Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Mijn instructeur heeft maar 1x meegemaakt dat iemand volgens hem onterecht gezakt was.

Nee, hij heeft het gewoon erg druk en als ik dan te laat bel om lessen te plannen dan is er geen plek meer.
quote:Nee, hij heeft het gewoon erg druk en als ik dan te laat bel om lessen te plannen dan is er geen plek meer.Als ik heb gereden, plannen we na afloop altijd 1 of 2 nieuwe rijlessen . Dan weten we allebei waar we aan toe zijn. Is dat misschien geen idee voor jou?
quote:Als ik heb gereden, plannen we na afloop altijd 1 of 2 nieuwe rijlessen . Dan weten we allebei waar we aan toe zijn. Is dat misschien geen idee voor jou?Zo deed ik het ook altijd. Misschien wel een goed idee Ruza?
Ja hier ook, altijd dat ik de week daarop nog 2 lessen had staan in ieder geval, hij vond het bijhouden echt heul belangrijk!
Hallo allemaal!

Zo, ik heb zojuist ook weer al mn centjes bij elkaar geschraapt om WEER mn examen te doen. En wel op 19 mei. Had mazzel, was er 1 uitgevallen!

Ik ga van die maandag de 16e lessen, die woensdag de 18e en dan nog een uurtje voor het examen op donderdag de 19!

Pfff vind het nu al weer spannend!
Spannend eef!! Hoe voel je je erover??

Bij mij werkt het dus niet zo. Hij heeft ook al zo vaak gezegd dat ik op tijd lessen moet plannen maar dan komt het er niet van
Ehm tja hoe voel ik me erover... Weet je, eigenlijk voel ik me nog steeds keihard genaaid door het CBR. Dus tja, nog steeds een beetje boos....

Maar ik kijk wel positief naar het nieuwe examen hoor! Moet gewoon lukken, appeltje-eitje!
Die mensen van het CBR zijn ook gewoon stom
Zoals ik al eerder aangaf.... als ik die examinator ooit voor mn banden krijg geef ik GAS!!!
quote:Ruza schreef op 28 april 2011 @ 12:22:

Die mensen van het CBR zijn ook gewoon stom Volgens mij moet je ook gewoon een grondige hekel aan jezelf hebben wil je daar gaan werken
Bij mij ging het gisteren echt hopeloos voor mn gevoel, en Ik moet volgende week alweer op :( 3x is scheepsrecht toch?
CBR-mensen zijn best oke denk ik hoewel er vast examinators tussen zitten die fouten maken.. Mijn ttt-examinator was iig superaardig.

Vandaag weer les gehad, ging eigenlijk best goed! Ik heb er nu wel iets meer vertrouwen in. Met een beetje geluk moet het wel lukken.. Morgen afrijden om 9:00, duimen jullie voor me mee? ; )

Ik hoop zo erg dat het gaat lukken! Want in tegenstelling tot een paar lessen geleden denk ik dat ik nu wel aardig kan rijden, in ieder geval voldoende om geen gevaar op de weg te zijn =D
@Eefje: Spannend! Succes alvast!

@ Atelier: Ook spannend, volgende week afrijden! Succes hoor! En idd, 3x is scheepsrecht! :-D

@ rwanne: Succes!!

Ik heb vandaag echt supergoed gereden! Ik ben voor t eerst echt trots op mijzelf! Ik heb voor het eerst zelfstandig een route gereden en dat vond ik echt zo leuk!

Mijn kijkgedrag gaat ook al een stuk beter! Waar ik nu nog erg op moet letten, is er voor zorgen dat ik geen "knikje" maak als ik schakel van 1 naar 2 of 2 naar 3.
Pimpel: knikje?

Rwoanne: succes!!!
Rwoanne, heel veel succes morgen, natuurlijk duimen we!! Ga je voor het eerst?

Ruza, ik denk dat Pimpelpaars een klein schokje bedoelt bij het schakelen. Je kan de koppeling wat rustiger op laten komen of het gas anders doseren, moet je zelf even aanvoelen.
Oh en fijn dat het zo goed ging vandaag Pimpelpaars! Had jij nou ook al een examen datum? Ik hou het allemaal niet zo goed bij

Atelier, ach ja, kutlessen zijn er altijd, de les voor mijn examen was ongeveer mijn slechtste les ooit haha. 3x = scheepsrecht inderdaad. Ik hoop dat je hem haalt deze keer, waarom lukte het niet de vorige keren? Heb je daaraan kunnen werken de laatste tijd? Gewoon rijden en proberen je niet druk te maken, ga je alleen gekke dingen van doen

Eefje, leuk een nieuwe datum!

Ruza, waarom maken jullie aan het eind van de les niet gewoon wat nieuwe afspraken? Lekker makkelijk, hoef je helemaal niet meer te bellen
Ola, ladies!

rwoanne, succes morgen!

Vandaag eindelijk weer eens gereden! Uurtje heen, nieuwe schoenen kopen (en da's best een uitdaging in 43, maar ik was binnen 5 minuten geslaagd voor een paar kekke comboylaarsjes) en toen een klein uurtje terug. Veel rotondes, wegwerkzaamheden etc. en nog even getankt.

Moest trouwens wegrijden bij een stoplicht op een helling. Sloeg motor af. Auto achter mij toeteren, echt, niet normaal meer. Bij de volgende stoplichten ging ik links en hij rechtdoor, draait hij zijn raampje open om te roepen dat ik niet rijden kan. Vriendin mij verdedigen, "motor afslaan kan gebeuren, dat is u ook weleens gebeurd". Hij "als je niet kan rijden, moet je maar een bordje op je auto (=rijschool)". Wat een lul de behanger!!! Echt ongelooflijk toch?!

Verder heb ik goed, veilig en relaxed gereden, netjes geparkeerd en 2x op een heel krap stukje gekeerd. Was best tevreden met mezelf, maar wat een hondelul zeg...

Goed, ik heb gereden en het ging goed! Ik herken het "knikje", had hem tot nu toe ook in de benzinewagen. Vandaag heb ik de koppeling wat verder op laten komen na het schakelen voor ik gas bijgaf. Na rustig ver op laten komen van de koppeling had ik geen "knikje" meer.

Succes iedereen maar weer op de weg!
quote:[message=8978755,noline]indigoblue schreef op 28 april

Ruza, ik denk dat Pimpelpaars een klein schokje bedoelt bij het schakelen. Je kan de koppeling wat rustiger op laten komen of het gas anders doseren, moet je zelf even aanvoelen.

Dát bedoel ik idd. Mijn instructeur noemt dat een knikje. Ik moet volgens hem mijn koppeling meer tegenhouden als ik hem op laat komen, maar op de een of andere manier krijg ik t niet goed voor elkaar. Dus daar moet ik nog even goed op gaan oefenen.

Ik heb nog geen examendatum, heb vandaag mijn 13de les gereden. Ik heb een pakket van 25 lessen gekocht en als ik dat haal, hoop ik half of eind juni af te rijden. En anders wordt t iets later.

@ JanneJip: Wat een asociale reactie van die bestuurder, zeg! Iedereen kan toch een x een foutje maken!?

Ik ga kijken of ik iets kan met jouw tip over t schakelen.

Dinsdag mag ik weer rijden.
Oohja, nu heb ik hem weer haal iedereen echt door elkaar met die lessen en examendata enzo maar dat knikje krijg je er echt wel uit. Ik zou er juist niet teveel over na gaan denken, het is net als trap lopen, ga je erover nadenken dan val je. Komt vanzelf wel naarmate je meer gevoel krijgt voor de auto.

JanneJip, wat een lamlul, hij is zeker achter het stuur geboren ofzo? Goed dat je je er niks van aantrekt.
Er komen hier ook zoveel mensen voorbij, dan kan je niet alles weten! :D.

Ik ben idd erg gefocust op dat knikje, omdat ik zo graag wil laten zien aan de instucteur dat ik het wél soepel kan. Heel soms lukt het wel goed en dan vind ik het weer jammer als het de volgende x weer minder goed gaat. Zit me nu ook al af te vragen of ik hier op kan worden afgerekend bij het examen... Maak me soms al druk over dingen die nog lang niet aan de orde zijn, zoals een examen. Ben een beetje perfectionistisch... .
Pimpelpaars... wat voor schoenen heb je aan tijdens je lessen? Ik heb zelf een paar 'Party Feet' in de auto liggen. Dat zijn van die emergency ballerinas die je in je tas doet terwijl je killer heels draagt. Ik heb die Party Feet dus vaak aan met rijden en dan voel je de pedalen echt heel goed. Dat helpt met schakelen.
Heeft iemand van de dames in bezit van fahrbewijs eigenlijk al eens op hakken gereden?
Ja, ik heb wel eens op hoge hakken gereden maar ik vind het niet fijn. Dan liever blote voeten.
Haha, Ruz, ik heb voor jou even een meetlatje langs mijn schoenen gehouden. Ik rij regelmatig met laarzen met een hak van 4 cm. De laarzen zijn supersoepel in de enkels (dat moet wel), en doordat je een beetje een knippunt creeert met die hak, vind ik ze eigenlijk heel fijn rijden. Je rolt een beetje over dat hakpunt zeg maar. Ja, ik vind dat dus fijn. Maar meestal rij ik met gymschoenen. Meer hak lijkt me verschrikkelijk.

Pimpel, ik kan me voorstellen dat je dat graag goed wil doen. Ik had ook een aantal dingen die ik dolgraag goed wilde doen, zoals bepaalde inparkeeroefeningen. Zodra ik dat dan doen moest, sprong in soort van op slot en ging het slechter dan ik kon, omdat ik zo graag wilde laten zien dat ik het Nu Wel Echt Kon. Let it go, echt. Misschien heb je wat aan een uitleg hoe het anders moet, misschien ook niet. Je stelt op een gegeven moment gewoon vast hoe het goed voelt, en dat ga je vaker doen. Het is echt een geval van trainen en conditioneren, en weinig nadenken.

Ik reed tot gisteren heel schokkerig in de benzinewagen van die vriendin van mij. Gisteren ging het ineens super. Moest vaststellen dat ik koppeling verder op liet komen en later begon met gassen. Tsja. Eerst ging het beter en toen zag ik pas de reden. Autorijden is zo veel voelen en routine opbouwen, gun jezelf die tijd!

(En nee, ik kan me niet voorstellen dat je zakt op schokkend schakelen).
En, en, en....!?!? Mogen we al juichen of moeten we nog even doorduimen? Hoe laat moet je afrijden Rwoanne? Heel veel succes!!!

Ruza, ik rij ook gewoon op hakken (wel even de stoel goed instellen, anders zijn mijn benen zo opgevouwen ). Waar ik niet op rij zijn teenslippers, dan rij ik gewoon op blote voeten. Lijkt me een beetje gevaarlijk anders, die slippers kunnen alle kanten op schuiven.

Pimpelpaars, ja dat dacht ik al (dat je er erg op gefocust was), maar hoe meer je erover gaat nadenken en het heel precies gaat proberen te doen des te lastiger het wordt denk ik. Het is echt iets wat op gevoel gaat en dus beter als je er niet over nadenkt. Je prestatiedrang tegenover je instructeur herken ik overigens heel erg. Enne, je maakt je inderdaad onnodig druk want tegen de tijd dat jij gaat afrijden is de situatie heel anders dan nu en de dingen waar je je nu druk om maakt zijn dan waarschijnlijk niet eens meer aan de orde! Zonde van je tijd en energie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven