Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee nog steeds geen bb.... En al de hele dag merkwaardig rustig in de buik.

Bevalling is wel mijn wilde weekend-plan. Maar weet niet of de bb daar ook zo over denkt....

Verder net als Ringel was doen. Hoewel ik nu wel bij ben met de was anders zo vervelend voor de kraamzuster maar normaal ploegen wij ook door bergen schone was. Dat dan weer wel ik heb vaak niet veel vieze was liggen.

Gisteravond had ik het wel even helemaal gehad met die buik en dat hele zwangergedoe. Ik had zo'n trek in een glas wijn. Maar ja, slecht voor bb en dan moet er weer een hele fles open voor een miniglaasje en de rest kan weggegooid worden want man drinkt geen wijn. En N-man vond het eigenlijk niet zo goed voor de bb. Of ik alsnog iets wilde drinken? Nee laat maar. Gaat ie zelf wel aan het bier. Dan wordt ik dus helemaal sjachrijnig. Mss een beetje onredelijk maar ik zat mezelf de hele dag al in de weg en dit was de druppel.

Vandaag wandeltje gedaan met de mannen. We hebben een taart besteld voor Kyran's verjaardag. Want dat gaat natuurlijk gewoon door tenzij ik echt op dat moment aan het bevallen ben. Hoop het niet want dat zou wel jammer zijn van die verjaardag. N-man wilde ook nog een cadeautje kopen voor Kyran. Ik heb al twee dingen dus we dachten nog gewoon een klein iets erbij. Zijn we toch met een groot ding de winkel weer uit gekomen. Een driewieler met duwstang. Eerst is het een duwfiets en later kan hij er zelf mee fietsen.

Straks lekker niets doen en beetje tv kijken.

@Pebbles Mannen!!!!!!

@Mmmoi Kyran kan idd niet slapen zonder die haas. Hij slaat ook echt zijn armpje eromheen en houdt het dicht tegen zich aan. Heel schattig.

@Ringel Eens met pebbles. Ik denk ook dat je genoeg ervaring hebt om het op een goede manier aan te pakken. Ik zou wel iets doen in ieder geval.

@Krokus Als Kyran echt niet luistert... Dat doet hij bv bij knijpen, krabben en prikken in je gezicht. Niet uit boosheid maar meer uit nieuwsgierigheid en voor de fun denk ik omdat je bij pijn nogal een raar gezicht trekt waar hij dan weer om moet lachen. We krijgen dat er dus maar niet uit. Ik zeg drie keer nee en pak zijn handje stevig beet en daarna zet ik hem op de grond of in de box. Gevolg driftbui maar dat is ook snel weer over. Ben ook wel benieuwd naar tips op dit gebied.

Oh en pas heeft hij me wel in mijn gezicht geslagen omdat hij iets niet mocht en ik hem daar weghaalde en dat deed hij gister dus ook bij mijn moeder. Wat moet ik daar nu mee? (niet met mijn moeder maar met dat slaan).
@Pebbles, is idd behoorlijk irritant (en dat is dan slechts licht geformuleerd) Kan me voorstellen dat je straks (euhm.....ws net) behoorlijk pissed op hem bent (geweest) misschien door even een dag een drastische maatregel te nemen hem met de feiten op de neus drukt? zoals bijv voor hem even geen eten koken en er voor zorgen dat het voor Floor alles gaat zoals het behoort te gaan. Wanneer hij thuis komt, hem negeren en dan na 15 minuten te zeggen:" heee was je er al? dat was me niet eens opgevallen, WE zijn er al zo aangewend dat je er NIET bent" nou ja laat het sarcasme maar lekker van af druipen. Lief heft het hier ook een paar keer gepresteerd en na deze actie heeft hij zich (nog steeds) bekeerd. En we hebben afspraken gemaakt, dat wanneer je toch iets later bent even bellen en geen afspraken rond etenstijd plannen.

verder geen nieuws, zag Niniane ook online dus ga ff posten en dan kijken of zij al een babietje heeft!
he jammer nog geen baby, maar stilte voor de storm????????

Wat betreft slaan......wij pakken d'r handje vast en maken daar een aai beweging bij en zeggen dat ook (mama aai, papa aai, Mayte aai, aai is lief) en vervolgens gaat ze met beide handjes over je gezicht wrijf/aaien (is wel weer schattig) maar bij mij komt ze steevast in m'n haar terecht (ook leuk) en komt ze vast te zitten. En aangezien ik niet zo van haar borstelen ben (ja ben af en toe best slonzig) zitten er veel knopen in en daar blijf je wel in haken.

Heb vanmiddag buuf gesproken, naam van die psych door gegeven en nog even gechecked of ik goed had begrepen dat het idd niet goed ging thuis. Dat bleek idd zo te zijn en terloops laten vallen dat ik iemand ken die thuisbegeleiding geeft. Maar ja alles staat en valt met een PGB (persoons gebonden budget, kun je als particulier zorg inkopen bij deze en gene) zolang ze dit niet hebben dan kan er nog niks aan zorg worden ingekocht. Rare bureaucratie hoor in Nederland.
Hihi, ik zag dat Niniane had gepost en dacht meteen Baby!!! Maar ook nog niet dus. Het is wel spannend zo zeg. Hier ook nog geen baby in zicht. Wel weeën en gerommel etc. maar doorzetten doet het dus nog steeds niet. Ach ze heeft nog een dag en dan moet ze wel. Alle weeën zetten bij elkaar wel zoden aan de dijk, dus wie weet gaat deze bevalling helemaal snel. (Hoop, hoop, duim, duim).

Pebbles, ik zou geen eten voor hem maken. Eerst overleggen en niet eerst doen en dan mededelen. Grrrrr.

Slaan is hier niet aan de orde. Wel wegslaan. Geef je Max brood en hij wil niet, dan mept hij het brood uit je hand. Maar niet tegen je hamd dus, alleen tegen wat hij niet wil hebben. Hij heeft wel des even geproeft. Die stond voorovergebogen bij de box en max zette zijn tanden in Des schouder. Tot bloedens toe! Wel met een big smile, want hij deed het niet uit boosheid ofzo.

Mmmoi, ik noem het toch lopen hoor, wat jullie meisje doet.

Ringel, goed dat je naar je buuf bent gegaan. En het aanvragen van geld voor zorg is inderdaad een ramp. Zitten hier nog in de onderzoeken en dus kunnen we geen geld aanvragen, terwijl een aantal zaken wel heel erg noodzakelijk zijn. Word er moe van, maar dat is nu eenmaal het huidige beleid.

Ben mijn huis aan het uitmesten en opruimen. Niet zozeer nesteldrang, maar mijn moeder en schoonmoeder passen maandag op de kinderen. En die hebben een iets ander idee van huishouden dan ik. Wat inhoud dat ik in een compleet veranderd, verbouwt en volgens hun normen opgeruimd huis thuiskom als ik niet zelf zorg dat het door een ringetje te halen valt. Ik heb een dwangneurose, dus het MOET op mijn manier en anders niet. Krijg nu ook alleen kraambezoeken. Wil niet weer alles uit moeten gaan leggen en ik stuiter toch meteen weer rond na een bevalling.

Dag meiden, ik houd jullie op de hoogte....
O ja, de naam.... het heeft geen drie letters dit keer. Voor een meisje stappen we uit de traditie. Mocht het toch een knul blijken te zijn, zo goed als onmogelijk maar je weet nooit, dan hebben we wel weer een drie letter naam. En om het even crytisch te houden, betekent haar naam vier of vierde. Zeer toepasselijk dus.... Eens kijken wie het goed raad... LOL
is het een spaanse naam?
Nou FF, ik heb even gegoogled want is ben natuurlijk heel nieuwsgierig en zou het kunnen dat jullie naam met een "T" begint? Dan weet ik het lekker al.
Geen spaanse naam. Ga nu wel even zoeken naar het Spaanse woord voor vier of vierde....

Pebbles, ik denk dat je goed zit....
Over manlief: toen hij thuiskwam heb ik alleen gevraagd of hij nog wel thuis durfde te komen. Hij bood gelukkig zijn excuses aan wat ik niet echt had verwacht maar leuk is het nog steeds niet.

Geen eten koken heeft niet veel nut want hij eet liever patat dus daar zal hij alleen maar blij mee zijn. Maar ik denk niet dat hij het na vanavond nog snel zal doen.

@mmmoi: de film is nog geen dvd kwaliteit maar wel goed beeld. Ik zal manlief wel even vragen of hij hem kan branden.

Naar welke film zijn jullie vanavond geweest?

Wat een ontdeugende kinderen met al dat bijten en slaan zeg. Behalve de kat slaat Floor gelukkig niet. Ze is wel heel baldadig wat spullen betreft. Al het speelgoed en ook drinkbekers, afstandsbedieningen en al het andere wat ze in handen krijgt wordt met een flinke kracht door de kamer heen gesmeten. Het komt erg agressief over maar het zal wel weer een fase zijn. Op het moment is het zowiezo constant overstrekken, gillen en niks willen.

@ringel: goed dat je naar de buren bent gegaan maar wat een gezeur dat je dan eerst weer op een PGB moet wachten voordat je hulp kunt krijgen.

@niniane: die verjaardag gaat inderdaad ook gewoon door ja, wel gek om je daar zo op voor te bereiden terwijl er voor die tijd heel goed een baby bij kan zijn. Dat genoeg van het zwanger zijn kan ik me ook zo goed herinneren en dan nog fijn zo'n man ernaast die wel lekker kan drinken.

Ha leuk, dan weet ik het al. Die naam heeft inderdaad een toepasselijke betekenis en ik vind het zowiezo een leuke naam.

FF; Hmmm, ik kan niet googlen, maar door de hint van Pebbles weet ik het denk ik ook, mooie naam zeg!!!!

Ris, oh sorry dat ik bijna een spoiler was voor je, maar ik had gedacht dat iedeen als ware molfanaten de aflevering op donderdag zou zien. Is dit standaard dat we het er vrijdag nog niet over mogen hebben?

Pebbles, lastig zo mannetje, ik ken dat. Alleen de mijne is altijd laat thuis door zijn werk, ook niet leuk voor hem ook dus.

Niniane, ik hoop dat jouw baby ook snel komt!!! Wie weet dit weekend, spannend man!

He Ringel, wij pakken dat meppen van Mats precies zo aan, meestal helpt het nu al als we zeggen; lief doen, ga maar aaien!! Wedde dat Mayte babay van jet jaar wordt? Wel even laten weten wanneer we nu precies kunnen stemmen.

Oja, ik denk dat ik af en toe de baby al voel, leuk hoor!!!! Heb nu echt al een superbuik (best een beetje trots op), heb vandaag supermooie olijfgroene laarzen gekocht! Nu al zin om ze morgen aan te trekken, kennen jullie dat gevoel bij nieuwe kleding of een nieuw geurtje. Ja, ik ben een beetje een kip in die dingen!
Niniane ik heb net de foto's gekeken van Kyran en Nieuwie's kamertjes. Kyran heeft dezelfde meubeltjes als Ella! Grappig zeg! Wij hebben een hele witte kamer (met paarse accenten) dus dat is wel een verschil met jullie kleurrijke geheel.

FF; ik ga zo ook ff googelen hoor!

Pebbels, ik zou 'm geslágen hebben! (dat gaat wat ver natuurlijk) maar ik zou 'm duidelijk laten weten dat dat geen afsraken zijn; mss wel al voordat hij zou zijn vertrokken ri. vriend.

Man en ik gaan ook weer duidelijke afspraken maken voor als ik straks weer aan het werk ga. Ik kan het er niet bij hebben als er dan hier vanalles blijft liggen omdat ik toevallig aan het werk ben en hij niet doorheeft dat was die je in de droger doet, er ook weer uit moet halen (wassen is hier dus een heikel punt waar ik supersjaggie van kan worden).

Ringel; ik vind dat je het goed gedaan hebt bij de buuf. Idd dat PGB is te zot voor woorden. Wij hebben twee PDD-nos kindjes uit één familie. De ene kreeg wel PGB de ander niet.... moeten we het weer allemaal wat aandikken (en weer ál die formulieren invullen).

Mmmoi, welke film ben je gaan zien? Wij gaan over een maandje naar een feest van een collega van de man. Dan gaat Ella weer logeren (is de 3e keer in haar leventje.... ; ligt aan mij!). Maar ik heb er wel zin in! Ik denk dat ik dan lekker aan de borrel ga.
Ik ben echt blont..... ik ging googelen op hoe je 4 in het spaans zegt (quatro natuurlijk.... duh!)

Annie, ik kan idd de mol nooit op donderdag zien, dus kijk ik het op vrijdag. Ik had je spoiler net gemist hoor, ik werd wakker bij het lezen van het eerste bericht over de mol en ben toen mijn dvd-tje gaan kijken.

Leuk dat je de baby al kunt voelen!!!
Ja, ik heb 't gevonden!!! (denk ik!)
@annie: wat knap dat je met 1 letter al weet welke naam het is. Nou moet ik zeggen dat ik verder ook niet veel leuke namen met die letter kan verzinnen. Zijn jullie daar alweer mee bezig geweest? Wij nog helemaal niet maar we hebben dan ook nog tijd genoeg.

Leuk dat je de kleine al af en toe voelt, bij een tweede gaat dat vaak sneller.

Ik heb soms ook het idee dat ik wat voel maar dat zijn vast mijn darmen want volgens mij beweegt de mijne nog niet eens.

O ja, veel plezier met je nieuwe laarzen vandaag. Ik ken dat gevoel wel. Toen ik laatst nieuwe laarzen kocht wilde ik ze ook meteen vanuit de winkel aanhouden (we blijven toch kleine meisjes).

@ris: haha, ik zal de volgende keer de koekenpan in de aanslag houden. Het was trouwens goed afgesproken vantevoren, hij had zelfs al wat aan het eten voorbereid zodat ik dat niet allemaal zelf hoefde te doen. Maar dat hij niet eens zelf belde om te zeggen dat hij het niet ging halen werd niet op prijs gesteld.

De was doe ik trouwens altijd dus dat is wel geregeld. Manlief doet de vaatwasser.

Floor heeft netjes doorgeslapen vannacht maar ik kon zelf pas tegen 3 uur slapen. Eerst tot 12 uur De Vliegeraar gekeken en daarna was ik te druk in mijn hoofd om te slapen, heel irritant want ik had vanmorgen vroege dienst met Floor. Vanavond maar lekker op tijd naar bed want morgen moet er helaas weer gewerkt worden.

huh ik google me rot:) waar zoeken jullie op???
owwww wacht. is het iets met grieks??

leuke naam!
Haha ben ook meteen gaan zoeken...op vierde en dan betekenis en dan beginnen met T....Heb de naam denk ik ook...idd Grieks??? Ben benieuwd of het 1 lettergreep variant wordt of twee...Nou FF wel iedereen aan het werk gezet hier...Spannend morgen...Wel zo snel mogelijk foto's en verhaal!!! En wil je andere knullen ook wel weer eens zien. Kun je nu op de groep?

Voor de rest geen zin om apart te reageren....Moet me nog aankleden. Aimee ligt weer lekker in bed.
pffft heb me rot gegoogled, (ben er niet zo heul handig mee) maar ben er nog niet gekomen, maar iig bedankt voor de tips (ga zo maar weer ff proberen)

@FF lijkt me best wel maf om te weten dat je ws morgen rond deze tijd je wijffie vast kan houden!

Was is weer aan kant (alleen nog ff opruimen) maar wat was ik vanochtend chaggie zeg....pffffffft deuren slaan, dingen rondsmijten enz enz Meisje werd er bang van (ik ook, maar kon het niet stoppen dat is het erge ervan) hormonen? moet ongesteld worden komende woensdag/ donderdag dus zou kunnen. maar nog noooooooit zo last van PMS gehad (als dat het is)

Fijne (wasvouw?) dag ben straks weeeeeeeer werken....
yep gevonden!
Haha, babba; jij ook een pyjamadag? Ik zat om half 1 ook nog in mijn pyjama, Ella had inmiddels haar ochtenslaapje gehad (en wij zijn ook van half 11 tot 12 terug naar bed gegaan om te pitten....).

Ben nu wel aangekleed en heb net lekker gewandeld met Ella en de hond.

Griekse naam??? Heb ik dan toch verkeerd gezocht? Ik zal gewoon geduldig moeten zijn denk ik.... FF schiet eens op!!!

Oh even een paar vraagjes; Ella knarst heel veel met haar tandjes, doen die van jullie dat ook? Ella krijgt trouwens boven een spleetje tussen haar tanden, weet iemand of dat nog bijtrekt als ze straks meer tandjes heeft (ze heeft er boven nu maar 2).

En ik lees steeds dat je voor de veiligheid je kasten moet verankeren aan de muur. Doen jullie dat en hoe doe je dat snel en makkelijk of moet je echt eerst alle inhoud eruit halen, kast verankeren (en mezelf kennende de hele inhoud ordenen, sorteren, opruimen en overbodige zooi weggooien) en dan de kast weer inruimen?

Mmmoi, ik vind Friends echt helemaal geweldig! We hebben de hele dvd/box mogen lenen en we zijn dus ook vooraan begonnen, wel leuk want de allereerste afleveringen kende ik niet.

Oh ja.... mijn leestekens doen het ineens heel raar. Ik toets een vraagteken en ik krijg = ik wil een haakje openen ) en ik krijg die sluithaak. ARGGGG. Is trouwens alleen in dit typvenstertje, heb het net ff getjekt in word....
haha, en dan is het lachen als het straks een hele andere naam wordt. Zijn we allemaal mooi om de tuin geleid.

Manlief heeft vandaag erg zijn best gedaan. Hij heeft wasjes gedraaid terwijl dat eigenlijk mijn taak is en we hebben samen in de tuin gewerkt (waar hij nooit zin in heeft) terwijl Floor in het hobbelpaard toe zat te kijken.

@niniane: nog niks van je gehoord vandaag. Baby al in zicht?

@ris: dat spleetje heeft Floor ook, ze heeft al wel 4 boventandjes. Ik denk zelf dat als alle tandjes door zijn ze toch wat dichter bij elkaar moeten komen zodat er plek genoeg is voor de kiezen enzo.

Hier geen kasten verankerd en dat was ik ook niet van plan. De boekenkast is zo zwaar en diep dat ik hem zelf niet eens om krijg als ik eraan ga hangen.

@ringel: en je weet zeker dat de hormonen niet ergens anders vandaan komen ? Ik loop deze keer ook over van de hormonen, had ik vorige keer helemaal niet.

Werk ze alweeeeeer.

@babba: ondertussen al aangekleed?

@pepiet: haha, wel grappig die twee berichtjes van jou achter elkaar.

Boehoehoehoe, ik kom er niet uit. Google me al een dag suf!

Gisteren lekker uit eten geweest met schoonouders. Ik had een tijdje geleden al in hetzelfde restaurant gegeten waar we gisteren waren en het was echt heerlijk.

@ringel, wasfrustraties. Haha, herkenbaar. Strijken doe ik sowiezo al niet aan. Man heeft 1 bloes die gestreken moet worden en hij heeft er een nog grotere hekel aan dan ik.

@ris, dan moet je de taal anders instellen. Kan via de letters NL of ENG die rechts onderin staan. Roan heeft ook scheve boventanden. Voor hem is het te hopen dat het bijtrekt want het ziet er niet uit.

We konden vanochtend lekker uitslapen omdat Roan bij zwager en schoonzus sliep. Heeeeerlijk. We hebben er een leuke ochtend van gemaakt. Hahaha. Roan is trouwens weer ziekig. Heeft nu alweer 3 dagen geen avondeten gehad. Wel irritant hoor. Hij groeit wel gewoon goed. Afgelopen week zijn we naar het CB geweest en de nieuwste stand is.

77 cm en 10200 gram.

Keurig gemiddeld voor een jaar geloof ik.

Vanavond weer even een paar afleveringen van 24 kijken en nu nog even googlen of ik de naam kan vinden.
Het is inderdaad afgeleid van het Grieks. Goed hoor dames!!

Spleetje heeft Max ook. Vaak blijft het zitten tot de kiezen doorkomen. Dan schuift het vanzelf op. En dan gaan ze wisselen en hebben ze weer tijden zo´n fietsenrekkie. LOL.

Kasten verankeren doen we niet aan. Zou niet eens weten hoe eigenlijk. Bovendien zijn de muren hier peperkoek, dus dan moet je er van die megabouten inzetten ofzoiets. Geen goed idee. Gewoon leren niet op kasten klimmen. (Tuurlijk, doen we eventjes tussen de bedrijven door wel, hihi.)

De was, gruwelijke hekel aan inmiddels. Ben nu het huis aan het opruimen, het moet uiteraard smetteloos schoon voor ik kan bevallen. Dus ook alle bedden afhalen en verschonen en heb nu dus was tot aan het plafond liggen zo ongeveer. Met vijf en zo meteen zes man sterk heb je nogal wat was slingeren. En hoe groter ze worden, hoe groter de kleren worden en hoe meer was je hebt. Ian en Des hebben inmiddels 140/146 en Max heeft ongeveer 98. Wel heel erg lief om al die inieminie kleertjes weer te zien, uit te zoeken en bij te kopen. Kan me nu al niet meer voorstellen dat Max ooit (een weekje) in maat 56 heeft gepast.

Ga nog even verder met poetsen.... (Heb de slaapkamers uitgemest, inclusief het speelgoed van de heren, gestoft en gezogen, overloop en waskamer gezogen, ben was aan het draaien/drogen/vouwen/uithangen, badkamer is klaar. Alleen de wc nog even grondig, beneden had ik gister gestoft en gezogen en keuken opgeruimd en gesopt, maar dat moet uiteraard wéér gebeuren....)
Jaaaaa, Hebbes!!! Leuk hoor FF.

Klinkt trouwens als een enorme aanval van nesteldrang, ook al komen je schoonouders langs. Hahaha. Max al maatje 98. Hoe groot en zwaar is hij nu ongeveer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven