Lijf & Lijn alle pijlers

Spinning

27-04-2011 22:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is daarmee veel kilo's kwijt geraakt?
Ah lekker, een korte OP.

Ik niet, ik hou niet van spinning. Maar door het hardlopen ben ik wel wat kilo's kwijtgeraakt. 2 of 3 kilo. Ik denk dat spinnen hetzelfde doet.

Als je overigens al goed op gewicht bent, zul je waarschijnlijk minder afvallen dan iemand die flink overgewicht heeft.
ik doe het al een aantal jaar maar ben nog geen kilo's kwijt... waarschijnlijk omdat ik niet zo consequent ga... wel een betere conditie van gekregen
Ik heb geen idee of ik er gewicht mee verlies, maar vind het wel heel erg leuk. Telt dat ook? :-)
Bij mijn sportschool zijn er wel een aantal mensen kilo's mee afgevallen. Maar dan wel in combinatie met gezond eten en het 3 keer per week volgen.. Ikzelf vind het heerlijk om te doen (juist omdat je de les af 'moet' maken) maar ben er niet van afgevallen ofzo.. Wel een betere conditie
Ja! Ik ben in totaal 34 kg kwijt door een combinatie van RPM (da's spinning maar dan 13 weken lang hetzelfde programma zodat je gerichter kunt trainen) en verstandiger eten. Strak dat mijn lijf werd! Ik ging 2 keer in de week naar RPM en een keer in de week fitness erbij. Helaas is dat nu minder vanwege mijn gezondheid en de kilo's komen er ook weer een beetje bij.. Maar dat komt wel goed
Mamaria, werd je overal strak of moest je nog apart je buik/armen trainen? Zelf heb ik ook het gevoel dat ik 1 of 2x per week moet gaan spinnen om een strak lijf te krijgen maar echt heel leuk vind ik het niet. Maar ik wil wel echt wat aan mijn bovenbenen en billen doen. Slap en weinig vorm. Dus ik vraag me ook af of ik niet beter krachttraining kan gaan doen, of dat ik dat met spinning ook voor elkaar krijg.

Goed hoor, 34 kilo kwijt raken!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Winterdip schreef op 28 april 2011 @ 07:35:

Mamaria, werd je overal strak of moest je nog apart je buik/armen trainen? Zelf heb ik ook het gevoel dat ik 1 of 2x per week moet gaan spinnen om een strak lijf te krijgen maar echt heel leuk vind ik het niet. Maar ik wil wel echt wat aan mijn bovenbenen en billen doen. Slap en weinig vorm. Dus ik vraag me ook af of ik niet beter krachttraining kan gaan doen, of dat ik dat met spinning ook voor elkaar krijg.

Goed hoor, 34 kilo kwijt raken!Misschien kun je beter gewoon dat wijntje niet inschenken.
RPM in comibantie met Bodypump, en gezond, regelmatig en normale porties eten helpt.3x per week.

1x per week is vrij zinloos, 2x per week onderhoudt je lichaam en 3x per week gaat verschil maken.

Van RPM krijg je strakkere benen, billen en een ontzettend goedeconditie, en van Bodypump wordt je hele lijf strakker en sterker ( gooed voor je botten ook..) Maar sterker betekende in dit geval zeker niet breder dus wees daar niet bang voor.

Maar het aller aller beste helpt iets dat je daadwerkelijk leuk vind om te doen.
..popcorn?
En on topic,

Met krachttraining krijg je je benen en billen strakker.

Met name squats (hurken), eerst zonder gewicht en later met gewicht. Krijg je mooi stevige kont van.
Ja squats helpen je kont, en ook die oefening waar je je ene been voor het andere zet, en dan zoveel mogelijk hurken. Je kan afwisselen met je benen of je kan er eerst 20 doen met je rechterbeen en dan 20 met je linker. Als je het goed doet, voel je meteen welke spieren getraind worden!
(Squatten is geen 'hurken' hoor dames! )
quote:Winterdip schreef op 28 april 2011 @ 07:35:

Goed hoor, 34 kilo kwijt raken!

Dank!

Ik werd overal strak, had overal wel mijn vetjes zitten. Maar mijn buik en bovenbenen zijn wel probleemplekken, ik heb daar flink striemen zitten van het zwanger zijn. Dus zodra ik ook maar een beetje aankom begint mijn huid daar te lubberen en zie je dat door een shirtje of zomers jurkje heen... Lekker hoor... niet dus! Maar da's mijn probleem. Met het fietsen werd het wel strak. Maar ja, mijn voordeel is wel dat ik het echt leuk vond (vind) om te doen, héérlijk stampen zonder te hoeven denken en dat zweet langs mijn hoofd en armen voelen. Kicken dat ik echt voelde dat ik gewerkt had zeg maar :-D

En idd, squatten is niet zomaar hurken. Paar keer een lesje pump meegedaan en ik mocht echt niet met mijn knieën voorbij mijn enkels met het "zakken". Zwaar! En dat was ook mijn ding niet dus heb het bij rpm en fitness gehouden. Succes!
@ Stabilo: het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

@ Mamaria, klinkt goed, ik ga mezelf dan toch morgen maar eens naar dat spinninglesje slepen. Moet wel echt, afvallen was stap 1, da's aardig gelukt, maar nu moet ik wel doorpakken natuurlijk.

Van squatten heb ik ooit eens 3 dagen amper kunnen lopen. Dat durf ik niet zo goed meer hahaha!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik doe 3 keer per week spinning en let op mijn voeding, ik ben er 6,6 kilo mee afgevallen. Had overigens geen ernstig overgewicht, dus ook niet nodig om heel veel af te vallen. Maar mijn buik werd er niet perse strakker van geloof ik. Ik deed altijd nog wat buikspieroefeningen er achter aan.
Ik doe dus ook 3x per week spinning, maar ben geen gram afgevallen. Al sinds begin van het jaar...beetje frustrerend. En ik let ook op mijn voeding. Heb voor de rest geen overgewicht, maar zou 4 kg willen afvallen.
quote:Twinkle1001 schreef op 28 april 2011 @ 19:27:

(Squatten is geen 'hurken' hoor dames! )

Hoe wil je het dan noemen? Door je benen zakken, kniebuigingen? Semantiek, nietwaar.

Ok, het is ook engels voor kraken. Maar dat helpt niet voor de vorm van je billen.
Hayat wordt je lijf wel strakker? Want je moet er wel rekening mee houden dat je spieren zwaarder zijn dan je vet. Dus als jij meer spieren opbouwt kan het wel zo zijn dat je over een poosje een maatje kleiner aan zou kunnen terwijl je op hetzelfde gewicht zit.

Ik baal een beetje, had al in een eerdere post verteld dat ik niet meer naar de sportschool kan... Heb nu dus een eigen fiets besteld, als het goed is komt-ie van de week! Kan ik thuis lekker aan de fiets.
Ik heb wel strakke benen, maar dat heb ik altijd gehad (veel lopen, skeeleren, joggen). Mijn buik is helaas niet strak, maar dat komt omdat ik er geen aandacht aan besteed. Jammer dat je niet meer naar de sportschool kan (heb je andere topic niet gelezen). Ik vind een goede instructeur namelijk heel belangrijk.
niet topic, post 5e post in dit topic. Ik heb liever ook een instructeur, die motiveert toch net wat meer om door te pushen als je het niet meer ziet zitten in een zwaar nummer dan dat je dat zelf moet doen. Maar het is niet anders op het moment. Ik krijg bij mijn fiets ook elastieken, een fitnessbal, een springtouw en onbeperkt toegang tot een internetpagina met oefeningen, filmpjes van die oefeningen en trainingen. Dus naast cardio kan ik ook krachttraining doen, en dan idd met name buik! En bovenbenen en armen, ok...
Oeps! Heb je post idd gelezen! Knap dat je zoveel bent afgevallen, ga zo door (thuis)!
Ik heb gisteren voor het eerst een les gedaan...PFFFF wat zwaar zeg

maar ik ga volgende week weer, ik ga dit 2 keer per week volhouden, naast de krachttraining en het hardlopen moet dit wel helpen
Ik denk dat spinning erg goed is voor de lijn, je kunt endurance doen (duurtraining, als je dat op max 70-75% doet schijn je het meeste vet te verbranden) en interval (dat schijnt dan weer goed te zijn voor de stofwisseling). Ben er een keer 10 kilo mee afgevallen (maar heb ook wel wat overgewicht). Maar ik denk wel dat het echt het beste is als je een hartslagmeter gebruikt om bij endurance niet te hoog te zitten en niet te herstellen tussen de nummers door, en bij interval wel goed te herstellen tussen de pieken. Heb ook wel eens van die instructeurs gezien die alleen maar blijven gillen "en meer, tikje erbij, kom op, dit nummer duurt nog 1 minuut en dan weer bijdraaien", volgens mij bereik je daar niet zo veel mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven