Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
@ amphere:

Mja... ik belde dus eergister met Rijnstate... nu blijkt dat ze een andere wachtlijst hanteren als in Zwolle (waar ik al op de wachtlijst sta).

Rijnstate geeft aan dat ze op dit moment 8-10 mnd wachttijd hebben voor het 1e gesprek. Ze hebben - in tegenstelling tot Zwolle - geen verschillende wachtlijsten voor de spermabank (dus mét CMV virus en zonder virus). In Rijnstate is het dus gewoon door elkaar heen. Maar die wachtlijst voor een daadwerkelijke donor duurt dan ook weer 8-10 maand. Voor mij zou het dan niet heel veel uitmaken aangezien ik per 4 feb '11 op de lijst sta, tenzij ik dat CMV virus wel heb, want dan sta ik op de lange wachtlijst in Zwolle (2,5 tot 3 jr).

Ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld... grrrrrrrrrrr.. dus ik weet nog steeds niks. Ik ben nu maar begonnen met teunisbloemolie.. es kijken of ik het daarmee wat meer op de rit kan zetten...
quote:emmetjebee schreef op 10 mei 2011 @ 19:27:

Even een vraagje voor iedereen... hebben jullie voor jezelf besloten tot hoe ver je gaat met je kinderwens? Eind dit jaar wordt ik 40 en mijn vijfde iui-poging is dus mislukt. Moet ik gaan nadenken over ivf en hoe lang gaat dàt dan weer duren en wil ik dit überhaupt wel??

Kortom, ik zit zwaar in twijfel over wat ik nou verder wil... In ieder geval over anderhalve week poging zes, dat in ieder geval nog wel.

Hai Emmebeetje:

Mja.. da's persoonlijk denk ik. Ik ben nu 34 en voor mij speelt dat ook nog niet zo. Toch denk ik dat wanneer mijn eitjes schaars beginnen te worden, ik het geluk ook wat meer zal gaan afdwingen met wat voor technieken dan ook. Ik wéét dat ik graag een kindje wil en als het niet lukt op de "natuurlijke manier", dan het geluk maar een handje helpen.

V.w.b. jouw situatie: uiteraard is dat aan jou. Maar ik zou me kunnen indenken dat wanneer je het nu over een andere boeg gooit (andere techniek, IVF en "prikt-het-eitje-door-en-spuit-er-een-zaadje-in-techniek"(ben de naam ff vergeten haha) en je zou daardoor zwanger worden, dan ben je al dat gedoe vergeten wanneer die roze baby in je armen ligt en jou het allerbelangrijkste vindt van de hele wereld en jij overloopt van liefde voor het kindje. Lekker cliche om te zeggen "ik zou doen wat goed voelt"..maar misschien hou je het zo wel dicht bij jezelf. Toch kan ik me voorstellen dat dit slopend is en om wederom in een ander traject te gaan zou idd twijfels oproepen, ook bij mij. Mja.. of ik het zou doen of niet...tja.. ik sta nog op de wachtlijst, dus behalve een paar gesprekken en een psychologisch onderzoek, heb ik nog niet echt wat voor mijn kiezen gehad...dus echt objectief kan ik daar geen antwoord op geven. Gevoelsmatig zou ik vol overgave gaan voor het volgende traject.

Zou je, voor je een keuze gaat maken, misschien eerst eens wat info opvragen over hoe lang het vervolgtraject zou kunnen gaan duren? Als je bv na een maandje al kan beginnen, zou je misschien makkelijker tot een besluit kunnen komen, dan wanneer je nog een half jaar moet wachten, of langer.

Lastig dit soort vraagstukken he?... hmmm.. ik denk met je mee..
whoops..... emmebeetje moet zijn emmetjebee... ;)
quote:amphere schreef op 10 mei 2011 @ 22:17:

@lizzlizzylizz: ik denk dat het geen kwaad kan om je op meerdere wachtlijsten in te schrijven. Tis dat is zo snel een donor vond, en bij geertgen terecht kon. Anders had ik Rijnstate ook nog gedaan. Had me in Adam ook al in geschreven voor de wachtlijst voor de intake. Daar kreeg ik in maart de oproep voor. Door eigen donor en Geertgen, had ik toen al mijn tweede ZI poging erop zitten. Kan dus anders lopen dan je plant. Meerdere paarden wedden zou ik zeker doen dus.

mijn poging 3 staat ingepland voor 18 en 20 mei. Heb D. zover dat we twee shifts deze maand gaan doen. Spread our chances zeg maar. en zeer wrs allebei voor de eisprong. Kijken hoe dat uitpakt. Allebei de andere keren was de ZI de dag na de eisprong.

Ach, een mens probeert ook eens wat....

Oh wauw... 18 mei, da's over een week!!! Gaaf... ben heel benieuwd. Dat gaat dan middels ZI? Of toch in het ziekenhuis en brengen ze het dan al in de baarmoeder in? En zoja: doet dat pijn, of voel je daar niet zo veel van?

Geertgen is natuurlijk ook nog een optie. Ik zal eens gaan informeren.. Thanks!
quote:decatur schreef op 07 mei 2011 @ 21:48:

Voor nu heb ik alvast één vraag: hoe lang duurt ongeveer het voortraject?

Hoi Decatur!

Gisteren heb ik gebeld met Rijnstate in Arnhem. Zij gaven aan dat er een wachtlijst was voor het 1e gespek van 8-10 mnd. Daarna heb je de wachtlijst voor een donor en die is ook 8-10 mdn.

In zwolle (daar sta ik al op de wachtlijst) heb je 2 wachtlijsten. Eentje met en eentje zonder CMV donoren. (cmv is een virus wat in sperma zit en het blijkt dat wanneer je daarmee besmet wordt en je ook meteen zwanger bent, dit gevolgen voor je kindje kan hebben). De wachtlijst met virus is 1.5 tot 2 jaar en zonder virus is 2.5 tot 3,5 jaar (omdat er minder donoren zijn zonder virus, daarom is deze lijst zo lang).
quote:lizlizzyliz schreef op 11 mei 2011 @ 21:58:

[...]

Gisteren heb ik gebeld met Rijnstate in Arnhem. Zij gaven aan dat er een wachtlijst was voor het 1e gespek van 8-10 mnd. Daarna heb je de wachtlijst voor een donor en die is ook 8-10 mdn.

Heb jij - of iemand anders - wellicht de contactgegevens van Rijnstate. Ik heb gegoogled, maar ik zie door de bomen het bos niet (meer) en wil graag contact opnemen om op de wachtlijst te komen voor een 1e gesprek.

In zwolle (daar sta ik al op de wachtlijst) heb je 2 wachtlijsten.

Welke kliniek zit in Zwolle?

Eentje met en eentje zonder CMV donoren. (cmv is een virus wat in sperma zit en het blijkt dat wanneer je daarmee besmet wordt en je ook meteen zwanger bent, dit gevolgen voor je kindje kan hebben). De wachtlijst met virus is 1.5 tot 2 jaar en zonder virus is 2.5 tot 3,5 jaar (omdat er minder donoren zijn zonder virus, daarom is deze lijst zo lang).

Hoe denk jij/denken jullie in het algemeen hierover? Ik heb even e.e.a. opgezocht via Google, en vind dit toch wel riskant. Maar goed, 1 op de 100 kinderen schijnt geboren te worden met een besmetting. Dat vind ik best veel. En dat geldt dan toch ook voor kinderen die op de normale manier verwekt worden.Sorry als ik vragen stel die ik gaandeweg het doorlezen van het topic ook beantwoord kan zien. Ik ben druk bezig met lezen, maar helaas pas op pagina 15. En wel eager naar informatie.
@decatur:

Contactgegevens Rijnstate:

Afd. Voortplantkunde (hoewel ze mij doorverbonden naar afd. Andrologie) Tel. 088-0058888

Het ziekenhuis in Zwolle (Isala klinieken). Tel. 038-4245224

Mja.. over dat virus. Ik heb het eigenlijk niet eens opgezocht. Ik hoorde het van de gynaecoloog en heb het voor waarheid aangenomen. Ik weet niet of Rijnstate daar rekening mee houdt eigenlijk.. toen ik vroeg of ze aparte wachtlijsten hadden ivm dat CMV virus, zei ze dat ze daar geen aparte wachtlijsten voor hadden. Of ze er überhaupt rekening mee houden, is mij niet bekend eigenlijk. Misschien weten de anderen dat??

Succes!!
Nee bij Rijnstate wordt geen rekening gehouden met het CMV-virus.

Ik ben er achter gekomen omdat ik er bij St Geertgen op getest ben & ik blijk CMV-geinfecteerd te zijn.

Maar bij Rijnstate wordt daar niet naar gekeken.

Weet iemand wat een CMV-infectie voor gevolgen kan hebben? Ik had ergens gelezen dat het vooral gevaarlijk is wanneer de moeder in het 1e trimester van de zwangerschap geinfecteerd raakt.Weet iemand hier toevallig wat meer over?
Helaas. Poging 'ik weet niet hoeveel' is ook niet gelukt... negatieve test:-( Zware dip hier....

Vakantie was wel heerlijk gelukkig.
Sorry to hear, Malaika. Hier hetzelfde probleem...
He Malaika en Emmetjebee, balen zeg. Een dikke knuffel voor jullie.

Vb CMV: dit is een relatief onschuldig virus dat veel mensen bij zich dragen. Bij Geertgen wordt daarnaar gekeken ivm de aansprakelijkheid. Als je zelf het virus al bij je draagt (alle mensen dragen allerlei virussen mee waar je nooit iets van merkt), dan maakt het niet meer uit of je een donor met CMV hebt. Wanneer je zelf het virus niet hebt, en je krijgt het van de donor, dan zou je die aansprakelijk kunnen stellen (of de kliniek) dat wil iedereen vermijden. Maar omdat het tekort aan donoren gigantisch zou zijn wanneer met CMV-besmette donoren worden uitgesloten (nogmaals: heel veel mensen hebben dit virus), willen ze deze donoren niet uitsluiten.

Ik heb het virus niet, en moest van Geertgen bij de donorbank in Denemarken specifiek een lijst met CMV-vrije donoren opvragen.

Het virus is relatief onschuldig, maar kan wel risico's opleveren wanneer je zeer ernstige weerstandsproblemen hebt. Ik weet ook dat ze het bij chemotherapie voor kankerpatienten inzetten (in mijn eigen omgeving), waarbij ze de patient besmetten met het virus, zodat de virusdeeltjes aan de kankercellen kleven en deze zichtbaar maken voor de chemo. Vrij geavanceerde techniek, met ongetwijfeld een bewerkte vorm van het virus.

Gisteren was ik weer in Brabant, voor poging 9. Ik ben dan wel onder de indruk: een druppel sperma en 3,4 miljoen cellen ... pfff. Je zou toch zeggen dat er 1 zijn of haar weg wel weet te vinden .... Anyway, in de wachtstand maar weer...

Chilles hoe gaat het daar?

Lukt het met een datum voor de meet?

Vinyl op vakantie?

Sjuus!
Innova, poging negen! Blijft spannend! Ik ga voor je duimen. Ik kom je volgende week vergezellen op het wachtbankje :-)
Alles goed hier! Voel me prima eigenlijk. Sinds een week of 3 gaat het een stuk lekkerder, dus ik ben hartstikke tevreden. Oh telefoon! Later meer...
Nee, ik ben er nog!

Malaika, Emmetjebee:

Hier even in maal-modus.

Kom een dezer dagen even met een update. Maar waarschijnlijk poging 4: mislukt.
Hallo ladies,

Balen dat er niet raak wordt geschoten zeg, zou toch leuk zijn als er weer eentje van ons zwanger is, goed voor de moraal.

Maar we houden vol! Ik ben nog een groentje en start deze maand met poging in! En dan wacht ik gezellig met jullie mee...

Nog 2 weken geduld en dan gaan we ervoor.

Fijn weekend!
Poging 1 bedoelde ik dus...
Ben ik weer, moest gelijk weg na het telefoontje.

Anyway, grote voor iedereen die even de balen heeft...

Tot nu toe kunnen er volgens mij redelijk wat de 22e (juni), zullen we die dan maar doen? Dan ga ik even nadenken over een plekkie waar je ook eten kunt bestellen en wat makkelijk te bereiken is. Ik wil degenen die met de trein willen komen wel afhalen bij het/een station. Meld je wel even aan op chilles72@gmail.com, want dan neem ik je mee in de mail als we definitief afspreken!

Verder, zoals ik al zei, gaat het hier prima op het moment. De volgende spannende gebeurtenis wordt de 20 weken echo begin juni. Ik realiseer me nu eigenlijk pas hoe spannend dat altijd moet zijn. Ik wenste mensen altijd veel plezier, "leuk toch?", maar ook dat is retespannend merk ik nu.

Volhouden hè, lieve vrouwen!!!
22e jaaaaa!!

Ik las zelf even een pauze in (voor zover ik het nu bekijk). Ik begin in september met een korte studie (3-4 mnd) en wil niet hoogzwanger die moeten afronden. Dat zou ik van beide trajecten zo zonde vinden! Niet genoeg kunnen genieten en mss niet genoeg kunnen studeren.

Dus ik start zoals ik het nu bekijk in aug of sept weer (als ik dat volhoud, hahaha)
Hey!

Ik volg jullie berichten al een tijdje. Spannend al die processen!

Interessant om mee te lezen ook.

Een paar maanden geleden heb ik de knoop doorgehakt en besloten alleen moeder te worden. Na een cursus bij Barbara, gesprekken met een kennis die evt donor wil zijn en een algemene introductiemiddag bij de kliniek, vrijdag mijn intakeformulieren naar de kliniek in Leiderdorp opgestuurd! Kleine stappen, maar op het juiste weg.

Zelf ben ik nu vooral bezig met de vraag welke rol ik wil voor de donor in het leven van mijn kind. Heb een donor die me wil helpen, maar hij zou het ook wel leuk vinden als hij een rol in de opvoeding zou krijgen. Ik twijfel enorm. Ik kies ervoor om het alleen te doen omdat ik geen partner heb. En als ik daar dan voor kies dan misschien ook liever maar echt alleen. Vind een bekende donor wel een fijn idee voor mijn kind. Maar wat dat verder betekent daar ben ik nog niet uit. Spelen natuurlijk allerlei dingen door mijn hoofd over hoe het hoort en wat ik belangrijk vind voor een kind (als je kind dan toch een vader zou kunnen hebben, mag je het dan zo'n kans onthouden), etcetera. Een zoektocht dus naar mijn eigen uitgangspunten voordat ik met hem verder kan. Iemand nog tips?

Zou het leuk vinden om bij een eventuele volgende meeting aan te sluiten!
Hoi juffie (zo, dat klinkt gelijk heel amicaal, haha), mail me maar even dan, dan neem ik je mee in de mailtjes. Kunnen we dan met je meedenken. Anderen die aan willen sluiten, zijn natuurlijk ook van harte welkom. Ik benadruk het nog maar eens. :D

Ben benieuwd wat je gaat doen, Vinyl. Hoog tijd tegen die tijd om bij te kletsen.

Er is alweer een halve week voorbij, SW! ;)

Mijn duimen hebben bijna rsi vanwege het draaien, Innova (en alle anderen for that matter)!
quote:juffie77 schreef op 17 mei 2011 @ 17:08:

Ik volg jullie berichten al een tijdje. Spannend al die processen!

Interessant om mee te lezen ook. Herkenbaar. Hier ook.

Een paar maanden geleden heb ik de knoop doorgehakt en besloten alleen moeder te worden. Na een cursus bij Barbara Kun je me hier iets meer over vertellen?, gesprekken met een kennis die evt donor wil zijn en een algemene introductiemiddag bij de kliniek, vrijdag mijn intakeformulieren naar de kliniek in Leiderdorp opgestuurd! Kleine stappen, maar op het juiste weg.

Zelf ben ik nu vooral bezig met de vraag welke rol ik wil voor de donor in het leven van mijn kind. Heb een donor die me wil helpen, maar hij zou het ook wel leuk vinden als hij een rol in de opvoeding zou krijgen. Ik twijfel enorm. Ik kies ervoor om het alleen te doen omdat ik geen partner heb. En als ik daar dan voor kies dan misschien ook liever maar echt alleen. Vind een bekende donor wel een fijn idee voor mijn kind. Maar wat dat verder betekent daar ben ik nog niet uit. Spelen natuurlijk allerlei dingen door mijn hoofd over hoe het hoort en wat ik belangrijk vind voor een kind (als je kind dan toch een vader zou kunnen hebben, mag je het dan zo'n kans onthouden), etcetera. Dit is ook iets wat mij erg bezighoudt. Ik ben er nog niet uit. Wat dat betreft heb ik nog geluk dat het even duurt. Ik ga me morgen contact opnemen met een tweetal klinieken. Een zoektocht dus naar mijn eigen uitgangspunten voordat ik met hem verder kan. Iemand nog tips?

Zou het leuk vinden om bij een eventuele volgende meeting aan te sluiten! Ik ook!!!!
quote:Chilles schreef op 17 mei 2011 @ 20:15:

Hoi juffie (zo, dat klinkt gelijk heel amicaal, haha), mail me maar even dan, dan neem ik je mee in de mailtjes. Kunnen we dan met je meedenken. Anderen die aan willen sluiten, zijn natuurlijk ook van harte welkom.Graag. Ik zou je willen mailen. Maar waar vind ik je e-mailadres?
Jaja, beetje druk, maar de hiv-test was negatief, dus GOED, haha.

Volgende week is mijn eisprong ergens, dus dan gaan we ervoor!

Zin in!
@decatur

Workshop gedaan via http://www.alleenmetkinderwens.nl

Ik vond het fijn om allerlei hartstikke leuke vrouwen te ontmoeten die eenzelfde wens hebben als ik. Interessant ook om te horen wat voor afwegingen, twijfels en keuzes er bij anderen spelen. Ook wel informatief, maar op zich niet veel dingen gehoord die ik nog niet wist. Wel goed om even stil te staan bij je eigen gevoel/wens. En om de ervaringen van Barbara te horen.

Bij jou dus ook de eerste stappen. Succes!

Je kunt Chilles mailen via chilles72@gmail.com
Zucht... heb ff een dipje te pakken hier!!! Vandaag de dag om te testen of een menstruatie te verwachten... Hele dag aan het werk geweest, niets aan het handje... Dus net heel hoopvol een test gedaan. Staat er na amper een minuut "Niet Zwanger" op...! Balen hoor!

Nou maar hopen dat m'n menstruatie dan maar gauw op gang komt... weet ik tenminste weer waar ik aan toe ben. Op naar poging 4 dan maar...

Vanavond genieten van of uithuilen met de eerste aflevering van Babyboom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven