IC Berlijn

09-05-2011 13:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga met vriend een week naar Berlijn. Mijn zoon zou bij vader logeren maar... dat gaat opeens niet meer door. Dus nemen we

mijn zoon mee maar... wij hebben al treinkaarten en weet nu

niet wat ik voor zoon moet kopen.

Hij is 12 en ik heb begrepen dat in Duitsland kinderen t/m 14 gratis reizen. Dan is een treinkaartje tot de grens voldoende, lijkt me. Plus een reservering voor de IC. Maar zit hij dan wel bij ons

in de trein? Daar kom ik maar niet achter. Heef iemand hier

ervaring mee? Graag!
Misschien informeren bij het bedrijf waar jij de treinkaarten hebt gekocht?
In mijn ervaring is het niet zo dat de trein zo vol zit als een vliegtuig en de plaatsen heel strict worden gehandhaafd, dus waarschijnlijk kan hij er gewoon bij komen te zitten zonder reservering. Voor de zekerheid zou je even kunnen bellen met het bedrijf dat jullie de kaarten heeft verkocht of met de DB zelf.
Dit vond ik op de website van Deutsche Bahn,

Gezinnen reizen bijzonder voordelig

Of met papa, mama, opa of oma onderweg – begeleid door hen reizen kinderen onder 15 jaar gratis mee! En wanneer uw kinderen eens een keer alleen onderweg zijn, krijgen ze altijd 50 % korting. Kinderen onder 6 jaar reizen altijd gratis en zonder kaartje.

Laat bij aankoop van uw kaartje de gratis mee¬reizende kinderen (van 6 tot en met 14 jaar) op uw treinkaartje registreren resp. geeft u ze bij uw boeking op internet mee aan. Het achteraf registreren in de trein is niet mogelijk.

Ik zou even met DB bellen
Ohja, ik maak minstens 1 maal per maand gebruik van het Duits spoornet (wel niet naar Berlijn) en in mijn ervaring zitten de meeste treinen juist wel goed vol en is een reservatie zeer handig.
dubbel
Bedankt voor de reacties. Ik heb de tickets gekocht bij NS Hispeed. Daar heb ik ook naar toe gebeld en hoe behulpzaam

en aardig ze daar ook waren, na allerlei overleg wisten ze het

nog niet. Ze raden me aan een kaartje naar Bad Bentheim te

kopen, zit hij in Nederland goed en dan maar hopen dat het

in Duitsland verder ook goed zit omdat hij daar gratis mag reizen. Wel even aan conducteur vertellen.

Ga dit maar doen maar vind het niet helemaal prettig zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven