moeder-dochter weekend

16-05-2011 12:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn middelste meisje (van 7 jaar) echt een beetje een sandwich-kind is tussen haar veeleisende (niet makkelijke) grote broer en kleine-dus nog veel zorg vragende- broertje, zou ik graag eens samen met haar een weekendje weg gaan.

Even ontspannen en alle aandacht alleen voor haar...

Maar de meeste dingen zijn zo duur!

Wie heeft een leuk én betaalbaar idee?
iets op een attractiepark? En dan een last minute? Je hebt schijnbaar ook ergens ingerichte tipi's.
kamperen op Schiermonnikoog?
http://www.vakantieveilingen.nl/
slagharen heeft ook vaak leuke aanbiedingen.

Ik weet dat mijn dochter van 6 het helemaal geweldig zou vinden om alleen al ergens in een hotel te zitten. Dan lekker de stad in (kleren kopen of iets) en dan met z'n tweetjes wat eten ergens. Mss samen naar de bios dan?

hotelveilingen,vakantieveilingen oid mss kijken? ik doe mijn odchter nml geen plezier met attractiepark. Wel duinrell of iets bij dolfinarium maar dat ik ook niet het goedkoopste park
Puck
Samen naar Amsterdam, logeren in het amstelhotel of okura. S'ochtends samen ontbijten. Even zwemmen in het hotel zwembad. S' middag met de tram naar artis. En als het mooi weer is terug met het bootje. (kun je bij Artis kaartjes voor kopen) s'avonds roomservice laten komen en lekker in bed eten. En daarna slapen. Volgende dag saampjes naar het vondelpark wandelen/spelen en naar de manege aan het vondelpark. Een lesje meerijden (van te voren reserveren) daarna terug naar het hotel nog even zwemmen en dan naar huis? Zoiets?
Slagharen heeft inderdaad leuke aanbiedingen, en Pipodorp (speelstad Oranje) ook.
Owh ik heb over het betaalbaar heen gelezen wat is je budget?
Als je echt heel budget wil, maar wel ergens wil overnachten, misschien een familielid lief aankijken die in een leuke andere stad/regio woont en daar logeren.
quote:kikietje schreef op 16 mei 2011 @ 12:57:

Samen naar Amsterdam, logeren in het amstelhotel of okura. S'ochtends samen ontbijten. Even zwemmen in het hotel zwembad. S' middag met de tram naar artis. En als het mooi weer is terug met het bootje. (kun je bij Artis kaartjes voor kopen) s'avonds roomservice laten komen en lekker in bed eten. En daarna slapen. Volgende dag saampjes naar het vondelpark wandelen/spelen en naar de manege aan het vondelpark. Een lesje meerijden (van te voren reserveren) daarna terug naar het hotel nog even zwemmen en dan naar huis? Zoiets?Ze had het over betaalbaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sorry hoor nouchie iedereen heeft een ander budget toch?!
quote:kikietje schreef op 16 mei 2011 @ 12:57:

Samen naar Amsterdam, logeren in het amstelhotel of okura. S'ochtends samen ontbijten. Even zwemmen in het hotel zwembad. S' middag met de tram naar artis. En als het mooi weer is terug met het bootje. (kun je bij Artis kaartjes voor kopen) s'avonds roomservice laten komen en lekker in bed eten. En daarna slapen. Volgende dag saampjes naar het vondelpark wandelen/spelen en naar de manege aan het vondelpark. Een lesje meerijden (van te voren reserveren) daarna terug naar het hotel nog even zwemmen en dan naar huis? Zoiets?Dat is inderdaad hartstikke leuk voor een meisje van 7 jaar, en haar moeder die niet teveel geld wil uitgeven. Goeie tip!
Op vakantieveiligen bieden op overnachtigen en vandaaruit een plan maken voor uitjes in de omgeving waar je zit.

Op vakantieveilingen kan je echt voor een kleine prijs een hotel boeken!
Wat is er niet leuk aan voor een meisje van 7?
Via vakantieveilingen afgelopen maand voor 60 euro (inclusief, belastingen/lakenpakketten/reserveringskosten) etc. een lang weekend in een vakantiepark geboekt. Was een zwembad bij en voldoende in de omgeving te doen. En ik denk dat exclusieve quality time met haar moeder ook al leuk is voor dochter. Dan hoef je nog niet eens naar een (duur) pretpark.

Maar als je dat wel wilt: google op kortingskaarten. Soms moet je een fles afwasmiddel kopen om het 2e kaartje gratis te krijgen, om maar iets te noemen.

En op www.weekendjeweg.nl of www.nachtjeweg.nl staan soms ook leuke dingen voor niet al te veel geld.

Of kijken bij www.stayokay.nl Zij hebben ook vaak leuke arrangementen met een fiets/steptocht o.i.d.

Wat is je budget?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom niet gezellig samen kamperen?

Klein tentje mee, luchtbed of matjes, slaapzakken, een gasbrandertje voor een kopje thee, warme soep of een gekookt eitje bij het ontbijt. Heerlijk eenvoudig, maar o-zo knus. Spelletjes mee, een bal, en meer ook niet. Misschien jullie fietsen mee en gaan maar. Je hoeft helemaal niet ver weg, de minicamping twee dorpen verderop is net zo leuk als de minicamping aan de andere kant van het land. Eventueel kan je man de spullen met de auto brengen en fietsen jullie samen naar de camping toe.

Als je geen campingspullen hebt, kun je deze vast wel lenen van kennissen, buren, collega's.

Maak er een mooi weekend van, geniet!
quote:kikietje schreef op 16 mei 2011 @ 13:03:

Wat is er niet leuk aan voor een meisje van 7?Artis is hartstikke leuk, dat ben ik met je eens. En met de tram ook. Maar een meisje van 7 heeft m.i. helemaal geen boodschap aan zo'n chique hotel. Kan je beter een keer met je partner heen.
Bedankt voor de tips!

Haha, ook jij Kikietje! Het klinkt als een superleuk weekend, maar valt inderdaad helaas buiten budget..

Amsterdam hou ik wel in min gedachten, leuke stad en genoeg te doen!

Attractiepark is wel leuk voor mijn dochter, maar minder voor mij, arme ziel zou dan overal alleen in moeten...
Klinkt ook leuk balpen. Wel hopeb op zon!
http://www.bungalowtrips.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Budget heb ik eigenlijk amper, maar idd een super last minute hotel, of de hort op met een tentje moet wel te doen zijn...
Haha met partner is ook leuk maar een meisje van 7 voelt zich dan echt een prinsesje toch? Lijkt mij... Maar naar de camping is ook leuk (zou ik alleen niet zo leuk vinden)
Lekker naar de kust. Een goedkoop hotel of b&b. Zeker in de zomer is er genoeg te doen(braderieën e.d.). Als het mooi weer is kun je ook lekker op het strand jezelf vermaken.
http://www.bijzondereovernachting.nl/in ... achtje-weg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:plukjepulk schreef op 16 mei 2011 @ 13:07:

Budget heb ik eigenlijk amper, maar idd een super last minute hotel, of de hort op met een tentje moet wel te doen zijn...Bij Stay Okay heb je het voordeel dat je zelf kunt koken (en daardoor de kosten laag kan houden) omdat er een keuken bij is. Ga er op de fiets heen (ze zitten overal in de buurt, vaak in een mooie omgeving) en je hebt na 5km al een vakantiegevoel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven