Niet lekker in vel en daten?!

09-05-2011 21:48 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat twijfel of dit bij Psyche of Relatie hoorde, maar toch maar zo.

Er zijn verschillende topics over een relatie hebben met een persoon die depressief is, maar mijn vraag is meer andersom.

Ik zit op dit moment niet lekker in mijn vel; of het echt depressief is, weet ik niet, maat laten we het erop houden dat het met momenten echt niet goed gaat. Dit gevoel heb ik al jaren en in soort golfbeweging speelt het een meer of minder prominente rol.

Ik heb nooit een serieuze, lange relatie gehad, wel wat gedate. Op dit moment sta ik ingeschreven op een datingsite en krijg ik regelmatig reacties. Af en toe ook van (in elk geval op het oog) leuke mannen, met wie ik best uit zou willen.

Maar de vraag is: is het wel of niet slim om dat te doen op dit moment? Enerzijds snap ik dat het beter zou zijn om goed in mijn vel te zitten; dan straal je dat uit en ben je ook gewoon leuker in de omgang, maar anderzijds, waarom zou ik nu niet de 'kans grijpen' als ik iemand leuks tegenkom?

Ik heb het wel met een vriendin besproken zij heeft zoiets van 'doe het niet; ga eerst aan jezelf werken en happy worden met jezelf. een relatie is hard werken en dat in combi met werken aan jezelf is teveel'. Ben echter ook benieuwd wat anderen ervan denken (of die misschien in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten). Alvast bedankt!
Ik weet dat een relatie geven en nemen is. Maar ik heb inderdaad af en toe gewoon een Lulu-momentje nodig! Ik had jaren geleden een scharrel/vriendje die continu belde en dan wilde weten wat ik nu deed, vanavond én morgen. Als ik dan zei: "ik ben bij de supermarkt", dan vroeg hij: "wat ga je kopen en hoeveel?" *zucht* Een mirakel dat dit nog drie maanden geduurd heeft.

Moon, wat goed dat je vandaag zo lekker wakker bent geworden! Ik heb af en toe ook zo'n rommeldagje en dat werkt heilzaam! :-) Super dat deze 'nieuwe' man zo enthousiast is, maar ga niet over je grenzen en doe wat JIJ wil. Wat je ook besluit te doen, zo lang het bij jou goed voelt is het altijd de juiste beslissing!
Oh verschrikkelijk iemand die steeds wil weten wat je gaat doen. Was dat dan ook om te kunnen zeggen: "Oh dan kom ik morgenavond wel langs" of dat niet?

Ja moet voor mijn gevoel wel op mijn strepen staan bij deze figuur. Zo vertelde hij dat hij gedichten schrijft. Blablabla en HOP er staat een heel gedicht in mijn scherm.

Eigenlijk vind ik dat je eerst moet vragen of die ander überhaupt interesse heeft om er iets van te lezen. Toch? Vind het een beetje ongemakkelijk om zo met iemands gevoelsleven geconfronteerd te worden.

Het zijn kleine dingetjes, maar zo is ie dus.

Ook heeft ie nooit gevraagd of ik wilde daten. Nee hij ging er van uit dat ik wilde daten en ging opnoemen wanneer hij kon.

Dan moet ik dus blijven oppassen dat ik wel doe wat ik in mijn hoofd heb (nog niet daten dus )
Hoi dames

ziet er gezellig uit hier :-)

@Moonlight: Fijn dat je je zo goed voelde (en nog steeds hopelijk)!!! Lekker dat dat er ook weer is; een positieve dag kan de start zijn van een reeks. Probeer dat goede gevoel dus vast te houden!

Wel leuk dat je weer aan t chatten bent; gewoon rustig opbouwen. Het respecteren van jouw grenzen (in de zin die jij bedoelt; was wel helder hoor!) door hem is inderdaad belangrijk. Zeker als hij harder wil dan jij; wel leuk natuurlijk als hij een paar keer aangeeft af te willen spreken (beetje vasthoudendheid en laten zien dat hij je leuk vindt), maar niet overdrijven.

Van zo'n gedichten zou ik ook een beetje ongemakkelijk (dan wel onpasselijk ) worden. Vrees aan de andere kant ook dat mijn vriend dat nooit zal doen, dat is dan ook wel weer jammer......

@Lulu: jammer dat je chat-man een beetje claimerig overkomt. Is inderdaad niet fijn als je een beetje een 'valse start' hebt; wie weet komt het nog goed, maar dan moet je je wel open kunnen stellen (bedoel ik goed hoor; meer dat je die beslissing zou kunnen nemen, niet dat je dat zou moeten doen ofzo).

@Lulu & Moon: Kan me wel voorstellen dat je tijd voor jezelf nodig hebt; verschilt natuurlijk per persoon hoeveel tijd je voor jezelf nodig hebt, maar ook als je langer alleen bent groei je ook in een bepaald patroon in je eentje. Je doet dingen op je eigen manier en tempo en hebt als vanzelfsprekend meer tijd voor jezelf. In een (beginnende) relatie moet je weer een nieuw evenwich vinden tussen dingen samen doen en dingen alleen blijven doen. Ik ben zelf vrij relaxed in dat soort dingen en pas me ook vrij makkelijk aan; ik heb wel tijd voor mezelf nodig, maar houd ook wel van mensen in mijn nabijheid en dat ik dan gewoon wat aanrommel. Ik hoef niet per se alleen te zijn daarvoor. Dat is wel een verschil met sommige anderen.

Mijn weekend was leuk; met familie dit keer een weekendje weg, mijn vriend was er niet bij. Maar wij gaan deze week dus nog lekker weg. Gelukkig blijft het nog steeds goed voelen (mag ook wel na 3 maanden haha, maar echt lekker kriebels als ik hem zie en aan hem denk). We hebben het ook gewoon over serieuze dingen; en tuurlijk is dat geen garantie, maar het voelt gewoon heel erg fijn, vertrouwd, maar niet ingedut . Ik had wel een foto meegenomen naar het weekendje met de familie; iedereen is enthousiast, dus dat is hartstikke mooi. Moet wel opletten dat ik er niet steeds over ga praten hahaha.
Even up, had niet gezien dat hier weer geschreven was. Reageer later!
@Moonlight en Lulu: hoe gaat het?!

Hier alles goed; paar dagen weggeweest met mijn vriend. Was erg geslaagd! Nu gaan we allebei nog een week op vakantie (apart dus), dus dat is weer even een weekje 'afzíen' , maar gaan allebei gelukkig wel leuke dingen doen dus dan gaat de tijd ook wel snel. Tot volgende week!
Zie de date niet teveel als een afspraakje die tot een relatie moet/zou kunnen leiden maar een manier om met nieuwe mensen in contact te komen met wie je het gewoon gezellig kunt hebben. Wat ze voor jou betekenen/jij voor hen betekent weet je (vaak) toch niet meteen op zo'n eerste date. Doen hoor, en je hoeft ook niet meteen uit te leggen dat je niet zo lekker in je vel zit, zie het maar lekker als een manier om te ontspannen, iets gezelligs te ondernemen, afleiding te hebben etc.
Oh, zie net dat mijn reactie eigenlijk beetje mosterd is.
t Is helemaal niet zo mosterd want het is best een goede invalshoek!
Klinkt goed allemaal Ariadne.

Hoe zit je nu in je vel, om nog eens op de OP terug te komen? Voel je je beter nu, en komt dat wel of niet door je relatie?

Of is het eigenlijk nog hetzelfde maar blijkt het een relatie niet in de weg te staan?

Ik heb inmiddels een date gepland met de gedichten-man. We gaan uit eten, ik kan er op de fiets heen dus geen moeilijk gedoe met OV / laatste trein of verdwalen in een vreemde stad.

Ja dat gedicht, ik wil niet zeggen dat ik er onpasselijk van werd maar ik vond het niet zo nodig. Hij heeft daarna geen gedichten meer gepost maar vooral het feit dat hij zo met zijn 'emo'-kant showde daar had ik wat moeite mee.

Aan de andere kant, ik heb naar hem toe ook wel wat emoties getoond. Iets wat ik ff kwijt moest op dat moment. Maar niet in een gedicht

Deze date is eigenlijk niet bedoeld om een relatie te worden. Hij is een heel stuk ouder dan ik (ik 28 en hij 43). Eigenlijk had ik het eerste gesprek al willen afkappen omdat ik hem oud vond. Maar het was een leuk gesprek en hij was fijn online gezelschap op een regenachtige zondagmiddag..... Dus ik hoop gewoon dat het gezellig is en dat ik er een beetje van opknap (want de verdwijning van G was niet goed voor mijn ego, op mannen-gebied)
He Moonlight!

Vandaag teruggekomen van vakantie! N weekje Italië; lekker weer gehad en leuke groep mensen met wie ik was (was groepsreis). Ondertussen wel elke dag gesmst met mijn vriend, die zelf dus ook op vakantie was. Morgen zien we elkaar weer :-)

Leuk dat je met de gedichtenman gaat afspreken! Of misschien is de date al geweest?! Ben benieuwd hoe het was! Ik snap wat je bedoelt met de leeftijd; voor mij zou dat ook te oud zijn, maar wie weet. En gewoon een leuke avond is toch ook prima!

Met mij gaat het trouwens wel beter, wat betreft het 'slecht/goed in het vel zitten'. Ik weet eigenlijk vsan mezelf dat het met ups en downs gaat. De laatste jaren is het met en stijgende lijn gegaan met daarbinnen ups en downs. Ik had ten tijde van het posten van mijn OP een vrij grote down. Eentje die ik al lang niet meer gehad had, zeg maar. Toch was ik bij de eerste date alweer vrij relaxed. Ik zit nu wel beter in mijn vel; tuurlijk blijven er momenten dat ik ontevreden ben, maar ik kan weer beter relativeren, leuke en mooie dingen van mezelf zien etc. Ik denk zeker dat de relatie met mijn vriend daaraan heeft bijgedragen, maar dat dat niet alles is; ik heb daar ook vanuit mezelf een bijdrage aan geleverd. Ik merk dat ik gaandeweg de jaren steeds zelfbewuster ben geworden in de positieve zin van het woord; ik kan dingen beter in perspectief plaatsen, ook de positieve dingen zien in zaken die ik eerst als negatief bestempelde, ook kijken naar de dingen die ik eigenlijk eerder niet zag etc. Maar een nieuwe liefde, waarbij het goed voelt is toch wel de kers op de taart
Ik zit ook in een dip...

Een psycholoog zou indd zeggen niet doen.

Zou je niet gewoon wachten tot je iemand real life tegenkomt.. Op datingsites zitten meestal bepaalde type mannen.

Sommige desperate, psych verleden, onzeker.. of andere problemenn met zichzelf.. k heb ze allemaal meegemaakt. Of had ikg ewoon pech?
Been there, done that...... En het was super! Ik zat in het diepste dal, in het zwartste gat toen ik hem ontmoette. Maar hij prikte er doorheen en zag dat achter die ellende de vrouw voor hem zat. Hij liet me niet zitten maar steunde me. Daten was door mijn paniekaanvallen improviseren maar ook mijn lichtpuntje.

We zijn nu jaren verder en ik ben toen na een half jaar beter geworden. Inmiddels dus al weer jaren gelukkig en ik ben heel blij dat hij zo standvastig was en ik hem toch een kans wilde geven.
@Merl88: jammer dat het voor jou niet goed uitgepakt heeft, het daten via internet. Vind trouwens wel dat je iedereen snel over één kam scheert, want volgens mij zitten er net zoveel 'zielige, rare etc' mannen op datingssites als vrouwen. Maar verder zijn er ook meer dan genoeg normale, leuke mensen die ingeschreven staan. Ik heb namelijk vrijwel géén slechte ervaringen met rare kerels. Lang niet allemaal geschikt voor mij, dat is iets anders, maar geen echt vreemde snuiters. Dus denk dat je ook pech hebt gehad.

Echter, het zijn nu dingen die je noemt die volgens mij weinig te maken hebben met jouw eigen geestelijke gezondheid, maar eerder die van je datingpartner.

Maar anyway, je hebt geloof ik alleen de OP gelezen, want ik ben namelijk wél gewoon gaan daten en heb nu al bijna 3 maanden een leuke relatie! Het kan dus wel!

@Wijdrie: wat leuk zeg! En wel herkenbaar. Zoals in de rest van het topic te lezen is ben ik gewoon op date gegaan en zijn we nu al drie maanden samen! Op zich ging het alweer een beetje de 'goede kant' op toen we de eerste date hadden en verder voel ik me gewoon heel erg goed bij hem, waardoor de onzekerheid minder is. Maar goed, het is op een paar momentjes wel naar voren gekomen en hij heeft daar ook echt super op gereageerd! Helemaal leuk dus! Veel plezier en liefde met je vriend/man nog!
Up!

@Moonlight: ben benieuwd naar je date!
Even uppen dan kan ik vanavond even schrijven hier. Was het topic een beetje vergeten.

Heel kort: Date was leuk maar het klikte niet super, vond ik. Er was niks mis met m, hij was aardig, netjes en belangstellend. Maar ik voelde geen kriebels en het viel me ook op dat we in heel verschillende 'werelden' leven.
Het kan nu wel even.

Het was mooi weer op de dag van de date.

Ongeveer een uur van tevoren had ik er eigenlijk geen zin meer in. Ik was ergens geweest, hard terug gefietst, helemaal moe en bezweet, eigenlijk teveel trek om ons diner af te wachten. Even brood met kaas gesmeerd maar ik schaafde in mijn vinger. Bloed.

Nouja zo'n moment dat je denkt: Moet ik nou echt uit eten? Kan ik niet thuis blijven?

Voordat ik op de fiets stapte had ik al een SMS dat hij iets later zou zijn. Ik was ook al laat dus SMSte dat ik er zou staan om 10 min na de afgesproken tijd.

Ik heb er een heeeeeeeeele tijd gestaan.

Op een gegeven moment gebeld, bleek dat hij al op terras zat en ook dacht: Waar blijft ze nou?

Ik had een plaats genoemd om af te spreken en hij had alleen het café onthouden wat in de buurt zat. En waar hij zat kon hij mij niet zien.... en andersom.

Het eerste halfuur viel me vooral op dat we heel verschillende levens hebben.

Hij woont in een stad in de buurt en is he-le-maal into zijn stad. Hij woont in het centrum, maakt alles mee wat daar georganiseerd wordt. organiseert zelf ook e.e.a. Kent alle horecabazen, beweert dat zijn halve stad hem kent, blabla.

(Was blij dat we daar niet hadden afgesproken)

Ik ben juist blij dat ik net buiten de stad woon en de meeste dingen die georganiseerd worden daar loop ik met een boog omheen. Ik houd wel van concerten enzo, maar dingen als kermis en oktoberfest en met-zijn-allen-stamppot eten op het plein dat hoeft van mij allemaal niet zo. Kom ook niet uit de stad, misschien is dat het.

Later hadden we gelukkig wat gemeenschappelijke interesses gevonden om over te praten.

Hij was heel geinteresseerd, gedroeg zich netjes, was niet opdringerig. Ik kan niks bedenken voor het date-blunder-topic.

Toen ik thuis kwam was ik moe maar voldaan.

Maar.... de volgende dag kon ik nauwelijks op mijn benen staan. Helemaal ingestort. Ik denk dat de date me toch erg veel energie gekost heeft. Een hele avond een gesprek gaande houden met iemand met wie je eigenlijk weinig raakvlakken hebt. Dat ik zo moe was geeft de date wel een rare nasmaak.

Nog wel wat SMScontact gehad en daar was ie wel weer sympathiek. En toen ik laatst jarig was heeft ie s ochtends heel vroeg geSMSt want hij wilde de eerste zijn.

Nouja het is in ieder geval niet de prins op het witte paard maar t was ook geen flop.

En hoe gaat het met jullie?
Hoi! Leuk om van je te 'horen'!

Hmm, jammer van je date. Je had van tevoren ook al niet gedacht dat het Mr. Right zou zijn, maar toch hoop je ergens dat het gewoon heel erg klikt. Wel vervelend dat het zoveel energie gekost heeft dat je misschien ook minder hebt kunnen geniten van de dingen die wel leuk waren in de date (al noem je ze wel hoor!) Heb je het idee dat er een vriendschap of verder contact wel inzit? Of denk je dat hij dan meer verwacht?

Hoe zit je verder in je vel nu? En ben je nog wel van plan verder te 'zoeken' via internet en te gaan daten?

'Met mij gaat het nog steeds goed; we zien elkaar regelmatig. Het 'we zijn vriend en vriendin' is al helemaal ingeburgerd en voelt ook helemaal goed! We ondernemen veel met elkaar en maken plannen vooruit (paar maanden in elk geval), en ontmoeten elkaars vrienden. Die het overigens ook allemaal zien zitten; zij kennen hem natuurlijk en mijn vriendinnen mij en we zijn allebei geen flierefluiters en zijn niet snel verliefd (om het positief te formuleren 'we weten wat we willen en nemen geen genoegen met minder'), dus dat bevestigt ook wel weer dat het goed is.

Ik heb vorige week wel een dag gehad dat de onzekerheid de kop opstak en ik dacht 'wat moet hij toch in hemelsnaam met mij'. Heb toen gekozen het niet meteen met hem te bespreken; hij heeft aangegeven dat ik dat wel gewoon mag en kan doen, en dat geloof ik ook wel, maar ik wil zelf dat (zelf)vertrouwen kunnen ontwikkelen en niet alleen afhaneklijk ziujn van het feit dat hij dat dan zegt, want uit zijn gedrag en wat hij spontaan al zegt zou ik genoeg moeten kunnen afleiden. Een dagje later, wat zeg ik: een uur, was het dus ook weer helemaal goed voor mij.

Er zullen vast wel weer momenten komen dat ik onzeker ben en ik ben ook nog wel in therapie, maar ik heb er toch steeds meer vertrouwen in dat het wel goed komt en dat ik toch best wel een leuk, slim, aardig persoon ben. Nu volhouden die gedachten!
Ha, hier had ik een tijd niet gekeken. Klinkt goed zeg, je relatie! Gaat het nog steeds goed?

Goed dat je je onzekerheid uitgesproken hebt, zonder er een enorm groot punt van te maken.

De date van augustus heb ik daarna niet meer gezien. Eerst stond hij nog in mijn MSN, nu zie ik hem niet meer. Maar het geeft niet, ik heb m niet zo veel meer te melden.

Als geliefden passen we niet bij elkaar, vriendschap had misschien gekund als we bij elkaar in de buurt hadden gewoond maar we wonen niet in dezelfde plaats.

Dat we een keer gedate hebben was goed, maar meer hoeft niet.

Ik heb nu sinds een week weer contact met een nieuwe MSN-man. Het lijkt of er iedere dag meer details bijkomen waardoor hij leuker lijkt te worden

Hij heeft naast zijn studie op hoog niveau gesport jarenlang, is wel een streber dus. Gelukkig geen voetval (ik houd niet van voetballers ) maar de sporten die hij leuk vindt, vind ik ook leuk.

Nou ja het klinkt leuk en dan praten we leuk op MSN. En af en toe ineens heb ik het gevoel: Weet je wel wat voor looser ik ben?

Dan denk ik: wat moet hij nou met iemand die geen studies heeft afgemaakt, geen werk heeft en een puinhoop maakt van haar huis.

En sporten 'wel leuk' vindt maar er eigenlijk niks van kan.

Dan probeer ik me snel te focussen op wat anders en me weer leuk te voelen. Hij vindt bijvoorbeeld mijn scherpzinnigheid leuk, dat is iets wat hij zelf veel minder heeft.

En mijn huis kan ik opruimen, een baan kan ik nog vinden.

Maar soms denk ik: Ho, stop, beter nu afkappen voordat hij ziet hoe ik ben...
hoi moonlight

mijn moeder zegt altijd mbt liefdes

als tie maar lief is, dus mogelijk denkt jou man ook zo

opleiding, iq vind ik niet belangrijk, Eq wel.....

go with the flow!
Dank je Keepon. Misschien denkt hij er ook zo over.

Ik zoek zelf wel het type man dat zijn zaken een beetje op orde heeft. Omdat ik weet dat, in combinatie met mezelf, een man die maar wat aanrommelt geen goede basis is voor een toekomst samen.

En ik kan me zo voorstellen dat een man ook graag iemand wil die de boel op orde heeft.

Anyway... Nog even schrijven voor het slapen gaan

Het wordt bijna eng, iets leuks. Tenminste, het chatten is leuk en ik ga er vanuit dat een date ook leuk kan worden.

We zijn niet zo dat we allebei meteen aan een relatie denken, meer voor de fun en dan zien we wel.

Vandaag voelde ik me wel stabiel en rustig en toen heb ik weer eens nagedacht over een conflictsituatie die nooit uitgepraat is. Ik was nu in staat het voor mezelf helder te verwoorden en kon ook zien dat ik de afgelopen maanden daar wel verder in gekomen ben. (van vrijwilligerswerk)

Maar.... dan zit dat zo in mijn hoofd dat ik s avonds eigenlijk te moe ben om te chatten en even staat mijn hele hoofd dan niet naar daten.

Terwijl het juist andersom moet: Dit zou zo leuk kunnen zijn, maar ik steek deze dag veel van mijn energie in iets uit het verleden dat nog niet helemaal klaar is.

Hoop dat ik de komende dagen dat ene uit mijn hoofd kan zetten en me weer kan richten op de leuke dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven