Geld & Recht alle pijlers

incidenten register, werk?

19-05-2011 12:22 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb antwoord gekregen op mijn vragen.

Bedankt!
En je had je salaris toch ook op de rekening van je ouders kunnen laten storten, omdat zij ook jouw kosten betalen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TO, ik heb een beetje gegoogled. Klopt het dat jouw verhaal lijkt op onderstaande verhalen?

Link
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
TO legt het niet echt lekker uit, maar het incidentenregister is hier vaker ter sprake gekomen. Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar wat ik me ervan herinner is dat wanneer er frauduleuze of criminele activiteiten hebben plaatsgevonden op een bankrekening, de rekening geblokkeerd kan worden en de eigenaar de eerstvolgende acht jaar ook geen rekening meer mag openen. Dat betekent dus inderdaad dat je dan ook niet meer kan werken (althans niet wit), omdat je nergens je salaris kunt laten storten.

Dit gebeurt ook bij mensen die hun rekening even 'uitlenen' om bv. zwart geld op te parkeren. Dat het niet TO was, maar haar toenmalige vriend die de mogelijke fraude gepleegd heeft, doet er hier blijkbaar niet toe.

Wat ze met dat convenant bedoelt, begrijp ik ook niet.
Bijzonder verhaal.

Lukt het echt helemaal niet, wat ik me echt NIET kan voorstellen trouwens zeker niet met hulp van een advocaat en er achteraan zitten en brieven schrijven, kun je misschien nog een bankrekening in Belgie of Duitsland openen om je salaris op te laten storten.\

Eens gaan praten met een maatschappelijk werker of iemand van het leger des heils hierover zou ik ook zeker proberen en laat je niet aan de telefoon al afschepen dat het niet kan.
mosterd
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 12:45:

[...]

Iemand toevallig het progamma van alberto stegeman gezien een tijdje geleden?

Dat ging ook over bankpas fraude.

Het klinkt heel vaag allemaal.

Maar komt er dus op neer dat je bij wat voor soort fraude dan ook, je 8 jaar lang niet over een bankrekening kunt beschikken.Niet gezien, maar dat lijkt me reuze onterecht toch in het geval van TO als zijzelf niks met de fraude te maken heeft. je zou zeggen dat dat toch recht gezet moet kunnen worden.... Maar ik heb geen verstand van juridische dingen
Vreemd verhaal, ik zie het al voor mij dat mijn dochter met dit verhaal thuis komt en 3 jaar op mijn zak teert!

Heel erg vreemd.

Je moeder kan toch een bankrekening voor jou openen ofzo, dat daar je salaris op gestort wordt?

Heb je al 3,5 jaar ook geen baan dan?

Studentenbanen worden vaak genoeg cash uitbetaald hoor, vooral in de horeca.

Sorry ik vind dit een heel erg vreemd verhaal.
mosterd
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 12:46:

[...]

Dat moet de rechter dus opleggen.

En daarvoor moet hij wel gedagvaard kunnen worden.En als hij geen verblijfadres heeft, komt er toch een oproep in de krant en wordt hij daarna (als hij nog steeds niet heeft gereageerd) bij verstek veroordeeld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er is dus geen bewijs.

Het is mijn woord tegen het zijne.

En dat moet de rechter allemaal gaan uitzoeken.

Ook is de politie hier niet echt mee bezig.

Ze vinden het een moeilijke zaak die lang zal duren.

Ik ben wel al op verhoor geweest maar mijn ex is nog steeds niet opgeroepen.
Snormel, voor zover ik het nu begrijp is er 1200 Euro op de rekening van TO gestort (waarschijnlijk vanuit een rekening van iemand die hiertoe geen toestemming heeft gegeven) en dit geld is vervolgens door ex-vriend opgenomen. De 1200 Euro was dus niet van TO, maar van een ander slachtoffer. Dit valt onder fraude en is een reden om TO op te nemen in het register.
quote:mizuki schreef op 19 mei 2011 @ 12:47:

TO, ik heb een beetje gegoogled. Klopt het dat jouw verhaal lijkt op onderstaande verhalen?

LinkJa klopt.
quote:mizuki schreef op 19 mei 2011 @ 12:51:

Snormel, voor zover ik het nu begrijp is er 1200 Euro op de rekening van TO gestort (waarschijnlijk vanuit een rekening van iemand die hiertoe geen toestemming heeft gegeven) en dit geld is vervolgens door ex-vriend opgenomen. De 1200 Euro was dus niet van TO, maar van een ander slachtoffer. Dit valt onder fraude en is een reden om TO op te nemen in het register.

Juist, dat is wat de bank mij verteld.

Het blijft tenslotte mijn rekening!
De camera gegevens opeisen bij de bank van de desbetreffende pinautomaat lijkt mij sowieso een goede actie voor je advocaat.
@ Zusenzoo: Dan weten ze alleen wie er gepind heeft. Dan heeft TO nog altijd geen bewijs dat ze van de hele transactie niets afwist.
Er zijn ook werkgevers die legaal, wit cash uitbetalen. Niet veel, maar een bedrijf in de tuinbouw waar bv ook Polen werken, zal relatief vaak cash uitbetalen, dat is makkelijker dan bankrekeningen uit het buitenland voor hen.
quote:zusenzoo schreef op 19 mei 2011 @ 12:52:

De camera gegevens opeisen bij de bank van de desbetreffende pinautomaat lijkt mij sowieso een goede actie voor je advocaat.

Ja maar dat had de politie gelijk moeten doen volgens de bank.

Dan hadden hun de beelden veilig kunnen stellen.

( heb ik dus gevraagd aan de desbetreffende agent )

En dat is dus niet gedaan.

Daardoor zijn er nu geen beelden meer beschikbaar.
quote:_jessie_ schreef op 19 mei 2011 @ 12:55:

Er zijn ook werkgevers die legaal, wit cash uitbetalen. Niet veel, maar een bedrijf in de tuinbouw waar bv ook Polen werken, zal relatief vaak cash uitbetalen, dat is makkelijker dan bankrekeningen uit het buitenland voor hen.

Ok, dus de tuinbouw zou ik kunnen proberen.

Daar ben ik inderdaad nog niet langs geweest.
Uniekaas, heb jij al die jaren niet gewerkt dan? Ik begrijp die link niet helemaal.

Het doel van het incidentenregister is niet dat jij niet meer werkt. Hier moet dus een oplossing voor zijn. Kun je niet aan je werkgevers vragen het geld op de rekening van je vriend te storten? Je vriend kan een betaalpas voor jou aan vragen behorende bij zijn rekening.

Je loopt nu bij de voedselbank. Er is een organisatie geweest die jou daar toestemming voor heeft gegeven. Kunnen zij niets voor jou betekenen, om de situatie wat te verduidelijken?
Ik zie niet zo in wat een geblokkeerde rekening en pinpas en al 3 jaar niet werken met elkaar te maken hebben. Ik vind het maar een raar verhaal.
quote:zusenzoo schreef op 19 mei 2011 @ 12:52:

De camera gegevens opeisen bij de bank van de desbetreffende pinautomaat lijkt mij sowieso een goede actie voor je advocaat.Door pas en pincode af te geven heeft TO toestemming gegeven aan deze jongen om gebruik te maken van haar rekening. Camerabeelden zeggen dus niets.
quote:Dahlia74 schreef op 19 mei 2011 @ 12:57:

Uniekaas, heb jij al die jaren niet gewerkt dan? Ik begrijp die link niet helemaal.

Het doel van het incidentenregister is niet dat jij niet meer werkt. Hier moet dus een oplossing voor zijn. Kun je niet aan je werkgevers vragen het geld op de rekening van je vriend te storten? Je vriend kan een betaalpas voor jou aan vragen behorende bij zijn rekening.

Je loopt nu bij de voedselbank. Er is een organisatie geweest die jou daar toestemming voor heeft gegeven. Kunnen zij niets voor jou betekenen, om de situatie wat te verduidelijken?

Nee ik heb al die jaren niet gewerkt omdat niemand mijn salaris op byvoorbeeld mijn moeder haar rekening wilde storten.

ik moet een eigen bankpas hebben.

De sociale dienst heeft mij doorgestuurd naar de voedelbank.

Ook hun zijn aan het kijken of ze iets voor me kunnen betekenen.

Tot nu toe loopt alles nog steeds stroef.
Maar heb je na je bevalling wel de mogelijkheid om te werken dan? Of heb je iemand die voor je kan oppassen?
quote:nessemeisje schreef op 19 mei 2011 @ 12:58:

Ik zie niet zo in wat een geblokkeerde rekening en pinpas en al 3 jaar niet werken met elkaar te maken hebben. Ik vind het maar een raar verhaal.Ik kan dus geen salaris ontvangen zonder bankpas.
Wellicht kom je in aanmerking voor een basisbankrekening?

http://www.basisbankrekening.nl/index.php?p=503067

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven