Stoofvlees maken

03-05-2011 00:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een elektrische kookplaat van 1000 watt, maar daar kun je geen stoofvlees op maken (toch?), en laat ik daar echt heel erg veel zin in hebben, van dat vlees dat uit elkaar flikkert als je ernaar kijkt met aardappels en groentes meegestoofd. Hoe kan ik het toch maken? Ik had gehoord met de oven, en ook gegoogled maar ik ben eigenlijk benieuwd naar persoonlijke verhalen. We hebben een combi, dus erg klein. Is er ook een manier om het te 'faken'? Dus snel stoofvlees maken?

Thanks!
Als die kookplaat een hele lage stand heeft moet het gewoon lukken. Snel stoofvlees maken kan volgens mij alleen in een snelkookpan, die kan natuurlijk ook op de kookplaat maar moet je wel toevallig in huis hebben.
.
Gewoon op de laagste stand een halve dag laten sudderen, kan dat niet?
quote:Twinkle1001 schreef op 03 mei 2011 @ 00:46:

Gewoon op de laagste stand een halve dag laten sudderen, kan dat niet?

Ja, weet ik dus niet. Ik kan het ook niet echt vinden op internet.

Maar dan moet je een pan hebben met een dikke bodem toch?
Lézen No
quote:koppieket schreef op 03 mei 2011 @ 00:48:

Maar dan moet je een pan hebben met een dikke bodem toch?

Hoeft volgens mij niet persé. Als de pan maar geschikt is voor elektrisch koken (volgens mij zijn alle pannen dat??) en als de kookplaat maar op de laagste stand kan.. dan moet 't lukken!

(Had vroeger een keramische kookplaat, daar maakte ik ook gewoon suddervlees op.)
quote:koppieket schreef op 03 mei 2011 @ 00:48:

[...]

Ja, weet ik dus niet. Ik kan het ook niet echt vinden op internet.

Maar dan moet je een pan hebben met een dikke bodem toch?Ik heb een braadpan van de Action. Is daar iets van 4,69 en ik heb hem al jaren. Gebruik die voor gehaktballen en voor stoofvlees, ideaal is die pan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik kook ook elektrisch en maak soms ook stoofvlees. Gewoon eerst goed aanbakken en daarna op de laagste stand ongeveer 3 a 4 uur laten sudderen. Regelmatig kijken of er nog genoeg vocht bij zit en dan moet het goedkomen.
jep moet zeker lukken

en als je vocht ga toevoegen vind ik het altijd heerlijk om die met heetwater (waarin boullion blokjes zijn opgelost :P)

te doen, dit geeft naar mijn idee nog lekkerdere smaak :P
Wordt het dan niet heel duur met stroom, 1000 w. of is dat een mutsenopmerking?

Je zou ipv stoofvlees ook iets met gehakt kunnen maken, met tomaten etc. erdoor.
quote:jur606 schreef op 03 mei 2011 @ 07:12:

jep moet zeker lukken

en als je vocht ga toevoegen vind ik het altijd heerlijk om die met heetwater (waarin boullion blokjes zijn opgelost :P)

te doen, dit geeft naar mijn idee nog lekkerdere smaak :PDe reden om het stoofvlees met heet water toe te voegen is omdat het vlees van koud water "schrikt" en het dan taai wordt. Het warme water heel voorzichtig aan de zijkant in de pan laten stromen. Of even het vlees eruit halen, warm water erin doen, even aan de kook brengen en dan zacht zetten en het vlees weer toevoegen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Stoofvlees... Ik zit me al de hele dag te verheugen op ijs, salades en mojito's en jij gaat nog aan het stoofvlees
Oja en doe iets zuurs bij het vlees, daar wordt het mals van. Dus een beetje azijn of nog lekkerder een beetje wijnazijn.
http://www.sandstorms-koo ... en%20Belgisch%20bier.html

Dit is bij mij thuis een echte hit. Ik bak het vlees aan en haal het even uit de pan. Dan uien en knoflook bakken. kruiden en bier in de pan. Als het kookt vlees weer toevoegen en in de oven verder laten garen. Mijn ervaring is dat 150 graden en 3 uur stoven lekkerder is. Wel af en toe kijken of er vocht bij moet.
quote:oki07 schreef op 03 mei 2011 @ 08:32:

http://www.sandstorms-koo ... en%20Belgisch%20bier.html

Dit is bij mij thuis een echte hit. Ik bak het vlees aan en haal het even uit de pan. Dan uien en knoflook bakken. kruiden en bier in de pan. Als het kookt vlees weer toevoegen en in de oven verder laten garen. Mijn ervaring is dat 150 graden en 3 uur stoven lekkerder is. Wel af en toe kijken of er vocht bij moet."Trappisten dubbel bier" koop je dat gewoon bij AH?
quote:yasuko schreef op 03 mei 2011 @ 07:21:

Wordt het dan niet heel duur met stroom, 1000 w. of is dat een mutsenopmerking?

Je zou ipv stoofvlees ook iets met gehakt kunnen maken, met tomaten etc. erdoor.Nee, is geen mutsenopmerking hoor, ik snap je zorgen! Wij huren all inclusive, dus not our problem.
Oki07: ik gril van stoofvlees met bier!! Smaak is zo persoonlijk!

Doe mij maar stoofvlees met wijn!
Tuurlijk kan je op een elektrische kookplaat ook stoven. Je kan op een elektrische kookplaat hetzelfde maken als op gas. Ik kan het weten, kook al ruim 3 jaar elektrisch.

In 't begin alleen even wennen dat als je de stand lager zet, het wat langzamer gaat dan met gas..
quote:yasuko schreef op 03 mei 2011 @ 08:46:

[...]

"Trappisten dubbel bier" koop je dat gewoon bij AH?Ja hoor. Je hebt bv leffe dubbel of kasteelbier dubbel.
quote:carenza schreef op 03 mei 2011 @ 10:05:

Oki07: ik gril van stoofvlees met bier!! Smaak is zo persoonlijk!

Doe mij maar stoofvlees met wijn!Ik ben zelf vegetariër, maar bij mij vonden vrienden en familie dit heel lekker. Zelfs mensen die geen bierdrinkers zijn. Maar het bier is natuurlijk prima te vervangen door rode wijn. Ik vind het vooral super dat het in de oven gaat. Volgens mij is die temperatuur beter te controleren dan op het vuur. Beide keren dat ik het gemaakt heb was het vlees, volgens mijn vriend, malser dan op het vuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven