Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slijmprop verloren Dokkie..Spannend!

Hoop dat je je nu niet al te zenuwachtig maakt.

Zie/voel je dat trouwens duidelijk?

Bij de eerste heb ik dat niet gemerkt...

Dextro: Hier in het oosten van het land schijnt dat zo te zijn.

Als je bmi hoger is dan 35 hebben de vk een afspraak gemaakt met het ziekenhuis dat ze dan daar bevallen..

Ik vind het erg ver gezocht maar goed...het is weer niet anders.

Ben hier 6 jaar geleden komen wonen en moet zeggen op deze momenten baal ik daar wel een beetje van..hihi

Maar omdat met zoonlief de bevalling zo snel ging (4 uurtjes) gaan de vk's nu overleggen of ik niet gewoon thuis mag blijven.

Ach heb het gevoel dat met deze zwangerschap bij de vk niks "normaal" kan gaan.

Eerst suiker nu dachten ze weer dat de baby te klein was en zal morgen wel te horen krijgen dat ik niet thuis kan bevallen.

Baal er best wel van want het is (gaan we van uit) mijn laatste zwangerschap en elke keer maken ze me toch wel een beetje bang.

Wat leuk fenne mooie foto's van je buik!

Ik heb ze een paar weken geleden ook laten maken omdat we dat voor het geboortekaartje willen gebruiken.

Mijn dikke buik en dan wordt straks de baby erin verwerkt.

Heb me voorgenomen vanmiddag eens lekker op de bank te gaan liggen.

Tv aan of boek erbij.

Het slapen 's nachts valt vies tegen zeg.

Kan mijn draai niet meer vinden ( zere heupen en rug) en lig aan van alles te denken.

Maar goed zal er wel bijhoren denk ik.

Ben het op het moment gewoon ZAT (maar goed zal mijn dag wel WEER niet hebben.kan morgen zo weer anders zijn.)

Sorry maar dat moest ik ff kwijt...

Fijne dag...
Dokkie, wat spannend! Volgens mij zit er niet een bepaalde tijd tussen het verliezen van de slijmprop en de bevalling, maar er gebeurt al wel wat bij jou. Wie weet ben jij wel de volgende...

Babbelbaby, fijn dat de echo goed was! Weer een zorg minder! Ik hoop voor je dat je wel gewoon thuis mag gaan bevallen, kan me voorstellen dat er zo onderhand goed van begint te balen. Doe het maar lekker rustig aan vandaag, verwen jezelf een beetje (of beter: laat je verwennen) en hou de moed erin!

Phoenix, jij hebt lekker uit kunnen slapen, fijn dat Sjoerd zo met je meedenkt

Dextro, wat een gedoe met dat kastje. Knap dat je er nog het geduld voor kunt opbrengen. Ik had het hele ding waarschijnlijk al in stukken geslagen...

Anky, vervelend dat je slecht hebt geslapen. Komt die slijmprop er bij jou via je keel uit ofzo? (Getver, getver getver!)

Fenne, volgens mij ben jij inmiddels ook al aardig op orde in de babykamer. De laatste klusjes, de was... Ik ga me vandaag maar eens aan de enorme berg strijkgoed wagen.

Verder nog op pad voor voedingsbeha's (waren in de aanbieding bij de Hema), bakjes voor in de lades van de commode (gisteren bij die vriendin gezien, is erg handig want dan zwerft alles niet zo rond) en nog even bij de Prenatal snuffelen. Genoeg te doen, maar alles op het gemakje!
Hee dames, wat een leuke spannende berichten hier. Iedereen aan de nesteldrang (met de bijbehorende irritatie-momenten, haha). Maar goed volgende maand hebben we allemaal ons kindje.

Dokkie: succes...erg spannend allemaal (mijn man dacht gisteren dat je alleen ging bevallen als je vliezen gebroken waren....en dat na 2 zonen!!!)

Hier is het verder minder. Bob is nog altijd ziek. Vanmorgen komt hij naast me staan toen ik hier aan het lezen was en valt me zo achterover op zijn hoofd en begint met armen en benen om zich heen te slaan. Zeker een minuut geduurd. Ik kreeg geen contact met hem. Zo akelig. Meteen de dokter gebeld en die stond binnen 5 minuten op de stoep. Alles gecontroleerd, maar waarschijnlijk is hij gewoon flauwgevallen (in 5 dagen al 2.5 kg afgevallen...mijn arme kerel weegt nog maar 20 kg) van het weinige eten. Dat hoop ik nooit meer mee te maken. Heel erg paniek gehad en daarna natuurlijk tranen met tuiten.

Verder begint Jack ook diarree en koorts te krijgen en voel ik me ook grieperig worden. Erg gezellig hier.

Straks naar gynaecoloog, kijken wat die zegt.

Sorry voor het ego-bericht.

O ja, diegenen met Hyves: Nina staat met een foto op de hyves-pagina van Linda. Wat een dotje!!!

Groetjes Mandy
Oh, Nellebelletje, wat naar zeg! Je schrikt je toch te pletter! En dan Jack en jezelf ook nog ziek, getver. Dan kun je echt wel janken. Ik heb met je te doen, sterkte!!!

Babbelbaby: kan me voorstellen dat je liever thuis blijft als het bij je zoon ook zo snel ging, lijkt me ook niet meer dan logisch. Wat een onzin om dan perse in het ziekenhuis te moeten bevallen en helemaal idioot dat dat kennelijk regionaal bepaald is.

Ik begin trouwens ook steeds meer last van rug en heupen te krijgen bij m'n nachtelijke tochtjes richting wc.. Ben net een bejaarde. Maar, desondanks: baby, blij nog maar even zitten. Ik geniet nu echt van een dag zonder dochter. het schiet tenminste op. Vanochtend gehamsterd bij Hema en Etos, van alles in de aanbieding.. dus even flink ingeslagen. Nu maar aan de slag met het kastje.

Dokkie: hoe is het daar????
Nou, nog geen nieuws hoor meiden! Ik ga straks gewoon even naar een nieuw huis kijken. Matrasje is trouwens nog niet klaar, dus het moet eigenlijk nog maar even wachten! Anders eerst paar dagen in de reiswieg.

Slijmprop viel wel op ja, Babbelbaby (hee, het misselijke poppetje bestaat niet meer!) Was nogal een kledder die langs mijn been liep (sorry, lunchtijd...)

Soms begint de bevalling dan die dag, soms een paar dagen later of zelfs 2 weken (en zoals Dextro zei blijkbaar ook weleens 5 weken later!)

Wel balen dat je afhankelijk bent van anderen of je wel thuis mag bevallen! Gewoon een beetje te laat bellen, zodat je niet meer weg mag

Nellebel, wat zielig toch voor jullie manneke! Hopelijk krijgen jullie het nou niet allemaal te pakken.
Oh jakkes Nellebelletje, wat naar van je zoon. Oh, ik heb echt met je te doen en ik ga ontzettend hopen dat jullie niet ziek worden. Dat kun je er nu echt niet bij gebruiken.

Babbelbaby, het is echt te hopen dat je thuis mag bevallen. Ik had ook 2 snelle bevallingen en ik vond het de vorige keer echt stressen om de reis naar het ziekenhuis te maken. Uiteindelijk zijn we bij de eerste serieuze weeën maar meteen gegaan en ben ik een kwartier nadat we er waren bevallen. Helaas mag thuis bevallen hier nu echt niet, anders zou ik het wel weten (lekker thuis, ook geen gestress met opvang vinden voor de kinderen).

Dextro, ook hier een krakkemikkig lijf, vannacht had ik zo'n last van mijn bekken/rug toen ik naar de WC moest. Was niet echt leuk meer.

San, ik verslikte me bijna in mijn melk toen ik jouw opmerking over de slijmprop las . Jakkie .

Ga nu even met dochter kleuren. Zoon ligt op bed, dus even rust.
En de spanning stijgt....!!

Harm, ook vanuit hier dank voor je extra berichtje. Naar zeg, die zwangerschapsvergiftiging. Maar goed om te lezen dat alles naar omstandigheden nu goed gaat. Bikkels!

Mandy, wat een nare toestanden met Bob zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je daar paniekerig en verdrietig van bent. Veel sterkte! En dan Jack en jij zelf ook nog... Grr, ik denk aan je!

Dokkie, spannend!!! En vriendin van me verloor gisteren haar slijmprop en had 12 uur later haar versgebakken zoon in d'r armen. You never know... Ik weet wel dat ik vandaag wellicht nog een boel keer kom kijken op het forum... Good luck!

Dextro, irritant he die kwaaltjes... Stoer van je dat je toch wil dat beeb nog ff blijft zitten. De kwaaltjes lijken bij mij gek genoeg wat af te nemen... Misschien dat ik nu eindelijk voldoende rust neem? Merk ook dat ik baby minder vaak voel en ik weet dat er steeds minder ruimte is voor de kleine man maar kan me er af en toe toch zorgen om maken...

Babbelbaby, ik had dat BMI verhaal ook nog nooit gehoord. Ik hoop dat alles gaat zoals jij wilt en je dus gewoon thuis kunt bevallen! Lekker relaxen vanmiddag en niet te veel piekeren hoor!!

Fenne, lekker bezig hoor! De energie druipt er vanaf... En gaaf he, een babyshower. Ik heb er vorige maand ook eentje 'gehad' van vriendinnen. Heel leuk, in de vorm van een high tea met een boel cadeaus. Ben echt zelden zo verrast!

Anky, wat een vies verhaaltje ;) Klinkt mij niet bekend in de oren. Sneu hoor, dat je nu in de logeerkamer ligt. Of juist lekker rustig... Ik duim voor je dat er geen lange wachtlijst is bij het kinderdagverblijf waar je gesprekl hebt. Ik hoor het ongeveer half februari, of ik (of baby dan..) terecht kan bij een van de KDV's waar we ons hebben opgegeven. Het gaat om twee dagen en aangezien we in Utrecht wonen is de kans van slagen nogal klein... Vooral op de donderdag. :(

SAn, leuk kraamvisite! Ik ga morgen en ben heel benieuwd... Lijkt me nu te raar om een frummel van een paar dagen in mijn armen te hebben. Laat staan dat het een ventje is dat ik zelf heb geworpen. Ik vind het ook nog steeds een heel bizar en tegelijkertijd wonderschoon idee...

Ciao ciao, ik moet mezelf ook steeds vermanend toespreken haha. Het kan inderdaag nog hartstikke lang (nou ja, zo'n 5 wkn in mijn geval :P) duren. Klinkt inderdaad als een eeuwigheid nu, haha. Maar ik gok nog steeds op 38,5 week... Ook al is dat misschien wishfull thinking...

Phoenix, wat ziet het schema er weer prachtig uit! Fijn toch, dat je dat weer hebt gefikst!

Tot later!

Liefs, Lucybelle
Haha, ik blijf je volgen Dokkie. Wie weet is er morgen wel een nieuwe baby bij.

Ik ga nu eens even een afspraak maken bij de dierenarts. Weliswaar hier geen zieke kinderen (gelukkig), maar wel een ziek konijn. Beestje had vorige week een groot abces en eet nu bijna niet meer. Hoop dat het wel beter wordt, want anders moet ik gaan dwangvoederen en dat is niet leuk voor zowel konijn als mijzelf. Ha, ik zie dat hij gelukkig nu net een takje peterselie gegeten heeft.
Hoi hoi,

Hier ben ik ook weer. Vanmorgen lekker gezwommen en toen geshopt, dus nu lig ik uit te puffen op de bank.

Dokkie, ik las dat je je slijmprop verloren bent. FYI, de mijne is ook al een week weg. Volgens de gynaecoloog is de baby ook ingedaald en de baarmoedermond al soepel. Ze zei vorige week dat het zou kunnen dat ie dus eerder komt, maar dat hoeft niet. Ik reken er dus maar niet op, want dan duurt het wachten misschien wel heel lang. Ik duim in elk geval voor je dat het snel gebeurt!!

Groetjes Ciao Ciao
Nellebelletje, dat was schrikken met je zoontje! Fijn dat de dokter zo snel kon komen en dat het toch mee lijkt te vallen.

Wat is trouwens de hyves van Linda, kon het niet vinden...

Gevonden! Wat een schatje is Nina zeg, zucht...

Ben hier een beetje aan het rommelen. Niet echt iets nuttigs ofzo. Wat een vreselijk weer vandaag, geen leuke dag om een kindje op de wereld te zetten, daar wacht ik dus nog maar even mee.

Groetjes, san
Nelletjebelletje, sterkte en beterschap voor jullie gezinnetje.

Dokkie, ik duim mee dat je baby snel komt!

Harm en Linda, bedankt voor de update. ik heb de foto op hyves gezien (bij de krabbels) wat een lief en mooi popje! Wanneer mag Linda het ziekenhuis weer uit?

Ciao Ciao ook al je slijmprop verloren! Zegt dus inderdaad niet alles, maar zou leuk zijn als de baby wat eerder komt.

Anky, zijn je kinderen niet ziek, is je konijn het wel! Ik hoop dat het goed komt met konijn...

Dextro, ik durf het haast niet te vragen, maar hoe is het met je kastje?

Babbelbaby, nog steeds een baaldag? Of is het inmiddels weer een beetje bijgetrokken? Ik heb ook wel eens van die dagen... blegh

Gisteravond partneravond gehad van zwangerschapsgym en vriend was helemaal actief daarna. Klossen moesten geregeld worden en het kraampakket moet uitgestald staan in de boekenkast in de slaapkamer zodat het voor het grijpen staat. Hij vindt het ineens ook de hoogste tijd dat we de ziekenhuistas inpakken voor het geval dat. Wel schattig allemaal. Net of hij zich nu ineens realiseert dat er daadwerkelijk een bevalling aan zit te komen.

Van wie is Norre eigenlijk de zus?

Ik ga maar weer eens verder kijken naar strong medicine, lekkere middagserie voor als ik niets beters te doen heb.
Ciao ciao: jij ook al je slijmprop verloren, jeetje zeg! Wordt spannend hier.

Judat: grappig van je vriend... haha, zo zien we het graag!

Hier vandaag het kastje geschuurd (en nog wat andere dingen die meteen maar even geverfd moeten worden) en eerste keer in de grondverf gezet. Helaas stond de wind op het raam en regende het in, dus geen goed geventileerde ruimte...Ik moest het raam wel dicht houden. Daarna even in bad geweest, waar ik nauwelijks uitkwam vanwege rugpijn (of bekken, of weet ik wat, daar bij je stuitje). Misschien iets te actief geweest vandaag met alle boodschappen erbij. Maar, heerlijk om zo ongestoord door te kunnen gaan zonder dochter. gelukkig hebben ze ook niet van het kdv gebeld dat ik haar ziek op moest halen (is nog steeds niet tiptop, nog wat last van buikgriep met fijne poepluiers, maar verder was ze goed gemutst).

Ook tig wassen gedraaid, die nu warm uit de droger liggen te wachten om opgevouwen te worden. Maar zo eerst dochter maar even ophalen, lekker in de regen, t is niet echt lekker weer.
Dokkie hoe is het?? Is er nog wat begonnen vandaag?

Kan eigenlijk niet he? Dat heet voorpiepen
Ow sorry, dan hou ik haar nog wel even binnen tot ik netjes aan de beurt ben

Is nog niks gebeurt intussen, ben wel razend nieuwschierig wanneer het nou echt gaat beginnen! En vriendje is helemaal nerveus en durft amper de deur uit. Toen we vanmiddag weggingen moest ik van hem ook op een zeiltje zitten om de autobekleding niet te verpesten als de vliezen zouden breken Nou ja, op zich wel verstandig.
net even op internet gekeken hoe dat nou zit met die slijmprop:

Tijdens de zwangerschap wordt de baarmoedermond afgesloten door de slijmprop. Wanneer de baarmoedermond week wordt en een beetje opengaat door de voorweeën, kunt u de slijmprop verliezen. U kunt daarbij een beetje helderrood of bruin (=oud) bloed verliezen. We noemen dit 'tekenen'. De slijmprop heeft géén voorspellende waarde over het exacte moment waarop de bevalling gaat beginnen. Dit is dan ook geen reden om het ziekenhuis te bellen.

Stond op de site van het Maxima ziekenhuis.

Geen voorspellende waarde dus wanneer het echt gaat beginnen, maar er is duidelijk wat bezig bij Dokkie en Ciao Ciao. Spannend hoor!!! kan me voorstellen dat je toch wat nerveuzer gaat slapen!

Nou, ik lees het morgen wel hoe het ervoor staat!
nog even een vraagje, hoeveel geboortekaartjes bestellen jullie extra als marge? Ik heb er nu 88, dus dat wordt of 90 of 100 (ja, waar een mens niet druk mee kan zijn...). Hebben jullie veel extra kaartjes?
ik heb nu 100 enveloppen klaarliggen en laat er 125 drukken. Bij Sjoerd had ik uiteindelijk ook nog een aantal mensen die toch graag een kaartje wilde die ik niet had gestuurd. Bij mijn ouders staat bijvoorbeeld een kaartje, maar omdat mijn zusje nog thuis woont was ik helemaal vergeten om voor haar een kaartje apart te houden En zij wilde toch graag zelf een exemplaar. En zo waren er nog wel een aantal mensen. En er moet er natuurlijk 1 in het plakboek. En 2 om het kaartje in te lijsten. Dus ik heb er altijd maar liever een paar reserve. En meestal scheelt het niet zoveel qua prijs of je er nu 90 of 100 besteld. Nabestellen is veel duurder.

Maar dat zijn toch mega extreem belangrijke dingen Dextro? Over dat soort dingen hoor je je juist druk te maken als zwangere

Zo en nu ga ik naar bed! Trusten!
Goeiemorgen allemaal,

Beeb zit hier nog steeds binnen hoor.

Vannacht niet echt lekker geslapen; harde buiken, menstruatie-achtige krampen. Ik verwacht er maar niets van, behalve misschien buikgriep.

Dextro: wij hebben ongeveer 25 kaartjes extra besteld.

Lukt het met het kastje?

Dokkie, bij jou nog geen nieuws?

Judat, wat grappig die reactie van je vriend na de partneravond. Ik zal vandaag mijn ziekenhuistas toch ook maar klaar gaan zetten voor de zekerheid.

Fijne dag allemaal!

Groetjes, san
Zo, vanochtend de verloskundigenpraktijk gekeken om in de stemming te komen... Vind het eigenlijk een beetje suf programma, maar he, in deze tijd ben ik er wel voor in...

Ik ben overtuigd, bestel toch maar wat meer kaartjes... (inderdaad Phoenix, ont-zettend belangrijke zaken...;-))

Nu even snel douchen en kastje en andere dingen verfen. Niet megagoed geslapen, maar moet eerlijk zeggen dat weer een dagje zonder dochter (nouja, lees: een dagje waarin ik meters kan maken, anders klinkt het ook zo flauw) me goed mutst, dus vooruit maar met de geit...

Ben benieuwd naar Dokkie en Ciao Ciao...

Ben ook benieuwd hoe het met de meiden is die helemaal in het begin meeschreven en inmiddels niet meer in de tabel staan. Lezen jullie nog mee? Hoe gaat het met jullie??
Goodmorning meiden,

Dit is mijn derde dag van mijn verlof, en ik voel mij prima. Heb eigenlijk vanaf 25 weken heel veel harde buiken gehad, nu met verlof merk ik dat het veel beter is. Ook heb ik al heel veel gedaan. Mijn dochter gaat op haar vaste dagen naar de opvang en oma, dus ik heb drie dagen per week voor mijzelf. Erg lekker, dan kun je tenminste lekker opschieten. Maar vandaag is ze lekker thuis, heerlijk hoor. Ze wordt echt al groot, ze wil maar steeds op haar kamertje spelen!

Voor de rest heb ik gisteren de kleertjes een beetje doorgespit, maar ik merk dat ik toch wel veel wil vervangen. De rompertjes die niet meer kraakhelder wit zijn komen niet door de keuring, tot verbazing van mijn vriend!! hi hi,

nou lieve meiden, fijne dag en tot snel.

kus kim
Hier geen nieuws, we gaan maar weer over tot de orde van de dag

Lekker aan de gang Dex! Ik merk echt dat je met zo'n hummel van 2 om je heen niet zo opschiet..

Er zijn trouwens vast allemaal stiekeme meelezers (is meestal zo) Meldt je maar hoor dames!
Goedemorgen,

Het wordt hier wel spannend met verhalen over slijmproppen verliezen en krampen... Is er al meer te melden bij iemand hier?

Anky, al op het KDV geweest? Jij schreef dat je bij een thuisbevalling geen probleem had met opvang voor de kinderen; zou je die dan gewoon thuis laten? Ik vraag me af hoe je dat kunt combineren met tijd voor jezelf voor het opvangen van de weeen? Is er iemand die thuis gaat bevallen en de kinderen/het kind gewoon thuis laat? Of die hier ervaring mee heeft?

Is jullie konijn weer beter aan het worden?

Dokkie, leuk om te lezen hoe je vriend reageert op het verliezen van de slijmprop. Die van mij zou rustig naar het werk gaan (je belt wel...). Nog ontwikkelingen bij jou?

Dextro, wij willen natuurlijk wel een foto van HET kastje zien als het klaar is, hè... Ik sluit me aan bij jou en Anky: laat de baby nog maar een tijdje zitten. Is je dochter al beter? En is het gelukt te voorkomen dat jullie allemaal ziek zijn geworden (vaak is buikgriep zo besmettelijk)?

Nellebelletje, wat een eng verhaal van Bob! Ik zou me ook rotgeschrokken zijn. Fijn dat de huisarts er zo snel was. Hoe gaat het vandaag met hem en jullie? Sterkte en beterschap!

Fenne, leuk, foto's van je buik. Wanneer kun je gaan kijken hoe ze zijn geworden?

Babbelbaby, weet je al of je thuis mag bevallen? Ik kan me een forumdiscussie herinneren over thuisbevallen en BMI, maar weet niet meer of het hier was of op een ander forum. Het zal wel zijn "om het zekere voor het onzekere te nemen"? Hopelijk krijg je goed nieuws.

San, nog krampen?

Judat, grappig, je vriend zo actief na de partneravond. Hier zijn de klossen gisteren thuisgebracht (luxe hoor). Mogen nog even naast het bed blijven staan.

Linda, hoe gaat het met jou? Zijn jullie al thuis? Alles goed met jou en Nina?

Hier gaat het allemaal wel. Dochter is al drie nachten aan het spoken 's nachts door een verkoudheid (denk ik) en dat kost ons iedere nacht minstens 2 uur slaap. En dan heb je toch weer wat minder energie overdag... Gelukkig is ze overdag niet ziek. Maandag niet naar het KDV, maar vandaag weer wel. Ze wilde zo graag naar de andere "kindjes". Zo lief. Hopelijk gaat het daar nu goed. Vandaag dus weer een Mir-dag, heel fijn. Ga maar eens achter het kinderdagverblijf aan in onze nieuwe woonplaats (eind van het jaar). Verder nog wat andere klusjes en een beetje poetsen (ben absoluut geen goede poets, gelukkig doet vriend veel in het huishouden..).

Fijne dag allemaal, hier schijnt de zon weer, ziet er weer heel anders uit dan gisteren. Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Ik zou er maar niet op rekenen dat er bij mij snel iets gebeurt. Behalve de verloren slijmprop zijn er geen enkele andere tekenen in die richting.

Ik ben al 2 weken super verkouden en snurk daardoor zelfs mezelf wakker , dus dat is minder... Ook voor mijn man natuurlijk, die gewoon moet werken. Ik ben nu 36 weken en 4 dagen, dus het is ook nog niet de bedoeling dat hier al wat gaat gebeuren.

Maar goed, het wachten is op wie dan wel! Ik blijf vol spanning lezen.

Groetjes Ciao Ciao
anoniem_52108 wijzigde dit bericht op 16-01-2008 10:53
Reden: emoticons toevoegen
% gewijzigd
Hier alles onder controle hoor, geen krampen meer.

Vandaag ben ik trouwens al 38 weken!

Het is echt heerlijk weer buiten, ben net lekker op de fiets boodschappen gaan doen.

Manlief is vandaag naar Utrecht, heeft al twee keer gebeld om te vragen hoe het gaat. Erg schattig!

Mir, ook al een ziek kind thuis? Beterschap! Fijn dat jouw vriend ook veel in het huishouden doet. Die van mij staat ook alijd wel klaar om dingen over te nemen. Soms voel ik me daar zelfs schuldig over, maar aan de andere kant is het natuurlijk heerlijk!

Belletje, ook al lekker aan het tutten met rompertjes! Gelukkig heb je sinds je verlof niet meer zo veel last van harde buiken.

Ik ga maar eens even wat boterhammetjes eten en dan nog wat strijken.

Groetjes, san
Zo, 37 weken en 1 dag en baby nog in de buik, haha. Ik had niet anders verwacht. Net als de vorige keer word ik ineens mega-zenuwachtig van het idee dat het ieder moment kan gebeuren, maar ook nog bijna 5 weken duren. Bah, ik houd niet van onzekerheid. Gelukkig trokken die zenuwen de vorige keer vanzelf weg en had ik rond de 40 weken nergens last meer van, nu hopelijk ook.

Ik vind het wel heel spannend om alle ontwikkelingen hier te lezen. De vorige keer heb ik geen slijmprop gezien, ook geen vruchtwater trouwens. Lijkt me raar om dat nu wel ineens te hebben. Maar de vorige keer had ik ook geen gerommel vooraf (wel veel harde buiken), maar nu word ik iedere ochtend (en soms 's nachts) wakker van het zeurende gevoel waar mijn vorige bevalling mee begon. Gelukkig hoorde ik al van een collega van mijn vriend dat zij dit bij haar derde kind 5 weken lang heeft gehad, wil dus helemaal niets zeggen.

Hoeveelheden geboortekaartjes zijn nu inderdaad mega-belangrijk, net als het uitkoken van de kolf (alsof zo'n kraamverzorgster dat niet kan). En die witte rompers herken ik ook Kim!

Wij zijn trouwens uitgegaan van 175 geboortekaartjes bij een adressenlijst van ongeveer 150. 'Probleem' is nu dat we er steeds weer iemand bij bedenken. En ik wil inderdaad ook een voorraadje over hebben voor mensen die er graag 1 extra willen, die we vergeten zijn en natuurlijk plakboeken, fotolijstje, e.d. Wie weet bestellen we dus toch nog wat extra Phoenix, kan dat nog zonder dat het dan bijdrukken is?

Hoog tijd om die kolf in een pan water te gooien!

groetjes,

Branca

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven