Koosnaam voor je kind

29-04-2011 23:02 121 berichten
Wie heeft er ook een koosnaam voor je kind(eren) en zoja, hoe is die ontstaan? Doet hij/zij de naam 'eer' aan?

Gewoon luchtig topic en wellicht leuk om te lezen van elkaar

Uiteraard trap ik af: zoon, nu 10, heeft nog steeds als koosnaam 'modderkever'. Gewoon omdat hij af en toe ontieglijk goor eruit kan zien, stapt gerust in de sloot (tot aan zijn knieën diep is die bij ons achter) en er weer uit met bijbehorende 'dressing' (lees kroos etc) om vervolgens met stralende, staalblauwe ogen te zeggen: 'mam, gelukkig heb ik mijn bal weer'. Eh ja, dat is waar en de wasmachine is er goed voor .

Dat ie onderwijl stinkt als een bunzing maakt hem, en mij ook overigens, niets uit. Daar is de douche weer goed voor .

Heeft soms gaatjes in zijn shirts omdat ie is wezen vissen en ja, 'dan let je nergens op hoor, die snoek aan de haak was echt vet gaaf'. Dat de haak dus ook in zijn shirt is blijven hangen, 'ja sorry mam, maar dat boeide even niet' .
Alle reacties Link kopieren
Ik noem mijn zoon van alles, behalve bij zijn echte naam. Raar eigenlijk. Een greep uit de koosnaampjes:

Dikke Dorus (geen idee waarom eigenlijk)

Mannie (vooral mijn man noemt hem zo)

Brulboei

Apie (grappig, omdat mijn vader mij, tot op de dag van vandaag, zo noemt)

Prutser (da's eigenlijk niet zo aardig, maar ik bedoel het wel lief)

Kikkertje
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:Dibbes1 schreef op 30 april 2011 @ 00:41:

[...]

Denk dat je Felicia bedoelt, want ik heb nl een zoon en die heeft als koosnaam 'modderkever'. O jaaaa haha, sorry, niet goed gekeken!
quote:Chryssa schreef op 30 april 2011 @ 00:45:

Ik noem mijn zoon van alles, behalve bij zijn echte naam. Raar eigenlijk. Een greep uit de koosnaampjes:

Dikke Dorus (geen idee waarom eigenlijk)

Mannie (vooral mijn man noemt hem zo)

Brulboei

Apie (grappig, omdat mijn vader mij, tot op de dag van vandaag, zo noemt)

Prutser (da's eigenlijk niet zo aardig, maar ik bedoel het wel lief)

KikkertjeOh, maar ik noem de mijne ook wel eens 'sufferd', als ie voor de 6e keer over zijn tas valt, die hij toch zelf op die onmogelijk plek heeft gelegd maar goed, dat is geen koosnaam, dat is gewoon pure slordigheid onhandigheid
quote:patra schreef op 30 april 2011 @ 00:47:

[...]

O jaaaa haha, sorry, niet goed gekeken!Geeft niet, het is al koninginne (feest) nacht tenslotte
Hooligan en Poppeke.
smoetspoets, poepiedoepie, piepdoosje ( eigenlijk niet z'on leuke, zeg ik bij zeuren), smurf
Poppedijntje, poppedotje, aapje/apie, apekop, tante pollewop, monkeyface. En nog wel meer ben ik bang, ben nogal van de naampjes.
Dochterlief (3,5) wordt ,m.n. 's morgens vroeg, vaak "Knofje" genoemd door ons. Als je die bos haren ziet, als ze net uit bed is, of als haar staart/vlecht los is gegaan tijdens het spelen, dan snap je wel waarom .

Zoonlief noemen we vaak Bobby. Het is een echt ventje van bijna twee die altijd aan het bouwen én slopen is, en nu al een grote fan van Bob de Bouwer. Vandaar dus.
Dochterlief (5, bijna 6) haar bijnaam is Paris Hilton... ("zeg mam, ik eet toch liever eerst thuis een broodje." "hoezo, je wilde toch bij J eten?" "ja, maar ik ga écht niet in de regen bij G acherop! Breng me straks maar even met de auto...". Wat ik overigens niet gedaan heb, maar dat terzijde )

Zoonlief (1,5) heeft er veel: Sjaak,, terror Jaap, pinkeltje, Bertus Vreetgraag, Jopie
Ik noem onze dochter vanaf dat ze geboren is al monkie. Ze zat onder de zwarte haren. Op haar rug,armen, beentjes echt overal Mijn eerste reactie was dan ook: help! Ik heb een aapje op de wereld gezet! De haartjes zijn er snel allemaal afgevallen maar ze blijft m'n monkietje
quote:mimootje schreef op 29 april 2011 @ 23:25:

Mijn zoon noemt mij Mitzi..

.Teveel Shin Chan gekeken? ;)
Ik werd ouwe dibbes genoemd en moppie, ik noem dochter ook moppie of muissie!
Voor dochter "zus(ke)", ahja, ze is grote zus, vandaar waarschijnlijk en voor zoon schattepoemel én als ie weer eens niet wil luisteren z'n voor én achternaam . Zelfs als pup van 10 maand eens stout is, roep ik keihard zoon z'n naam... Tja, hoe dat komt........?
Het gaat hier in periodes...hele tijd is het druif geweest, momenteel wordt 't Flip (Fluitketel).

En hij reageert er ook nog op...:-)
Mijn moeder noemde onze namen (broer en ik) altijd in één adem, als ze ons riep maar ook als ze iets over ons vertelde, dat klonk zo'n beetje als dirksuus. Dus wij waren altijd dirksuus.

Dochterlief wordt uitgemaakt voor alles wat lief is, moppie, lieverd, schat enzovoorts.
zoon is ouwe dibbes..

dochter is kruimelijntje
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Dochter wordt hier muize pluis genoemd... ze is 5 en mag nu alleen nog maar thuis

De jongste heet hier dondersteen, zelf zegt hij; mama's dobbelsteen. Zelfkennis heeft onze 2 jarige ook hij roept regelmatig "ikke aaaaapie"

De oudste heeft eigenlijk geen koosnaam bedenk ik me nu.
Verrekte Pubert of verbastering van zijn naam (toen hij net leerde praten kon hij zijn eigen naam nog niet goed zeggen, zo noem ik hem nu nog af en toe)
Een verbastering van poes. Dat kon ze al zeggen voordat ze mama kon zeggen! Ik mag haar nog steeds zo noemen, ook al is ze volwassen!
Funky monky, supersoof, peanut, tuttebol, moppie, pop, muppet. En bij wangedrag (voorzover mogelijk, ze is 9 maanden) haar volle naam. Oma dacht dat het leuk was dat ze was vernoemd, maar we gebruiken het eigenlijk alleen in situaties dat ze zich lekker zit te misdragen. (planten omver, kat pesten, yoghurt naar papa gooien)
Oh, ik heb zelf nog geen kinderen, maar mijn moeder heeft 3 namen die ze altijd gebruikt voor mijn broertje, zusje en mij.

Mevrouw Pereboom, Hanna Knolraap en Meneer Prikkebeen.

Oh en dan de afkortingen van onze namen;

Channepiet, Pientje, Makkie.
Afgewiseld Boeffie of Baasje
Mutsje, Tutje, Poppetje, Poppie, Tuttebolletje. Hoe ze ontstaan zijn? Gewoon omdat ze zo is
Binkie, droppie, lekker ventje en als hij bloot is Sexy Lexy

Draak of De Sultan als hij in een 'pittige' bui is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn vader noemt mij nog wel eens Snoetepoet
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven