Gemeen zijn

04-05-2011 11:13 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een aantal jaar terug stelselmatig heel verkeerd behandeld door mijn vriend. Heb zin om iets gemeens terug te doen. Hebben jullie dat ook wel eens?

Ik krijg deze gemene grijns niet van m'n gezicht. normaal ben ik zo lief... :P
@blijfgewoonbianca Nee. Daarom. Ik wil het onmogelijke. soms voelt het oneerlijk.
Ja, die les heb ik er ook uitgehaald Colalight, dat ik me dit heb laten gebeuren en dat ik daar zelf bij was. Dat praat echter niet goed wat hij heeft gedaan, en als iemand je systematisch en doelbewust kapot maakt dan heb je dat in het begin niet eens in de gaten. Waar voor mij persoonlijk de meeste woede vandaan komt is dat hij me zelfs nadat ik aangifte had gedaan en de relatie echt compleet over was, nog steeds niet met rust kon laten. Nog ruim een jaar daarna heeft ie me lopen terroriseren. Daar heeft ie wederom een paar weken voor vastgezeten, maar ik haat m er nog steeds om. Het heeft me overigens 2,5 jaar gekost om echt goed te beseffen wat er eigenlijk allemaal is gebeurd. De echte woede kwam pas toen. Ik heb echt een tijd verdwaasd rondgelopen toen het kwartje eindelijk viel "Is dit allemaal écht gebeurd?!". Dus dat TO nu pas echt boos is vind ik niet zo raar eigenlijk.
Ik moet zeggen dat ik ook hele stukken kwijt ben. Ik heb de laatste twee weken ook heel erg de behoefte om naar mijn oude woonplaats te gaan en overal nog eens te kijken. Ik weet het gewoon allemaal niet meer. Dingen die gebeurd zijn, of die ik gezien heb. het is ongrijpbaar. Gelukkig niet alles.
quote:_minny schreef op 04 mei 2011 @ 12:41:

Ja, die les heb ik er ook uitgehaald Colalight, dat ik me dit heb laten gebeuren en dat ik daar zelf bij was. Dat praat echter niet goed wat hij heeft gedaan, en als iemand je systematisch en doelbewust kapot maakt dan heb je dat in het begin niet eens in de gaten. Waar voor mij persoonlijk de meeste woede vandaan komt is dat hij me zelfs nadat ik aangifte had gedaan en de relatie echt compleet over was, nog steeds niet met rust kon laten. Nog ruim een jaar daarna heeft ie me lopen terroriseren. Daar heeft ie wederom een paar weken voor vastgezeten, maar ik haat m er nog steeds om. Het heeft me overigens 2,5 jaar gekost om echt goed te beseffen wat er eigenlijk allemaal is gebeurd. De echte woede kwam pas toen. Ik heb echt een tijd verdwaasd rondgelopen toen het kwartje eindelijk viel "Is dit allemaal écht gebeurd?!". Dus dat TO nu pas echt boos is vind ik niet zo raar eigenlijk.Ik heb dit zelf ook meegemaakt, een ex die raar gedrag liet zien. In het begin ben ik er in mee gegaan, maar toen ik merkte dat het niks oploste, heb ik de relatie stop gezet. En ik had ook het gevoel van"wat ik nu heb meegemaakt lees je in de viva of in mijn geheim, dat maak je niet zelf mee". Maar niets is minder waar helaas. Ik heb er toen alleen bewust voor gekozen er niet meer in mee te gaan (wat me ook met vallen en opstaan is gelukt), maar ik behandel een ander niet zo dus wil ik zelf ook niet zo behandeld worden.
Ik snap wat je bedoelt. Ik zou ook lang niet alle mishandelingen en ellende terug kunnen halen, gelukkig niet. Hij is nu trouwens bang voor mij, ironisch genoeg. Toen kreeg hij me al niet echt klein en nu ben ik, vooral mentaal, veel sterker dan toen. Hij hoeft echter niks te vrezen tenzij hij me weer lastigvalt. Al zou genoegdoening me zoet smaken, ik wil er zelf geen hand in hebben. Niet meer, maar dat wraakgevoel heb ik wel een hele tijd gehad.
Op papier klinkt dat heel mooi Colalight, maar een agressieve stalkende ex is geen theorie maar realiteit. Zo iemand stoppen is als met je driewieler tegen een tank oprijden. Dat win je niet, hij dendert gewoon door en door en door. Kun je de relatie wel beëindigen, maar hij leeft nog steeds....
Ik ben er ook veel sterker van geworden. Ik ken me grenzen en kan deze ook heel goed aangeven. Dat is iets wat ik geleerd heb van het geheel. Gelukkig laat hij me wel met rust. altijd gedaan. Al zegt mijn moeder van niet in het begin. Maar dat weet ik niet meer.
Misschien heeft je moeder je wel afgeschermd van zijn lastigvallen?
Dat niet, als ze me vertelt wat er allemaal nog meer was gebeurd dacht ik altijd dat ik dat verzonnen had of dat het een droom was. Ik heb ze wel meegekregen maar ze voelden niet reëel.
quote:_minny schreef op 04 mei 2011 @ 12:50:

Op papier klinkt dat heel mooi Colalight, maar een agressieve stalkende ex is geen theorie maar realiteit. Zo iemand stoppen is als met je driewieler tegen een tank oprijden. Dat win je niet, hij dendert gewoon door en door en door. Kun je de relatie wel beëindigen, maar hij leeft nog steeds....Ook ik heb nog steeds last van mijn stalkende ex (al ruim een jaar) en dat is idd vreselijk. Het zorgt ervoor dat je het niet helemaal los kan laten.
Nee precies. En daar kun je dus gewoon wel weinig aan doen, want de relatie is al over en het contact van jouw kant al verbroken (neem ik aan). Dat maakte voor mij dat ik er extra woedend om werd, die onmacht, dat NIKS kunnen doen om iemand te stoppen. Verschrikkelijk. Dat ik ben gebleven al die tijd is mijn verantwoordelijk, en in dat deel van onze relatie heb ik een aandeel gehad. Maar dat hij me daarna nog niet met rust liet leg ik voor 99% op zijn bord. Ik had gedaan wat ik moest doen en toch bleef ie niet weg. Nu woon ik in een andere stad, hij weet niet waar. Niet dat ie me op het laatst nog veel lastigviel, behalve met het bizarre plan dat we vrienden konden zijn dan , maar gewoon het idee dát ie weer zou kunnen beginnen....zo naar.
Hoe gek dit ook klinkt, ik vind het wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die dit gevoel heeft.
Dat snap ik hoor, betekent niet gelijk dat je blij bent dat dit anderen ook overkomen is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven