Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
quote:mikelanston schreef op 10 mei 2011 @ 09:25:

Ik heb altijd zoiets gehad van de instructeur zal wel weten hoe hij het beste les kan geven, maar achteraf gezien, als ik het over zou mogen doen (niet dat ik dat wil, hahaha) zou ik mijn eigen lessen bijgestuurd hebben door aan te geven waar ik moeite mee heb en waar ik dus extra op zou willen oefenen, die instructeur kan dit natuurlijk ook niet ruiken, want soms gaat het in de praktijk goed, maar ben je er in je hoofd niet zo zeker van, en die onzekerheid neem je weg door veel te oefenen.

Communiceer dus met 'm, dat kan lessen schelen, en examens!

wijze woorden, mikelanston! ik heb idd ook dat ik erop vertrouw dat mijn instructeur wel weet wat hij doet, maar miss is het beter om zelf ook bij te sturen? ik weet nog steeds niet of ik nog extra lessen zal nemen voor het tweede examen.. ik heb er nu maar 3 staan, dat lijkt me zo weinig :s

maar dan heb ik weer zoiets van: hij zal het wel goed weten..
Sjongemamalief, 4¤, dat is wel een hele hap die er zo bijkomt. Maar echt wijffie, het is het waard. Bij de tweede keer rij jij af en ben je waarschijnlijk nog zekerder en veiliger dan wanneer je hem gisteren had gekregen. Was het Ruza die zei (?), het is een diepteinvestering. Over 10 jaar denk je er niet meer over na, en over korte tijd ga jij sowieso in bezit zijn van een rijbewijs. Kiddies inladen en veilig karren maar! (maar ik kan dondersgoed begrijpen dat zo'n financiele verrassing niet grappig is).

Mike, ik moet je even verbeteren . Jij zegt dat een rijleraar geen psycholoog is. Nou, ik heb me nog nooit zo "naakt" gevoeld qua gevoelens, als naast mijn rijleraar. In je rijden openbaart zich zo veel. En bij mij was het duidelijk dat ik een voorzichtige, twijfelende, controlfreakerige perfectionist was. Dat werd ook (in overigens zeer vriendelijke bewoordingen) tegen mij gezegd. Ik heb lang niet zo veel over mezelf nagedacht als in de tijd dat ik autorijles had...
@ Rwoanne, als je echt twijfelt, gewoon aangeven en vragen of het verstandig is om extra te oefenen op bepaalde onderdelen, als jou dat meer zelfvertrouwen geeft is dat zeer belangrijk namelijk.

Wat mij betreft is zelfverzekerd rijden voor 80% de weg naar je rijbewijs.

Als je na het extra oefenen niet veel zelfvertrouwen erbij hebt gekregen moet je de gok gewoon wagen en afrijden, wie weet haal je het!

Zak je toch vanwege gebrek aan zelfvertrouwen, dan nog meer gaan oefenen.

@JanneJip: uitzonderingen daargelaten hihi

Ik heb nooit echt diepgaande gesprekken gehad met mijn leraar.

Was wel een toffe peer, ik mis 'm best wel!

We hadden het soms over naakte vrouwen, altijd goed natuurlijk.

Voor de rest was het kletsen over koetjes en kalfjes, dat uur was altijd zo voorbij eigenlijk.
quote:groentje3 schreef op 10 mei 2011 @ 08:47:

Ik ben ook benieuwd of 25 lessen voldoende is pimpel. Lijkt me zo weinig!

Doe jij ook de ttt?

Ik moet mij nog verdiepen in de theorie. Jullie nog tips en of adviezen? Cd -rom, boek, internet?

Mij lijkt 25 lessen soms ook weinig, maar ik schijn dingen snel op te pakken, dus het moet kunnen. Ik wacht het af. Als ik een paar lessen bij moet kopen vind ik dat geen enkel probleem.

Ik doe geen ttt, want dat kost bijna net zoveel als een examen.

Ik heb naast mijn cd-rom toch nog even een boek van iemand geleend. Zo kan ik nog even snel naar bepaalde hoofdstukken bladeren om door te lezen en ik merk dat er in het boek weer anders op bepaalde zaken wordt ingegaan (andere manier van schrijven denk ik). Ik hoop vrijdag mijn theorie te halen!

quote:groentje3 schreef op 10 mei 2011 @ 11:07:

Pimpel, dat is wel een goed idee, een mini proef examen bij een andere instructeur. Succes!

Dank je wel voor de succeswensen. Mijn instructeur kwam er zelf mee, ik weet niet of dit soort dingen gebruikelijk zijn bij het lessen eigenlijk?

Ik heb morgen trouwens al mijn mini-proefexamen. Ik ben erg benieuwd!

quote:Ruza schreef op 10 mei 2011 @ 12:18:

Ik heb binnenkort ook weer zo'n mini-examen met andere instructeur. Voor de 2e keer dus(ik heb een RIS pakket)Heb jij er veel aan gehad, Ruza?
quote:mikelanston schreef op 10 mei 2011 @ 20:45:

@ Rwoanne, als je echt twijfelt, gewoon aangeven en vragen of het verstandig is om extra te oefenen op bepaalde onderdelen, als jou dat meer zelfvertrouwen geeft is dat zeer belangrijk namelijk.

Wat mij betreft is zelfverzekerd rijden voor 80% de weg naar je rijbewijs.

Als je na het extra oefenen niet veel zelfvertrouwen erbij hebt gekregen moet je de gok gewoon wagen en afrijden, wie weet haal je het!

Zak je toch vanwege gebrek aan zelfvertrouwen, dan nog meer gaan oefenen.

ja misschien dat ik toch maar een extra les neem binnenkort, om te kijken hoe het nu gaat.. ik heb immers na mijn examen niet meer gereden en ben er daardoor niet zo zeker meer over..
4 euro per uur vind ik ook een flinke verhoging vooral als je nagaat hoeveel lessen je in totaal hebt. Die benzineprijs schommelt toch, maar als hij daalt gaan die lestarieven echt niet weer naar beneden.

Mamalief, balen van dat extra geld. Waarom moet je verlplicht nog 8 lessen nemen? Was dat niet van tevoren verteld of ergens weggestopt in de kleine lettertjes?

Rwoanne, je hebt toch 3 blokuren staan? Dus 6 uur in totaal? Maar wel allemaal in 1 week toch? Misschien 1 van die blokuren een week naar voren schuiven? Of toch nog een extra les de week vantevoren? Al is het alleen voor je zelfvertrouwen, als je onzeker gaat rijden wordt het hem sowieso niet, dan ga je twijfelen, rare beslissingen nemen en je moest juist inzetten op die besluitvaardigheid, toch?

Pimpelpaars, succes alvast met je theorie!!! En ook met je proefexamen natuurlijk. Wel fijn, even bij een ander in de auto. Dat heb ik ook een paar keer gedaan en vond het altijd erg nuttig.

Ruza, succes met je eerste rijles na 3 weken weer!
Dank je wel, Indigo!

Ik kom net terug van het rijden. Ik had een andere auto en een andere instructeur en dat merkte ik wel! De auto reed anders en de instructeur had een andere manier van lesgeven.

Hij zei dat ik kan autorijden, maar dat ik te onzeker ben. Als dat punt weg zou vallen, dan zou ik prima rijden! Het is fijn om dit te weten, dan kan ik daar de komende weken aan werken (al zou ik nog niet even niet weten hoe :-))
Als niemand nou es onzeker was, dan was 3/4 van de mensen die niet zijn geslaagd wel geslaagd geloof ik Zelfsabbotage eigenlijk!

Wat voor mij hielp (ook al klinkt dit heel dom hahaha). Na elk kruispunt of bochtje of fietser inhalen of stoplicht of wat dan ook dacht ik: yes dat deed ik goed! of, weer een bocht strak genomen. Jeeej invoegen ging goed hahaha ik ging echt na elk stapje wat ik deed even na van: okee dat hebben we gehad. Ik had namelijk heel erg moeite met loslaten als ik iets verkeerd doe. En dan blijf ik er in hangen en dan wordt het een domino effect, dan gaat alles daarna mis. Dus mocht je eens een te ruime bocht denken, gewoon denken: okee die bocht is minder, nu een fietser inhalen: dat ging goed. En weer in de positieve vibe blijven hangen.

Sorry ik ben ontzettend slecht in uitleggen, maar toen ik voor mezelf de kleine dingetjes ook ging 'prijzen' bleef ik niet in mijn onzekerheid hangen. Gewoon elke situatie op zich behandelen, niet denken: ik heb het verneukt en dan in die sfeer blijven hangen na een fout.
Bedankt voor de tip, hier kan ik zeker wat mee!quote:elastiekje schreef op 11 mei 2011 @ 18:28:

Ik had namelijk heel erg moeite met loslaten als ik iets verkeerd doe. En dan blijf ik er in hangen en dan wordt het een domino effect, dan gaat alles daarna mis. Dit is zooooo herkenbaar voor mij!
Pimpelpaars:

het rijden in een vreemde auto is echt heel goed!

Heb het ook een keer moeten doen tijdens lessen en ik begon echt als de 1e prijs megasuperkneus. Zo erg dat de vervangende mevrouw me vroeg "het je anders ook zo veel problemen met schakelen?" "NEE!". En toch, na een kwartier had ik de auto prima onder controle.

Dan weet je dat, hoewel je straks ook vaak in andere auto's stapt, en hoewel dat in het begin vaak moeizaam gaat, toch weet je dat je na een paar minuten ook die vreemde auto wel kan besturen. Ik vond het een heel leerzame ervaring daardoor!
Volgens mij is het alleen maar beter als je tijdens je rijopleiding verschillende auto's hebt, want ik vond het dus reuze eng in een andere auto. Ik vond de auto echt super stom En alleen mijn lesauto was tof etc etc Nu ben ik al helemaal gewend aan de andere auto en zal ik waarschijnlijk mijn lesauto weer 'raar' vinden. Tis echt gewoon oefenen oefenen.
Ik ben dus niet de enige die moest wennen aan een andere auto. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen en dacht dat ik gewoon een rotdag had qua rijden.

Mijn vriend heeft een auto waar ik in kan rijden als ik mijn rijbewijs heb. Het is er een die al een aantal jaren oud is. Ben benieuwd hoe ik dát dan ga vinden. Nu rijd ik in een best luxe wagen.Maar wat jullie al zeggen, het is een kwestie van wennen.
Ik denk dat we in elke auto kunnen rijden. Het verschil zit hem even in je gevoel, diesel, benzine hoe oud is de wagen. Het zal wennen zijn, het punt te voelen met het laten opkomen van de koppeling etc. Maar oefening baart kumst, en dan weet je ook weer niet beter.

Succes allemaal!
Rijles ging goed!!
Ruza, mooizo! En heb je gelijk een nieuwe les gepland?

Natuurlijk kan je in elke auto rijden, het is gewoon even wennen soms! Zelfs mensen die al jaren hun rijbewijs hebben moeten even wennen aan een andere auto. Net als dat je ook even moet wennen aan een andere fiets
Mooi Ruz dat je weer hebt gereden en dat het goed ging! Is bij jou het einde al een beetje in zicht? (Sorry met al die mensen hier vergeet ik nog al eens wie nou precies hoe ver is )
Ik mag 1 juni weer afrijden!
Pimpelpaars, succes vandaag!

Mamalief, dat is lekker snel! Mooi!!
Mamalief, fijn! Je weet nu hoe het gaat, dat scheelt waarschijnlijk een slok op een borrel de volgende keer!

Pimpelpaars, ben benieuwd!
Ik ben gezakt, heb 2 foutjes teveel gemaakt... Ga nu meteen een nieuwe datum proberen te plannen...------> 1 juni mag ik weer.

@Mamalief: Fijn dat je zo snel alweer kan afrijden!
anoniem_122313 wijzigde dit bericht op 13-05-2011 17:14
Reden: Datum toegevoegd
% gewijzigd
Pimpel balen zeg.

Maar 1 juni is een lucky-day, heb ik afgesproken dus dat komt helemaal goed!
Juist! 1 Juni is our lucky day!!
Hallo Iedereen,

Word nu wel spannend hoor! Het duurt niet lang meer....:-)

Morgen ochtend om 9 heb ik 1 van mijn laatste lessen, hoop dat het goed gaat dat geeft me toch een extra zekerheid gevoel.

Jullie horen nog van me hoe het is gegaan morgen.

Liefs,

Carmen
Carmen, hoop dat je les goed is gegaan.

Zo niet, geen man overboord.

Mijn laatste les voor het examen sucked, en ik haalde het gewoon (en ik weet dat meerdere mensen hier een zelfde ervaring hadden ).

Pimpel, shit! Maar fijn dat je zo snel weer kan...
Dag lieve mensen!

Mijn Autorijden ging slecht gisteren voel me nu zo onzeker.......

Jannejip dankjewel voor je reactie....

Ik heb me gister toch wat meegemaakt en ben dus heel verdrietig nu.......Ik had geen idee dat mijn instructeur de datums van mijn laatste les en examen op mijn kaart had geschreven.

Ik kwam thuis...me moeder net wakker en me tante kwam langs, zoals elke zaterdag want dan gaan ze naar de markt.

Me moeder weer de heletijd vragen wanneer moet je nou afrijden, ik heb duidelijk tegen haar gezeg 'ma ik wil niet dat mensen het weten,ik hou het voor verassing'.

Toen vroeg ze of ze even op me kaart mocht kijken.

Ze pakte de kaart en schreeuwde JAAAAAAAAAAAHAAAA nu weet ik wanneer je moet afrijden HAHAHAHA zo en zo laat.

Nou ik werd PISSED OFF !! Ik weet dat het niet mag maar was zo boos heb gescholden met het woord K.....woest was ik.'

Ben ook zo verdrietig, ze weet verdomme dat ik niet wil dat ze het weet of dat 'mensen' het weten EN TOCH flikt ze me het.

Ze kon ook de rijkaart weg leggen en doen net alsof ze van niks wist.......had ik beter gevonden.

Maar goed ben dus boos en verdrietig en heb niet thuis geslapen vannacht.

Weet niet meer wat ik moet doen hoor :S

Liefs,

Carmen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven