november 2011

06-04-2011 21:12 889 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier het nieuwe november 2011 topic!

naamleeftijduitgerekendkind.byzonderhedenMandelina 3802-11-2011 1e & 2e 2x meisje Dali78 32 02-11-2011 2e 31 oktober: dochter geboren! Nicks35 04-11-20112e 6 november: jongen geborenMilobiyu3505-11-2011 2e 12 november: jongen geboren Romorantin25 06-11-2011 1e 1 november meisje geboren! JosieWG287-11-20112e 10 november: meisje geboren! Anker723809-11-2011 3e & 4e meisje meisje Swiss3610-11-20113e 13 november: jongen geboren! wahm_11 24 12-11-20112e jongen Appeltje 26 12-11-20111e jongen Lulu1983 28 13-11-2011 2e Kristin 26 15-11-2011 1e 1 november meisje geboren! November22 31 15-11-2011 2e 7 november: meisje geboren! Missmadd 38 16-11-2011 1e Noor: 19 september geboren! Hazzie 35 20-11-2011 1e meisje Rosalindaa29 29-11-20111e jongen mimsey 34 30-11-20112e meisje

als je iets in de tabel gewijzigd wil hebben, schrijf het dan even vet . thanks!
Hier ook geen verhoogde risicos aangetroffen bij combinatietest

dus ergblij ook met de mooie echo.

Nu is t wachten op de 20 weken echo dus ook voorlopig helaas

geen echos meer.het is zo verslavend om je kind te zien op n echo.

Zometeen na verloskunde en verder lekker weinig doen.

Fijne dag allemaal
Wat een rust hier. Zelf een paar dagen offline geweest ivm een weigerende laptop grrrr

Alles goed afgelopen donderdag, maandag of dinsdag nog de resultataten van de bloedtest. Uk was flink aan het zwaaien en het springen. Over 6 weken alweer de 20 weken echo, want we zijn met 20 weken zelf op vakantie, dus vandaar ruim ene weekje eerder. Datum is trouwens 12 november geworden....

Geniet van het mooie weer! (en laat je verwennen als jullie iets met moederdag doen)
Hallo dames,

iedereen een fijne moederdag!

Ook ik ben een paar dagen ofline geweest ivb met een eileider operatie. Heb vorige week donderdag met spoed mijn linker eileider moeten laten verwijderen.

Er bleek een kyste in te ztten met het formaat van een grape fruut.

Mijn eileider stond letterlijk en figuurlijk op ontploffen. Deze ontploffing werd mede veroorzaakt door mijn 2e zwangerschap. Baarmoeder en baby drukte op de kyste, waardoor eileider geknapt is.

Dit was ook wel gebeurd als ik niet zwanger was, maar dan in een later stadium.

Volgens de gynacoloog was het maar goed dat het nu al gebeurd is.

Ondanks dat het operatieteam heel heel dicht bij de baby is geweest, zwemt deze nog lekker vrolijk rond bij mij binnen.

De pijn begon om 21.00 uur `s avonds en om 02.30 uur ben ik naar de ok gegaan. Om 01.30 uur kreeg ik de eerste echo om te kijken wat er nou met me aan de hand was en om te kijken hoe het met mijn kleine spring in het veld ging.

Zaterdag kreeg ik nog een extra echo en na goed keuring en met de belofte van mijn kant dat ik minimaal 3 weken in de ziektewet zou gaan, mocht ik nasr huis.

Nu ben ik al een week aan het genieten van oudste zoon en het mooie weer tijdens de ziektewet.

16 mei moet ik voor de gewone zwangerschapscontrole naar mijn vk en 1 juni voor na controle naar de gynacoloog.

Als het de aankomende 2 weken nog zulk moo weer is, ben ik weinig op het net te vinden.

Zoon en ik zijn dan heerlik buiten aan het genieten!
Ik heb nu alleen 50% minder kans op een 3e zwangerschap, maar man en ik hadden toch al besloten dat wij 2 een mooi aantal vinden.

En mijn linker eileider....ach daar was ik toch niet zo aan gehecht..
Jee, heftig zeg! Hoewel je er zelf erg relaxed onder lijkt te zijn. Heb je nog pijn? geniet iig van het mooie weer, hoe oud was de oudste ook alweer?

Mijn peuterpuber van 2 kan echt enorm dwars zijn. Ik

Moet eigenlijk zeggen- we snappen hem gewoon niet altijd... En dan wordt hij zoooo boos . Gister had ikhet helemaal met hem gehad, was echt onhandelbaar en vandaag was hij weer superlief. Ach ja,t is een fase.

Herkent iemand 'wegtrekkers'? Ik kan echt ineens duizelig en misselijk worden..en als ik dan niet gauw ga zitten wordt ik erg naar. Vandaag twee keer gehad.

al iemand zich ingeschreven voor een cursus? Ik begin 8juni met yoga.

Doeiii! liefs
poe Lulu, is toch wel schrikken geweest, zo'n spoed operatie en fijn dat met de baby ook alles goed is. Dat je nu 1 eileider mist is wel iets waar je mee kan leven denk ik, consequenties zijn in beeld en als het goed is heb je straks twee heerlijke kindjes.

Hier ook lekker buiten met zoon, heerlijk zwart en groezelig, met snottebel van de grote tempverschillen...
Hallo dames,

ik heb nog behoorlijk veel pijn en kan niet veel. Maar omdat het de hele week al zulk mooi weer is geweest, heb ik veel in de tuin gezeten en dat doet mijn herstel alleen maar goed.

Oew nicks zulke buien herken ik! Heeft zoon ook al last van...nu al...

Volgende week dinsdag wordt hij 2. In zulke gevallen, met zo`n bui laat ik hem vaak even begaan. Want dan leert ie dat hij niet overal zijn zin in krijgt!

Na zijn verjaardag willen wij beginnen met zinderlijkheid.
Pfff Lulu, heftig hoor!! Sterkte ermee!!

En succes voor de dames die al een kleintje rond hebben lopen!! Lijkt me in combinatie met vermoeidheid etc. best pittig! Maar verhalen van 'lekker samen buiten in de tuin etc..' klinken wel weer heel leuk!!

Hier gaat het best goed! Wegtrekkers zijn wel herkenbaar, kan soms ineens beetje duizelig/misselijk zijn, volgens mij heeft dat iets met een dalende bloeddruk te maken? Nou ja, ik heb er gelukkig niet continu last van! Staat er bij iemand nog een echo op de planning? Ik ga volgende week een afspraak maken voor de 20 weken echo!
hier ook herkenning van de buien (Zoon is 2 jaar en vier maanden) maar ook hier komt het vaak uit frustratie; dat hij nog niet goed genoeg duidelijk kan maken wat hij wil. maar sinds twee weken ook echt kijken hoe ver hij kan gaan en als iets niets mag dan kan hij wel boos worden. Dat is prima, dat mag, lekker uitrzaen, maar door de vermoeidheid ben ik soms wel wat kriegeliger, das wel sneu...

Wij hebben 15 juni 20 (bijna 19)weken echo. Dus dat is al over 6 weken. Als uk meewerkt weten we ook wat het geslacht gaat worden, willen jullie het weten of gaan jullie voor de verrassing?
@november - ik heb (uit mij n hoofd) de 17e de 20 weken echo. over het wel of niet willen weten van het geslacht zijn we nog in onderhandeling ;) ik wil het wel weten, manlief is zwevend kiezer...

vandaag was peuterpuber het zonnetje in huis, knuffelig en vrolijk, zo fijn om dat dan ook weer mee te maken. en zo grappig hoe hij vol overgave 'ooooh neeeeee!' kan roepen.

doei, ik ga lekker slapen!
@Nicks, wellicht dat de zwevende kiezer over te halen is? Het scheelt dat je nog een paar weekjes hebt om eruit te komen he.

En ze kunnen ook zo lief zijn die peuterpubers, ik ben nu opeens heel de dag mammieeieieie, inclusief dikke knuffels.

Helaas wil meneer weer niet slapen hier...
:-) die zwevende kiezer bewerken we nog wel even

hier niet zoveel bijzonders, of misschien toch wel, ik ga lekker een weekendje weg. geen laptop bij me, dus tabelupdates etc kan ik pas later fixen.

peuterpuber is met opa en oma mee en ik mis hem nu al .....

@ lulu, ik las je andere forum en wilde reageren maar had ruzie met mijn nieuwe internetexplorer (nee, ik hou niet van veranderingen). volgens mij kan je ouderschapsverlof in 3 delen opnemen. meestal is het onbetaald maar dat ligt ook aan je werkgever. in principe hoeft dat je zwangerschapsverlof niet in de weg te staan, neem je nu gewoon één deel op en later een volgend deel. succes iig. x
Hier alles ok op wat kwalen na.ergste is mn migraine.had bij de eerste

negen maanden geen hoofdpijn.nu heb ik elke week n zware aanval van

twee dagen en dat is heel pittig om dan ook nog n driejarige

te moeten verzorgen.was dus geeeern fijne moederdag voir mij.

Ik mag mn migrainepillen nu niet innemen.gebruiktte 240mg

propranolol.

Voor mn pijnlijke zij moet ik na fysio dat is waarschynlijk

n pees ofzo.

Maar goed voor de rest al n aardig buikie met 15 weken.

Kan niet wachten tot ik t ga voelen.
Hallo dames,

Ik ga het a.s maandag met vk over de 20 wkn echo hebben.Hoop dat ik na maandag een afspraak mag maken!

En wat het geslacht betreft......wij willen het zeker weten!

Dit eigenlijk puur om het feit dat wij alles al voor jongens hebben, stel dat dit een meisje wordt...Is toch wel handig om te weten of dat ik een nieuwe meiden gadarobe mag gaan shoppen ;-}

Ik ben per gister begonnen met sinderlijkheid bij zoon.

Hopa in een onderbroek in de tuin...maar ja oefening baard kunst...

Zoon heeft nog geen intresse...1 juni met hgem naar het zeurbureau het er daar maar eens over hebben.
Lulu, een meelezer/inbreker. Hoe oud is je zoon? Mijn dochter is nu net drie en had er drie weken geleden ook nog geen interesse in. En, vraag me niet hoe, sinds deze week wil ze ineens alles op het potje/wc en géén luier meer om. 's Nachts moet ze nog wel hoor en is ook nog nodig. Kinderen doen het allemaal op hun eigen tijd. Succes, ik wilde het je even meegeven.
quote:Quacker schreef op 12 mei 2011 @ 15:49:

Lulu, een meelezer/inbreker. Hoe oud is je zoon? Mijn dochter is nu net drie en had er drie weken geleden ook nog geen interesse in. En, vraag me niet hoe, sinds deze week wil ze ineens alles op het potje/wc en géén luier meer om. 's Nachts moet ze nog wel hoor en is ook nog nodig. Kinderen doen het allemaal op hun eigen tijd. Succes, ik wilde het je even meegeven.

Dank je wel!!

Zoon wordt dinsdag 2. De dochters van mijn broer waren, raar maar, met 1,5 jaar (ja echt!!) al sinderlijk.

Dus ik was bang dat wij al laat waren...
@lulu: mijn dochter is begonnen met zindelijk worden toen ze ruim 2,5 was. Echt zindelijk, dus ook s'nachts, was ze ruim 3. De zoontjes van vriendinnen zijn behoorlijk later dan mijn dochter zindelijk geworden. Ik heb begrepen dat het voor jongetjes moeilijker is.

Inderdaad: raak niet gefrusteerd en geef het de tijd.
Inderdaad Lulu, alle kindjes doen het op een eigen tempo en 1,5 jaar is echt vroeg. Zoon is nu 2 jaar en 4 maanden en heeft soms interesse. Sinds rond zijn tweede hebben we potjes, waar ie op mag zitten als hij wil. Wil hij niet dan hoeft het ook niet en 2 weken geleden was het mooi weer dus had hij alleen zijn zwembroek aan en kwam hij opeens netjes zeggen dat hij op het potje wilde. Nu soms ook hele dagen niet hoor, dus ik laat het hem nog echt zelf aangeven.

Vaak hoor je dat ze het opeens door krijgen en dan kan het snel gaan.

Hier twijfels over plopjes in mijn buik, zijn het nu mijn darmen of voel ik wel heel vroeg wat? (wat waarschijnlijk onwaarschijnlijk is want mijn placenta schijnt aan de voorkant te zitten), waarschijnlijk pas over een paar weken met zekerheid te zeggen...
Hallo dames,

Wij hebben al wel een potje al een tijdje en hij gaat er spelenderwijs opzitten. Hij weet dus wel waar het potje toe dient.

Hebben jullie ook altijd zo'n zin om naar jullie vk/gyn te gaan?

ik wel, kijk er iedere keer weer naar uit.Had ik bij de 1e ook.
quote:November22 schreef op 12 mei 2011 @ 22:56:

Hier twijfels over plopjes in mijn buik, zijn het nu mijn darmen of voel ik wel heel vroeg wat? Ik voel beebje al wel en dacht at het niet mogelijk was, maar volgens vk is het wel heel goed mogelijk! Omdat het mijn 3e is weet ik precies hoe het voelt bevestigde zij! Ik geloof het graag
ik geloof het mee! gisteren weer, en we schele een dag swiss, dus dan zou het wel moeten kunnen...

Hoe is het met de dames die zo misselijk waren? Overal bijna over?

Hier alleen nog wel moe, maar dat heeft denk ik meer met het slaapritme (of wat er niet is) van zoon te maken. Als het zo doorgaat hoef ik niet aan gebroken nachten te wennen. Al heb ik hoop dat we hier ook een keer een doorslaper krijgen, oooit moet het toch wel zover zijn...
Hallo allemaal,

Ik lees net dat Nicks me een maand geleden al zocht... Ik wil graag (weer) meeschrijven.

Ik ben 38 en ben voor de tweede keer zwanger. De eerste zwangerschap eindigde vorig jaar augustus in een curettage (open schedeltje). Ik sta daarom onder extra controle en heb al 4(!) echo's gehad. Gelukkig ziet alles er nu goed uit!

Manlief en ik zijn in maart verhuisd, ik werk, studeer en loop stage, maar ik vind dat ik nu eens lekker mag gaan genieten van mijn zwangerschap . Zal snel eens al jullie posts gaan lezen!
O, voor de tabel:

16 november uitgerekend en 27 juni 20-wekenecho
Missmad! super dat je terugbent! Ik was een beetje bang dat er wat mis was en je was zo stil... Ik zet je zsm weer in de tabel, maar heb nu even niet de beschikking over de computer maar ik schrijf nu via de i-pad. En daarop kan ik de tabel niet aanpassen. Heftig verhaal zeg van je vorige zwangerschap. Fijn dat alles nu wel goed gaat! En fijn dat je terug bent.
Hallo dames,

Gister bij vk geweest. Alles was goed! Hartje klopt mooi en mijn bloed uitslagen waren allemaal goed.

Ik heb zo juist een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Ik heb deze op dinsdag 28 juni ik heb me ook gelijk aangemeld voor het Triple P onderzoek.

Vandaag is zoon jarig al weer 2 hele jaren oud!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven