Geld & Recht alle pijlers

IB 2010

17-04-2011 09:34 75 berichten
Wanneer kregen jullie je belastinggeld vorig jaar terug? En is er al iemand die het van 2010 al ontvangen heeft?

Dit jaar de aangifte 2010 eind januari al de deur uit gedaan, maar hoorde pas dat alles tot 1-4 op de grote stapel komt, dus dat het geen garantie is dat we het eerder krijgen. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al.

Na een tijdje is er een volgorde in achternaam te ontdekken...en wij zitten in het midden. Dus wie heeft het ontvangen en wat is de eerste letter van je achternaam?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamam30 schreef op 17 april 2011 @ 09:34:

Na een tijdje is er een volgorde in achternaam te ontdekken...en wij zitten in het midden. Dus wie heeft het ontvangen en wat is de eerste letter van je achternaam?Hahaha.....wat een onzin zeg....Er zit echt totaal geen volgorde in.
quote:Pepermint_Patty schreef op 17 april 2011 @ 13:02:

Ik vraag me sowieso af of ik het krijg.

Zou namelijk wel 15 euro terug krijgen!Volgens mij kun je teruggave krijgen als de belastingdienst minimaal 14 euro over moet maken, dus je hebt geluk!
heeft iemand al iets ontvangen?

Hopelijk krijg ik het voor 14 juni, Ik heb het 11 maart ingediend.

Dus ben benieuwd.
Net even nagekeken: vorige jaar werd het geld bij ons op 17 mei gestort. Achternaam is met een S, maar ik geloof er niks van dat het op alfabet gaat.
Hier vorig jaar begin juni gekregen, achternaam int midden van het alfabet.. maar jaar ervoor al in april ontvangen
Volgens mij zeg de volgorde in het alfabet niks,wij beginnen met een B en kregen vorig jaar 20 mei gestort op de rekening,terwijl wij het half februari naar de belastingdienst hebben gestuurd.
Ja ik heb bericht dat ik moet betalen pfff,vaak krijg mijn man geld terug zodat we ook nog wat over houden,maar daar hebben we nog geen bericht van,stond vanmorgen in de krant dat de belastingdienst vanaf zaterdag beginnen met versturen van de brieven op degene die als eerste de aangifte hebben gedaan,er zit dus schot in.
Ik heb het vandaag gestort gekregen

Dus er wordt aangewerkt, als het uitmaakt: Ik heb al vroeg aangifte gedaan, exacte datum weet ik niet precies maar het zal eind januari, begin februari xijn geweest.
JAAAAA Ik heb het ook gehad! woei 525 euro, voor een student lekker veel! Ik heb half januari al aangifte gedaan trouwens
O dan zal het van ons ook wel 1 deze dagen komen is tegelijkertijd met mij verzonden (die van mijn man) en ik heb al bericht gehad,is ongeveer half februari verzonden,we wachten rustig af.
Joehoe, nog geen brief binnen, maar de teruggave is wel al gestort door de Belastingdienst. We hebben de aangifte wel op tijd ingediend, ik denk eind januari.
Ok heb vandaag de brief gekregen dat mijn man geld terug kreeg maar nog niks ontvangen??????????????
Bij ons helaas nog geen brief en geen geld!

Hebben het 4 maart verzonden naar de belasting.

Afwachten dan maar...
Grr. Nu heb ik spijt dat ik het niet eerder gedaan heb. Ik kan het geld echt heel hard gebruiken nu.
Ik moest toevallig afgelopen week even bellen met de Belastingdienst over een brief die ik had gekregen mbt Zvw, de medewerkster gaf aan dat de aanslag er aan zit te komen, met dagtekening 7 mei, dus ik denk dat ie één dezer dagen in de brievenbus zit. Ik geloof dat het dan binnen 5 dagen gestort wordt, yes!
ik krijg het altijd tegen eind mei en ik doe aangifte voor 1 februari bij voorkeur. En namen? Ik heb mijn eigen naam gehouden en zit midden in het alfabet, mijn man zit vooraan, maar toch krijgen we het tegelijk. (zit er ook wel op te wachten, want we gaan een nieuwe keuken kopen)
mamam, dat zou heerlijk zijn

ik kreeg van de week wel twee brieven van de BD, maar dat ging over andere dingen.
Nou ik ben me gister echt helemaal wezenloos geschrokken, of ik voor 23 juni even wilde zorgen dat er bijna 700 euro op de rekening bij de belastingdienst staat!! Volgens mij hebben ze mijn arbeidskorting genoteerd als extra inkomsten... Ja dan moet ik wel bijbetalen ja... Maandag maar even bellen dat er iets mis gegaan moet zijn.
Hier gisteren de brief binnen én ook gestort gekregen (februari aangifte gedaan).
quote:ties84 schreef op 07 mei 2011 @ 14:35:

Nou ik ben me gister echt helemaal wezenloos geschrokken, of ik voor 23 juni even wilde zorgen dat er bijna 700 euro op de rekening bij de belastingdienst staat!! Volgens mij hebben ze mijn arbeidskorting genoteerd als extra inkomsten... Ja dan moet ik wel bijbetalen ja... Maandag maar even bellen dat er iets mis gegaan moet zijn.wie? je hebt je aangifte toch zelf ingevuld?
quote:ties84 schreef op 07 mei 2011 @ 14:35:

Nou ik ben me gister echt helemaal wezenloos geschrokken, of ik voor 23 juni even wilde zorgen dat er bijna 700 euro op de rekening bij de belastingdienst staat!! Volgens mij hebben ze mijn arbeidskorting genoteerd als extra inkomsten... Ja dan moet ik wel bijbetalen ja... Maandag maar even bellen dat er iets mis gegaan moet zijn.Uw conclusie is in elk geval niet juist. Wel kan het zijn dat u loon uit vroegere arbeid zoals werkloosheidsuitkering, WAO, pensioen e.d. bij loon / tegenwoordige arbeid hebt geplaatst. Dan moet de verleende arbeidskorting alsnog worden terugbetaald. Maar het kan ook een heffingskorting zijn die ten onrechte is verstrekt of is blijven doorlopen. Zonder nadere gegevens blijft het gissen. Gaat u ervan uit dat er bij u iets is misgegaan.
quote:fisbel schreef op 07 mei 2011 @ 17:04:

[...]

Uw conclusie is in elk geval niet juist. Wel kan het zijn dat u loon uit vroegere arbeid zoals werkloosheidsuitkering, WAO, pensioen e.d. bij loon / tegenwoordige arbeid hebt geplaatst. Dan moet de verleende arbeidskorting alsnog worden terugbetaald. Maar het kan ook een heffingskorting zijn die ten onrechte is verstrekt of is blijven doorlopen. Zonder nadere gegevens blijft het gissen. Gaat u ervan uit dat er bij u iets is misgegaan.

Beste fisbel, zou dit het geval zijn geweest dan had TO bij de voorlopige teruggaaf, terug gekregen daar het programma dan voor haar 'onterecht' arbeidskorting berekend. Dit zal pas bij het definitief maken van de aangifte aan de orde komen. Andersom zou wel kunnen, haar inkomen uit werk per abuis ingevuld bij inkomsten uit een uitkering, dan rekent het programma automatisch uit dat er te weinig belasting is ingehouden, omdat er bij haar inkomen ook rekening gehouden is met de arbeidskorting, waar zij naar eigen zeggen, door het invullen geen recht op heeft...

Enfin dit ter zijde.... je weet niet waar het aan ligt....
Als datum op de brief hebben 7 mei dan neem ik aan dat het volgende week toch gestort wordt,heb vrijdag de brief gehad???
quote:robast schreef op 07 mei 2011 @ 22:24:

Als datum op de brief hebben 7 mei dan neem ik aan dat het volgende week toch gestort wordt,heb vrijdag de brief gehad???

Niet zo ongeduldig .

Bij mij stond als dagtekening 7 mei, dat was gisteren al gestort (ik heb abn-amro).
Wij Sns bank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven