Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
quote:Netje-67 schreef op 26 april 2011 @ 23:16:

Volgens mij is Klaasje zelf een Jehova-getuige! zo komt ze bij mij in ieder geval over. Die zijn ook zo overtuigd van hun eigen gelijk.Wat flauw zo'n persoonlijke aanval, als je gebrek hebt aan inhoudelijke argumenten
de vergoeding van ziektekosten door een verzekeraar heeft niks te maken met de kwaliteit van de therapie of de kwalificatie van de aandoening. De verzekeraar is een verzekeraar, die stelt gewoon een pakket samen dat commercieel interessant is, helaas zijn alternatieve therapieen nog steeds commercieel interessant ook al is aangetoond dat ze niet werken
Dat zeg jij Klaasje.

Dat roep je al vanaf het begin hier. Je doet enorm veel aannames en scheert iedereen over 1 kam.

Lekker blijven doen dan! Mij heb je er niet mee, je gaat je Goddelijke gang maar.

Ik vertrouw op een diagnose van een arts, aangezien die er voor heeft geleerd en ik een leek ben op dat gebied.

Wat jij daarvan vindt, zal me mijn anus oxideren om het netjes te zeggen. Ik laat iedereen in zijn waarde. Geloof je niet in FM? Prima. Zolang mijn reumatoloog dat maar wel doet.
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:meds schreef op 26 april 2011 @ 23:34:

[...]

Wat flauw zo'n persoonlijke aanval, als je gebrek hebt aan inhoudelijke argumentenDat is ook het grote probleem van de FM-ers, er zijn geen inhoudelijke argumenten om aan die onzindiagnose van fibro vast te blijven houden.
Klaasje, ik kost de medische wetenschap helemaal niets!

Ik heb namelijk geen therapie of medicijnen of aanpassingen of wat dan ook.

En dan mogen jullie het een flauwe opmerking vinden, maar ik word zo langzamerhand flauw van alle flauwe opmerkingen die Klaasje hier het internet op slingert.

En inhoudelijk reageren ben ik al een poosje geleden mee gestopt, want daar reageert Klaasje niet op. Heeft dus weinig zin.
quote:Netje-67 schreef op 26 april 2011 @ 23:36:

Dat zeg jij Klaasje.

Dat roep je al vanaf het begin hier. Je doet enorm veel aannames en scheert iedereen over 1 kam.

Lekker blijven doen dan! Mij heb je er niet mee, je gaat je Goddelijke gang maar.

Ik vertrouw op een diagnose van een arts, aangezien die er voor heeft geleerd en ik een leek ben op dat gebied.

Wat jij daarvan vindt, zal me mijn anus oxideren om het netjes te zeggen. Ik laat iedereen in zijn waarde. Geloof je niet in FM? Prima. Zolang mijn reumatoloog dat maar wel doet.

Ook je reumatoloog "gelooft" er niet in.

Waar zou hij in moeten "geloven"???

Dat jij zegt klachten te ervaren?

Nou en dan....

Hij kan niets bij jou vinden wat je klachten verklaart, heeft dus geen behandeling voor je (want hoe kun je iets behandelen wat je niets eens kunt vinden)

Ben je vet mee.
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 23:37:

[...]

Dat is ook het grote probleem van de FM-ers, er zijn geen inhoudelijke argumenten om aan die onzindiagnose van fibro vast te blijven houden. ach kom nou toch! Alle inhoudelijke argumenten worden door jou genegeerd of als onwaar afgeserveerd. Op rechtstreekse vragen reageer je de helft van de tijd niet eens en je blijft hetzelfde riedeltje herhalen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 23:37:

[...]

Dat is ook het grote probleem van de FM-ers, er zijn geen inhoudelijke argumenten om aan die onzindiagnose van fibro vast te blijven houden.

Jij vindt het een onzin diagnose. JIJ.

Niet mijn reumatoloog, of andere artsen waar ik mee te maken heb gehad.
quote:klaasje73 schreef op 26 april 2011 @ 23:41:

[...]

Ook je reumatoloog "gelooft" er niet in.

Waar zou hij in moeten "geloven"???

Dat jij zegt klachten te ervaren?

Nou en dan....

Hij kan niets bij jou vinden wat je klachten verklaart, heeft dus geen behandeling voor je (want hoe kun je iets behandelen wat je niets eens kunt vinden)

Ben je vet mee.

Ben al vet genoeg, dank je.

Ken je mijn reumatoloog dan? Dan vind ik het knap dat je in HAAR hoofd kan kijken!

Er zijn me therapieën genoeg aangeboden. Ik heb zelf de beslissing genomen om die niet te volgen.

Maar ga gerust verder op je zeepkistje. Fijne avond verder!
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2011 @ 23:41:

[...]

ach kom nou toch! Alle inhoudelijke argumenten worden door jou genegeerd of als onwaar afgeserveerd. Op rechtstreekse vragen reageer je de helft van de tijd niet eens en je blijft hetzelfde riedeltje herhalen.

Op mijn argumenten wordt helemaal niet gereageerd.

Hoe kan een ziekte een ziekte zijn als: acupunctuur helpt, een placebo-operatie door een dr. Bauer, mensen zelf genezen als ze niet aan de diagnose geloven en beter worden doordat depressieve gevoelens wegebben en er aan lichaamsbeweging wordt gedaan????

Het Internet staat vol alternatieve middelen die mensen ondergaan hebben en geslikt hebben om van de klachten van fibro en ME af te komen. En dat lukt dan ook nog!

Hoe kan dat dan??? Dat al die placebo's werken voor FM?

(en ook hier gaat weer niet op gereageerd worden Meds!)
Voor de een zullen die dingen helpen, voor een ander niet. Er zijn ook genoeg FM-ers waar de klachten alleen maar verergeren van meer lichaamsbeweging.

Acupunctuur is in mijn ogen ook geen placebo en wordt in veel delen van de wereld wel degelijk als een serieuze geneeswijze gezien.

Veel aandoeningen die nu erkend worden, zijn begonnen als onbekend en zolang er maar wordt geroepen dat het allemaal onzin is, verandert er niks.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2011 @ 23:59:

Voor de een zullen die dingen helpen, voor een ander niet. Er zijn ook genoeg FM-ers waar de klachten alleen maar verergeren van meer lichaamsbeweging.

Acupunctuur is in mijn ogen ook geen placebo en wordt in veel delen van de wereld wel degelijk als een serieuze geneeswijze gezien.

Veel aandoeningen die nu erkend worden, zijn begonnen als onbekend en zolang er maar wordt geroepen dat het allemaal onzin is, verandert er niks.

Je begrijpt het dus echt niet.............pffffff

Ok, ik leg het je nog een keer uit.

Als je een echte somatische aandoening hebt, kun je niet maar wat aanklooien met ondeugdelijke therapietjes. Als die dan ook nog eens werken, mag je ervan uitgaan dat er geen sprake is van een lichamelijke aandoening. Kanker bijvoorbeeld zal niet genezen door acupunctuur en weet ik wat er allemaal nog aan dubieuze shit te bedenken valt.

Acupunctuur is toch echt gewoon onzin, kwakzalverij.

En er zijn inderdaad ziektes bijgekomen in de loop der jaren, zal ook wel blijven gebeuren. Maar er is al veel serieus wetenschappelijk onderzoek gedaan naar FM en ME en..................er is niets uitgekomen, er komt ook niets. Niets wat serieus te nemen is tenminste.

Hoe lang ga je wachten tot je accepteert dat FM een modeziekte is? 10 jaar, 20 jaar?? Of nooit???
Goed, hier komen we geen van allen (jij dus ook niet Klaasje) nooit en te nimmer uit. Dus, heeft het zin om maar door te gaan? Lijkt mij niet. We hebben ondertussen zo'n dikke 40 pagina's vol geargementeerd en zijn geen stap dichterbij gekomen.

We kunnen elkaar tot in de treuren uit gaan leggen hoe wij over e.e.a. denken maar overtuigen doen we elkaar blijkbaar toch niet.

Klaasje gelooft niet in de diagnose FM, en er zijn er nog een paar met haar eens. Dat kan en dat mag.

Ik en nog een cluppie, hebben de diagnose FM en leven met de lasten. Dat mag ook.

Klaar is Kees (en Klaasje en Fant) en zo kunnen we weer rustig verder met ademhalen. Toch?

Ik ga in ieder geval verder op het andere topic.
Optimist tot in de kist!
nah, nog één keer dan:

Jij gelooft ook niet in Reiki? Nou, raar genoeg was de eerste volgster van deze therapie opgegeven door de medische wetenschap, omdat ze vol zat met kanker. Ja, je leest het goed, kanker. Een echte somatische ziekte, waar je niet omheen kunt. In plaats van therapiën in ziekenhuizen koos zij voor Reiki. EN ze leefde nog lang en gelukkig. Kankervrij.

En nu.. ik zou zeker niet elke kankerpatiënt reiki aanraden als dé therapie. Ik denk namelijk niet dat dat altijd zal helpen. Maar het kan dus wél helpen. Zoals er ook therapiën zijn, waar jij wel of niet in geloofd, die helpen tegen FM of andere ziektes. Helaas helpen deze therapiën niet voor iedereen en is er dus geen één therapie zaligmakend.

En ja, ik lees jouw stukjes, ik reageer in houdelijk, maar mijn ervaringen zijn subjectief, blijf je herhalen, dus doe je er niets mee. En dat, beste Klaasje, is jouw goed recht, maar ik doe even niet meer mee (maar lees helaas nog wel mee.. )
Later is nu
Waar jij trouwens ook nooit op in ging, is dat MS en Epileptie ook ooit begonnen als modeziektes. Het enige dat je kon zeggen was "modeziektes bestaan al heel lang" maar inmiddels zijn er wel redenen gevonden voor deze ziektes. Dat zou dus nog steeds voor FM ook kunnen. Of niet. Er zijn aanwijzingen dat het zich in de hersenen afspeelt, waarbij het inderdaad een 'tussen de oren ziekte' is, maar dat wil nog niet zeggen dat een psychotherapietje je eraf helpt. Helaas. Want... nogmaals... DAT WERKT DUS NIET VOOR IEDEREEEEEEEEEEEN.. maar als dat zo is, dan heb je het niet goed gedaan en zo blijf jij lekker in je eigen kringetje rond denken. Succes ermee
Later is nu
Inderdaad olifantje! Ik was al een tijdje gestopt met de discussie. Het gaat alleen maar over eigen meningen in plaats van medische feiten. En net zoals dat er artikelen/boeken zijn die FM erkennen, zijn ze er ook die het absoluut onzin vinden. En een discussie voeren met iemand die niet open staat voor de mening van een ander is toch verspilde moeite....
quote:klaasje73 schreef op 27 april 2011 @ 00:15:

[...]

Je begrijpt het dus echt niet.............pffffff

Ok, ik leg het je nog een keer uit.

Als je een echte somatische aandoening hebt, kun je niet maar wat aanklooien met ondeugdelijke therapietjes. Als die dan ook nog eens werken, mag je ervan uitgaan dat er geen sprake is van een lichamelijke aandoening. Kanker bijvoorbeeld zal niet genezen door acupunctuur en weet ik wat er allemaal nog aan dubieuze shit te bedenken valt.

Acupunctuur is toch echt gewoon onzin, kwakzalverij.

En er zijn inderdaad ziektes bijgekomen in de loop der jaren, zal ook wel blijven gebeuren. Maar er is al veel serieus wetenschappelijk onderzoek gedaan naar FM en ME en..................er is niets uitgekomen, er komt ook niets. Niets wat serieus te nemen is tenminste.

Hoe lang ga je wachten tot je accepteert dat FM een modeziekte is? 10 jaar, 20 jaar?? Of nooit???

Dus wij kunnen hieruit concluderen dat een ziekte/aandoening pas somatisch is, als er een behandeling voor is? Klopt dus ook niet, want er zijn ook genoeg ziekten waarvoor er gewoon geen behandeling is. Wat wil zeggen; nòg niet, want uiteindelijk zullen die er vast wel komen.

Of kunnen we op jouw manier concluderen dat die behandelingen er nooit komen omdat ze tot op de dag van vandaag niks wetenschappelijks hebben kunnen bewijzen/ontdekken? Ach, dan zal het er ook wel niet komen toch? Ze zijn er immers al zo lang naar op zoek.... Behandeling voor kanker is ook zomaar uit de lucht komen vallen, wat overigens wel handig is!
quote:dreamer schreef op 27 april 2011 @ 07:22:

nah, nog één keer dan:

Jij gelooft ook niet in Reiki? Nou, raar genoeg was de eerste volgster van deze therapie opgegeven door de medische wetenschap, omdat ze vol zat met kanker. Ja, je leest het goed, kanker. Een echte somatische ziekte, waar je niet omheen kunt. In plaats van therapiën in ziekenhuizen koos zij voor Reiki. EN ze leefde nog lang en gelukkig. Kankervrij.

En nu.. ik zou zeker niet elke kankerpatiënt reiki aanraden als dé therapie. Ik denk namelijk niet dat dat altijd zal helpen. Maar het kan dus wél helpen. Zoals er ook therapiën zijn, waar jij wel of niet in geloofd, die helpen tegen FM of andere ziektes. Helaas helpen deze therapiën niet voor iedereen en is er dus geen één therapie zaligmakend.

En ja, ik lees jouw stukjes, ik reageer in houdelijk, maar mijn ervaringen zijn subjectief, blijf je herhalen, dus doe je er niets mee. En dat, beste Klaasje, is jouw goed recht, maar ik doe even niet meer mee (maar lees helaas nog wel mee.. )

Zo heel af toe kan iemand die met kanker gediagnosteerd is, op een onverklaarbare manier van de ziekte genezen. Dat gebeurt, heeeeel zelden. Hoeveel zijn er dat op jaarbasis? 1 op de 10.0000 of zo? Bijna nooit. Maar o.k. af en toe zijn er mensen met kanker die beter werden, terwijl de artsen het niet voor mogelijk hielden. Een wonder en ook bij kanker gebeuren er wonderen. Werkt Reiki nou ook voor kanker? Reiki wordt geschaard onder kwak. Er zijn ook mensen genezen van kanker die heel veel hebben gebeden tot God. Werkt God voor kanker?

Als er geen bewijs kan worden gevonden voor die onverklaarbare genezingen, dan kan er ook geen bewijs gevonden worden voor de stelling dat God, Reiki of whatever genezen heeft. Geloven is nog heel wat anders wetenschappelijk bewijs.

De therapie voor kanker is duidelijk omschreven, oncologen weten welke middelen voor die of die patient hopelijk zullen gaan werken, maar succes is niet gegarandeerd. Het is tot op heden nog steeds de belangrijkste doodsoorzaak in dit land.

En echt niemand is zo dom om Reiki te gaan proberen als middel tegen kanker of hij/zij moet een doodsverlangen hebben.

En dan krijgen we FM. Hier komen sowieso al 4 vrouwen voorbij die op een miraculeuze manier helemaal zijn genezen van hun FM.

4!!!

Van de hoeveel die op dit topic gereageerd hebben en FM zeggen te hebben, 20 of zo?

Het aantal mensen dat d.m.v. allerlei kwakbehandelingen volledig is genezen zijn legio. Als kwak op zo'n grote schaal werkt voor FM, is FM een kwakziekte.
Ik ken twee mensen die wonderbaarlijk zijn genezen van kanker terwijl ze al opgegeven waren door hun artsen. Betekent dat dat ik 200.000 mensen ken? Lijkt me niet.. Dat er hier 4 van de 20 mensen zijn die zonder behandeling genezen zijn, wil niet zeggen dat FM onzin is. Het is een topic over FM, logisch dus dat er mensen reageren die de diagnose FM hebben gehad en logisch dus ook dat je meer mensen hier in dit topic tegen komt die 'wonderbaarlijk' genezen zijn, dan dat je 20 mensen op straat aan spreekt en naar FM vraagt...
Gefeliciteerd, Klaasje, je hebt je punt duidelijk gemaakt.

Nogmaals: JIJ gelooft dat FM een kwakziekte is. Dat is jouw goed recht.

Mijn reumatoloog (diegene die er voor doorgestudeerd heeft) is jouw mening niet toegedaan.

En aangezien ik nog steeds een leek ben, vertrouw ik dus op haar oordeel, en niet het jouwe.

Verder zal ik niet meer reageren, want heb geen zin om voor e.o.a. debiel versleten te worden. Als jij dat wel vindt, dan zegt dat meer over jou dan over mij.

groetjes!
quote:dreamer schreef op 27 april 2011 @ 07:25:

Waar jij trouwens ook nooit op in ging, is dat MS en Epileptie ook ooit begonnen als modeziektes. Het enige dat je kon zeggen was "modeziektes bestaan al heel lang" maar inmiddels zijn er wel redenen gevonden voor deze ziektes. Dat zou dus nog steeds voor FM ook kunnen. Of niet. Er zijn aanwijzingen dat het zich in de hersenen afspeelt, waarbij het inderdaad een 'tussen de oren ziekte' is, maar dat wil nog niet zeggen dat een psychotherapietje je eraf helpt. Helaas. Want... nogmaals... DAT WERKT DUS NIET VOOR IEDEREEEEEEEEEEEN.. maar als dat zo is, dan heb je het niet goed gedaan en zo blijf jij lekker in je eigen kringetje rond denken. Succes ermee

En dus bewijs je hiermee nog maar eens dat jij gelooft in een somatische oorzaak voor FM. En zo lang je dat blijft geloven zal psychotherapie ook niet voor je gaan werken, nee.

In het verleden zijn er ook heel wat ziektes geweest die achteraf pseudo-aandoeningen waren. Nooit een bewijs gevonden voor welke somatische oorzaak dan ook. Helaas pindakaas hoort FM daar ook bij en nog iets: psychotherapie werkt absoluut niet voor kanker, nooit.

Als die therapie voor heel veel mensen wel werkt, mag je je toch echt wel eens achter de oren gaan krabben en zwaar gaan twijfelen aan een somatische oorsprong. Maar ja, zelfs twijfelen zit er voor echte FM-ers niet in.
quote:Dribbel9 schreef op 27 april 2011 @ 12:08:

Ik ken twee mensen die wonderbaarlijk zijn genezen van kanker terwijl ze al opgegeven waren door hun artsen. Betekent dat dat ik 200.000 mensen ken? Lijkt me niet.. Dat er hier 4 van de 20 mensen zijn die zonder behandeling genezen zijn, wil niet zeggen dat FM onzin is. Het is een topic over FM, logisch dus dat er mensen reageren die de diagnose FM hebben gehad en logisch dus ook dat je meer mensen hier in dit topic tegen komt die 'wonderbaarlijk' genezen zijn, dan dat je 20 mensen op straat aan spreekt en naar FM vraagt...

In de topics over kanker zul je toch echt geen 4 van de 20 mensen tegenkomen die op een wonderbaarlijke, onverklaarbare wijze genezen zijn van hun kanker. Tot op heden geen een!!!

En waarbij acupunctuur, psychotherapie en allerlei vreemde kwakbehandelingen werkten tot zelfs niet geloven dat ze de ziekte hadden en het ontkenden. Werkt voor geen enkele kankerpatient. VOOR GEEN EEN!!!

Geen 1!!!!
quote:Dribbel9 schreef op 27 april 2011 @ 09:00:

Inderdaad olifantje! Ik was al een tijdje gestopt met de discussie. Het gaat alleen maar over eigen meningen in plaats van medische feiten. En net zoals dat er artikelen/boeken zijn die FM erkennen, zijn ze er ook die het absoluut onzin vinden. En een discussie voeren met iemand die niet open staat voor de mening van een ander is toch verspilde moeite....

hahahaha, sta jij open voor een andere mening????

Welnee joh, het lijkt wel of ik met sekteleden probeer te discussieren.
quote:klaasje73 schreef op 27 april 2011 @ 12:20:

[...]

hahahaha, sta jij open voor een andere mening????

Welnee joh, het lijkt wel of ik met sekteleden probeer te discussieren.Sta ik daar niet voor open? Heb ik gezegd dat het een somatische aandoening is? Nee. Heb ik gezegd dat het een psychische aandoening is? Nee. Ik weet het namelijk niet, en daarom zal ik mijn mening ook niet gaan opdringen aan andere mensen. Ik heb gereageerd op berichten die hier worden geplaatst. En aangezien ik meer van de werking van het menselijke lichaam weet dan de gemiddelde forumster, heb ik wel degelijk een mening over bepaalde medische dingen die hier gezegd worden. Dat klopt ja..
quote:Dribbel9 schreef op 27 april 2011 @ 12:49:

[...]

Sta ik daar niet voor open? Heb ik gezegd dat het een somatische aandoening is? Nee. Heb ik gezegd dat het een psychische aandoening is? Nee. Ik weet het namelijk niet, en daarom zal ik mijn mening ook niet gaan opdringen aan andere mensen. Ik heb gereageerd op berichten die hier worden geplaatst. En aangezien ik meer van de werking van het menselijke lichaam weet dan de gemiddelde forumster, heb ik wel degelijk een mening over bepaalde medische dingen die hier gezegd worden. Dat klopt ja..

Jij zegt zelf FM te hebben, dus hoe kun je onbevooroordeeld naar de feiten omtrent FM kijken?

En dat je medicijnen studeert zegt mij helemaal niks, er zijn tenslotte ook homeopathische, antroposofische en orthomoleculaire artsen die werken met kwakkersbehandelingen, terwijl ze van oorsprong wetenschappelijk opgeleid zijn en dus beter zouden moeten weten.

Maar het moge duidelijk zijn, dat deze artsen goede zaken doen dankzij al die modeziektes en dus vinden FM-ers bij hen een gewillig luisterend oor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven