Niet lekker in vel en daten?!

09-05-2011 21:48 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat twijfel of dit bij Psyche of Relatie hoorde, maar toch maar zo.

Er zijn verschillende topics over een relatie hebben met een persoon die depressief is, maar mijn vraag is meer andersom.

Ik zit op dit moment niet lekker in mijn vel; of het echt depressief is, weet ik niet, maat laten we het erop houden dat het met momenten echt niet goed gaat. Dit gevoel heb ik al jaren en in soort golfbeweging speelt het een meer of minder prominente rol.

Ik heb nooit een serieuze, lange relatie gehad, wel wat gedate. Op dit moment sta ik ingeschreven op een datingsite en krijg ik regelmatig reacties. Af en toe ook van (in elk geval op het oog) leuke mannen, met wie ik best uit zou willen.

Maar de vraag is: is het wel of niet slim om dat te doen op dit moment? Enerzijds snap ik dat het beter zou zijn om goed in mijn vel te zitten; dan straal je dat uit en ben je ook gewoon leuker in de omgang, maar anderzijds, waarom zou ik nu niet de 'kans grijpen' als ik iemand leuks tegenkom?

Ik heb het wel met een vriendin besproken zij heeft zoiets van 'doe het niet; ga eerst aan jezelf werken en happy worden met jezelf. een relatie is hard werken en dat in combi met werken aan jezelf is teveel'. Ben echter ook benieuwd wat anderen ervan denken (of die misschien in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten). Alvast bedankt!
Ik heb vanavond mijn date. Ben erg gespannen, vooral omdat ik gisteravond in een conflict ben beland (met heel iemand anders overigens)

Ik kan dat moeilijk loslaten.

Heb date gisteren al gezegd dat ik even van slag was door dat conflict, verder geen toelichting gegeven.

Evt mail ik aan het einde van de middag nog een luchtig mailtje of hij er zin in heeft en aangeven dat ik erg gespannen ben door dat gedoe.

Dat hij niet denkt dat dit zenuwpeesgedrag mijn normale gedrag is.
quote:PoisenIvy schreef op 09 mei 2011 @ 21:58:

Gewoon doen! Er is altijd wel een reden om het niet te doen.

Spreek gewoon af en probeer een leuke avond te hebben. Dat is al ambitieus genoeg voor een 1e (internet)date. Het leven is altijd wel beter als je wel god in je vel zit en lekker happy bent, maar wellicht geeft dit je ook wel positieve energie en wie weet wat nog meer! Als het niet werkt, dan kap je er gewoon weer mee.

Eens!

Ik zat net burnout thuis toen ik in contact kwam met iemand en besloten toch een date af te spreken. We zijn nu bijna 2,5 jaar verder
@Valentinamaria: ja, klopt. Ik ben eerder ook wel met kerels uitgeweest, die ook wat uhh 'issues' hadden. Gelukkig niet die flink aan de wiet waren enzo, maar toch.

@Mamzelle: nee, inderdaad, ik ben eerder op zoek naar een wat sterker figuur. Niet omdat ik die ander zo nodig heb om mijn problemen op te lossen/te hulpverlenen, maar juist omdat ik me vaak kan optrekken aan een ander, als het met die goed gaat, dan kan dat mij ook helpen. En hulpverlenen doe ik al genoeg in het werk, dus daar ben ik zeker niet naar op zoek!

@Circular: eveneens herkenbaar. Het kan juist ook relativerend werken. Een tijdje geleden heb ik ook een tijdje gedate met iemand; het was fijn te merken dat iemand mij leuk en aantrekkelijk vond. Ik heb hem ook wel deels verteld over mijn onzekerheid en hij kon op zijn beurt vertellen hoe hij daar tegenaankeek, vanuit de 'mannenkant'. Uiteindelijk is het niks geworden, maar het heeft zeker een meerwaarde gehad om zoiets ook met een man te bespreken, die niet een 'gewone' vriend is (of een vrouw) en die je al lang kent.

@Moonlight: ohh, spannend hoor die date! Wel goed dat je meteen zo open naar hem bent, knap ook dat je dat durft. En dat hij er goed op reageert is alleen maar heel fijn. Zal voor je duimen dat het een leuke avond wordt!!

@Thee: kijk, opbeurend nieuws, daar houd ik van :-D
Nou, ik heb besloten. Had verschillende reacties gehad en van twee mannen sprak die me erg aan. Na de reacties hier, heb ik de sprong gewaagd om in elk geval te gaan mailen met ze en daar zal waarschijnlijk ook nog wel een date uitkomen. Het gaat met ups en downs, maar bij de gedachte aan een date krijg ik wel een goed gevoel, en ik vond dat ik dat maar moest volgen.
hartstikke leuk ariadne, soms gewoon ff nodig met je hoofd ergens anders in te zitten. met een beetje geluk is het leuk mailen, en wat ervan komt, ach, zie je vanzelf.
wij slapen nooit.
Heel stoer dat je het toch doet!

Nu is dit niet het relatie en / of internetdat pijler topic, maar ben wel errug benieuwd, dus als je ons op de hoogte wil houden...

Nog een tip: niet te lang mailen. Of het wel of niet klikt ( op wat voor manier dan ook) merk je toch pas als je elkaar echt ontmoet.

ik zit hier een beetje krenterig te wachten totdat ik weer een aanbieding gratis full membership krijg voor een paar dagen. Dan ga ik ook maar weer eens snuffelen. Moet ook nog een keer speeddaten, das mijn beloning omdat ik eerder een partij pulp voorgeschoteld heb gekregen en nu mag ik nog een keer..jippie!

maja eerst maar even mijn wintervachtje wegwerken (resultaat van winterslaapje) maar dat lukt me nog niet zo.

anyway good luck en have fun!
Even verslag van mijn date. Het viel een beetje tegen.

Ik was er met mijn hoofd echt niet bij, stond eerst op de verkeerde plaats te wachten.

Toen ik m uiteindelijk had gevonden was ik vooral blij dat dát iig gelukt was maar al na een paar minuten kwam de teleurstelling want hij leek totaal niet op de man die ik me voorgesteld had. Ik vond zijn verschijning niet zo aantrekkelijk, zijn manier van praten niet interessant en het verhaal ging ene oor in, andere oor uit. Ik kon echt wel janken omdat de man die ik gefantaseerd had, dus niet bestond (en ja dat is idd het gevaar van lang mailen)

Later werd het toch nog wel gezellig, we hebben leuk gepraat.

Hij vroeg toen we terug liepen wat ik er van vond en ik zei dat ik eerst het idee had gehad dat we in verschillende werelden zaten. Ja dat vond hij ook en hij vond dat ik heel erg met mezelf bezig was en moeilijk te bereiken was.

Ik denk wel dat er een tweede date komt. Hopelijk ben ik dan meer ontspannen en kan ik beter beoordelen of er iets is of niet (denk eigenlijk van niet). Dit was nogal onbevredigend. Als een tweede date leuker is maar nog steeds niet leuk genoeg, kan ik het in ieder geval met een goed gevoel afsluiten.

Hij was trouwens ook moe. De timing was erg slecht maar omdat het al twee keer eerder niet door kon gaan wilde ik nu niet weer afzeggen.
das altijd een tegenvaller moonlight, dat ze anders zijn dan in je voorstelling. dan ben je eigenlijk al een beetje teleurgesteld en moet je echt alle zeilen bijzetten om het een kans te geven.

en net wat je zegt, lang mailen is gevaarlijk, dan krijg je een totaal ander idee van iemand. wanneer je elkaar dan in RL ziet voelt dat minder vertrouwd dan via de mail.
wij slapen nooit.
Ja. Ik had wel een fotootje gezien maar iemands houding, mimiek, stem, manier van praten... dat doet ook veel voor het totaalbeeld.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik iemand ontmoette en dacht: Tjee, is deze leuke jongen voor mij vanavond?

Maar die vond ik dan weer wat minder toen ik zijn huis zag. Overal troep, hij had bijv niet eens de moeite genomen glas weg te brengen (zo'n mega boodschappentas overvol). Ik snap dat je niet je hele huis netjes krijgt voor een date, als het een troep is, maar als 1 m2 al vol staat met oud glas dan is dat wel een afknapper.

Die van gisteren is trouwens echt heel aardig. Ik zou m echt gunnen dat ik m leuker zou vinden. Maar weet niet of dat gaat gebeuren.
t is in elk geval fijn te horen dat ik niet de enige ben die afknapt op dingen. ik was al bang over kritisch te zijn. ik heb tijdje gedate met iemand met een fenomenaal huis, erg netjes, maar we dronken uit de fles, koffie kreeg ik dan nog wel uit een mok. vond ik ook zo bizar, in combinatie met dat huis.

en tja, aardige mannen waarmee je niet gelijk een klik hebt zijn meestal kansloos.
wij slapen nooit.
Tja als die vent verder geweldig was geweest had ik best willen helpen zijn huis opruimen. Het is niet zo dat een man perfect moet zijn bij mij. Maar het zegt iets over zijn instelling: dat ie niet even een middagje opruimt voor er bezoek komt. Hij had een hele week vakantie toen!

Wat dronk je dan uit de fles? Bier bedoel je?

Haha ik heb nog niet echt een idee wat de date van gisteren voor huis heeft. Netjes / slordig, gezellig of niet. Had geen enkele behoefte naar zijn huis te gaan... wilde zo graag weer naar huis op een gegeven moment.

(maar dat heb ik bij alles, als ik te moe ben)
nee, cola. light nog wel. dat drink ik nooit, maar niet ff de moeite genomen iets light loos in huis te halen.

ja, als ik moe ben, ben ik ook het liefst thuis.

maar volgens mij werd je ook moe van hem.
wij slapen nooit.
Misschien wel. Ik was al moe toen ik aan kwam, maar als het nou een heel warme ontmoeting was geweest had het me misschien weer even energie gegeven.

De hele tijd denken waar je het over kunt gaan hebben vreet ook energie
@PoisenIvy: ja, ben ook wel blij dat ik het gedaan heb. Ik zie wel wat eruit komt, maar was wel gewoon al heel blij om vandaag twee mailtjes te lezen van (in elk geval op het eerste gezicht) leuke kerels. Gaf me een goed gevoel; en ondanks dat ik nog steeds niet happy ben met mezelf, ben ik dat met vlagen wél en zo''n mailtjes geven me dan en extra goed gevoel. Zal laten weten hoe het ging trouwens; ondanks dat dit niet op Relatie is, mogen we dit er vast wel voor 'misbruiken'

Inderdaad niet te lang mailen, dat weet ik uit eerdere ervaringen ook dat dat niet werkt. En bij een van de twee, ook meteen al gaan kijken voor data. Hij stelde dat zelf al voor; ben benieuwd hoor!

Herkenbaar trouwens van het fullmembership; heb nog steeds zoiets van 'ik ga verdorie niet betalen voor zoiets' haha.

Speeddaten heb ik trouwens pas geleden ook gedaan; twee dates uit gekomen, maar uiteindelijk daarbij gebleven helaas (al heb ik er zelf een afgewezen).

@Moonlight: he balen joh dat de date tegenviel. Kan inderdaad komen door het lang mailen. Zoals je al zegt, zat je er in het begin ook wat anders in en werd het gaandeweg wel beter. Wel goed dat je het een tweede kans gaat geven. En knap trouwens dat je meteen zo open bent geweest over hoe je het vond; dat is wel lef hebben, zo face-to-face! Ben benieuwd hoe je tweede date zal gaan; hou je ons wel op de hoogte? (ondanks dat het niet op relatie is)

Ik heb dat een keer eerder gehad; veel gemaild en mijn hele beeld opgebouwd aan de hand van een (achteraf bezien) wat vage foto. Mèn, wat was ik teleurgesteld toen ik hem in het echt zag; ik dacht serieus mijn droomman gevonden te hebben en het was gewoon heel anders dan verwacht. Vervelend voor die jongen; zal best een aardige kerel geweest zijn, maar in vergelijking tot mijn fantasie (zowel qua uiterlijk als karakter) viel het vies tegen. Ik weet nu wel dat ik niet teveel moet opgaan in die fantasie en het maar gewoon snel moet gaan zien in het echt.
@Moonlight: las net ineens jouw onderschrift; erg toepasselijk op mijn situatie (en jouwe misschien ook)!!!
Ik zou gewoon lekker gaan en niks verwachten, gewoon leuk uitje en wellicht helpt de aandacht van hem je uit je dalletje...

Mij heeft het toen goed gedaan. Happy voelen als je alleen ben en je eenzaam voelen, kan knap lastig zijn om dat alleen voor elkaar te boksen. Als het een relatie kan worden zou dat misschien ook wel kunnen helpen? Niet van te voren van alles invullen en gewoon genieten van een gezellig borrel.

Is het niks, dan is het ook goed...
Ariadne, leuk dat je zegt van mijn onderschrift. Vaak vergeet ik zelf om het op te volgen maar het blijft een mooi motto (heb m ook ergens anders vandaan geplukt)

Wat jij schrijft had ik dus ook. Ik dacht zeker te weten dat ik 'hem' gevonden had. Echt compleet met kinderwens en al (we moesten maar niet te lang wachten want hij is stuk ouder dan ik). En ik dacht dat het er vooral vanaf hing of hij mij zou 'willen' met mijn eigenaardigheden en mijn ups en downs. Ik had niet veracht dat ik hem zelf niet zo leuk zou vinden.

Dit heb ik niet vaak hoor, het is niet zo dat ik iedere date denk dat ik ga trouwen ofzo. Sommige dingen op MSN vond ik een beetje apart maar dacht dat het een bepaald soort humor was, dat ie af en toe ineens iets raars zei (vaak was ik zelf ook flauw bezig). Nu snap ik dat dat normale opmerkingen zijn bij hem. Dat is raar, dat je dat op MSN anders opvat.

Hij vroeg zelf tijdens de date hoe ik het vond. Het was tijdens een stukje lopen, dus niet letterlijk face to face. Houd er niet zo van als iemand dat op t moment zelf vraagt. Maargoed.

Dan ben ik niet zo dat ik ga zeggen: Ja echt superleuk, geweldig, terwijl ik het eerste half uur wel even had moeten slikken. Dus ben vrij eerlijk geweest en hij was dat ook.

Als ik had gezegd dat ik het super vond, had hij ws ook gedacht: Dat kun je niet menen.

In het begin waren we ook aan t lopen (ik dacht dat we naar cafe zouden gaan maar t duurde een beetje lang) en dat ik op gegeven moment vroeg: Waar gaan we nu precies naartoe?

Het was echt een rare start.

Het valt me trouwens mee dat ik me nog redelijk okee voel. Ben twee illusies armer binnen 48 uur (ook iets op een heel ander gebied) maar de wereld is nog niet ingestort, gelukkig.
shit moonlight, je was eigenlijk al helemaal in love met hem door dat gemail. ik heb dat ook weleens gehad, niet om te trouwen en kinderwens, maar vlindertjes.

en dan zie je hem in het echt, een ramp zoiets.

achteraf kan ik er wel om lachen.

mijn later stelde ik me veel wantrouwender op en dat werkt ook niet.
wij slapen nooit.
Gewoon doen

Vermoedelijk krijg je er zoveel energie van (voorpret) dat je een hartstikke leuke avond hebt
en soms tref je iemand die heel prettig mailt maar gebruikt hij af en toe een woord wat niet helemaal past ofzo. maar dat wil je dan niet buiten proporties gaan zien. en in RL blijkt dus dat je gevoel daarover klopte.
wij slapen nooit.
maar ga je nog wel voor een 2e date met hem nu?

je klinkt niet echt of je er zin in hebt.
wij slapen nooit.
@Lise: ja, zo wil ik er ook ingaan. Gewoon een leuke avond proberen te hebben. En wie weet komt er wat uit, maar misschien ook niet.

@Moonlight: zeer herkenbaar ja, nog net niet met baby''s erbij, maar wel samenwonen en de hele reut. Dat heb ik eerder nooit gehad met een kerel die ik eigenlijk alleen kende van internet. Bij hem waren we over en weer ook aan het flirten via mail,en leek hij heel spontaan enzo. In het echt was dat echter veel minder. Nu ben ik zelf ook niet heel spontaan, maar vergeleken met hem wel. En hij vond mij wel leuk, maar was weer een beetje 'geschrokken' dat ik zoveel initiatief nam, terwijl ik mezelf als wat verlegen en onzeker had omschreven (wat ik eigenlijk ook wel ben; alleen van hem 'hoefde ik niks', wat het wel makkelijker maakte)

Vreemd, van dat wandelen. Van hem ook knap dat hij het vroeg; misschien juist omdat hij ook aanvoelde dat het begin niet helemaal vlekkeloos verliep. Hoewel ik snap wat je zegt, vind ik dat wel lastig om te uiten als ik het niet zo tof vind. Wil niemand kwetsen. Gevolg is echter soms ook dat die ander enthousiast is en denkt dat ik dat ook ben, en het dus tegenvalt omdat ik het toch niet zie zitten.

Super trouwens dat je je nog zo goed voelt na twee tegenvallers; zo zie je maar dat je vaak sterker bent dan je denkt! Houden zo!!!
Ja ik merk dat ik wel een bepaalde basis heb. Een fijn huis en een groepje vriendinnen. Dat maakt veel goed.

En hoewel de date anders was dan verwacht, heeft het me ook wel wat gegeven. Hij noemde achteraf op MSN een paar dingen die hij waardeerde in mij en ik had wel idee dat hij een beetje door had hoe ik in elkaar steek. Gewoon als mens, niet op liefdesgebied.

Ik had een conflict gehad (dat was tegenvaller nr 1 ) en was daardoor flink van slag maandag en dinsdag. Hoewel ik het niet van plan was, heb ik het conflict met hem besproken (had dus niks met hem te maken) en hij kon het goed uitleggen en snapte ook wat het probleem was.

Verder heb ik het gehad over mijn broers (soms wat moeizame band met één) en hij over zijn broers, en waarom het soms mis gaat. Het waren eigenlijk best goede gesprekken en ik denk dat dát me veel goed gedaan heeft.

Net na de date herinnerde ik me vooral de stuntelige momenten maar nu realiseer ik me dat die andere momenten wel prettig waren.
@Moonlight: fijn dat je inderdaad die basis hebt; dat scheelt echt een hoop!

Mooi is dat soms ook he, dat je achteraf met een heel ander gevoel terug kunt kijken op dingen. De waan van het moment is dan ook weg en zie je dingen soms ook beter hoe ze werkelijk in elkaar steken. Fijn in elk geval dat je ook de goede kanten van de date hebt kunnen zien. En dan maakt het in die zin ook niet uit of er wel of geen relatie uit voort komt.

Mijn date is trouwens maandag al; ben benieuwd! Over de mail klinkt het wel leuk; ook wat plagen over en weer. Merk wel dat ik me moet inhouden om niet te gaan fantaseren enzo, dus wat dat betreft is het goed dat ik hem snel zie. Heb daar weer minder kans voor!

Ga ervan uit dat ik maandag ook weer lekkerder in mijn vel zit; was de afgelopen dagen ook wel redelijk, alleen vandaag even een dipje....
Weet je, iedereen heeft wel wat. Daarvoor moet je jezelf niet een leuke date of relatie ontzeggen.

Waar je wel voor moet oppassen is, dat je niet verwacht dat hij je 'beter' maakt, of 100% gelukkig. Dat werkt niet.

Als je zelf zin hebt om te daten, moet je dat doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven