Mode & Beauty alle pijlers

Het lange vrouwen-topic

10-05-2011 10:52 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

aangezien er nog geen topic voor lange vrouwen bestaat leek het me leuk hier een topic te openen over kleding en om tips uit te wisselen.

Welke dingen dragen jullie wel en niet? En met welke kledingstukken hebben jullie moeite qua dragen?

Ik ben zelf met mijn 1.85 geen kleintje en loop daar in winkels wel eens tegenaan.

Lijkt me fijn om te horen hoe jullie hiermee omgaan!

Hier wat links naar handige websites:

Schoenen

http://www.passo.nl/

Duoboots: grote maten en wijdtematen.

Kleding:

www.prettytall.nl

All about Eve

Tips:

Grote maat schoenen

Tips voor lange vrouwen

Overig:

http://langemensen.startpagina.nl/

Allerlei, kleding, schoenen etc.

Modezaken per provincie
Ik ben ook 1.84 en heb eigenlijk nooit moeite om kleding te vinden. Heb ik ook nog maat 52/54...nog een handicap
Bazinga!
Ik heb alleen moeite met jurken die op de knie horen te vallen; die vallen bij mij net te kort om nog charmant te zijn. Voor de rest geen probleem, maar ben ook niet zo heel lang (1.78).
Ik ben 1.83 en heb eigenlijk weinig moeite met het vinden van goede kleding. Alleen broeken van merken die geen lengtematen voeren, zijn weleens een probleem. Heb maat 34/36.

Welke schoenmaat hebben jullie eigenlijk? Ik ben ooit sport-medisch doorgemeten en schijn met mijn maat 38/39 relatief kleine voeten te hebben, waardoor mijn stabiliteit niet optimaal is. Nooit iets van gemerkt trouwens, val niet zomaar om. De meeste (ook lange vrouwen) uit mijn team hebben schoenmaat 41.
Hier 1,86 en kon een paar jaar terug goed bij esprit broeken kopen. Nu is het type Long weer weg hier in de omgeving :(

Heb vorig jaar 4 broeken bij miss etam gekocht, niet heel mooi, maar iig lang genoeg. Hangen zelfs net tegen de grond aan. Binnenkort opzoek naar positiekleding. Gelukkig heb ik nu het grootste deel in de warme maanden zodat ik lekker jurkjes met een legging aan kan doen. Maar voor de laatste twee maanden van mijn zwangerschap moet ik toch wat spijkerbroeken hebben.

Over truitjes doe ik eigenlijk niet zo moeilijk. Mis wel net een stukje, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Broeken vind ik veel erger als ze te kort zijn.

Ik lees met jullie mee!
Nouja, handicap ;). Ik vind zelf langere vrouwen altijd wel mooi! Fijn dat je zo makkelijk kleding kan vinden!

Ik heb vaak moeite met winkelen voor truien en jurkjes. In verhouding is mijn bovenlichaam erg lang dus veel jurkjes vallen daardoor niet altijd mooi. Het stuk wat in de taille hoort, zit bij mij veel hoger.

Voordeel is wel dat ik geen moeite heb met broeken kopen!

Draag jij hakken Vivalda?
Hier schoenmaat 40 en valt wel mee vind ik. Heb een nichtje, die is ''maar'' 1,65m, en heeft schoenmaat 42. Lijkt me ook helemaal niks, want de meeste schoenen voor vrouwen gaan tot 41 en soms 42.
Ik wil niet rot overkomen, maar maken ze de grotere maten kleding niet gelijk wat langer dan de gemiddelde maten?

Mijn oom is namelijk ook stevig en zijn overhemden zijn megalang. Ze moeten er natuurlijk wat in stoppen en dan moet het ook nog in de broek blijven zitten.
Wow wat zijn jullie snel, had alleen nog maar op vivalda gereageerd!

@Alletajacobs: 1.78 is een prachtige lengte vind ik! Het jurkenprobleem geldt bij mij ook!

@Elyn: ik heb schoenmaat 41-42. Hangt van de pasvorm van de schoen af en mijn voeten zijn heel erg smal. Soort lange latten zeg maar ;) vroeger was schoenen kopen een ramp, toen had je voor maat 41-42 alleen maar oma-schoenen. Nu vind ik dat ze al veel meer keus hebben! Ik let alleen wel op de hoogte van de hak. Ik vind hakken prachtig maar niet hoger dan 8 cm, ik vind het niet zo leuk om boven mijn toch al lange vriend uit te torenen ;)

@Heupje: Ik woon in het oosten van het land, hier hebben ze geloof ik de long nog wel bij esprit. Weet ik niet zeker hoor, ben er al een half jaar niet meer geweest...
Ik draag ook gewoon hakken. Net als Hamster tot een cm of acht. Niet omdat ik niet boven mijn mijn vriend wil uittorenen, maar omdat ik op iets hogers niet kan lopen (denk: zwiek-zwiek, gescheurde enkelband). Mijn vriend is trouwens net iets kleiner dan ik.
Ik ben 1.81 meter. Heb eigenlijk niet of nauwelijks problemen met het kopen van kleding. Heb algemeen maat 36 of maat S en dat gaat prima.

Heb schoenmaat 40 en draag zonder problemen hakken. Vandaag ben ik een centimeter of 6 langer dan zonder mijn schoenen.

Elynn, wat grappig te lezen dat je dus eigenlijk niet zo stabiel staat met je relatief kleine schoenmaat. Gelukkig maar dat je niet zomaar omvalt wanneer het eens een keertje hard waait
quote:Heupje schreef op 10 mei 2011 @ 11:15:

Hier 1,86 en kon een paar jaar terug goed bij esprit broeken kopen. Nu is het type Long weer weg hier in de omgeving :(

Heb vorig jaar 4 broeken bij miss etam gekocht, niet heel mooi, maar iig lang genoeg. Hangen zelfs net tegen de grond aan. Binnenkort opzoek naar positiekleding. Gelukkig heb ik nu het grootste deel in de warme maanden zodat ik lekker jurkjes met een legging aan kan doen. Maar voor de laatste twee maanden van mijn zwangerschap moet ik toch wat spijkerbroeken hebben.

Over truitjes doe ik eigenlijk niet zo moeilijk. Mis wel net een stukje, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Broeken vind ik veel erger als ze te kort zijn.

Ik lees met jullie mee!

Ik ben "maar" 1.80 en koop ál mijn lange broeken bij Esprit online.

Daar hebben ze meer keuze qua lengtematen dan in de winkels.

Ik las ergens dat de kleding in de meeste winkels is gemaakt voor vrouwen met een lengte van ongeveer 1.76
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja, sommige hakken zijn zo hoog dat ik me afvraag hoe mensen erop kunnen lopen! Ik noem dat meestal 'zitschoenen'. Leuk voor een verjaardagsfeestje maar niet voor een dag winkelen ofzo!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms geen hakken aandurf

Krijg geregeld (rare) blikken of opmerkingen als ik hakken aandoe en heb daar af en toe helemaal geen zin in
Ik had altijd schoenmaat 41, maar heb het idee dat mijn voorvoet wat ingezakt is.

Nu zit ik nét over de 41 heen, en is de 42 iets te groot.

Ga wel altijd voor 42, daar doe ik dan een zooltje in van Wolky.

Die zijn perfect qua vorm, en de bovenkant is van leer.
@Tickel, paar maanden geleden hadden ze long niet meer. De dame waar ik het aan vroeg zei dat het niet goed genoeg liep. Esprit schijnt ook positiemode te hebben, binnenkort nog maar eens kijken.
quote:Tickel schreef op 10 mei 2011 @ 11:33:

[...]

Ik las ergens dat de kleding in de meeste winkels is gemaakt voor vrouwen met een lengte van ongeveer 1.76Ja, klopt. Heb ik ook ergens gelezen. Bij sommige webshops staat bij de kleding hoe lang het model is wat de kleding draagt en die meiden zijn vaak 1.75-1.77.
Ohja, met echt feestjes trek ik wel eens hakjes aan van ongeveer 3, 4 cm. Hoger doe ik niet want dan loop ik krom om de mensen aan te kijken. Vanaf de hoogte vind ik het zo irritant, loop dat de hele tijd met mijn ogen naar beneden te kijken of met mijn hoofd en vaak ook mijn schouders dus krom naar beneden. Heel dus dus platte schoenen aan. Gympen, instappers, slippers. Heb ook wel laarzen met een zool van ongeveer 2 cm, zo'n rubbere hak zeg maar. De zool loop door maar onder de enkel is het wat hoger.
Ja en dan de hele tijd moeten bukken als mensen wat tegen je willen zeggen! :D

Als ik met vriendinnen op stap ga die allemaal een stuk kleiner zijn dan ik doe ik altijd platte schoenen aan. Anders mis je sommige gesprekken toch omdat er over je heen wordt gepraat.(Of in dit geval, onder je door ;) )

Waar kopen jullie meestal je kleding?
quote:Heupje schreef op 10 mei 2011 @ 11:36:

@Tickel, paar maanden geleden hadden ze long niet meer. De dame waar ik het aan vroeg zei dat het niet goed genoeg liep. Esprit schijnt ook positiemode te hebben, binnenkort nog maar eens kijken.Heb je op de online shop gekeken? Daar staan ook broeken bij van 36 inch.
Handig dit topic. Ik kan gelijk zien met welke forummers NIET moet afspreken.

Ondertekend: kabouter mefs, 151 cm kort

quote:AlettaJacobs schreef op 10 mei 2011 @ 11:09:

Ik heb alleen moeite met jurken die op de knie horen te vallen; die vallen bij mij net te kort om nog charmant te zijn. Voor de rest geen probleem, maar ben ook niet zo heel lang (1.78).

ik ook 1.78.

Vroeger (ben 38) was ik lang, maar nu val ik eigenlijk niet meer zo op. Ik stak er vroeger soms echt bovenuit. Droeg nooit hakken en liep niet echt rechtop.

Nu val ik echt niet meer op, draag hakken en loop keurig rechtop. merk echt dat mensen langer worden.

Een paar jaar geleden ben ik naar de reunie van de Dolly Dots geweest en daar kon ik weer merken dat ik echt langer was dan mijn leeftijdsgenoten.

Maar ben er nu wel trots op! Kleding kan soms veel mooier staan als je een beetje lengte hebt.

Heb geen moeite met het vinden van kleding. Heel soms zit ik tussen 2 maten in, dat is wel lastig. Voor de lengte mag het dan een maatje meer zijn, maar voor de rest niet. (weeg 63 kilo).

Maar ik klaag niet hoor
hier 1.84 en schoenmaat 42. ik ben afgevallen van maat 46 naar maat 42 en merk dat dat het vinden van kleren iets moeilijker maakt. Maar het zal ook een kwestie van de juiste merken weer vinden zijn.

zo gaat er van mijn favoriete legging van maat 44 naar 42 gewoon 7 cm in de lengte vanaf! (whaha ja, echt opgemeten)

hakken draag ik heel af en toe, voel me er juist kwetsbaarder op.
Ik ben 1.82 en soms moeite met kleding vinden. Heb behoorlijk lange armen en benen dus veel broeken zijn te kort, 3 kwart mouwen vallen boven de elleboog en laarzen zijn ook vaak te kort, zodat het smalste stuk schacht op mijn breedste stuk kuit blijft steken. Ik heb schoenmaat 40 en draag wel hakken trouwens, tot ca 9 cm, daarna word ik te lang naar mijn smaak. Verder wel blij met lengte trouwens!
Only en Vera Moda verkopen ook spijkerbroeken in lengtemaat 36. Geldt niet voor alle modellen, maar er is ruime keus. Zijn ook niet zo duur.
Spijkerbroekmerken die lang vallen: sommige modellen van Diesel en Fornarina, in elk geval de Louvely (Diesel) en Cat (Fornarina), Kuyichi, de jeans van Mango.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven