Lijf & Lijn alle pijlers

Shake van herbalife?

07-04-2011 19:57 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net een afspraak gehad om een ontbijt te proeven (ja 's avonds :p) en dat bleek dus van herbalife te zijn. Het ging niet om af te vallen, maar het was een shake voor 's ochtends met relatief weinig calorieen (ik geloof 200) maar wel met heel veel voedingsstoffen, een heel goed ontbijt dus.

Tenminste, dat werd me verteld.... Als het echt zo is, wil ik dat best proberen (ook al is het best prijzig), maar in m'n haast 's ochtends sla ik wel eens een ontbijt over, of eet ik een minder goed ontbijt (cruesli of cornflakes bijv.)

Is zo'n shake echt goed voor je of is het alleen maar $$$?
ja ik vind havermoutpap ook lekkerder uit een pannetje ik eet het met appelmoes en kaneel en een beetje melk.
Havermoutpap met appelmoes? Dat heb ik nog nooit geprobeerd, met kaneel vind ik wel erg lekker.

Ga het morgenochtend maar weer eens voor de havermoutpap dan (in de magnetron, dat dan weer wel) en dit weekend eens kijken of ik zo'n lading muesli kan maken.

Het is me alleen nog steeds niet duidelijk of zo'n shake nou goed voor je is of niet. Ik merk dat er veel weerstand tegen is en weet ook wel dat je zelf voor een gezond ontbijt kunt zorgen (en gezien het kosten plaatje zal ik daar ook voor kiezen), maar dat betekent natuurlijk niet automatisch dat zo'n shake niet gezond kan zijn...
een shake is niet per definitie ongezond. Ik koop ook heel af en toe wel eens een shake, maar dat is dan gewoon een verse fruitshake zonder e nummers etcetera. En tja, wat bedoel je met gezond? Voor mezelf betekent gezond dat ik geen dingen uit pakjes eet (dus geen snoep, geen koek, geen saus uit potjes, geen kruidenzakjes, geen cola etcetera) en zo veel mogelijk basisdingen koop. Ik snoep ook wel hoor, maar dat is dan zelfgemaakte cake, chocoladetaart, chocolademelk, zonder e nummers en dingen om het houdbaar te houden. Super lekker en volgens mijn definitie gezond.
Meds, kom er maar in
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gezond vind ik: veel voedingsstoffen, zonder veel (verzadigde) vetten en als het iets is wat ik dagelijks eet ook niet al te veel calorieen. Advocado vind ik bijv. erg lekker en is ook (vind ik) erg gezond, alleen niet om elke dag te eten.

Of het moeten dan weer kleine stukjes zijn, maar ik eet zo een hele advocado op

Op e-nummers let ik niet echt, maar ik probeer wel m'n gezonde verstand te gebruiken, dus weinig cola, koek etc. Maar ik eet het wel, en ook wel uit pak.

Ik geloof ook wel dat jouw manier gezonder is, maar voor mij te veel werk
wat bedoel je met veel voedingsstoffen?

vergeleken bij bijvoorbeeld supermarktbrood of een pot saus, is mijn manier natuurlijk iets meer werk, dat kan ik niet ontkennen, maar veel dingen zijn gewoonte en daarom gaat het best snel (brood bakken, muesli maken, pizzadeeg, dat soort dingetjes).

Ieder zn ding, als deze definitie van gezond voor jou werkt, wie ben ik dan om daar wat over te zeggen. Maar voor je aan die shakes begint zou ik wel even kijken naar de ingredientenlijst, want het is nooit verkeerd om te weten wat je eet of drinkt. Succes!
Als dat soort producten echt zouden werken, bestonden ze al niet meer. Was iedereen er al lang blijvend mee afgevallen.
het gaat helemaal niet om afvallen...
Ik heb begin januari een kuur herbalife gedaan op aanraden van een collega. Het eten is best goed te doen, het is lekker, maar eenmaal gestopt met herbalife viel het resultaat mij tegen. Te meer omdat je makkelijk terugvalt in een oud patroon. Heb mijzelf nu streng toegesproken en ontbijt met yorghurt, muslie, etc. en zolang je gewoon let op goede voeding en niet te veel van alles neemt, kun je ook zonder herbalife een zelfde soort resultaat bereiken.
Ik ben erg tevreden over Herbalife, ik heb meer energie en ben er ook mee afgevallen.

De kosten vallen wel mee. Op internet kun je voor ongeveer 28 euro een bus poeder kopen. Met zo'n bus maak ik ongeveer 30-35 shakes. Ik maak het meestal met optimel of soms met jusdorange.

Ik ontbijt er nu mee, en als ik een weekend/vakantie teveel gegeten/gedronken heb, dan doe ik een paar dagen ook 's avonds een shake ipv warm eten. (op mijn werk lunch ik dan gewoon, want ik heb geen zin in discussies of het wel of niet gezond is).

In mijn geval zeg ik altijd maar zo: overgewicht is ook ongezond, dus ik moet toch wát doen!
Aan al die mensen die verwijzen naar dietiste... als dat DE oplossing zou zijn, zou heel Nederland slank rondlopen. Voor iedere mens is er een goede afval methode, voor de een is dat de Weight Watchers, voor de ander enkel meer bewegen, voor de volgende is dat bewegen en flink op de lijn letten en voor degene die niet wil tellen Herbalife. Ik ben er nu een maand mee bezig, /4 kilo, en ik weet echt wel dat er een periode komt dat ik even niks zal afvallen, deze periode gebruikt je lichaam om te herstellen, en ik ben ook niet zo dom om na de verloren kilo´s te stoppen. Een collega van mij is met deze methode blijvend 30 kilo afgevallen, en hij `eet` nog steeds iedere ochtend een shake. Ik merk wel degelijk dat mijn lijf nu al begint te wennen aan het feit dat er geen 6 boterhammen, 10 dropjes, kom soep, 2 crackers + avondeten meer binnen krijgt. Ik shake 2x op een dag niet met melk want daar wordt ik misselijk van, maar met in de ochtend optimel en s'middags met Wicky framboos, ik eet een paar worteltjes een appel en een peer, en avondeten een kipfilet met groenten en 1 aardappel. Als ik ga "stoppen" zal ik zeker de shake in de ochtend er in houden en opletten met de rest. Ik den de oorlog met de lijn aan gegaan toen ik op een beschamende 85 kilo zat, en ik heb echt absoluut niet de illusie dat deze oorlog in een paar jaar over is. Mijn lijf zal moeten wennen aan het feit dat er minder voedsel binnen komt en mijn maag zal niet krimpen in een paar maanden, maar zal daar... gok ik een jaar of 3 voor nodig hebben. Als ik zie hoeveel ik at toen ik 25 jaar was.... 2 boterhammen een appel, avondeten en dat was het. In een jaar of 10 is mijn maag inhoud veeeeel groter geworden en iets wat in 10 jaar zo groot is geworden, krijg ik niet in paar maanden gekrompen
quote:Missprincesa schreef op 07 april 2011 @ 22:04:

het gaat helemaal niet om afvallen...

Als het je puur om de makkelijkheid gaat (en dat kan ik me goed voorstellen), dan kun je toch gewoon ook van die ontbijtdrankjes in je supermarkt kopen? "Goedemorgen" of zo.

Of je koopt zo'n pak poeder waar je zelf melk bijgooit, die kun je ook gewoon in de super kopen.

Zal allicht goedkoper zijn dan Herbalife. En dan zit je ook niet vast aan zo'n verkoopmiep.
Ik heb via internet besteld, maar zit niet vast aan een verkoopmiep (scheelt misschien dat ik 1 nummertje van mijn telefoonnummer heb verwisseld, ha ha).

De bussen die ik heb gekocht waren ongeveer 30,00 per stuk, wel duur, maar ik vind ze een stuk lekkerder dan die Weight Care in de winkel, mijn collega vond WC juist lekkerder dan HL. Ach het werkt wil ik er wel 400 euro per maand aan besteden. Als ik 4 kg pm af val, is dat maar 100 euro per kilo. Dure trien ben ik, ken zo naar 't Gooi, ha ha!
quote:_rae_ schreef op 15 mei 2011 @ 11:49:

[...]

Als het je puur om de makkelijkheid gaat (en dat kan ik me goed voorstellen), dan kun je toch gewoon ook van die ontbijtdrankjes in je supermarkt kopen? "Goedemorgen" of zo.

Of je koopt zo'n pak poeder waar je zelf melk bijgooit, die kun je ook gewoon in de super kopen.

Zal allicht goedkoper zijn dan Herbalife. En dan zit je ook niet vast aan zo'n verkoopmiep.

Ja het ging me inderdaad puur om de makkelijkheid, maar dan wel in de combinatie met gezond (gezond as in: veel/genoeg voedingsstoffen en vezels). Dure troep zit ik niet op te wachten vandaar mijn vraag

Wat je noemt zijn inderdaad goede alternatieven, maar daarbij ook de zelfde vraag, is het echt zo goed als ze verkondigen, over Goedemorgen heb ik bijv. best veel slechte dingen gehoord. Maar ik kan nooit bepalen of het klopt of niet.

In ieder geval eet ik nu bijna elke (werk)dag magere yoghurt (of turkse yoghurt met 3,5% vet...een stuk vetter dan magere yoghurt, maar wel erg lekker!) 1 appel. 1 banaan, wat muesli en honing.

Vind het erg lekker, het is snel, vult heel goed en hou lang een voldaan gevoel
Missprincesa, als het voor jou werkt, is dat voor jou de goede methode om af te vallen!
Waarom niet gewoon 2 boterhammen met mager beleg????
Omdat ik daar aan niet voldoende heb, mijn maaginhoud is momenteel zo groot dat mijn hersens geen seintje krijgen met "genoeg". Als ik dit een jaar of anderhalf of misschien nog wel langer vol houd, is mijn maaginhoud weer gekrompen en kan ik het wellicht wel toe met 2 boterhammetjes.
quote:tikal schreef op 15 mei 2011 @ 14:40:

Missprincesa, als het voor jou werkt, is dat voor jou de goede methode om af te vallen!Ik ben niet bezig met afvallen.
quote:evelynsalt schreef op 15 mei 2011 @ 14:42:

Waarom niet gewoon 2 boterhammen met mager beleg????

Elke dag 2x per dag brood...No thanx

(terwijl ik brood op zich heel lekker vind hoor)
quote:tikal schreef op 15 mei 2011 @ 14:47:

Omdat ik daar aan niet voldoende heb, mijn maaginhoud is momenteel zo groot dat mijn hersens geen seintje krijgen met "genoeg". Als ik dit een jaar of anderhalf of misschien nog wel langer vol houd, is mijn maaginhoud weer gekrompen en kan ik het wellicht wel toe met 2 boterhammetjes.Neemt een shake niet veel minder plek in dan twee boterhammen?
O, nee herbalife....

Herbalife is regelmatig in opspraak gekomen, ze gebruiken kruiden waarvan ze de herkomst niet willen prijsgeven, ook gebruiken ze het verboden dopingmiddel efedrine. Herbalife producten staan in verband met toxische hepatitus en is daarom in een aantal landen al verboden. Er zijn zelfs mensen aan overleden
quote:rosanna08 schreef op 07 april 2011 @ 21:05:

Meds, kom er maar in ben er al
Ik zie tot mijn schrik dat er echt meiden zijn die deze rommel gebruiken.... weet wat je eet. Dit spul is echt gevaarlijk.

uit nieuwbrief Hepatitis centrum:

Toxische hepatitis na gebruik kruidenextracten

Veel mensen denken dat kruiden natuurlijk en daarmee ook veilig zijn. In de literatuur is echter al

vaker beschreven, dat kruidenextracten toxische voor de lever kunnen zijn. Het NHC heeft in het

laatste half jaar echter 4 meldingen heeft gesignaleerd van mogelijke toxische hepatitis na gebruik

van kruiden. De meldingen betroffen driemaal Herbalife, een preparaat dat meest gebruikt wordt

om af te vallen en éénmaal Hepavit, een middel dat juist pretendeert leverbeschermend te werken.

Een waarschuwing om dit soort preparaten niet zonder advies van een arts te gebruiken lijkt dan

ook zeker op z’n plaats.

Recent is een Zwitserse studie gepubliceerd waarin 13 gevallen van toxische hepatitis

geassocieerd met het gebruik van Herbalife zijn gedocumenteerd, tussen 1998 en 2004.

Levernecrose was vastgesteld in vijf patiënten. In 11 van de 13 patiënten verbeterde de hepatitis

na het stoppen van Herbalife. Eén patiënt was zodanig ziek geworden dat een transplantatie

noodzakelijk was. Het artikel pleit voor meer duidelijkheid in de samenstelling van dit soort

producten en een pro-actieve rol van controlerende instanties.

( bron: A.M. Schoepfer et al. / Journal of Hepatology 47 (2007) 521–526)

meer lezen?

http://www.blizzardlaw.com/harmful-herb ... lth-risks/

journal of hepatology
Klopt, maar ik hebt na een shake geen honger meer, terwijl ik na 2 boterhammen nog wel honger heb, hoe dat komt no idea, maar als het werkt.... :-)
Sorry hoor, maar alles wat er in zit staat op de bus, als er echt mensen aan overleden zouden zijn zou 't toch al lang verboden zijn???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven