Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
@ Hiltje

Wat fijn en goed dat je de lidmaatschap "teruggekregen" hebt!! Is toch een manier van besparen

En je hebt een mooie jurk gekregen, wat lief!! Zulke dingen maakt je zo blij
Alle reacties Link kopieren
@Hiltje: wat lekker van je lidmaatschap!

Met stroop vang je nog altijd meer vliegen dan met azijn, dus ik zou het ook vriendelijk hebben verzocht. En als je dan toch de brief moest schrijven, kon je het inderdaad nog een keer schriftelijk doen en je situatie uitleggen. Wie weet leest iemand anders die weer
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hiltje, wat fijn dat je die 210 euro niet hoeft te betalen! Is toch een mooie opsteker zo. En dan ook nog een mooie jurk van je moeder krijgen.... Heerlijk

Ik heb net bij de Ap mijn favorite wc-papier gescoord met 35% kortingsstickers. Het was precies op! Had nog 1 rol liggen. Ik weet wel dat bruin schuurpapier van een paar cent per rol vrekwaardiger is, maar dat vind ik echt verschrikkelijk spul.
We hebben zaterdag een huwelijksfeest. Ik ga mijn kledingkast maar eens inspecteren. Zit vast wel iets in dat ik aan kan doen. Geen nieuwe kleren dus.

Het huwelijk is hier een kilometer of 17 vandaan bij een soort vakantiehuislocatie. Er gaan alleen geen bussen of treinen naar toe. Wel een regiotaxi; 11 euro per persoon per enkele reis. Lief en ik hebben besloten te gaan fietsen en zo 44 euro te besparen.

En verder mijd ik al drie dagen alle winkels, op de supermarkt na. Baal er bijna van dat ik morgen echt de stad in moet, omdat Oudste een cadeautje moet kopen voor kinderfeestje waar ze naar toe moet :-)

Ik moet ook eens op zoek naar een goedkope printer, kan ik al die bonnen die jullie hier linken printen
Oh ja, we hebben geen auto, mocht je je afvragen waarom ik niet met de auto ga :-)
[quote]Toet schreef op 11 mei 2011 @ 18:57:

En verder mijd ik al drie dagen alle winkels, op de supermarkt na. Baal er bijna van dat ik morgen echt de stad in moet, omdat Oudste een cadeautje moet kopen voor kinderfeestje waar ze naar toe moet :-)

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik heb een cadeautjes-bak. Wanneer de kruidvat/trekpleister/etc. weer met groene stickers gaan werken en 1+1 gratis koop ik altijd voor weinig heel leuke cadeautjes en stroopwafel dochter mag dan uit een aantal kiezen als we naar een feestje gaan. Vaak heb ik er dan ook dingen inzitten die ik zelf kan geven voor een kinderverjaardag. Laatste ronde een aantal puzzelballen gescoord. Vielen erg in de smaak en waren met alle korting ¤ 1,50 i.p.v de ¤8,- die ze op dat moment nog in de speelgoedwinkel kostten
Op zich een goed idee, maar ik merk dat ze echt iets probeert te vinden wat bij het vriendinnetje past. Dat is met voorgekochte cadeautjes waarschijnlijk moeilijker voor elkaar te krijgen. Maar we gaan zeker kijken of we ergens iets leuks voor iets minder kunnen 'scoren' :-)

Ik heb zelf trouwens wel zo'n voorraadje. Ook met leuk pakpapier, of linten en bloemen en dergelijke om het cadeau mooi mee in te pakken.
ik ga morgen, nou ja, half half vrekwaardig naar de efteling, via personeelsvereniging van shenandoahman kunnen we voor 15euro per persoon, en volgens het kalendertje op de site is het morgen lekker rustig. We nemen eten en drinken gewoon mee, zag alleen net dat her parkeren gewoon 10 euro kost, echt schandalig gewoon, misschien dat we kijken of we hem lekker ergens in de wijk oid kunnen zetten.
Ben benieuwd of het echt rustig is. Want in het zuiden is het toch in sommige gebieden nog meivakantie? Veel plezier in ieder geval Shenandoah!!
@toet. printers zijn tegenwoordig niet meer zo duur (inkt daarentegen is vaak erg duur). ik heb zelf paar maanden terug een printer voor nog geen 50 euro gekocht waarmee je ook kunt scannen. Dat scannen is erg handig. Kan ik mijn declaraties voor de zorgverzekeraar inscannen en digitaal declareren (i.p.v. te kopieren voor eigen administratie, in envelop, postzegel plakken etc). ook handig voor andere zaken trouwens zo'n scanner.

gewoon goed rondkijken bij de electronicazaken en online (verschillen nogal eens in prijs onderling en misschien heeft iemand een leuke aanbieding)
Jaaaaaaaa, wie heeft een goede printeraanbieding? (ik zeg al weken dat we er eentje moeten aanschaffen, maar kom er maar niet toe het uit te zoeken). Voordeel is dat ik de prijs van inkt kan delen met het werk, omdat ik ook veel thuiswerk. De aanschaf moet ik helaas wel zelf doen.
quote:Toet schreef op 11 mei 2011 @ 20:33:

Ben benieuwd of het echt rustig is. Want in het zuiden is het toch in sommige gebieden nog meivakantie?

Jep hier is het inderdaad deze week nog meivakantie. Maar ervaring heeft geleerd dat de site van de efteling aardig klopt. Ik hoop binnenkort ook weer eens te gaan met de kortingkaartjes van de AH. Laatste week deze week dat die actie geldt!

Ik heb vandaag heel vrekwaardig bij ouders gegeten.
quote:hiltje schreef op 11 mei 2011 @ 15:58:

Ik heb op de eetpijler al een topic over 'vrekwaardig eten' geopend.

Leuk! Die ga ik dus ook in de gaten houden!

En bedankt voor de recepten! Ik ga ze uitproberen! :-)

En helemaal goed gevrekt met die ¤210,-

Wij kregen laatst opeens een factuur van de notaris. Wij hebben een info. Gesprek gehad, maar ze hebben ons nooit verteld dat dit iets zou kosten! Het zou gewoon informatief zijn. En aangezien ze al werk voor ons hebben verricht moeten we ¤470,-!!!! Betalen.

Ik heb een aantal keer een boze mail verstuurd, maar helaas helpt het niks! Vandaag dus maar eens een flinke klacht doorgestuurd naar de beroepsvereniging!

Betalen voor dingen waar ik niet om heb gevraagd, doe ik echt niet!
@doortje een offerte per mail/per post is vrijblijvend, echter een consult zelf moet je helaas wel betalen mits je wél ergens voor heb moeten tekenen.
Toet: let wel op, vaan is bij goedkope printers de inkt veel duurder. Wij hebben een iets duurde printer gekocht (hp) maar de cardridges zijn maar 10e per stuk:)
Morgen weer naar de Action, Kruidvat en Lidl

Kijken of daar ook wat te vrekken valt.

Ik ga voornamelijk voor de luiers nu naar de kruidvat, 3 halen 2 betalen en ik heb er nog 2 in de luiers, dus dat scheelt.
Nog helemaal niet aan gedacht...mijn kleine stroopwafelmannetje is momenteel erg goed voor ons aan het vrekken. Binnen zo'n twee weken is hij dag en nacht ZINDELIJK! De nachten zijn nog wel spannend, maar het gaat goed. dat scheelt dus echt weer flink wat geld! Zelfs al kocht ik luiers altijd wel in de aanbieding die dingen zijn veel te duur voor een eerste levensbehoefte bij kleine ukken!
quote:Toet schreef op 11 mei 2011 @ 20:45:

Jaaaaaaaa, wie heeft een goede printeraanbieding? (ik zeg al weken dat we er eentje moeten aanschaffen, maar kom er maar niet toe het uit te zoeken). Voordeel is dat ik de prijs van inkt kan delen met het werk, omdat ik ook veel thuiswerk. De aanschaf moet ik helaas wel zelf doen.als je deels voor je werk die printer aan moet schaffen kun je de aanschafprijs waarschijnlijk wel van de belasting aftrekken volgend jaar
quote:Starshine schreef op 12 mei 2011 @ 08:57:

[...]

als je deels voor je werk die printer aan moet schaffen kun je de aanschafprijs waarschijnlijk wel van de belasting aftrekken volgend jaarHelaas kan dat niet. Je werkgever kan hem wel belastingvrij vergoeden (of in bruikleen geven). Misschien kun je anders bruto loon inleveren voor een netto vergoeding?
Bruto loon inleveren voor een netto vergoeding? Kun je dat uitleggen?

(in ons thuiswerkreglement staat duidelijk dat ik zelf voor deze apparaten moet zorgen. Best vaag eigenlijk, omdat mijn werk gebaseerd is op thuiswerken, zodat ik in de juiste regio aanwezig ben).
Ik was jullie even kwijt en heb weer lekker bijgelezen. Thanks weer voor alle tips en recepten.

Voor de liefhebbers heb ik nog 9 eftelingpunten en een waardebon van Bobbejaanland en Moivie Park, waarbij je het tweede kaartje gratis krijgt.

Mocht iemand intresse hebben laat dan even je e-mailadres achter dan neem ik even contact met je op.
Voor de liefhebber,

ik heb een code voor 50 gratis fotoafdrukken bij extrafilm.nl

wie belangstelling heeft moet hier maar even zijn e-mail adres neerzetten, dan mail ik hem
Ik ben hier nieuw, vind dit een heel handig forum. Zit al een tijdje mee te lezen maar zal ook mijn tips gaan plaatsen. Toch fijn om te weten dat je niet de enige bent die het af en toe krap heeft.
Ik haal zelf nog wel eens boodschappen op de utrechtse bazaar (za en zo). Je moet wel 1.50 entree (op za na 13.00uur) betalen maar op scheermesjes, make-up, tandpasta, dvd's (lege) scheelt wel heel veel met de winkel prijs. Ook cartridges zijn er erg goedkoop.
@pinkroses, ja dat vertellen ze nu ook! Ze hadden ons echter een vrijblijvend gesprek aangeboden! Nou ja, onze rechtsbijstandverzekering is ermee bezig!

@mamsvansven, dat klopt inderdaad! Ik ga eens in de zoveel tijd naar Beverwijk! En ik vind het gelijk een leuk dagje uit, lekker slenteren tussen de kraampjes door! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven