F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Cees, gefeliciteerd! Lekker gevoel zeker, die diploma op zak? Geniet er maar van hoor!

Goed dat jullie de kinderen al op zwemles hebben zeg. Heb Nina gisteren ingeschreven voor verkorte cursus, van 3 maanden, samen met buurmeisje. Nina is van de week hier in de straat in de sloot gevallen, gelukkig er uit gevist door buurjongetjes. Wiler niet aan denken wat er had kunnen gebeuren Ze zegt dat ze naar de visjes wilde kijken, maar ze weet dat ze niet bij de sloot mag komen. Flink overstuur was ze, echt zo zielig.

Heb me nog even afgevraagd of we onverantwoord bezig zijn door haar alleen buiten te laten spelen met buurkinderen, gaan natuurlijk wel regelmatig checken wn heb ook veel telefonisch contact met de andere ouders uit de straat aks ze buiten zijn. Ze spelen hier allemaal buiten van 5 en zelfs de 4-jarigen. Hoe is dat bij jullie?
Jeetje Lau, da's schrikken! De straat tegenover jullie? Of meer richting de brandweer?

Oudste zit hier nog niet op zwemles, zal binnenkort eens bellen hoe lang dat ongeveer nog gaat duren. Met buitenspelen vind ik het erg lastig, dat middelste graag hetzelfde wil (en doet) wat oudste doet. En oudste zoekt behoorlijk de grenzen op, en gaat er ook overheen. Spelen in de straat achter ons, in plaats van een blokje om de huizen (en dus door de brandgang) ook door de andere straat terwijl dat niet de afspraak is, in andere tuinen gaan spelen zonder dit eerst te vragen (aan ons, en niet aan de ouders van het kind bij wie hij dan gaat spelen). Gisteren had hij ook een lolly gekregen van een ander kind, om daar vervolgens mee rond te lopen, terwijl hij weet dat hij dat niet mag. Commentaar van oudste: "maar de buurjongetjes doen dat ook". Tja, daar hebben wij niks mee te maken, en dat is behoorlijk lastig om hem duidelijk te maken.

Hij is op het moment ook weer erg brutaal en koppig, maar ik vermoed dat dat komt omdat middelste de afgelopen nachten zonder luier geslapen heeft. Wat overigens een paar keer goed ging, en een paar keer mis. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, man was alleen thuis met het naar bed brengen, middelste had 10 minuten nadat ze haar pyjama aanhad er al in geplast, dus man heeft haar toch weer een luier omgedaan. Ben benieuwd of ze morgen droog is, twijfel ook een beetje of we haar vanavodn nog laten plassen.

Nu in ieder geval richting bed, morgen weer op tijd op!

Lau, wat schrikken zeg! Lijkt mij doodeng om mee te maken.

Tim speelt ook buiten met vriendjes om soms alleen.

Hij moet vertellen als hij ergens anders naar toe gaat, bij iemand naar binnen gaat maar doet dat lang niet altijd.

Hij blijft gelukkig wel in de buurt. Hij was 1 keer naar een speeltuin in de buurt samen met andere buurtkinderen.

Ik vind het soms wel lastig. De buurtkinderen waar hij mee speelt zijn 1 of 2 jaar ouder en die mogen ook meer.

Tieg, goed hoor van middelste. Kan best zijn dat oudste daarop reageert. Hij heeft natuurlijk ook nog meer te verwerken omdat hij toch wat anderes is dan zijn klasgenoten. Ben geen expert maar kan mij voorstellen dat hij dat gaat uit in brutaal zijn want het is ontzetten moeilijk om te vertellen wat je voelt of waarom hij zoiets doet.

Tim gaat ineens ook beter met plassen. Weinig ongelukjes meer sinds hij staand plast. Ik weet dat het beter is om te zitten maar heb hem 1 keer gezegd dat hij maar 2 keer per dag mag staan met plassen en hij had spontaan die dag 3 keer zijn broek nat. Ook is hij afgelopen week al 4 nachten droog geweest. Ik laat het maar zo, dan maar staand plassen als hij dan wel gaat.

Lau, wat schrikken!! M mag wel buiten spelen, maar dan voor het huis. Als de buurmeisjes (zijn 6 en 9 jaar) buiten zijn dan mag hij ook een blokje om het huis (niet oversteken). Ik moet zeggen, dat hij het altijd komt vragen als hij ergens in de tuin gaat spelen of als ze verder weg willen (wat niet mag, maar goed!). Maar de tuin vindt hij ook geweldig en dan kan L ook buiten spelen want die mag alleen in de tuin spelen. Die is namelijk al 2 keer weggelopen

Nic, wat goed van Tim. M plast eigenlijk altijd staand, heb er verder nooit bij stil gestaan.

Tieg, wat vervelend van oudste. Het zal vast een fase zijn. M is af en toe ook ontzettend brutaal... Wel goed van middelste dat het al zo goed gaat met zindelijk worden.

Zwemmen met M gaat nog niet echt geweldig...Hij springt wel, met hulp van de kant, kan nu los naar de kant toe komen, en drijven met hulp lukt redelijk (en dan alleen als hij vastgehouden wordt, niet met plankje). Nic, hoe lang is Tim aan het zwemmen en hoe gaat dat? Ik oefen ook nog bijna elke zondagochtend met M, maar hij is zo bang in het water. Laat het maar gaan in de hoop dat de klik ooit komt.
Marlee, Tim is vorig jaar juli begonnen. Hij heeft dan elke week 1 uur les, ook in de vakanties. Behalve in de zomervakantie 4 weken niet. Zoals het er nu naar uit ziet mag hij eind juni (1este weekend van juli zal dat wel zijn) afzwemmen voor A.

Tim is heel vrij in het water, had alleen af en toe een zetje nodig om vertrouwen te krijgen. Dan was het genoeg om 1 keer met hem te gaan oefenen met van de kant springen of in het diepe zwemmen.Tim heeft eerst een pakje aan gehad. Google maar eens op swimsafe.

Weet je ook waarom hij zo bang is. Is hij bang om te verdrinken?

Bij ons zei de zwemjuf ook dat we het met zwemmen vooral leuk moesten houden. In het spel oefenen met van de kant springen. Zoveel mogelijk spetters maken ofzo.

Zwemt M met drijvers of iets dergelijks?
Nic, M zwemt ook via Swimsafe methode. Vandaar mijn vraag. Ik probeer er ook niet te veel druk op te leggen, maar het is zo zielig om te zien als hij verkrampt tijdens de les. En het is toch geen echte waterangst (hij staat lang onder de douche en durft, op zijn manier, zijn hoofd onder water te doen). Hij kan ook niet echt uitleggen waarom hij bang is, alleen dat hij het niet fijn vindt als zijn hoofd onder water komt. Kijk het gewoon aan en misschien dat ik hem na de vakantie een maand prive les laat nemen om hem in ieder geval van die 'angst' af te helpen.
Even snel hoor...

Marlee, heeft M zijn bril op tijdens het zwemmen? Kan het zijn dat hij niet goed diepte kan schatten, en dat hij daarom dingen niet durft? Bedenk het me zo ineens...

Nu gauw weer aan de slag!
Tieg, bedankt voor het meedenken. We hebben het al geprobeerd met bril, maar dan is hij bang dat hij zijn bril verliest (zit vast met een koordje, hoor). Je schijnt ook zwembrillen op sterkte te hebben. Maar ja, we proberen het eerst zo nog even.
Tim vond het zwemmen een tijdje een beetje eng omdat hij bang was dat hij zou verdrinken. Op de plekken waar hij kon staan niet maar waar het dieper was wel.

Heb toen samen met hem gezwommen en hem ook verschillende keren verteld dat er altijd iemand op hem let bij de zwemles en hem dan gaat redden zodat hij niet verdrinkt.

Misschien heeft hij wat last van zijn oren in het water. Heeft hij oordopjes in? Hoe gaat het op de rug zwemmen?
Getverdemme Lau, je moet er toch niet aan denken...

Ik ben vrij makkelijk met alleen buiten spelen, maar dat kan ook omdat Nemo zich heel goed aan afspraken houdt. Hij mag sowieso niet van de stoep af en dan kun je hier niet bij het water komen.

Hij is ook nog steeds met vlagen panisch als zijn hoofd onder water gaat in het zwembad. Onder de douche gaat het nu eigenlijk heel goed, geen krijspartijen meer iig. Nemo neemt nog weleens een teug lucht als hij onder water is. Mag hij lekker even tussen de zwemjuf haar dikke bonbonella's drijven, de slimmerd
Gatver Lau, wat eng! Brrrr.

Hier wordt Meis en mannetje ook vaak alleen buiten gespeeld hoor. ze mogen niet ver - en heel weinig verkeer hier - en er is geen water in de buurt. Dat scheelt wel.

we staan hier op de wachtlijst voor zwemles, maar duurt nog wel een half jaar denk ik.

Nic, wat fijn dat het nu beter gaat met plassen! en bij tieg middelste ook, leuk! Mannetje is hier overdag ook helemaal droog, nooit ongelukjes. "s nachts nog niet geprobeerd. Meis nog meerdere ongelukjes per dag.... tja.

Jammer dat zwemmen van M. nog niet zo wil. anders misschien gewoon ff wachten en over paar maanden weer proberen? Of wordt dat juist afgeraden?

We hebben nu al bericht van de KNO en mini moet morgen al. Ze zeiden wachttijd van drie weken, maar is dus 1 week. Opzich wel super fijn natuurlijk maar vind het wel erg spannend.
Jee Lau, wat een schrik!! Hopelijk doet ze dit niet nog eens..

En Nitro, morgen al!! Ben jij er ook klaar voor?

Met de zwemles van Jes gaat het nu heel goed, inmiddels 5x geweest (a 20 minuten) en gisteren hebben ze de drijfpakjes gekregen en mocht hij in een dieper gedeelte. Hij heeft er veel lol in, doet zijn best. En wij gingen nooit zwemmen, ja alleen in de vakantie. Vind hem echt een bikkel, want het is in een natuurbad, dus al paar keer in de regen gemoeten, brrrr.

Er zat in zijn groepje een jongetje die ook niet onder water durfde met zijn oren en hard wegrende als er gespetterd werd. Ik ben gezakt voor mijn a-diploma, omdat ik ook als de dood was voor water in mijn oren. Heb toen oordopjes gekregen en toen ging het al wat beter. Maar zal nooit een watterrat worden.

Dus mss oordopjes?

Wat ben ik stiekum blij dat we niet in een woonwijk wonen en ze dus niet op straat hoeven/ willen spelen. Ze hebben tot nu toe nog genoeg aan de tuin, of Jes gaat bij een vriendje te spelen, ook in tuin. Maar Marlee, dat wordt dus flink omheinen met L....

Wat goed van de plassers! Sil is er nu ook wat meer mee bezig en is minder nat 's nachts dan Jes. Jes kan helaas nog niet zonder luier (=dry nites=duur), maar we wachten rustig af.

Bedenk me nu net dat ze allebei lekkage hadden vannacht, dus zal gauw de bedden verschonen
quote:casey schreef op 17 mei 2011 @ 14:19:

En Nitro, morgen al!! Ben jij er ook klaar voor?

Nee, helemaal niet. ben er echt zenuwachtig voor... suf he!
quote:Nitro schreef op 17 mei 2011 @ 14:57:

[...]

Nee, helemaal niet. ben er echt zenuwachtig voor... suf he! Helemaal niet suf hoor! Ik zou ook bloednerveus zijn. Succes!
Nitro succes vandaag!!!

En voor de jongste van Nic:

Hiep hiep hoera, ein-de-lijk:

Hieperdepieperdepiep voor F! En hoera voor Nic en Nicman, de tijd van nee-zeggen is nu voorbij (dat hoop ik dan van harte voor jullie )! Fijne dag!

Hiep Hiep Hoera voor F!!! Fijne dag!
zo we zijn weer thuis.

Moesten vanmorgen al om half acht in t ziekenhuis zijn. Dus om 7 uur Mannetje en Meis bij de buurvrouw gedropt die ze naar school/kdv bracht (lief he)

Toen eerst te lang wachten en eindelijk was ze aan de beurt. Ik mocht mee de ok in. Maskertje op - gillen - en hop, in slaap. Wel zielig opzich maar ook zo gebeurd.

En binnen 10 minuten was ze weer op de uitslaap. Boos, gillen, huilen echt helemaal overstuur. zo zielig.

Na een tijdje viel ze nasnikkend in slaap en toen ze half uur later wakker werd ging t alweer heel aardig. Lekker drinken, waterijsje eten, beetje spelen.

Na controle van de dokter rond half een weer naar huis en nu ligt ze hier heerlijk te slapen!

t is weer achter de rug gelukkig!
Nitro, fijn dat het zo snel ging! Vervelend dat ze zo naar de narcose in ging, is toch minder. Hopelijk gaat het nu gauw beter met Mini!
NItro, wat naar dat ze zo de narcose inging en uit weer uitkwam. Gelukkig was de ingreep snel gebeurd.

Hoe hebben jullie vannacht geslapen? Heeft ze er nog last van gehad?

Bedankt voor de felicitaties! Floor heeft vandaag haar feestje bij de opvang dus is lekker nog een dagje jarig.
vannacht echt prut. heel veel huilen.. dus zit echt doodmoe op mn werk...

maar overdag gaat t nu heel goed, lekker spelen en lekker eten, dus hopelijk vannacht meer slapen.

Hoe was floor dr'feestje?
Hey Nitro, hoe gaat het nu met mini, nog veel last gehad??

En hoe is het met de rest allemaal, lekker druk??
Is wel weer een beetje dooie boel hier, ook mijn schuld..

Ik ben wel even in de AK geweest.

Kleine gup van Nitro heeft alles dus goed doorstaan uiteindelijk (onder protest, logisch!)

Floortje lekker jarig geweest, nog gefeliciteerd!

Cees, waarom heb je die Dry nites? Past maat 6 broekje van Kruidvat niet meer? Die zijn 35 cent en de Dry nites 80 cent. 10.50 of 24 euro per maand. Lisa is ook nog steeds kletsnat 's morgens. Overdag gelukkig nooit meer een oneglukje. Maartje nog weleens.
Dok, waarom niet gewoon proberen? Wij laten middelste tegenwoordig 's avonds plassen, nu sinds een week of twee. En ze heeft nu 3 of 4 keer het bed nat gehad 's ochtends, terwijl haar luier ook onwijs nat was.

Cees, je kunt eventueel ook nog kijken voor luierbroekjes van Libero, en dan maat 7. Is zeer zelden te krijgen (libero sowieso), wij hebben die voor oudste voor overdag. Wij krijgen ze via de verzekering, wellicht dat je ze ook gewoon via een supermarkt kunt bestellen.

Hier is het verder goed, druk. Werk is erg rustig, maar thuis een hoop afspraken. Gelukkig heb ik volgende week de laatste avond van een sportcursus, en zijn alle ouderavonden ook bijna geweest.

Vorige week trouwens met middelste naar de logopedist geweest, en morgen mogen we weer terugkomen. Ben benieuwd wat er uiteindelijk allemaal uit gaat komen.

Middelste kan overigens wel sinds dit weekend zonder zijwieltjes fietsen. Ze durft het nog niet echt, maar het gaat behoorlijk aardig

Met jongste gaat het goed. Ze begint een hoop praatjes te krijgen, tijgert inmiddels vooruit en begint ook wat te kruipen, en tand nr. 4 is nu net door, en nr 5 en 6 komen er ook aan.

Oudste is gisteren op schoolreis geweest, en hij vond het geweldig weer. Verder is hij op sommige momenten bijzonder koppig, en botst het ook weer wat vaker. Ben erg benieuwd wat er volgende maand uitkomt, als we voor ontwikkelingsonderzoek naar het ziekenhuis moeten.

Nu maar gauw richting bed, morgen weer een hoop te doen...
Wij hebben voor Tim de gewone luiers maat 6 van KV. De broekjes lekten vaak door.

Op moment gaat het heel goed, is al veel nachten droog. Ga het weekend eens proberen zonder luier.

Het gaat nu beter sinds hij staand plast.

Floor is 's nachts minder vaak droog. Binnenkort gaan we het gewoon met allebei maar eens proberen. Ik denk wel een voor een want anders heb ik niet voldoende waterdichte hoeslakens .

Tieg, voel je je ook weer wat beter? Je bent er maar druk mee met alles thuis.

We hebben nu samen een to do lijst gemaakt zodat het overzichtelijker wordt voor allebei en klussen makkelijker in te plannen zijn.

Ik ga nog even aan de slag, drukke avonden voor de boeg.

Vanavond wijnproeverij bij ons thuis, morgen met man uit eten, zaterdag ook nog weer wijnproeverij. Heb het wel zwaar

Hoop dat we zondag nog een beetje aanspreekbaar zijn voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven