Koosnaam voor je kind

29-04-2011 23:02 121 berichten
Wie heeft er ook een koosnaam voor je kind(eren) en zoja, hoe is die ontstaan? Doet hij/zij de naam 'eer' aan?

Gewoon luchtig topic en wellicht leuk om te lezen van elkaar

Uiteraard trap ik af: zoon, nu 10, heeft nog steeds als koosnaam 'modderkever'. Gewoon omdat hij af en toe ontieglijk goor eruit kan zien, stapt gerust in de sloot (tot aan zijn knieën diep is die bij ons achter) en er weer uit met bijbehorende 'dressing' (lees kroos etc) om vervolgens met stralende, staalblauwe ogen te zeggen: 'mam, gelukkig heb ik mijn bal weer'. Eh ja, dat is waar en de wasmachine is er goed voor .

Dat ie onderwijl stinkt als een bunzing maakt hem, en mij ook overigens, niets uit. Daar is de douche weer goed voor .

Heeft soms gaatjes in zijn shirts omdat ie is wezen vissen en ja, 'dan let je nergens op hoor, die snoek aan de haak was echt vet gaaf'. Dat de haak dus ook in zijn shirt is blijven hangen, 'ja sorry mam, maar dat boeide even niet' .
Truttebol, kleine heks, terrorist, dwingelandje en draak tellen ook mee? Die namen doet ze namelijk heel veel eer aan.
Als noemt ze zichzelf Pjinses. het liedje van de Kleine Prinses zingt ze zo: Ik bén de (naam kind) pjinses, ja ik, ja ik. Ik bén de (naam kind) pjinses, ja ik, ja ik.
Alle reacties Link kopieren
Knorretje vandaar mijn nick (knorrekind knorde echt toen het net een paar weken oud was)

Kabouter

En een rijmpje op de naam.
Ik heb geen kinderen maar mijn moeder noemt mij nog steeds Muis (en ik ben 36 )
Ik noem zoon vaak Dikke Dibbes! Kun je ook leuk als nick gebruiken begrijp ik Geen idee waar het vandaan komt, het bekt zo lekker!

Verder rijmpjes op de namen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Mijn vriend vindt het belachelijk maar ik doe het stiekem wel.. en mijn moeder noemt me nog steeds m*****
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb zelf tot de dag van mijn moeders dood een koosnaampje gehad: Toet, Pop, of Poppedijn.

Zoon heeft meerdere koosnaampjes, eentje die van zijn naam is afgeleid, en verder Cookie, Pumpkin en Schattebout. Cookie en Schattebout doet hij inderdaad eer aan.
Am Yisrael Chai!
quote:Botervliegje schreef op 29 april 2011 @ 23:11:

Truttebol, kleine heks, terrorist, dwingelandje en draak tellen ook mee? Die namen doet ze namelijk heel veel eer aan. Tuurlijk telt dat mee. Zijn er specifieke situaties waarvan je vindt dat 'truttebol etc. ' haar naam eer aan doet?
Mijn dochtertje noem ik geregeld Draakje. Vooral als ze in de box ligt de mekkeren om aandacht.

Verder een variant van Muffin de puffin, maar dan met haar echte naam, ipv haar forumnaam.
Kaboutertje en Binky
roosje, moppie,schoffie
quote:knorretje28 schreef op 29 april 2011 @ 23:15:

Knorretje vandaar mijn nick (knorrekind knorde echt toen het net een paar weken oud was)

Kabouter

En een rijmpje op de naam.En is dat omdat je snuift als een varken knorretje of lacht? Een soort van knorre-snurkerig geluid? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Oprechte vraag overigens.
Poepi, frutje, moppie, maar ja ze is nu 36 dussss.....
quote:Haley schreef op 29 april 2011 @ 23:15:

Ik heb geen kinderen maar mijn moeder noemt mij nog steeds Muis (en ik ben 36 )

Ik ken ook iemand die Muis wordt genoemd, maar dan door iedereen.

On topic: noem mijn dochter vaak knufkonijn.
Voddenbaal: iedere week minimaal een broek aan gort, enorme gaten er in, "nee, niets gemerkt mam, geen idee hoe die er in gekomen zijn"

Spuitelf ivm talent om bjizondere opmerkingen te maken
Mijn zoon noemt mij Mitzi..

Verder hebben wij voor de jongens niet zo veel als voor dochter... Draak, sofietsje, en voor allen vernoemingen van hun naam.
quote:Dibbes1 schreef op 29 april 2011 @ 23:20:

[...]

Tuurlijk telt dat mee. Zijn er specifieke situaties waarvan je vindt dat 'truttebol etc. ' haar naam eer aan doet?

Nou, even denken, ze slaapt nog steeds bij mij op de kamer en het liefst in mijn bed waarbij ik dan vakkundig naar het randje van het bed wordt gewerkt terwijl zij overdwars ligt, ze wordt wakker (en negen van de tien keer met een ochtendehumeur) en vanaf dat moment is alles wat je vraagt of wil Nee of NEE en zelluf doen, kanne ik zelluf, niet met mij bemoejeren en laatte mij met just.

Het is een fasuh, het is een fasuh en ht is een fasuh.
Ik noem mijn meisje Nini, deed ik al toen ik zwanger van haar was.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:Akakia schreef op 29 april 2011 @ 23:18:

Ik noem zoon vaak Dikke Dibbes! Kun je ook leuk als nick gebruiken begrijp ik Geen idee waar het vandaan komt, het bekt zo lekker!

De jongste noem ik vaak Dwerg, gewoon omdat hij een dwergenkoppie heeft.

Verder rijmpjes op de namen.

Haha, dat is grappig inderdaad. Dibbes associeer ik met 'goeie lobbes' kun je vrij veel kanten mee op, echter is niet grenzeloos en geeft wel aan wanneer het 'grrrr' is.

Leuk!
Je kan wel merken dat ze de jongste is. Laatst vraag ik iets aan haar, zegt ze: Mamma, jij ijjiteert mij! (De R wil nog niet zo erg).
quote:Dibbes1 schreef op 29 april 2011 @ 23:23:

[...]

En is dat omdat je snuift als een varken knorretje of lacht? Een soort van knorre-snurkerig geluid? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Oprechte vraag overigens.Nee knorrekind knorde echt een beetje als een varkentje (noem het snuiven) als ze tevreden was na de voeding vandaar knorretje.
quote:Botervliegje schreef op 29 april 2011 @ 23:29:

Je kan wel merken dat ze de jongste is. Laatst vraag ik iets aan haar, zegt ze: Mamma, jij ijjiteert mij! (De R wil nog niet zo erg).Wat schattig
quote:Haley schreef op 29 april 2011 @ 23:15:

Ik heb geen kinderen maar mijn moeder noemt mij nog steeds Muis (en ik ben 36 )Hoe is dat ontstaan dan?
mijn moeder noemt mij joost terwijl ik een echte meidennaam heb. hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven