Mode & Beauty alle pijlers

Het lange vrouwen-topic

10-05-2011 10:52 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

aangezien er nog geen topic voor lange vrouwen bestaat leek het me leuk hier een topic te openen over kleding en om tips uit te wisselen.

Welke dingen dragen jullie wel en niet? En met welke kledingstukken hebben jullie moeite qua dragen?

Ik ben zelf met mijn 1.85 geen kleintje en loop daar in winkels wel eens tegenaan.

Lijkt me fijn om te horen hoe jullie hiermee omgaan!

Hier wat links naar handige websites:

Schoenen

http://www.passo.nl/

Duoboots: grote maten en wijdtematen.

Kleding:

www.prettytall.nl

All about Eve

Tips:

Grote maat schoenen

Tips voor lange vrouwen

Overig:

http://langemensen.startpagina.nl/

Allerlei, kleding, schoenen etc.

Modezaken per provincie
quote:MEFS schreef op 10 mei 2011 @ 11:50:

Handig dit topic. Ik kan gelijk zien met welke forummers NIET moet afspreken.

Ondertekend: kabouter mefs, 151 cm kort

Hier nog een kabouter van 1.62m en schoenmaat 36.
Ik win. 1.87m.

En ja ik draag hakken. Ook van 12 cm. Leuk joh. Altijd aandacht.
Veel plezier met elkaar!

(ukkie van 1.65m)
quote:Tickel schreef op 10 mei 2011 @ 11:33:

[...]

Ik las ergens dat de kleding in de meeste winkels is gemaakt voor vrouwen met een lengte van ongeveer 1.76

Nou, ik heb die lengte, maar ik heb toch nog steeds vaak het probleem dat mouwen en broekspijpen te kort zijn..

Dus of dat nu klopt..
Ik ben 1.85 en heb maat 48/50. Slaag tegenwoordig vooral goed tijdens het online-shoppen. In de UK is er veel mode voor lange vrouwen, ook in grotere maten (dorethyperkins, longtallsally)

Mijn 1.90m lange zus koopt altijd Rene Smits spijkerbroeken. Best prijzig, maar erg mooi!
Wow Julia, jij wint het inderdaad (tot nu toe.) Gaaf dat je zulke hoge hakken draagt! Vind je de opmerkingen soms niet vervelend?

Wordt af en toe een beetje gaar van dat: 'Goh wat ben je lang,' en 'jee, je bent al zo lang, ga je ook nog hakken dragen?'. :S

@ Elyn: De lengtematen bij only en vero moda zijn wel fijn ja maar dan heb ik weer gedoe met de 'bilpartij'. Lengte is goed maar merk dat ik aan de bovenkant van de broek een gigantische gleuf krijg en dus het bouwvakkereffect...

Broeken van de Mango heb ik nooit geprobeerd, die zijn dus ook lang? Binnenkort eens een keer kijken!

Ik heb een hele fijne spijkerbroek van Nudie jeans, deze zit echt prachtig maar zijn behoorlijk aan de prijs dus om die nou elke keer te halen..
Ik ben "maar' 1.76 m. en heb meestal geen probleem met broeklengte. Gelukkig hebben ze bij veel winkels tegenwoordig diverse lengtematen.

Maar bij veel getailleerde kleding zit de taille te hoog omdat ik een lange rug heb.

Met name in de VS en in Engeland kan ik om die reden nooit kleding kopen. Die zijn op kortere vrouwen berekend.
Ik ben 1.83, schoenmaat 41.5 (net lastig tussen twee maten in).

Voor broeken slaag ik vaak wel bij de WE. Dat gaat meestal goed, en soms vind ik ze net te kort en haal ik de zoom er uit, zet er een bandje tegenaan zodat de broek bijna de zoom langer wordt. Scheelt net weer 2 cm

Positiekleding heb ik net weer weggedaan, maar ik had bij de Miss Etam twee goede broeken gevonden. Een spijkerbroek en een nette, zwarte broek. Bij beide broeken de zoom eruitgehaald (bandje ertegenaan en weer wat langer) waardoor ze lang genoeg waren voor mij. Verder inderdaad rokjes, met in de herfst legging+laarzen. Dan maakt het namelijk niet uit dat de legging wat te kort is.

Waar ik moeite mee heb zijn panties. Leggings gaan prima, koop soms ook panties waar ik de teen van af knip om ze vervolgens als legging te dragen. Maar soms wil ik een mooie panty aan bij pumps, en die zijn eigenlijk altijd te kort. Een paar jaar geleden had de hema extra lange panties, maar daar zijn ze mee gestopt :(
quote:Heupje schreef op 10 mei 2011 @ 11:20:

Ik wil niet rot overkomen, maar maken ze de grotere maten kleding niet gelijk wat langer dan de gemiddelde maten?

Mijn oom is namelijk ook stevig en zijn overhemden zijn megalang. Ze moeten er natuurlijk wat in stoppen en dan moet het ook nog in de broek blijven zitten.Nope, zo werkt het niet voor vrouwenkleding. Bij mannen gaat het vooral om buik en daarom zijn ze langer, maar bij vrouwen niet hoor.
Bazinga!
Ja, panties zijn ook verschrikkelijk vind ik! Ik heb zelf maar 38 maar ik moet altijd panties maat 46 kopen als hij goed wilt zitten.

@Amarna: scheelde het echt zoveel in de VS? Dat wordt balen volgend jaar want dan ga ik erheen... Verheug me heel erg op winkelen in New York. Veel merken worden toch in meerdere landen verkocht maar hoop niet dat het teveel zoeken wordt!
Stomme vraag trouwens maar gaat een panty niet gigantisch ladderen als de teen eruit is geknipt?
quote:Elynn schreef op 10 mei 2011 @ 12:05:

Spijkerbroekmerken die lang vallen: sommige modellen van Diesel en Fornarina, in elk geval de Louvely (Diesel) en Cat (Fornarina), Kuyichi, de jeans van Mango.En de jeans van Zara! Daar koop ik meestal m'n broeken, zijn soms zelfs te lang voor mij (1.84).
quote:hamster85 schreef op 10 mei 2011 @ 13:29:

Ja, panties zijn ook verschrikkelijk vind ik! Ik heb zelf maar 38 maar ik moet altijd panties maat 46 kopen als hij goed wilt zitten.

@Amarna: scheelde het echt zoveel in de VS? Dat wordt balen volgend jaar want dan ga ik erheen... Verheug me heel erg op winkelen in New York. Veel merken worden toch in meerdere landen verkocht maar hoop niet dat het teveel zoeken wordt!Ik heb die ervaring, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, iedereen is anders geproportioneerd. Ik bedoelde alleen kledingwinkels in UK en VS voor vrouwen van gemiddelde lengte, niet voor extra lange kleding.
quote:nero schreef op 10 mei 2011 @ 13:32:

[...]

En de jeans van Zara! Daar koop ik meestal m'n broeken, zijn soms zelfs te lang voor mij (1.84).

Bedankt voor de tip. Heb nog nooit spijkerbroeken gepast daar. Ga ik binnenkort eens doen.
Ik ben 1.81 en heb vaak moeite met het vinden van de goede lengte spijkerbroeken (lengtemaat 36) en mouwen zijn ook altijd te kort.

Momenteel heb ik vaak een broek aan van Only, dat is de goede lengte maar ik heb inderdaad ook een bouwvakkerspleet

Ik draag altijd een extra lang hempje die ik bij m'n broek in kan proppen..

Ik heb trouwens nog een andere broek van Only, ook lengtemaat 36 maar die is veel langer, is wel een heel ander model, er zit dus wel verschil in.

Ben blij met de tip van Zara! Heb daar nog nooit broeken gepast, ik dacht dat het een soort H&M modellen waren en dat heb ik inmiddels afgeleerd om daar in te willen passen, die zijn standaard een centimeter of 5 te kort :(
@Amarna: Ik ben eigenlijk nog nooit in een winkel voor lange maten geweest. Ik bedoelde ook de normale kledingwinkels daar Ik zie wel, duurt ook nog wel een tijdje voor ik ga.

@Nero: goeie tip van de Zara, dacht ook dat het een beetje H&M broeken waren maar is wel de moeite waard om een keertje te gaan kijken!
quote:Heupje schreef op 10 mei 2011 @ 11:18:

Lijkt me ook helemaal niks, want de meeste schoenen voor vrouwen gaan tot 41 en soms 42.Valt best mee hoor ;) IK ben 1.81 en heb schoenmaat 41 en soms 42. Kan genoeg leuke kleding en schoenen vinden. Veel damesschoenen gaan tegenwoordig tot en met maat 42 of zelfs 43. Dus dat is het probleem niet meer, vroeger wel idd. Qua kleding heb ik ook nooit last van te korte dingen ofzo. Ik shop gewoon in de normale winkels en daar past altijd alles. Denk dat ik gewoon in goede proportie bent ofzo. Geen hele lange benen en ook geen heel lang bovenlijf. Moet wel zeggen dat ik eerder te korte shirtjes heb dan te korte broeken ofzo, dus misschien is dan mijn bovenlijf wel weer iets langer :P
Ik ben 1.83 met lange armen en benen, lange smalle handen en voeten en een relatief kort bovenlichaam.

Broeken haal ik online bij Esprit, maat 36/36 of 36/34. De laatste lengte gaat soms net wel, soms net niet, nette broeken laat ik altijd langer maken. Van shirtjes heb ik meestal een M.

Goed passende colbertjes kan ik nooit vinden, altijd te krap om mijn (brede?) schouders, mouwen te kort en te wijd in de rug.

Met goed zoeken vind ik wel passende kleding, alleen schoenen blijft een drama. Ik heb helaas maat 43 nodig voor de lengte van de voet, maar dan wel met een E-leest. Ben net bij een aantal speciaalzaken voor grote schoenmaten geweest maar alles is veel, heel veel te wijd (alleen G en H leesten).

Tip voor andere lange dames met grote smalle voeten, Kaufman Schuhe in Duitsland. Ik heb al 2 x online schoenen besteld met een F-leest (schijnt in Duitsland standaard in de winkels voor te komen).

Voor mijn generatie ben ik wel behoorlijk lang en omdat ik op blote voeten zo'n 5 cm. (partner) tot ruim 20 cm. (vriendinnen) langer ben dan de mensen om me heen voel ik me ook erg lang.

Elyn, bedoel je met maat 34/36 de kledingmaat of de lengtemaat?
Panty's koop ik bij de V&D en neem dan maat 42, 44 of soms 46 merk echt dat die veel beter zitten dan 38.

De broeken van Only en Vera moda zijn gemaakt voor vrouwen met flinke heup en een volle kont. Ik kan door ook niet slagen al heb ik redelijke heupen en best wel een kont. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze naad tussen de kontzakken los kan halen en dan innemen, maarja dat zie ik dan weer niet zitten, iets kopen en vermaken. Wel heeft ze vroeger dikwijls de zoom losgehaald en daarna minder ver omgeslagen en dan dus weer vast genaaid. Eind jaren tachtig was er niks in lengte en toen ze heeft ze dus zelf heel veel kleding gemaakt. Vooral winterjassen en truien, om het op de fiets naar school niet koud te hebben. Zomers o zo veel rokken en jurkjes gedragen.
Ik ben 1.81, dus redelijk lang maar niet extreem. Ik heb vooral een lang bovenlijf, dus dat is soms wel eens vervelend met truitjes en vestjes kopen (die dingen lijken wel steeds korter te worden!). Oh, en in de achtbaan! Vooral zo'n achtbaan waar zo'n ding van boven over je schouders heen komt en je in je stoel wordt gedrukt. Dan zit ik echt helemaal krom om erin te passen.

Broeken kopen is dan weer geen probleem gelukkig.

Schoenen wel weer, want ik heb maat 43. Het is inderdaad wel zo dat er langzaamaan steeds meer schoenen in die maat te koop zijn, maar dat gaat dan wel echt tergend langzaam. En helaas zijn goede (en leuke!) schoenen ook meteen weer een stuk duurder. De goedkopere merken zitten nooit goed..

Maar ja, ik sta wel weer lekker stabiel met van die grote voeten. :P
Sorry Julia, maar je moet de eerste plek delen met mij, ook ik ben gezegend met een lengte van 1.87.
Hahaha leoloco: achtbanen zijn inderdaad een drama! Ben er dol op maar kom er altijd zo verkreukeld weer uit!

Wel balen van je schoenmaat, met maat 43 val je nog wel vaak buiten de boot qua leuke schoenen. Waar koop jij je schoenen meestal?
Tsja.. ik ga meestal naar die winkels voor grote schoenmaten. In Amsterdam ga ik wel eens naar Caland schoenen, en in Hilversum zit Van Wonderen. Daar slaag ik meestal wel (maar ja.. die zijn dus wel weer redelijk duur).

Daarom ben ik ook altijd blij met de zomer.. slippers kopen is een stuk makkelijker!
Ja, met slippers of sommige sandaaltjes kan je vaak wel een maat kleiner nemen. Doe ik met slippers meestal wel, ook omdat het bandjes dan net wat strakker over mijn voet gaat.
quote:DeKenau schreef op 10 mei 2011 @ 12:57:

[...]

Nou, ik heb die lengte, maar ik heb toch nog steeds vaak het probleem dat mouwen en broekspijpen te kort zijn..

Dus of dat nu klopt..

Ik denk dat het te maken heeft met de verdeling van je lijf.

De ene persoon van 1.76 heeft langere benen dan de andere.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven