Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
ja ik herken dat Moon, ik had dat ook bij maatschappelijk werk. Maar ik heb het geluk dat ik een taal studeer, en dan dus kan instromen in het onderwijs. Dat vinden ze dan ook goed.
Lijken me wel interessante beroepen Moon, kan je nog eens ergens over praten met een feestje.

Morgen chooc!

Ik ben inmiddels aangekleed maar blijk niks te eten in huis te hebben dus ga zo maar ff boodschappen doen.

Tante van het VW belde of ik eerst naar hun toe kan komen voordat ik naar andere tante ga dus heb daar afgesproken om 16.00. Hmm zie nu dat ik dan dus al over een uur weg moet. Heb dan geen tijd meer voor boodschappen en rustig eten want moet ook nog kado kopen voor jarige tante. Nou ja dan ga ik naar het grotere wc. en koop daar ff een broodje om zo op te eten en een kado.
Ik las heel snel en dacht: wat staat daar met die grotere wc?

Mogguh Chooc.

Ja Yellow, herkenbaar. Opvallend dat het in jouw stad ook zo is, ze zullen daar wel meer studenten zien.

Ik merk dat mijn MW veel af weet van het HBO en MBO (dat zit hier in de stad) maar wat minder van universiteit. Daar heeft ze denk ik niet zo vaak mee te maken. Ze zegt ook eerlijk wat ze niet weet - dan kan ik dat zelf vragen bij de uni want ook daar verschilt het per opleiding.

Ze is trouwens echt een hele goede hoor. Ik zal misschien hier de dingen opschrijven die ik nog steeds niet weet aan het einde van een gesprek, maar zij weet ontzettend veel dingen wel. Op allerlei gebied want er komen niet alleen jongeren.
Ik denk dat ik zoiets ga mailen over de vrijwilligersvergadering morgen. Het is even de enige kans om de groep te spreken zonder dat X daar bij is, dus misschien moet ik dat maar doen.

'Bedankt voor de uitnodiging. Ik heb niet zoveel tijd maar kan wel een uurtje komen, van 21 tot 22 uur ongeveer.

Graag wil ik aan de agenda toevoegen het punt 'bezetting commissie'. Ik wil vanavond graag mijn rol binnen het XXXwerk met jullie bespreken. '

(voor de duidelijkheid - bezetting commissie is een punt dat lange tijd standaard op de agenda stond omdat we steeds nieuwe mensen zochten)
Ibi, hoop dat je iets lekker kunt eten in het winkelcentrum. Ik ben dol op de bakkerij bart broodjes (jungle bartjes) met eiersalade .Gewoon een aanradertje
klinkt lekker helaas hebben we geen bakker bart hier. Ga zo echt weg bleh geen zin
oeps zie nu dat ik alweer 3 kwartier heb zitten niksen ok ik moet nu echt gaan.
Succes iebs!
Moet vanavond voor het eerst werken. Was niet zo zenuwachtig, maar begin nu toch wel een beetje misselijk te worden.

Er zijn een hoop dingen waar je op moet letten, en nog niet alles is 100% duidelijk, ik hoop maar dat ze niet te streng zijn in het begin!
Vast niet Ste. Iedereen is een keer nieuw geweest en volgens mij ben jij degene die streng is voor jezelf. Het gaat vast allemaal goed!

Ibi ook succes!

Ik heb een huilmoment. Alle dingen die ik moet doen, daar heb ik geen zin in. Ik wil niet een studie kiezen, ik wil niet klussen in mijn huis, ik wil geen boodschappen doen.

Het liefst zou ik mijn kop in het zand steken, alle moeilijke beslissingen voor me uit schuiven en weer ouderwets gaan bakkeleien over niks met thee en taart bij het vrijwilligerswerk.

(weet dat het niet realistisch is, maar dat is hoe ik me voel)
Even snel op mobiel. Heel veel succes Ste_. Maak je niet druk en geloof in jezelf

Zit op de camping. Ga vanavond bijlezen als dongel het doet ..
Moon

Heb je nog je huilmoment?

Probeer rustig te blijven lieverd, het is nu allemaal heel veel wat je volgens jezelf MOET doen. Je moet helemaal niets, alleen ademen. Dat is het. Gaat het ?

Succes vanavond Ste!
Yellow, ik moet inderdaad even niets. Heb de rest van de middag in bed gelegen en merk dat ik wat rustiger word. Niet geslapen maar gewoon met laptop beetje forummen en wat uitzendinggemist kijken.

Nee huilmoment is over. Hoewel ik wel merk dat verdriet om mijn opa een beetje opspeelt. Het is bijna een jaar geleden dat hij overleed en de tijd van het jaar herinnert me daar aan. Maar ik laat het maar gewoon komen.

Ik ga de rest van de week maar in een langzamere modus verder.
Moon Ja, ik kan me voorstellen dat het opkomt . Ik vond het ook lastig dat je dan de eerste keer weer iets hebt zonder dat diegene het meemaakt. Dat is toch ook moeilijk

Je bent een lieverd hoor Moontje, het komt wel goed, dat denk ik echt, maar nu gewoon even een dip.
Dank je

Wat opa betreft: Vorig jaar hadden we het erover dat hij zijn overlijden niet beter had kunnen 'plannen' (ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen). Hij is een paar uur buiten bewustzijn geweest, zijn kinderen en hun partners waren er allemaal, evenals oma (het was op avond en iedereen was bereikbaar toen we belden). De meeste kleinkinderen zijn ook nog geweest.

De begrafenis was een stralende dag, bijna feestelijk omdat we met de familie bij elkaar waren. Opa had een mooi leven gehad en een zachte dood. En we kregen complimenten dat we er allemaal zo mooi uitzagen en dat opa zulke mooie kleinkinderen had (niet om op te scheppen, maar we waren allemaal netjes gekleed en dat werd erg gewaardeerd door de gasten)

Het was dus weinig somber of verdrietig. Het was eigenlijk wel een mooie dag. Wel ontroerend, maar niet triest.

En toen ging ik weer verder met mijn dingen. Maar ik heb niet de tijd genomen om verdrietig te zijn.
Dan is nu kennelijk de tijd aangebroken om toch nog te rouwen. Dat is volgens mij niet heel vreemd hoor, hoor dat wel vaker, dat mensen proberen verder te gaan, en dan later erachter komen dat ze het niet verwerkt hebben (voor zover je echt over verwerken kunt spreken, maar dat is een hele andere discussie)

Neem je tijd ervoor
Dank je.

Tja, mijn familie is ook een beetje van: tranen wegslikken en doorgaan. We janken niet als de anderen het zien.

Terwijl ik bij andere mensen wel kan huilen hoor, maar niet bij mijn fam.

Mijn moeder belde nog even om te vragen hoe het nu ging. Ze kon begrijpen dat wel of niet stoppen met v-werk een moeilijke beslissing is.

Heb even niet gevraagd naar oma enzo, dat is toch iedere dag een treurig verhaal. Gelukkig begon ze er zelf ook niet over.
Wel fijn dat je moeder dat stukje dan wel begreep, van het vrijwilligerwerk.

Heb je dan niet, dat je wat steun kunt vinden in God? Ik heb dat ook niet vaak, ben ook nogal pissig op Hem soms, maar soms kan het ook wel helpen ....

En tranen wegslikken en doorgaan is voor sommige mensen ook de enige manier om ermee om te gaan, maar dat betekent niet dat jij het ook zo moet doen he

Maar het maakt het misschien wel lastiger om na zo'n lange tijd in zo'n sfeer (niet lullig bedoeld hoor) geleefd te hebben om je emoties te tonen.
Over emoties tonen:

Ik heb een paar keer gehad dat ik bij een soort muziekavond was (van de kerk) en erg geraakt werd. Eén keer was mijn broertje er ook en één keer mijn moeder. Dan slik ik toch een paar keer zodat het weer weg gaat.

Terwijl als er niemand van de familie geweest was, ik me misschien gewoon had laten gaan.

Ik vind het heel moeilijk om nu geloof en vrijwilligerswerk los van elkaar te zien. Het is zo met elkaar verweven, meer dan ik hier kan vertellen.

Ik had wel het idee dat God ook vind dat zij soms dom bezig zijn en dat mijn weg weer ergens anders heen gaat nu. (plat gezegd) Dat ik niet aan dat groepje moet blijven hangen om die reden.

Maar ik vind het moeilijk hoor.

Juist van dat groepje vond ik het mooi hoe sommigen geloofden. Maar ik vind ook dat ze weer kunnen doorslaan, in sommige ideeën.

Normaal ga ik ook meestal niet op zondag winkelen maar afgelopen zondag ben ik dat dus gaan doen. Even schijt aan alles wat met kerk te maken heeft.

(En ik weet dat het twee verschillende dingen zijn, geloof en kerk. En dat mensen de kerk bedacht hebben en ook grotendeels de regels die daarbij horen. Maar t blijft toch soms lastig om dat zo te zien)
Met dom bezig zijn bedoel ik: verschuiven van vergaderingen, niet voorbereiden van vergaderingen, vergaderingen vergeten etc.

Niet de intentie. Want die is heel goed, daar twijfel ik niet aan.
Ja ik weet niet zo goed wat te zeggen. Ben je Katholiek? ( daar zijn nu eenmaal iets meer redeneringen en gebruiken bij door de mens bedacht dan Protestantisme )

Maar goed, ik kan me voorstellen dat het VW een soort band heeft voor jou met God en de kerk.
Nou, heb dus vanavond voor het eerst gewerkt, en begon meteen leuk Ik heb nog geen pasje om de deur mee open te doen. Moest dus wachten totdat er een vrouw langskwam om open te doen voor me. Zegt ze: wat kom je hier eigenlijk doen?

Ik: ik kom hier voor het eerst werken.

Zij: schoonmaken?

Bwhahaha! Weet je ook weer hoe je blijkbaar overkomt!
Mooi gesprek tussen jullie waar ik me even niet in meng lijkt me nu ff niet goed voor mij maar ga gerust verder vind het mooi om te lezen.

Zo ben weer thuis van mijn tante. Eerst bij tante A gezeten was wel fijn even als een soort gezin gegeten en heb er zilver zitten poetsen haha mijn bijdrage aan het huishouden

Wel laat gegeten want ben pas om 20.30 daar vertrekken naar tante B gelukkig was ik op de fiets want met het ov. had het allemaal veel langer geduurd en ach is ook wel goed voor me dat fietsen.

Morgen ga ik een persbericht schrijven voor de krant over de buitenspeeldag. Zit nu al in mijn hoofd te bedenken wat ik zal gaan schrijven misschien dat ik het vanavond nog even doe anders blijf ik er vannacht mee bezig.

Volgende week vrijdagochtend ga ik er ook naar toe. Ze zijn benaderd door de hartstichting om op de foto's te komen te staan van de nieuwe wervingsfolder. Omdat ze ook graag een jong iemand erop wilde hebben ze mij gevraagd wel leuk ben benieuwd hoe zo'n fotosesie gaat. Wel een goede reden om nog ff naar de kapper te gaan.

Had ik hier verteld dat mijn oom holtkanker heeft? Hij is vandaag geopereerd althans hij ligt nu nog in de OK ze zijn vanmorgen begonnen. Tot nu toe ziet het er wel goed uit zover ze nu kunnen zien hebben ze de hele tumor te pakken. Zover ik begrepen heb ik wel zijn hele gezicht misvormd (plastisch chirurg is ook uren bezig geweest) en is het niet zeker of hij ooit nog kan eten. Er is huid van zijn benen gehaald om het weer terug te plaatsen in het gezicht.

Vind het zo moeilijk omdat het me zo doet denken aan Patrick ook al is de situatie totaal anders. Ik moet denken aan de hersenoperatie en hoe ik me toen voelde en dan denk ik aan mijn tante die zich al 14 uur zo voelt terwijl het bij mij eerder richting de 6 ging en ik al gesloopt was.
Ste, das dan lekker handig als je zo al moet beginnen. Bij mij vragen ze ook vaak of ik van de huishoudelijke dienst ben. Uhm nee. Ja maar jij maakt toch schoon bij de mensen? Uhm nee zei ik toch ik weet heus wel welk werk ik doe.

Hoe was het werken zelf gegaan ste?
Maar hoe was het verder Ste?

Je vertelt alleen wat niet leuk was

Yellow, nee je hoeft ook niet altijd wat te zeggen of advies te hebben. Het is gewoon lastig.

Gereformeerd, wat nu overgaat in Protestantse Kerk Nederland.

Maar het is ook heel erg verweven met de dorpscultuur, beetje conservatief, en met betrokkenheid met elkaar/ roddelen.

Als ik in de kerk ben, ben ik meteen op het hoogte van iedereens wel en wee want dat is heel belangrijk in de kerk. Terwijl het moeilijk is om in te schatten wat je aan mensen kunt vertellen, omdat er zoveel gekletst wordt.

Ik ga binnenkort met mijn moeder bij een andere kerk kijken, dicht bij mijn huis. Mijn moeder voelt zich niet altijd thuis in de dorpskerk vanwege dat geklets en omdat er steeds meer 'show' in de kerkdiensten zit.

Bij wat voor kerk zit jij Yellow? Ga je vaak naar de kerk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven