een kerk.
Maar veel dingen kun je toch juist wel vaker dan bij 'gelegenheid' aan? Een leuke jurk die je draagt als daggast bv doe ik ook aan naar mijn werk, of naar familievisite ofzo.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:05:

[...]

Als ik mijn man dan toch in een pak moet hijsen, dan ga ik niet een goedkoop, slecht zittend, jeukend pak van de C&A aanschaffen nee. Ook geen Hugo Boss, maar zoals eerder gezegd, je hebt hem misschien maar 1x aan. Als ik een neef van mij op elke bruiloft, receptie, doop, begrafenis weer in het zelfde pak zie heb ik ook zo iets van: oh hij heeft zijn gelegenheidspak ook weer aan! Jammer alleen dat hij er niet meer in past...

Nee, dan zie ik hem liever bij elke gelegenheid weer in een andere broek met overhemd en jasje. Of een van de drie weer even anders. En dat het in ieder geval past.

Er werd ook gesproken over omkleden en dus twee verschillende outfits. Nou, je moet het allemaal maar aanschaffen denk ik dan. En je kunt het niet dagelijks aan nee. Alleen weer naar de volgende 'gelegenheid'.

Dat vind ik dus jammer van het geld en daardoor al snel duur.Dat denk je dan verkeerd. Zijn hier al meerdere mensen die geschreven hebben gewoon mooie/dure/goede (wat jij wil) kleren in de kast hebben hangen.
anoniem_54027 wijzigde dit bericht op 27-04-2011 12:16
Reden: aangepast voor wizziwik ;-)
% gewijzigd

[...]

Als ik mijn man dan toch in een pak moet hijsen, dan ga ik niet een goedkoop, slecht zittend, jeukend pak van de C&A aanschaffen nee. Ook een Hugo Boss, maar zoals eerder gezegd, je hebt hem misschien maar 1x aan. Als ik een neef van mij op elke bruiloft, receptie, doop, begrafenis weer in het zelfde pak zie heb ik ook zo iets van: oh hij heeft zijn gelegenheidspak ook weer aan! Jammer alleen dat hij er niet meer in past...

Nee, dan zie ik hem liever bij elke gelegenheid weer in een andere broek met overhemd en jasje. Of een van de drie weer even anders. En dat het in ieder geval past.

Er werd ook gesproken over omkleden en dus twee verschillende outfits. Nou, je moet het allemaal maar aanschaffen denk ik dan. En je kunt het niet dagelijks aan nee. Alleen weer naar de volgende 'gelegenheid'.

Dat vind ik dus jammer van het geld en daardoor al snel duur.

Hugo Boss... zo mooi zijn die pakken echt niet, met overigens een hele slechte pasvorm. Als een man wat slanker is dan moet hij zich verre van dit Duitse merk houden.

En die stofjasjes die BGB post zijn best aardig, maar zeker niet voor naar een bruiloft. Er zijn ook maar weinig mannen die zo'n jasje met flair kunnen dragen.
quote:Combat schreef op 27 april 2011 @ 11:10:

Huur een pak voor een dag.

maar ik zie nog steeds niet in waarom niet elke man van welke leeftijd of religie dan ook niet gwn een pak in zn kast heeft hangen

precies, mijn man draagt in het dagelijsk leven ook nooit een pak, maar heeft er toch 1 hangen. Keuze uit een paar overhemden en stropdassen erbij en als de gelegenheid zich voordoet kan hij altijd netjes voor de dag komen.

Wij hebben ook niet veel bruiloften, maar in het laatste half jaar wel zomaar 3 uitvaarten gehad.

En als je toch een pak hebt hangen, trekt je het ook makkelijker aan. Zo draagt hij met kerst dat pak ook wel eens, omdat hij het leuk vindt.
.
een Hugo Boss moet Geen Hugo Boss zijn.

Geen C&A maar het hoeft dus ook geen Hugo Boss te zijn.

Ben alleen alweer twee keer gequote dus kan het niet overal meer veranderen
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:13:

Ben alleen alweer twee keer gequote dus kan het niet overal meer veranderen Je hebt gelijk Ga lekker naar de COS in DenHaag, genoeg mooie, nette en betaalbare kleding.
Nou ja, het is duidelijk.

Je hebt mannen:

- die een of meerdere pakken in de kast hebben hangen.

- die 1 pak in de kast hebben hangen

- die geen pak in de kast hebben hangen

- die dagelijks pakken dragen

- die een pak aan moeten maar er geen zin in hebben

- die nog niet dood gevonden willen worden in een pak

- die een pak huren als het aan de orde is

- die nergens heen gaan waar ze in pak verwacht worden

- die lekker doen waar ze zin in hebben en niet in pak verschijnen terwijl dat wel verwacht wordt.

Fijn toch, dat niet alle mannen het zelfde zijn
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:13:

Ben alleen alweer twee keer gequote dus kan het niet overal meer veranderen Ik heb 'm voor je aangepast in mijn quote

[...]

Als ik mijn man dan toch in een pak moet hijsen, dan ga ik niet een goedkoop, slecht zittend, jeukend pak van de C&A aanschaffen nee. Ook een Hugo Boss, maar zoals eerder gezegd, je hebt hem misschien maar 1x aan. Als ik een neef van mij op elke bruiloft, receptie, doop, begrafenis weer in het zelfde pak zie heb ik ook zo iets van: oh hij heeft zijn gelegenheidspak ook weer aan! Jammer alleen dat hij er niet meer in past...

Dat vind ik dus jammer van het geld en daardoor al snel duur.

Dit dus.

En nee, als man zou moeten solliciteren kan hij beter geen pak aantrekken, maar juist een spijkerbroek. Ik moet nl de eerste bouwvakker nog tegenkomen die in pak solliciteert. Over overdressed gesproken.

Man heeft 5 jaar geleden zo'n goedkoop 'gelegenheidspak' gekocht want ouders waren 40 jaar getrouwd. Een spuuglelijk bruin pak, wat 1x bij de stomer is geweest en meteen alle vorm kwijt is. Tuurlijk wordt pak bewaard, want je weet maar nooit. Hij dacht het zelfs voor onze bruiloft wel aan te kunnen trekken

Onder het mom: Ons ben zuunig!
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 april 2011 @ 12:18:

[...]

En nee, als man zou moeten solliciteren kan hij beter geen pak aantrekken, maar juist een spijkerbroek. Ik moet nl de eerste bouwvakker nog tegenkomen die in pak solliciteert. Over overdressed gesproken. Jij werkt zeker niet op een P&O-afdeling?
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:01:

[...]

Kijk, ik had ook niemand weggestuurd ofzo op mijn bruiloft en mijn vrienden waren me net zo dierbaar geweest als altijd omdat ik ze het zou vergeven (zowel de ongepaste kleding als het maar net aan op tijd komen). Maar ik zou me er wel aan ergeren op de bruiloft zelf.

FOUT! Je moet je helemaal nergens aan ergeren op je bruiloft en dus gewoon helemaal geen verwachtingen hebben, naar niemand toe. Hakuna matata joh!

quote:Wij hadden een tuinfeest met al onze vrienden en naaste familie en hun kinderen, dus stijf was het zeker niet, al zat gelukkig niemand aan mijn haar Ach, ik had lekker alle speldjes en bloemetjes er voor haar uitgehaald zodat ze haar haar weer even lekker los kon laten en ik haar even een hoofdmassage kon geven na zo'n spannende dag. Vond ze heerlijk.
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 12:10:

[...]

Hugo Boss... zo mooi zijn die pakken echt niet, met overigens een hele slechte pasvorm. Als een man wat slanker is dan moet hij zich verre van dit Duitse merk houden.

En die stofjasjes die BGB post zijn best aardig, maar zeker niet voor naar een bruiloft. Er zijn ook maar weinig mannen die zo'n jasje met flair kunnen dragen.

Onzin, je hebt verschillende labels van Hugo Boss en verschillende stijlen. Mijn man is heel slank en draagt voornamelijk Boss, hij heeft ook een prachtig Boss pak dat heel strak gesneden is, moet je wel voor de slim fit variant gaan.

Emiglio Zegna is duurder dan Boss en Italiaans, maar daar kun je ook pakken voor een "Hollands figuur" kopen hoor, je hebt ze zelfs met een soort van ingebouwde pens, een positiepak

Pakken uit dat segment hebben wel een variant waar je inpast als je niet al te vreemde maten hebt. En dan bedoel ik maten waarvoor je voor andere kleding ook naar een aparte winkel moet.
Als ik sollicitaties moest houden, voor welke functie dan ook, zou ik liever willen dat iemand laat zien wie hij werkelijk is door zich te kleden in zijn vrije tijdskleding, dan in een pak. Een pak is een masker, je zelf gekozen vrijetijdskleding laat zien wie je werkelijk bent. En dan maakt het niet uit of je bouwvakker bent of directeur, ik wil weten wie ik aanneem, niet wat voor pak.
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:26:

[...]

Onzin, je hebt verschillende labels van Hugo Boss en verschillende stijlen. Mijn man is heel slank en draagt voornamelijk Boss, hij heeft ook een prachtig Boss pak dat heel strak gesneden is, moet je wel voor de slim fit variant gaan.

Emiglio Zegna is duurder dan Boss en Italiaans, maar daar kun je ook pakken voor een "Hollands figuur" kopen hoor, je hebt ze zelfs met een soort van ingebouwde pens, een positiepak

Pakken uit dat segment hebben wel een variant waar je inpast als je niet al te vreemde maten hebt. En dan bedoel ik maten waarvoor je voor andere kleding ook naar een aparte winkel moet.Ik geloof dat ze hier gewoon effe snel naar de H&M gaan hoor, voor een pakkie
Ik denk dat hij juist uit de toon valt mét een pak, hun vrienden en familie kennende! :P Ik zal eventjes de bruid een berichtje doen, of er nog een dresscode is en of ik groen licht krijg voor 'informele' kleding. Sorry, maar ik krijg vriend echt niet in een pak als het niet nodig is. En dan straks stop ik 'm in een pak, en dan heb ik een chagrijnige vent naast me hangen als hij de enige is. Nee, daar pas ik voor.

Het komt wel goed denk ik. Eventjes langs de WE, die hebben vaak een formele afdeling!

Edit: mijn vriend werkt niet in een sector voor een pak. Dus ik vind het gewoon onzin. Bovendien heeft hij een hele kleine familie en die van mij zijn nog erg jong, alle oudere mensen zijn overleden, dus als er een uitvaart komt, koopt hij dán wel een pak. Gaan we nu niet doen, en dan het risico lopen dat dat ding er een paar jaar hangt tussen de motten en dan helemaal ranzig en vervormd is.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:25:

[...]

FOUT! Je moet je helemaal nergens aan ergeren op je bruiloft en dus gewoon helemaal geen verwachtingen hebben, naar niemand toe. Hakuna matata joh!

[...]

Ach, ik had lekker alle speldjes en bloemetjes er voor haar uitgehaald zodat ze haar haar weer even lekker los kon laten en ik haar even een hoofdmassage kon geven na zo'n spannende dag. Vond ze heerlijk.

Ha, ha, een bruiloft zonder verwachtingen, dat is een illusie. Ik zou de bierdrinkende op strobalen zittende bruid wel eens willen zien als niemand meedoet met het bierdrinken, gitaarspelen, omdat hun kleding dan kreukt/vies wordt en effe lekker samen een discussie gaat voeren over de beursgang van het bedrijf van een van de gasten. Zou ze dan niet een klein beetje teleurgesteld zijn dat er geen hakuna matata sfeertje hangt?

De vrienden waar jij het over hebt passen zich kennelijk moeiteloos aan, aan de sfeer die er hangt en die de bruid en bruidegom ook prettig vinden, in mijn omgeving is dat ook zo, dus er is ook helemaal geen probleem.

Maar ik heb zelf gewoon een enorme hekel aan gefriemel aan mijn haar, ook buiten de bruiloft.
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:26:

[...]

Pakken uit dat segment hebben wel een variant waar je inpast als je niet al te vreemde maten hebt. En dan bedoel ik maten waarvoor je voor andere kleding ook naar een aparte winkel moet.Dat is iig niet mijn ervaring... mijn vriend laat zn pakken tegenwoordig op maat maken, zit veel en veel beter dan welk confectie pak dan ook.
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 12:36:

[...]

Dat is iig niet mijn ervaring... mijn vriend laat zn pakken tegenwoordig op maat maken, zit veel en veel beter dan welk confectie pak dan ook.Dat kan, maar dat betekent niet dat Hugo Boss pakken niet voor slanke mensen geschikt zijn.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 12:28:

Als ik sollicitaties moest houden, voor welke functie dan ook, zou ik liever willen dat iemand laat zien wie hij werkelijk is door zich te kleden in zijn vrije tijdskleding, dan in een pak. Een pak is een masker, je zelf gekozen vrijetijdskleding laat zien wie je werkelijk bent. En dan maakt het niet uit of je bouwvakker bent of directeur, ik wil weten wie ik aanneem, niet wat voor pak.

Volgens mij snappen we allebei wel dat het niet zo werkt. Een pak aantrekken als je solliciteert, het zijn een beetje de regels van het spel. Snap je? Als iedereen maar gewoon lekker zou laten zien wie ie was, dan waren we geen beschaving. Dan zou ik in mijn onderbroek naar de AH gaan bij 30 graden, en dan zou ik mijn schoonmoeder vertellen wat voor heks ik d'r vind. Maar dat doen we niet.

En als ik voor jouw hippie-bruiloft (dat stel ik me er bij voor) was uitgenodigd, dan had ik een lange strokenjurk aangetrokken, teenslippers aan, bloem in mijn haar en klaar. Voor de bruiloft die wij binnenkort hebben, inclusief smoking: daar heb ik een cocktailjurkje voor klaarhangen. Als wij morgen een uitnodiging krijgen met dresscode: spijkerbroek + polo, dan doen mijn vriend en ik dat aan. Het gaat er om dat je je aanpast, en ook bereid bent om aan te passen aan de 'spelregels' die op dat moment gelden.
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:34:

[...]

Ha, ha, een bruiloft zonder verwachtingen, dat is een illusie. Ik zou de bierdrinkende op strobalen zittende bruid wel eens willen zien als niemand meedoet met het bierdrinken, gitaarspelen, omdat hun kleding dan kreukt/vies wordt en effe lekker samen een discussie gaat voeren over de beursgang van het bedrijf van een van de gasten. Zou ze dan niet een klein beetje teleurgesteld zijn dat er geen hakuna matata sfeertje hangt?

De vrienden waar jij het over hebt passen zich kennelijk moeiteloos aan, aan de sfeer die er hangt en die de bruid en bruidegom ook prettig vinden, in mijn omgeving is dat ook zo, dus er is ook helemaal geen probleem.

Maar ik heb zelf gewoon een enorme hekel aan gefriemel aan mijn haar, ook buiten de bruiloft.

Je denkt toch niet dat als zij zo'n type is dat haar familie/vrienden in pak kwamen en over beursgangen praatten, he? Nee, dat past allemaal heel goed bij elkaar.

Lijkt me wel heel moeilijk trouwens als je zo'n bruiloft hebt alsin Dharma & Greg. Dat de ene kant van de familie totaaaaal anders is als de andere kant.

Nou, voor mijn bruiloft heb ik mijn haar ook even 'laten doen'. Van dat gefriemel werd ik pas gek! Ik was blij dat de vlechten er weer uit konden...
quote:Vl43inder schreef op 27 april 2011 @ 12:34:

[...]

Ha, ha, een bruiloft zonder verwachtingen, dat is een illusie. Ik zou de bierdrinkende op strobalen zittende bruid wel eens willen zien als niemand meedoet met het bierdrinken, gitaarspelen, omdat hun kleding dan kreukt/vies wordt en effe lekker samen een discussie gaat voeren over de beursgang van het bedrijf van een van de gasten. Zou ze dan niet een klein beetje teleurgesteld zijn dat er geen hakuna matata sfeertje hangt? Ja precies! Mooi verwoordt.
Een pak is altijd handig om te hebben.

Misschien is iedereen in je omgeving al getrouwd maar je zult waarschijnlijk ook wel eens naar een begrafenis, afstuderen of promotie gaan of een sollicitatiegesprek voeren. Allemaal gelegenheden waarbij een pak kan worden gedragen.

Mijn man werkt in een sector waar je wordt uitgelachen als je een pak draagt maar in zijn (ons) privéleven zijn er de afgelopen jaren vele momenten geweest waarop het heel prettig was dat hij er eentje in de kast had hangen.

En ook ik zou niet snel in een spijkerbroek naar een bruiloft gaan...! En als je dat wel doet, kies dan alsjeblieft voor een zwarte.
quote:_Barbabella_ schreef op 27 april 2011 @ 11:16:

[...]

Dit kan dus echt niet!

Een spijkerbroek is sowieso not-done bij een bruiloft, maar zeker niet in de kerk!

In 'n kerk geldt bij mijn weten geen dresscode. Heb 't nu over 'n RK kerk en daar komen ook gewoon mensen met nette jeans naar 'n bruiloft/begrafenis.

Zou niets kopen wat je normaal ook niet aantrekt. Gewoon 'n nette broek met 'n blouse (afhankelijk van de temperatuur met korte of lange mouwen) Jasje is met 'n beetje zomerse dag al helemaal volstrekt overbodig.
quote:SeptemberGirl schreef op 27 april 2011 @ 12:38:

[...]

Volgens mij snappen we allebei wel dat het niet zo werkt. Een pak aantrekken als je solliciteert, het zijn een beetje de regels van het spel.

Wel jammer...toch?

quote:En als ik voor jouw hippie-bruiloft (dat stel ik me er bij voor) was uitgenodigd, dan had ik een lange strokenjurk aangetrokken, teenslippers aan, bloem in mijn haar en klaar.

Trouwens, dat hippie viel mee hoor. Dat was meer die van die vriendin van me, maar ik had het geweldig gevonden en je bent bij deze uitgenodigd voor ons jubileum

quote:Voor de bruiloft die wij binnenkort hebben, inclusief smoking: daar heb ik een cocktailjurkje voor klaarhangen. Als wij morgen een uitnodiging krijgen met dresscode: spijkerbroek + polo, dan doen mijn vriend en ik dat aan. Het gaat er om dat je je aanpast, en ook bereid bent om aan te passen aan de 'spelregels' die op dat moment gelden.Nou ja, als je je er maar goed in voelt. Je moet ook geen polo aan doen als je je daar niet lekker in voelt, net als dat je om dezelfde reden gewoon geen pak aan moet doen. Is mijn mening. Maar dat is volgens mij inmiddels wel duidelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven