Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Ik heb het maar gevraagd in het Mod-topic.
Niet of ik ongesteld moet worden hoor, dat weet ik selluf ook wel!
Haha!

Kleur is natuurlijk niet het belangrijkst bij de pompkeuze, maar ja.... als er keuze is in kleur! Dan maar een roze!

Ik heb wel wat voorwaarden op een rij gezet en ik hoop dat de dvk me erbij kan helpen.

Ik heb trouwens voor onze vakantie zelf een buisje bloed vol gedruppeld (nou ja... 3 druppels moesten erin) omdat ze in mijn academisch zkh mijn bloed prikken na mijn internist bezoek. Dus ik krijg dan mijn hba1c bij de volgende controle te horen. Dat vind ik niet zo handig. Het zal wel goed zijn hoor, want als er iets raars is (veel te hoog/laag tov de vorige keer) dan bellen ze. Nu heb ik dus vooraf zelf wat drupjes opgestuurd en dan hoop ik morgen een recent hba1c te krijgen.

LIef; balen van je suikers. Ik herken je reactie.. nog meer prikken, nog meer stress.... en dat helpt niet he..... Wel goed dat je burnout bijna klaar is

Pixel; weten ze nog niet of je 1 of 2 bent? Ben je een MODY? Lada, lama of weet ik veel ..... Wel vreemd hoor! Gaat het wel goed met het volhouden van je dieet?

Ik baal inmiddels zo van mijn vetrollen dat ik morgen de dietist ga bellen. Ik wil een stootafvalkuur gaan doen, ben er helemaal klaar mee!

De vakantie is weer voorbij... jammer! Morgen heb ik nog een dagje niks (nou ja.. .zkh bezoek is niet niks) en dan di weer aan het werk. Ach ja.. over 8 weken grote vakantie! hihihihihihi.

Ga maar eens slapen, kids zijn morgen weer vroeg wakker natuurlijk.
Werk je in het onderwijs Ris? Ah, soms ben ik jaloers op jullie vakantiedagen. Handig met kinderen.

Vertel eens, hoe werkt dat dan? Zelf je bloed afnemen en opsturen? Hopelijk is je hba1c goed. Mijne was vorige keer 106 ofzo.

Nee natuurlijk kies je een pomp niet op kleur. Maar als er toch leuke kleuren zijn...

Mijn dieet gaat goed al heb ik af en toe het gevoel dat ik hele lange oren krijg en snorharen. Nee, zonder gekheid, gaat goed. Ik moet nu meer proberen te eten. Heb vanavond pasta gegeten en ga zo maar eens prikken om te kijken wat dat met me doet.

Mijn type is officieel nog niet bekend. Ik heb wel een vermoeden. (ik denk dat ik een lama ben ) Zal er binnenkort eens wat meer over schrijven.
EEN

met een

FOTO
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ris, ik las dat die Dana maar 16 eh/uur maximaal geeft, zowel voor de basaalstand als voor de bolus. Heb ik dat nou goed gelezen? Ik twijfelde een beetje....
De Dana valt af... ondanks kek roze kleurtje. Want..... er zit een apart apparaatje bij om de ampul te vullen, + de pomp zelf en een afstandsbediening (is dan wel ook een meter) Vind ik niet handig. Daar komt bij dat ik dan ook van infuussets moet wisselen (is ook bij de Paradigm pompen) omdat die geen luer-lock hebben.... Ben er nog niet uit dus..... Want een Paradigm Veo is er ook in het roze...
Ris, hier een filmpje over de Paradigm Veo , en in dit filmpje gebruiken ze de ROOOOOOOOOOZE

"Schrik niet heren, hij is er ook in andere kleuren"
Gàtverdàmme setter! Die lama met die schimmel fungi! Als je er zeker van wilt zijn dat je mijn portie ook kan opeten zaterdag, moet je hierover beginnen!
Hmm, ineens was alles weer weg. Nog een keer...

@Ris: wat is een luer lock precies? Iets met aansluitingen van infuussets. Zijn daar ook bepaalde standaarden voor, zoals USB.

@lief ik vind het wel een leuke lama

De fungusfoto is niet gemaakt. De oogarts heeft alles met een lampje bekeken. Het is goed maar ik moet wel na drie maanden terugkomen.

Druppelen viel wel mee, vond ik. Beetje maffe gewaarwording als alles steeds vager wordt. Ik zag wel dat mensen een beetje vreemd naar me keken toen ik met zonnebril door de regen naar huis fietste.
Een lama op een schimmel met een zonnebril
quote:lief_29 schreef op 16 mei 2011 @ 18:33:

Een lama op een schimmel met een zonnebril Is dat niet schadelijk voor je eetlust?
Ik vond mezelf best wel reuze creabea met die mooie foto's

En een champignon is ook een schimmel, net als het paard van Sinterklaas Lief!
Ik denk trouwens dat ik weet waaarom ik van stomme suikers had. Gister werd ik lichtelijk onwel, had veel.. uhm... Darmklachten en kreeg helemaal een grijs smoeltje. Een virusje denk ik. Vandaag ging alweer een stuk beter!
quote:setter schreef op 16 mei 2011 @ 14:56:

Ris, hier een filmpje over de Paradigm Veo , en in dit filmpje gebruiken ze de ROOOOOOOOOOZE

Ik vind het wel een beetje oudroze hoor... Mag van mij wat feller!
quote:lief_29 schreef op 16 mei 2011 @ 18:52:

Ik denk trouwens dat ik weet waaarom ik van stomme suikers had. Gister werd ik lichtelijk onwel, had veel.. uhm... Darmklachten en kreeg helemaal een grijs smoeltje. Een virusje denk ik. Vandaag ging alweer een stuk beter!Gelukkig maar. Zelfde virusje denk ik.
quote:setter schreef op 16 mei 2011 @ 14:56:

Vooral die waarschuwing voor de heren! Alsof heren niet van roze kunnen houden! Gijs loopt het liefst met zijn roze rolkoffertje op zijn roze crocsklompjes door het huis. Het is dat hij geen roze kleren heeft maar anders!

Pixel; luer-lock is een benaming (weet niet eens waar die op slaat) voor de aansluiting van de slang op de ampul. En de verschillende pompen, hebben soms dus verschillende aansluitingen en dan moet je overstappen op een ander infuussysteem. En dat is geldklopperij en vooral ook onhandig.

erg moeten lachen om de uitleg van de fungus en lama... ik snapte er niks van, nu wel!

Ella moet overmorgen naar de oogarts (lui oog) en dan mag ze ook gedruppeld worden; zal wel een feestje worden daar.... jihaaaaaa

Ga nog ff verder pompen vergelijken...
@Setter, jij bent zeker de leukste thuis??... Als het champignon heet vind ik het nog wel lekker, schimmel of fungus klinkt opeens een stuk onaangenamer.

@Pixel, mooi dat je ogen vooralsnog goedgekeurd zijn, bij mij kijken ze ook altijd met het lampje in mijn ogen en tot nu toe heb deze keuringen ook altijd goed doorstaan.

@Lief, fijn dat je je weer beter voelt en inderdaad weer meteen een verklaring voor je hoge bls-waarden.

@Ris, had je Gijs eigenlijk ook best mee kunnen nemen als "accessoire" voor zaterdag, omdat hij toch zo into ROZE is...
Dit is wat ik vond op Wikipedia:

Luer-Lock, of Luer Taper, is een wereldwijd gestandaardiseerd systeem, dat lekvrije verbindingen mogelijk maakt tussen een gelijke maat "male"- en "female"-aansluiting. Dit systeem wordt vooral toegepast bij medische instrumenten, maar ook in bepaalde laboratoria. Het systeem is genoemd naar Hermann Wülfing Luer, een ontwikkelaar van medische instrumenten in de 19e eeuw.

Er bestaan twee varianten van het Luer-Lock-systeem:

Luer-Lock

Luer-Slip

Luer-Lock is de schroefverbinding die ook op de foto te zien is. Luer-Slip is een verbinding waar de "male" gewoon in de "female"-verbinding wordt gedrukt, dit blijft vastzitten door wrijving (geen schroefdraad).

Beide "Luer"-instrumenten zijn wereldwijd verkrijgbaar, al geeft vooral de geneeskunde de voorkeur aan Luer-Lock, omdat dit een betere bevestiging is. Luer-Slip wil nog wel eens losschieten, wanneer er per ongeluk druk op wordt uitgeoefend.

Dank je wel Setter! haha!
quote:Teddeke1 schreef op 16 mei 2011 @ 22:44:

@Setter, jij bent zeker de leukste thuis??... Als het champignon heet vind ik het nog wel lekker, schimmel of fungus klinkt opeens een stuk onaangenamer.

Mwah, aan mijn man heb ik een waardige bondgenoot

Humor is wel degelijk een spil in onze relatie ja, dat wel!
Nou zijn we hier ook niet vies van een beetje humor hoor, maar niet als het om eten gaat (een grote hobby van met name mijn man)..... Da's namelijk een heul serieuze zaak dus.....
Ik hou wel van gebakken fungus, met een uitje en paprika

Dames; ik ga voor de saaie, zwarte accu check combi pomp. Flauw he.... maar ik neem er wel een kek roze tasje bij.

Morgen dvk bellen dan kan de aanvraag de deur uit, god weet hoe lang het dan nog gaat duren.

Oh en ik denk dat ik een blaasontsteking heb ... iemand ooit gehad? Te veel gesext op vakantie
Twee keer is ook niet nodig
Ja, ik heb wel eens een blaasontsteking gehad Ris. Naar gevoel, beetje metalig en ein-de-loos vaak ein-de-loos kleine plasjes doen...

Even antibiotica halen bij de HA!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven