F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Nic, je hebt bij Ikea van die zeiltjes, die behoorlijke plassen opnemen.

man vragen morgen nog een paar te halen in de pauze, ik kan ze niet meer vinden

Op zich voel ik me wel wat beter, zolang ik er zelf ook maar alert op blijf. Dus wel op tijd naar bed, en bewust soms ook wat afspraken afhouden.

Gisteren trouwens met oudste naar de tandarts geweest, hij had laatst bij de controle een gaatje en dat moest gevuld. En dat gebeurde heel relaxed, met een hoop grapjes en alles laten zien en uitproberen. Uiteindelijk was de reactie van oudste: "ik wil de volgende keer wel weer een gaatje"

Vanmorgen met middelste weer bij de logopedist geweest. En waar ze de vorige keer behoorlijk dichtklapte, was ze nu lekker mee aan het doen. Uiteindelijk is er een hele lijst van klanken uitgekomen die ze in combinaties niet goed uitspreekt, terwijl ze de losse klanken zelf wel kan uitspreken. En soms vervangt ze een vervangende klank. Ze spreekt feest bijvoorbeeld uit als 'seest', maar slapen als 'chapen', en step als 'tep'. Ze kan de s dus wel omdat ze 'm wel gebruikt als vervanger voor andere klanken, maar gebruikt 'm niet altijd op de juiste momenten. We hebben nu een heel vel met allemaal oefeningen meegekregen, om voor de spiegel gekke bekken te trekken. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Nu nog even wat nuttigs doen, en dan nog een beetje op tijd naar bed...
Tieg, dat je nou boos bent dat de waterdichte moltons uitverkocht zijn, allé, maar omdat gelijk te gaan dreigen met bommen en je man naar het zuiden des lands te laten rijden, gaat toch net iets te ver hoor..

Iedereen lang Hemelvaart weekend? kheb er wel zin in!

Nu maar naar bed, anders loop ik er straks als een dweil bij!

Grts Bad Saloon Ass
Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer en de vrije dagen?? Nou, wij wel .

Kids zijn zo waar allebei op de bank in slaap gevallen, dat komt echt nooit meer voor. Zelfs L slaapt niet meer overdag dus moeders gaat er maar van genieten en duik zo de tuin in.

Ladies, fijne dagen!
Hier ook lekker aan het genieten. Heb gewoon 5 dagen vrij dus heb echt het gevoel dat ik vakantie heb.

Al een dagje met de kinderen en een vriendin en haar kinderen in een speeltuin gezeten.

Gisteren naar Wunderland Kalkar geweest en vandaag even naar mijn ouders.

En dan komt nu het weekend nog!!
Als ik Bad Saloon Ass google krijg ik dit:

jee, bijna eng...

de gelijkenis..

Vis, does nie zo eng!

Alles goed met iedereen? 't Is zo rustig hier...
Vish, ieuww!!

Lekker druk bij ons in ieder geval. Gisteren met oudste op schoolreis geweest. Ondanks het weer een groot succes.. Was zelf wel helemaal kapot ... En nog een paar weken en dan alweer vakantie. Nu nog enorm druk aan het werk, manlief heeft ook een nieuwe baan. Vakantie naar Frankrijk hebben we helaas hierdoor moeten annuleren, maar ik ga nu met de kids 10 dagen naar Spanje. Daar heeft mijn moeder een huis, dus ook niet verkeerd.....

En nu.... nog even hard aan het werk.
Marlee, waar ging de schoolreis heen? Kanme voorstellen dat je kapot was.

Vish, jij weet iedereen wel weg te jagen hoor.

Lekker toch nog op vakantie, helaas niet met z'n allen maar Spanje is ook niet verkeerd. Zit je moeder daar dan ook?

Tim is op moment zo brutaal en raar aan het doen. We gaan nu even een week zonder snoep inlassen (wel rozijntjes of een koekje) en kijken of hij daar rustiger van wordt. Zal alleen wel lastig worden met de verschillende geplande bezoekjes en het logeerpartijtje zaterdag. Wij gaan dan een dagje naar pinkpop!!!!! Heb er zin in, ondanks dat er prutweer voorspeld wordt.
Hee Lau, niet gezien vanavond?

Nu nog even wat nuttigs doen voor werk, heb door voorstelling op school bij oudste een uurtje gemist...
Hoe vinden jullie dit topic terug??

Ik moet er zo naar zoeken elke keer, zie hem nu toevallig staan.

En al een paar dagen dat ik het forum bijna niet op kan komen.

Hier alles geweldig, werk, leven, Nemo, alles kan niet beter.

Dagje Pinkpop, wat leuk!!!!
Zoekt en gij zult vinden Vis,

En vind je 'm niet, dan is ie zoek

Zonder dollen... het is een aantal pagina's zoeken. en met de laatste update zie je minder topics op een pagina, da's een beetje onhandig
Ik heb m opgeslagen onder favorieten op mijn PC (niet op viva) en dan ben ik zo op de meeste recente pagina.

Vis, je gaat zekers the finals kijken vanaaf?

Heb zin in een borrel
Ik zit klaar!! Maar geen zuip voor mij vandaag.

Heb nu weer eens opgeslagen, eens kijken of dat goed gaat.
Zie net dat dit topic al bijna een jaar geleden is geopend.

Dat was 5 jaar geleden wel anders
Da's een goed idee, opslaan in favorieten! Ik zocht me ook al gek. Met de zoekfunctie vond ik de ouwe f'06 wel weer, ook leuk! Misschien moeten we toch wat meer komen buurten, staat-ie weer eens bovenaan!

Leven is zo vol de laatste tijd, ik heb echt mijn computertijd drastisch geminderd om meer andere dingen te doen. (Saaie zoals huishouden en noodzakelijke werkdingen). En gelukkig ook leuke dingen zoals lekker met de boot weg vanaf Hemelvaart een paar dagen. De kinderen gaan alleen echt niet slapen op de boot. Veel te leuk, lekker keten etc.. Mama sliep eerder!

Kleine gup tijgert als een dolle door de kamer, deed dat helaas op de boot ook toen de barricade van tassen door haar grote zus opzij geschoven was en viel toen van de bank (50cm of zo) recht op haar neusje op de houten vloer! Ik voelde me echt een slechte moeder, had niet gemerkt dat Lisa er niet meer zat. Ze bleef maar krijsen, deed zo'n pijn... ze had ook een bloedneus. Meteen een paracetamol gegeven (ook tegen zwelling) en mijn schoonpa gebeld (die arts is). Na een half uur was ze pas weer bedaard, daarna gewoon lekker gegeten en flesje gedronken en verder niks meer aan gemerkt gelukkig. Maar bah wat naar!

Met Maartje zijn we ook aan het experimenteren met eten, ik zat te lezen over het feit dat ADHD deels getriggerd wordt door sommige voedingsstoffen en dat je dat kunt onderzoeken met een dieet. Nou heeft ze zeker geen ADHD, maar sommige kenmerken heeft ze wel. Zoals impulsief gedrag, dingen kapot gooien, mensen en zichzelf pijn doen door onnadenkend te slaan, schoppen etc. (Niet om moedwillig pijn te doen, maar wel steeds opnieuw). Slecht luisteren, soms moeilijk contact maken, luidluchtig zijn, slecht kunnen concentreren. Allemaal niet in heel extreme vorm, maar wel duidelijk een verschil met bv. Lisa. Dus omdat ze een koemelkallergie heeft gehad hebben we de zuivel eerst maar geschrapt en de pindakaas (waar ze enorm veel van at en die nogal eens de boosdoener is) Het officiele dieet moet je 5 weken doen en is heel streng, doen we dus niet (volgens mij alleen rijst, kip en lam en wat groenten en fruit, vrij karig dus). We zijn net begonnen en ik weet niet of ik het me verbeeld, maar volgens mij is ze echt rustiger en minder impulsief. Luisteren valt een beetje tegen helaas..

Tip: Ga niet met 2 slecht luisterende kinderen en een baby in de wagen en een winkelmandje aan je arm de Action in waar het speelgoed voor het grijpen ligt! Je hebt niet genoeg handen om ze allemaal stevig naar buiten te begeleiden.. En ze proberen alles uit, rennen joelend door de gangpaden en willen alles (maar dan ook alles..) hebben, hebben, hebben! Zucht.. 1e hulp bij opvoeden, Nanny, iemand???

Ow lekker ego! En lang!

Vish, volgens mij schreven we 'vroeger' binnen een maand wel een topic vol, of niet dan?
Ach gossie, arm kind met een bloedneusje. Zie het helemaal voor me.

Vriendin van mij heeft zich laatst ook in ADHD verdiept en had het ook over dat dieet. Er zijn nogal wat tegens geloof ik.

Ik denk ook zeker wel dat voedsel grote invloed kan hebben, Nemo kreeg bijna hysterische aanvallen van die mini-candybars (snickers en twix etc.) Ongeveer een half uur na het eten ging hij over de rooie.

Goeie tip

Haalde altijd mijn haarverf bij de Etos, hadden ze ineens een nieuwe lijn, veel duurder ook nog. Mijn haar is nu ehhh...ik bekijk het morgenochtend nog even bij daglicht . En ik zag volgens mij nog steeds grijs haar. Dus niet blij nu.
Af en toe zou een nanny heel erg handig zijn hé

Merk hier ook verschil hoor met eten. Tim en Floor krijgen sinds een week geen snoep meer en dat scheelt zoveel. Tim is heel veel rustiger geworden, niet meer zo brutaal en hyper.

Nu maar eens gaan uitproberen welke snoepjes Tim wel tegen kan. (Yoghurt)rozijnen en chocola gaat wel goed. Chips en nootjes lust hij ook graag.

Moet dus in de winkel maar eens goed verpakkingen gaan lezen en letten op kleurstoffen. Heb echt een ander kind gekregen, zelfs op school merkten ze het verschil.

Kan me ook goed voorstellen dat het met een ander dieet ook werkt.

Dok, ga je dan ook langzaam weer dingen toevoegen om te kijken wat nu de boosdoener is?

Arme ukkie, bloedneus en krijsen. Je zult je rot geschrokken zijn zeg. Gelukkig alles weer goedgekomen.

Als we nu eens een beetje doorkletsen kunnen we nog net binnen een jaar een nieuw topic openen. Moeten we wel heeeeeel hard ons best doen.
Ik zal ook even meehelpen om dit topic vol te krijgen

Ach Dok, arm meisje!!

Ik heb eigenlijk nooit gelet op eten en de reactie die het veroorzaakt. M is van nature al vrij rustig en wordt niet echt druk. Behalve als er bepaalde vriendjes bij hem spelen .. Maar met L zou dat ook wel een kunnen spelen, al is hij nu in een redelijke rustige fase. Hopen dat dat zo blijft!!

Ach Vishje... grijs haar... weet er helaas sinds kort ook alles van Werd op een ochtend wakker, keek in de spiegel, dacht dat het licht raar reflecteerde, maar helaas..... ben gewoon ook grijs aan het worden. En ik ben nog zo jong
Ik doe nog een duit in het zakje, we moeten het toch wel redden in een jaar...

Haar valt nog mee, het is brons volgens Nemo. Ben al jaren grijs maar het is de afgelopen 2 jaar wel veel erger geworden. Hopen dat nu de zorgen zo goed als weg zijn mijn haar qua kleur ook even stil blijft staan.

Mag volgende week voor het eerst helemaal alleen een intakegesprek doen, spannennnnnnnnd!!!!
Brons? Apart... Foto op Hyves?

Ik word grijs vanaf mijn 34ste, verf mijn haar al 6 jaar en durf het niet meer uit te laten groeien (als het een beetje uitgroeit zie ik het grijs helemaal naar achteren doorlopen, vind ik toch niet zo leuk als mama van een 8 maanden oude baby)

Hm, snoepjes ook maar even schrappen dan? Arme kind. Ze mist haar melk en pindakaas al zo. Nu speculoospasta gehaald (met stukjes). Ziet er hetzelfde uit, maar brrrrr!

Roosvicee lijkt toch ook niet zo'n goed idee dacht ik laatst. Als je het echt goed wil testen moet je eigenlijk wel al die dingen schrappen en dan als het goed gaat weer 1 voor 1 toevoegen tot je weet wat het is.

Je maakt snel carriere Vis, of niet dan?
Cewl Vis!

Hier geen kleuren, behalve een naturel peperenzoutkleurtje. Teveel gedoe

Dok, wat schrikken, meiske dat valt! Nu alles weer goed met haar?

En eten, hmmm, zou eens moeten kijken wat oudste hier allemaal krijgt en wat niet zo goed zou zijn. Die is op het moment ook niet zo gezellig qua gedrag. En reageert dan weer op mijn pms. Gezelligheid is ver te zoeken dus op het moment.

Heb nu een kastje te koop staan op marktplaats, wordt nu behoorlijk gespamd. Zowel met biedingen, als mailtjes om het direct af te handelen. Is het dan erg onbeleefd om alleen maar biedingen te doen? Ik hoef er niet heel nodig vanaf (moet nog even wat ophangdingen die erbij horen erbij zoeken namelijk ) en wil er ook wel een leuke prijs voor krijgen. Of is het wat bot? Heb de directe mailers net wel een berichtje gestuurd, tot wanneer ik de biedingen laat lopen, en ze verzocht hun biedingen via marktplaats te laten lopen.

Verder hebben we hier interne verhuizing deel 1 afgerond, man en ik slapen sinds gisteren boven op zolder. Van de week maar even plamuurspul halen om wat gaatjes weg te werken, en dan gaatjes vullen en van het weekend misschien al schilderen.

Iemand nog een leuk idee voor een basic maar toch wel stoere jongenskamer met deze gordijnen? Wil er dit bed en eventueel deze opbergserie erbij. Maar ik mis een beetje het stoere jongensidee er nog bij....

Iemand tips?
Nic, hoe gaat het nu met Floor en de videotraining? Zien jullie al resultaat, hebben jullie er wat aan?
Hebben jullie trouwens al vakantieplannen? Wij hebben vorige week eindelijk onze vakantie gepland: een week Frankrijk (200 km ten zuiden van Parijs) en een week bij Nic in de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven