Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
@SW: goeie keus hoor! En wat tof dat jullie in zo'n korte tijd zo dichtbij elkaar zijn gekomen. Jullie lijken elkaar helemaal te snappen! Dat is toch wel echt tof!

@Jive: nog geen echte duidelijkheid. Test vandaag was negatief, dus ik denk het niet, mijn humeur ligt op -20 dus het zal elk moment wel inzichtelijk worden ... Beetje laat wel, maar dat past dan wel weer bij mijn bevinding dat die eisprong drie dagen later was.

@allen: de meet op 21 mei, gaat die nog door of wordt die doorgeschoven? Bij doorschuiven, meteen een datum prikken?

Nu op vakantie en me even nergens druk om maken!

Groet!
@ superwoman: wat een geweldige ontwikkelingen! Kan me wel voorstellen dat je even pas op de plaats gedaan hebt. Gaat dan ineens wel erg snel. Op naar de volgende maand.

@emmetjebree & innova: spannend spannend. Ik duim voor jullie!!

@snoezeltje & amphere & jive & vinyl: heel veel succes met de komende poging. Ik ga een dag of 12 met vakantie, maar lees bij thuiskomst graag hoe de pogingen gegaan zijn! Spannend Jive dat je weer gaat beginnen. Vol goede moed natuurlijk!

@liz: wat een drama he? Die onregelmatige cyclus. Ik kan er soms ook gillend gek van worden. Sterkte ermee..

Hier op de valreep van mijn vakantie met mijn nieuwe liefde nog een inseminatiepoging. Deze week erg veel problemen met de testen gehad. 's ochtends een streep, 's avonds weer niets. Dat soort gedoe. Vandaag dan naar de gynaecoloog geweest. Inwendige echo liet zien dat er twee grote follikels klaar lagen voor een eisprong en de bloedtest wees uit dat die eisprong ieder moment kan/gaat gebeuren. Donor kon gelukkig nog langskomen. Dus straks insemineren en daarna meteen vertrekken naar het zuiden. Morgen vliegtuig naar de zon. Heerlijk 12 dagen ontspannen!! Kan nooit kwaad lijkt mij. Succes allemaal en tot over een week of twee.
Hi allemaal!

Wat een actie allemaal, tof! Come join me, come join me! Heel veel succes allemaal.

Ik ben zelf net terug van een klein weekje Mediterraanse stad. So far, so good tot nu toe. Was regelmatig erg moe, dus de tekenen zijn er nog ("The power of progesteron" zei mijn Mediterraanse vriend, verloskundige, lachend toen ik weer eens 's middags in slaap was gevallen... ) Dinsdag weer naar de VK, gaan ze naar het hartje luisteren. De a.s. papa gaat dan ook voor het eerst mee, als het goed is. Please, cross the fingers again!

Fijne vakantie, Malaika en Innova, geniet er ajb lekker van!

Zullen we hem verzetten, ja? (Zou ik uiteraard fijn vinden.) En zal ik dan gelijk een nieuw voorstel doen, nu ik toch zit te typen? ;)

- zaterdag 28 mei

- donderdag 2 juni (hemelvaartdag)

- zaterdag 4 juni

- zondag 5 juni

- maandag 13 juni (2e Pinksterdag)

Jullie mogen mij wel weer mailen: chilles72@gmail.com. Dan zal ik proberen weer een datum te vinden dat we liefst allemaal kunnen. Regio: Utrecht deze keer!

Laters!
Ai, dat wordt voor mij alleen de 28e mei! De rest ben ik op vakantie en 2e pinksterdag rijd ik met 'koek en zopie' mee met de elfstedenfietstocht.
Ai, dat wordt voor mij alleen de 28e mei! De rest ben ik op vakantie en 2e pinksterdag rijd ik met 'koek en zopie' mee met de elfstedenfietstocht.
Ha

Ow! En ik kan alle dagen BEHALVE 28 mei. Ik heb dan een logee. Hoe zit de rest?

Sjuus!
@malaika2: Ja inderdaad.. drama is het goede woord!! Ik wil ook gewoon weten waar ik aan toe ben. Moet ik anderhalf jaar wachten of 3,5 jaar??? Grrr... Ik merk dat ik weer tegen een ongesteldheid aan zit..dus nu maar hopen dat het weer doorzet en dat het niet in de aankomende rare dagen valt, zodat ik geen bloed kan prikken. Soms denk ik wel eens: jee.. ik zit nu al te klagen dat het niet opschiet.. maar dit is nog maar het begin!!

@jive: Ja idd... die cyclus is niet handig en zoals jij ook al schreef, het wordt wellicht nog lastiger om de ovulatie te bepalen. Van de gyn moest ik het komende jaar bijhouden wanneer ik ongesteld ben. Ik bedacht me dat ik misschien ook maar moet gaan themperaturen. Maar dat kan niet met een oorthermometer toch? Of zijn die tegenwoordig accuraat genoeg??

Wat ik verder nog las: enkelen van jullie zijn naar een BAM workshop geweest????? Vertel??? Krijg je daar meer info dan ik bv hier op het forum krijg?? Is trouwens wel leuk dat ze dat organiseren!

Fijne koninginnedag allemaal!!
Goh jeetje... je hebt ff geen tijd voor de pc en dan kun je meteen een half uur uittrekken om bij te lezen! Wat een ontwikkelingen allemaal! We zijn echt goed bezig met z'n allen!

@ Emmetjebee: Ik duim voor je!

@ Superwoman: Zo... dat gin opeens wel héél snel! Goed dat je toch voor jezelf de keuze hebt gemaakt om eerst te gaan testen & het contract op te stellen. Op naar volgende maand!

@ Innova: Fijne vakantie! Geniet ervan!!!

@ Malaika: Wat fijn dat je op de valreep nog een inseminatie hebt kunnen doen! Zal voor je duimen! Geniet lekker van je vakantie!

@ Lizlizzyliz: Zelf heb ik de workshop niet gevolgd, maar op de website: www.alleenmetkinderwens.nl is er veel info over te vinden.

Fijne koninginnedag vandaag!
ai ik kan alleen 13 juni... dit wordt een drama.....

ik er dit weekend nog maar eens een lekker drankje ingegoten. Als ik dan toch een maand op het wachtbankje moet, dan maar goed :-)
Ik kan ook alleen 13 juni - daarvoor ben ik op vakantie. Vakantie valt mooi tussen twee pogingen in... goed getimed, mar dat terzijde.

Liz, ja ik moet ook temperaturen. Maar dan wel rectaal met een digitale thermometer (2 euro ij de etos ofzo) en dan 's morgens rond hetzelfde tijdstip als je wakker wordt en voordat je uit bed stapt.

Die BAM workshop levert niet per se veel feitelijke info (iig niets wat hier in het topic zoal voorbij komt). Maar ik vond het een fijne workshop omdat je meerdere vrouwen ontmoet die met hetzelfde bezig zijn, die herkenning is leuk. Ook om voor jezelf meer helder te krijgen hoe en wat je wilt.

Snoezel, inmiddels al aan poging 3 bezig?
Ohh... spannend...! Vanavond mijn derde poging!!!

Moet nog héél even geduld hebben...
M'n derde poging zit er weer op / in! Nu weer twee weekjes duimen draaien, hoop zó op een positief resultaat!!!
Welkom op het wachtbankje, Snoezeltje! Ik zit er nog een week op!
[quote]Jive schreef op 02 mei 2011 @ 18:41:

Liz, ja ik moet ook temperaturen. Maar dan wel rectaal met een digitale thermometer (2 euro ij de etos ofzo) en dan 's morgens rond hetzelfde tijdstip als je wakker wordt en voordat je uit bed stapt.

Die BAM workshop levert niet per se veel feitelijke info (iig niets wat hier in het topic zoal voorbij komt). Maar ik vond het een fijne workshop omdat je meerdere vrouwen ontmoet die met hetzelfde bezig zijn, die herkenning is leuk. Ook om voor jezelf meer helder te krijgen hoe en wat je wilt.

Okay, rectaal dus ;) Ik neem aan dat het genoeg is als ik een half jaar voor de inseminatie daar mee begin, toch?

Heb ik nog een ander vraagje. Af en toe lees ik op een ander forum mee en daar zie ik dat er vrouwen zijn die op meerdere wachtlijsten staan. Bv Geertgen en Rijnstate in Arnhem. Ik wist niet dat dat kon/mocht? Wordt het ergens geregistreerd, dus als ik naar het Rijnstate zou gaan, kunnen ze dan zien dat ik ook al ergens anders op de wachtlijst sta? Of vinden ze dat geen enkel probleem dat je op meerdere lijsten staat? Hebben ze hun eigen spermabank, of is het sperma wat ergens centraal in Nederland is opgeslagen en overal in NL naar toe wordt gestuurd??

Succes voor de mensen op het wachtbankje!!! Spannend zeg!!
woe 22 juni, vr 24 juni of zo 26 juni dan? Zit hier iets tussen?
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of ik op korte termijn misschien zo af en toe met jullie mee zou mogen schrijven?

Onder mijn andere nick volg ik zo af en toe kleine stukjes van dit topic. Het onderwerp is de laatste paar weken erg actueel voor mij geworden. Bijna niemand weet er nog van (alleen mijn moeder en een goede vriendin) en dat wil ik graag zo houden, want in mijn omgeving is het not done om te kiezen voor een kind als je alleen bent.

Ik wilde de komende dagen dit topic helemaal gaan doorlezen zodat ik niet met allemaal vragen kom, waar jullie allemaal al veel verder mee zijn, maar die ik ook gewoon terug kan lezen.

Daarna zou ik graag mee willen schrijven.

Voor nu heb ik alvast één vraag: hoe lang duurt ongeveer het voortraject?
@Decatur. Dat ligt er maar net aan. Als je bijv bij St Geertgen (Elsendorp) binnen stapt met een leeftijd van rond/tegen de 40 dan kun je de wachtlijst omzeilen. Ook als je daar meedoet aan het principe wederkerigheid, dus jij levert wat aan (bv eicel, etc) dan mag je daar gebruik maken van de semenbank.

Bij Rijnstate (Arnhem) zeggen ze de kortste wachtlijst voor KID te hanteren. Dit is ongeveer 8 maanden tot 1 1/2 jaar.

Daarnaast zijn er nog een aantal klinieken/zh meer, maar daar kan ik je niets over vertellen.

Succes ermee!
Dag allemaal!

Heb heerlijk weekje vakantie gehad, echt uitrusten was het niet, want het was nogal actief allemaal, maar wel echt leuk.

Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik moet morgen snel Geertgen bellen voor de volgende ronde, want dat is er een beetje bij ingeschoten.

@Chilles: ik kan 22 en 24 juni, maar die zondag lukt me niet.

Tot later weer!
@Sun76: dank voor je reactie. Ik heb nog even te gaan voordat ik 40 ben, maar die leeftijd nadert wel met rasse schreden.

Ik ga nu eerst het topic doorlezen om de eerste vragen die ik heb beantwoord te krijgen. Daarna wil ik graag meeschrijven.
Poging 5 is nu aan het mislukken.... wat balen! Stiekem had ik toch een beetje hoop dit keer
@ Emmetjebee: ah, wat klote!!!

@ Decatur: welkom bij de club!

@ Chilles & Co: ik kan 22 en 24 juni, 26 niet.

Weinig nieuws uit mijn hoek, vandaag de hiv-test en verder babbelen, we zijn inmiddels al druk met namen, haha. Enjoy your day!
@ Emmetjebee: Ohh... nee toch!!! Wat ontzettend balen zeg! Kop op hè!

@ Superwoman: Haha... kijk es aan, leuk! Stiekempjes heb ik de namen ook al bedacht!
Even een vraagje voor iedereen... hebben jullie voor jezelf besloten tot hoe ver je gaat met je kinderwens? Eind dit jaar wordt ik 40 en mijn vijfde iui-poging is dus mislukt. Moet ik gaan nadenken over ivf en hoe lang gaat dàt dan weer duren en wil ik dit überhaupt wel??

Kortom, ik zit zwaar in twijfel over wat ik nou verder wil... In ieder geval over anderhalve week poging zes, dat in ieder geval nog wel.
@emmetjebee: allereest wat K, dat het niet is gelukt! ik ben 33. Dus voor mij speelt die vraag nog niet zo heftig als voor sommigen van ons. Ik kan me zeer goed voorstellen dat je ver gaat. En daarbij leeftijdsgrenzen beetje bij beetje oprekt....om tot een echt eindmoment te komen is haast onmogelijk om voor te stellen. Is er iemand waar je dit verder mee kunt bespreken? Kan me zo voorstellen dat in de twijfel blijven hangen ook niet echt bevorderlijk is.....

@ chilles, ik kan woe 22 en zondag 26 juni.

@lizzlizzylizz: ik denk dat het geen kwaad kan om je op meerdere wachtlijsten in te schrijven. Tis dat is zo snel een donor vond, en bij geertgen terecht kon. Anders had ik Rijnstate ook nog gedaan. Had me in Adam ook al in geschreven voor de wachtlijst voor de intake. Daar kreeg ik in maart de oproep voor. Door eigen donor en Geertgen, had ik toen al mijn tweede ZI poging erop zitten. Kan dus anders lopen dan je plant. Meerdere paarden wedden zou ik zeker doen dus.

mijn poging 3 staat ingepland voor 18 en 20 mei. Heb D. zover dat we twee shifts deze maand gaan doen. Spread our chances zeg maar. en zeer wrs allebei voor de eisprong. Kijken hoe dat uitpakt. Allebei de andere keren was de ZI de dag na de eisprong.

Ach, een mens probeert ook eens wat....
quote:emmetjebee schreef op 10 mei 2011 @ 19:27:

Even een vraagje voor iedereen... hebben jullie voor jezelf besloten tot hoe ver je gaat met je kinderwens?

Hoewel ik had 'beloofd' dat ik eerst alles bij zou lezen en pas daarna zou meeschrijven, wil ik hier wel alvast over zeggen hoe ik daar insta.

Ik zal denk ik best ver kunnen gaan qua leeftijd. Waar ik vroeger dacht dat bij 37 jaar de grens zou liggen, heb ik die opgeschoven naar 40-42 jaar. Ik ben nog niet zover met inlezen (mijn kinderwens heb ik langer, maar het is pas sinds kort echt een optie geworden) dat ik weet wat er allemaal mogelijk is (IUI/IVF/ICSI??). Maar ik weet wel dat ik waarschijnlijk niet alle mogelijkheden wil/zal benutten. Dat komt denk ik door mijn achtergrond. Maar goed, wie weet denk ik daar over een paar jaar anders over.

Wat verdrietig trouwens dat jouw laatste poging tot nu toe niet is gelukt. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven