Koosnaam voor je kind

vrijdag 29 april 2011 om 23:02
Wie heeft er ook een koosnaam voor je kind(eren) en zoja, hoe is die ontstaan? Doet hij/zij de naam 'eer' aan?
Gewoon luchtig topic en wellicht leuk om te lezen van elkaar
Uiteraard trap ik af: zoon, nu 10, heeft nog steeds als koosnaam 'modderkever'. Gewoon omdat hij af en toe ontieglijk goor eruit kan zien, stapt gerust in de sloot (tot aan zijn knieën diep is die bij ons achter) en er weer uit met bijbehorende 'dressing' (lees kroos etc) om vervolgens met stralende, staalblauwe ogen te zeggen: 'mam, gelukkig heb ik mijn bal weer'. Eh ja, dat is waar en de wasmachine is er goed voor .
Dat ie onderwijl stinkt als een bunzing maakt hem, en mij ook overigens, niets uit. Daar is de douche weer goed voor .
Heeft soms gaatjes in zijn shirts omdat ie is wezen vissen en ja, 'dan let je nergens op hoor, die snoek aan de haak was echt vet gaaf'. Dat de haak dus ook in zijn shirt is blijven hangen, 'ja sorry mam, maar dat boeide even niet' .
Gewoon luchtig topic en wellicht leuk om te lezen van elkaar
Uiteraard trap ik af: zoon, nu 10, heeft nog steeds als koosnaam 'modderkever'. Gewoon omdat hij af en toe ontieglijk goor eruit kan zien, stapt gerust in de sloot (tot aan zijn knieën diep is die bij ons achter) en er weer uit met bijbehorende 'dressing' (lees kroos etc) om vervolgens met stralende, staalblauwe ogen te zeggen: 'mam, gelukkig heb ik mijn bal weer'. Eh ja, dat is waar en de wasmachine is er goed voor .
Dat ie onderwijl stinkt als een bunzing maakt hem, en mij ook overigens, niets uit. Daar is de douche weer goed voor .
Heeft soms gaatjes in zijn shirts omdat ie is wezen vissen en ja, 'dan let je nergens op hoor, die snoek aan de haak was echt vet gaaf'. Dat de haak dus ook in zijn shirt is blijven hangen, 'ja sorry mam, maar dat boeide even niet' .
zaterdag 30 april 2011 om 00:45
Ik noem mijn zoon van alles, behalve bij zijn echte naam. Raar eigenlijk. Een greep uit de koosnaampjes:
Dikke Dorus (geen idee waarom eigenlijk)
Mannie (vooral mijn man noemt hem zo)
Brulboei
Apie (grappig, omdat mijn vader mij, tot op de dag van vandaag, zo noemt)
Prutser (da's eigenlijk niet zo aardig, maar ik bedoel het wel lief)
Kikkertje
Brulboei
Kikkertje
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

zaterdag 30 april 2011 om 00:48
quote:Chryssa schreef op 30 april 2011 @ 00:45:
Ik noem mijn zoon van alles, behalve bij zijn echte naam. Raar eigenlijk. Een greep uit de koosnaampjes:
Brulboei
KikkertjeOh, maar ik noem de mijne ook wel eens 'sufferd', als ie voor de 6e keer over zijn tas valt, die hij toch zelf op die onmogelijk plek heeft gelegd maar goed, dat is geen koosnaam, dat is gewoon pure slordigheid onhandigheid
Brulboei
KikkertjeOh, maar ik noem de mijne ook wel eens 'sufferd', als ie voor de 6e keer over zijn tas valt, die hij toch zelf op die onmogelijk plek heeft gelegd maar goed, dat is geen koosnaam, dat is gewoon pure slordigheid onhandigheid

zaterdag 30 april 2011 om 07:17
Dochterlief (3,5) wordt ,m.n. 's morgens vroeg, vaak "Knofje" genoemd door ons. Als je die bos haren ziet, als ze net uit bed is, of als haar staart/vlecht los is gegaan tijdens het spelen, dan snap je wel waarom .
Zoonlief noemen we vaak Bobby. Het is een echt ventje van bijna twee die altijd aan het bouwen én slopen is, en nu al een grote fan van Bob de Bouwer. Vandaar dus.
Zoonlief noemen we vaak Bobby. Het is een echt ventje van bijna twee die altijd aan het bouwen én slopen is, en nu al een grote fan van Bob de Bouwer. Vandaar dus.
zaterdag 30 april 2011 om 07:47
Dochterlief (5, bijna 6) haar bijnaam is Paris Hilton... ("zeg mam, ik eet toch liever eerst thuis een broodje." "hoezo, je wilde toch bij J eten?" "ja, maar ik ga écht niet in de regen bij G acherop! Breng me straks maar even met de auto...". Wat ik overigens niet gedaan heb, maar dat terzijde )
Zoonlief (1,5) heeft er veel: Sjaak,, terror Jaap, pinkeltje, Bertus Vreetgraag, Jopie
Zoonlief (1,5) heeft er veel: Sjaak,, terror Jaap, pinkeltje, Bertus Vreetgraag, Jopie
zaterdag 30 april 2011 om 07:51
zaterdag 30 april 2011 om 09:17
zaterdag 30 april 2011 om 09:19
zaterdag 30 april 2011 om 09:23

zaterdag 30 april 2011 om 10:02
Funky monky, supersoof, peanut, tuttebol, moppie, pop, muppet. En bij wangedrag (voorzover mogelijk, ze is 9 maanden) haar volle naam. Oma dacht dat het leuk was dat ze was vernoemd, maar we gebruiken het eigenlijk alleen in situaties dat ze zich lekker zit te misdragen. (planten omver, kat pesten, yoghurt naar papa gooien)