Krijgen we problemen ??

20-05-2011 18:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week met mijn kids op vakantie. Mijn meisjesnaam staat op id kaart en de kids hebben hun eigen kaart , met de achternaam van hun vader.

Die is overleden. Kan het zijn dat ze moeilijk gaan doen omdat onze namen niet overeen komen ?? We gaan vliegen naar italie
Misschien staat hier een antwoord in?

vliegvakantie met zoon met andere achternaam

Ongetrouwd en naar USA met kind (andere achternaam)
Is er een regel dat je alleen mag vliegen met mensen die dezelfde achternaam hebben als jij, ofzo?
Als de tickets op dezelfde namen staan als die opjullie identiteitsbewijzen staan, heb je geen enkel probleem, lijkt me.
Ik zou voor de zekerheid hun geboortebewijs (copiën) meenemen
quote:SeptemberGirl schreef op 20 mei 2011 @ 18:11:

Is er een regel dat je alleen mag vliegen met mensen die dezelfde achternaam hebben als jij, ofzo?Het zijn wel kinderen.......ik denk dat daar vast wel een regel voor is.
Er zijn idd regels dat je niet met andermans kinderen mag reizen zonder schriftelijke toestemming van de ouders. Maar ik heb altijd een andere achternaam als mijn moeder gehad en niemand heeft er ooit moeilijk over gedaan.
Bij mij werd er een beetje moeilijk over gedaan. Ik ben met mijn dochter die een andere achternaam heeft naar Birmingham gevlogen. OP Schiphol vroegen ze om een kopie van de geboorteakte of een bewijs van toestemming van de vader (maar ja dat gaat in jouw geval niet lukken ). Uitiendelijk, toen mijn dochter 'mama mama wat is er' begon te roepen, mochten we toch doorlopen. Enop Birmingham weer, daar gingen ze ook dingen aan mijn dochter vragen. In het engels, en ze gaf geen antwoord (dochter is 5). Maar we mochten uiteindelijk toch door. Gelukkig lijkt ze op me.

Ik was heel evrbaasd en had het ook niet verwacht eigenlijk. Maar ze kunnen dan natuurlijk dankzij de andere achternaam niet weten dat het jouw kinderen zijn. Het jaar daarvoor heeft mijn dochter met mijn schoonmoeder gevlogen en dat was geen enkel probleem. Zelde achternaam, maar niet haar kind.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
geboortebewijzen meenemen voor de zekerheid, en als je dubbel safe wilt zijn een bewijs van het overlijden van de vader. (wat verschrikkelijk trouwens)

Denk niet dat je problemen krijgt als je tickets en id bewijzen mee hebt waar de namen overeenkomen, maar er zijn wel heel strenge regels soms. Dit is natuurlijk op zich goed hoor, want heb het zelf toen ik nog als grondstewardess werkte meegemaakt dat we een bericht kregen van de politie met naam en foto omdat een oom zijn nichtjes wilde ontvoeren, dus ik snap die regels op zich wel.
Geboortebewijs heeft hij weggegooid ( heeft zelfmoord gepleegd) , ik heb maar alles aan papieren mee waar ik wat mee kan...
Wat naar voor jullie, gecondoleerd.

Ik ben laatst met vriendin + baby op reis geweest. Vriendin heeft andere achternaam dan kind, maar was geen probleem. Ze had natuurlijk wel id kaart voor de baby bij zich. Op de terugweg kon ik zelfs gewoon met kind doorlopen.

Een geboorteakte kun je trouwens opvragen bij de gemeente waar de kinderen geboren zijn. Daar heb je je eigen id en die van de kinderen voor nodig. De originele akte is er altijd nog, want die ligt in het gemeentearchief, en daar krijg je dan een gecertificeerde kopie van (kost iets van 10 euro, afhankelijk van de gemeente). Let wel goed op dat je een uittreksel geboorteregister vraagt en krijgt, want ze denken nogal een dat 'je eigenlijk uittreksel GBA bedoeld, en daar heb je niks aan. Op de geboorteakte staan naam, geboortedatum en plaats kind, namen van de ouders en, gek genoeg, hun beroepen. Tenminste, dat laatste is bij mij zo, misschien dat dat inmiddels veranderd is.

Fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven