November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Scuba! Heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad, het is je gegund.

Eliza was here is inderdaad erg leuk, maar volgens mij met kinderen behoorlijk aan de prijs. Ik weet het niet meer precies, maar voor kinderen vanaf 2 jaar betaal je bijna de volle mep geloof ik (of ik heb niet goed gekeken).

Leuk he dat fietsen! Suzy is er ook bijna niet vanaf te slaan. Wat kun je dan trots zijn op je kroost. Dat heerlijke geklets en nieuwe dingen leren, allemaal leuk.

Geen buggy meer voor Muk? Dat is knap hoor. Hmm, ik zat nog te twijfelen of ik voor Suzy nog een buggy mee op vakantie moet nemen, haha. Maar wij zijn ook wel flinke lopers en we willen wel wat steden bekijken enzo. En Suzy laat haar kontje graag rijden, wat soms wel makkelijk is.
Scuba, wat fijn dat het zo heerlijk was!! Met 2,5 al uit de buggy? Neeltje is een goede stapper (lees: 3 km of zo), maar ze zit toch ook nog regelmatig in de buggy. Ik durf het nog niet aan om de dubbele buggy weg te doen. Nelis loopt alleen maar graag als er iets te doen is. Dus voor zomaar een stuk wandelen blijven we wel de buggy nodig hebben

Geef eens tips: hoe krijg ik mijn meisje op een (loop)fiets? Gelukkig is Nelis een lichtgewicht en kan hij voorlopig nog wel voorop de fiets. Maar als dat niet meer kan en Neeltje fietst nog niet, heb ik een dadelijk een probleem.......
Welkom thuis Scuba, het klinkt echt geweldig wat je allemaal hebt gedaan heerlijk zonder kids gewoon ff Scuba zijn super!!

Buggy heb ik voor Raf nooit gehad.. Hij ging altijd in de draagdoek totdat ie helemaal zelf kon lopen. en dat was met 2 wel hoor. Nu moet ik wel zeggen dat wij echte wandelaars zijn en dat Raf nog net geen 10 km kan wandelen maar wel 7 of 8 km.

Binti lastig van je moeder. Mijn moeder is ook wel een beetje zo maar ik negeer dat gedrag gewoon van haar. Mijn schoonmoeder is hier veel erger, die claimt, wil altijd alle aandacht voor zichzelf ten koste van haar eigen (klein)kind(eren). Als ze weer zo'n moeilijke periode heeft ga ik er gewoon niet heen, neem de telefoon niet op als ze belt en na een poosje stopt het vanzelf weer, moet haar echt africhten

Moederdag, van Raf en Madelief een knutsel gekregen, van tijn niet meer maar die voelde zich heel erg schuldig.. Heb hem duidelijk gemaakt dat moederdag voor mij niet zoveel betekent, dat het eigenlijk vooral commercieel is en dat ik het leuk vind om iets geknutseld te krijgen maar dat ik minstens zoveel waarde hecht aan het feit dat ie gewoon lief is!
Klinkt goed scuba!

Hier eindelijk weer internet, zo kom je er pas achter hoe gewend je er aan bent.

Moederdag, hier een "mooie" macaroni ketting gekregen. Mag ik vragen wat jullie er eigenlijk meedoen? Ik heb ze tot nu toe nog wel, maar ja op een gegeven moment vind ik het ook wel leuk geweest.

Buggy, hier nu niet meer, maar amber wil liever gedragen worden, en hele stukken schieten dus niet echt op. Ze begint al snel met mn benen zijn moe

Dan is de loopfiets wel een uitkomst, ze gaat er rap op en je legt tenminste wat afstanden af.

Maar hoe je er mee moet beginnen, geen idee O.

Hier is er nog steeds een aan het spoken. Ze ligt al vanaf half acht op bed, maar slaapt nog steeds niet. Heb geen idee wat ik er mee aanmoet. Als ik niets zeg en alleen een aai over dr bol kom zeggen. Dan is het van mama waarom zeg je niets.

Ze blijft gewoon roepen om drinken, plassen, ander liedje, op de stoel slapen, knuffel. Elke x wel wat.

En doen jullie al wat met: - niet met vreemde mensen meegaan, geen snoepjes van vreemden, niemand mag aan je onderbroek zitten? Zijn hier ook boekjes over? Of zijn ze er nog te jong voor, wil het wel luchtig houden.
Op de loopfiets heb ik Alissa lichtelijk gedwongen/uitgedaagd. Elke dag even erop klimmen en er weer snel af, toen een paar stapjes, toen gezegd dat ze niet in de tuin hard mocht gaan op de loopfiets en toen was ze om.

Ellendig die spookjes, hier is het ook al een tijdje pet...dus geen tip helaas.

Wij zijn alleen met de billen bezig. Niemand anders dan zij zelf mag aan haar billen zitten. Dat vertellen we haar zo af en toe. Ze moet van mij in bad ook zelf haar billen wassen. zo willen het haar lanzaam duidelijk maken. Alle andere dingen zijn we nog niet mee bezig.
Ja dat uitdagen werkt wel goed he.

Hier regelmatig met aankleden en tandenpoetsen.

Vanavond wilde ze uitleg hoe ze moest voorlezen ze had een boekje van dikkie dik gepakt. En ik verteld dat ze naar de plaatjes moest kijken en dan vertellen wat er gebeurde.

Heerlijk om dan naar te luisteren, ze maakt er een hele show van (ik stond om het hoekje te luisteren)

En op een gegeven moment zegt ze hier staat haar naam en echt met klemtoom en daarna dr achternaam en daarna haar 2e naam. De 2e naam snapt ze nog niet helemaal, ze zegt alleen maar zo heet ik helemaal niet
Wat betreft fietsen: Dan werkt uitdagen bij Neeltje dus helemaal niet.

Leuk he, dat verhalen vertellen. Nelis begint ook al met "voorlezen" van boekjes. Verrassend hoeveel ze op gewoon onthouden al letterlijk kunnen lezen

Alle dingen die je noemt: wij zijn daar nog helemaal niet mee bezig. Voor onze kinderen zijn alle lichaamsdelen gelijk. Ik veeg echt nog wel de billen af hoor, gisteren deed ze het zelf en zat haar hele rug onder de poep...... Het enige waar we mee bezig zijn: je mag gerust aan je billen/piemeltje zitten, maar niet als er anderen bij zijn. We weten dat het een fijn gevoel kan geven, maar papa en mama doen dat ook niet in gezelschap. Maar met vreemden mee en zo: ze gaan toch nog niet alleen weg, er is altijd toezicht.

Dat spoken ken ik wel, ik denk dat het ook de tijd van het jaar is. Het is warmer, langer licht. En dan moet het bioritme opeens wat anders doen. Overdag goed afmatten helpt hier wel aardig
Zo, spannende dagen achter de rug! Vriendin was eind deze maand uitgerekend, maar kwam er woensdag achter dat ze Cholestase had (galstuwing, kan risico voor het kindje opleveren) en zou vrijdag worden ingeleid. Ik zou haar honden opvangen aangezien ze niet wisten hoelang het allemaal zou gaan duren. Werd ik donderdagavond gebeld door haar vriend dat de weeen die ochtend spontaan waren begonnen en dat ze dus al de hele dag in het ziekenhuis waren!

Nouja, ik vrijdagochtend de honden opgehaald en wachten op nieuws. En dat kwam dus niet. En zo halverwege vrijdag werd ik toch wel ongerust. Ik heb afgelopen nacht wel 10 x gekeken of er al een berichtje was, maar niets. Vanochtend: niets. Vanmiddag: niets. Echt, ik had het niet meer. Ik bedoel, als de weeen op donderdagochtend zijn begonnen, dan mag er zaterdagmiddag toch wel eens iets gebeurd zijn?

Nouja, uiteindelijk kregen we net bericht: ze is vrijdagochtend bevallen van een prachtige gezonde dochter (dat lag voor de hand want onze vrienden krijgen allemaal meisjes ) alleen heeft zijzelf het erg zwaar gehad en is uiteindelijk met spoed geopereerd. Meer info komt later, ze zijn nu nog aan het bijkomen enzo. Ik ben zoooooo opgelucht dat het uiteindelijk allemaal goed is nu! (O, jouw bevalling van Nelis spookte de hele tijd door mijn hoofd, en ik geloof dat het dus een soortgelijk verhaal is geweest...)

En kreeg tegelijkertijd de kriebels voor mijn bevalling straks. Heb de hele tijd gezegd het net als bij Bintje weer thuis te willen doen, maar twijfel nu toch weer.

Hoe dan ook, we hebben er een vriendinnetje bij!! Leuk, straks scheelt ze een kleine 4 maanden met Fukkie (ervan uitgaand dat die zich aan de afspraken houdt en gewoon begin sept komt), wordt vast reuze leuk!!
Binti, dat was spannend zeg! Fijn dat het goed is nu. Als je lijf goed voelt zou ik persoonlijk kiezen voor thuis, ondanks mijn ervaring. Echt, thuis bevallen was heel bijzonder. Fukkie is vast een heel net meisje dat zich aan alle afspraken houdt
Loopfiets; ik ben bang dat als de interesse er niet is, het erg lastig is om te motiveren. Ik denk gewoon af en toe proberen. Misschien als het opeens "lukt" en ze er plezier van krijgt, dat het dan opeens een hot item wordt.

Binti; is het toch nog gezellig geworden met je moeder? Nog een goed gesprek kunnen voeren? Gelukkig heb ik geen klagen over moeder en schoonmoeder. Natuurlijk heeft iedereen zo zijn eigenaardigheden, maar juist de laatste jaren sinds de kleinkinderen is de band eigenlijk alleen maar leuker en beter geworden. Zo te lezen mag ik in mijn handjes knijpen daarmee.

Ik bewaar de (moederdag)knutsels in een doos in de kast. Ik ben normaal gesproken erg van het weggooien, maar dit soort dingen kan ik toch niet over mijn hart verkrijgen om in de vuilnisbak te mikken. En meestal zijn het toch geen grote dingen. Dus ik heb van beiden een box waar ik de leuke dingen, tekeningen en knutsels in bewaar.

Spoken; zolang ze de tent niet afbreekt; negeren? Duidelijk maken dat je niet meer komt kijken of over een uur pas? Dan gaat de lol er misschien sneller vanaf. Maarja ik heb makkelijk praten, gelukkig vooralsnog geen gespook hier met slapen gaan. Een heel enkele keer doet Suzy haar licht weer aan en in haar kamer rommelen, maar na 1 keer "lief" waarschuwen is het de strenge aanpak (gewoon dat ik haar nu niet meer wil horen en ze in haar bed moet blijven, dat soort werk) is het wel klaar vooralsnog. Moet ik ook wel zeggen dat ze bij ons niet al te vroeg op bed liggen en echt wel moe zijn tegen de tijd dat ze er in liggen.

Binti; gelukkig dat het toch goed is gegaan, spannend lijkt me dat. Maarja, zo te lezen hadden ze wel wat anders aan hun hoofd. Bevallig blijft toch een hele klus. Ik moet er echt niet aan denken om thuis te bevallen. Ik ben in de meeste dingen heel nuchter er relaxed, maar bij het idee van thuisbevallen krijg ik het al spaans benauwd. Als het tegen zit ben ik vanuit hier ook een half uur bezig om in het ziekenhuis te komen, dus dat vind ik sowieso geen prettig idee. En al de troep thuis.. nee hoor, ik vond het ziekenhuis veel prettiger, al had de bevallig van Suzoon prima thuis gekund achteraf.

Vandaag familiefeest gehad van mijn oma die 97 geworden is. Die heeft 10 kinderen, die ieder aanhang heeft en gemiddeld 2 of 3 kinderen, en veel van die kinderen hebben ook weer 2 of 3 kinderen, dus reken maar uit, grote club bij elkaar en erg gezellig (in een zaaltje compleet met gymzaal voor de achterkleinkinderen, ideaal). Wel bijzonder, de jongste is een paar maanden uit en mijn oma bijna 100.

Voorlichting over vreemde mensen enzo doe ik nog niet zoveel mee, tenzij het toevallig zo uit komt. Ze gaat ook nog nergens heen zonder ons, behalve bij oma of kdv, dus ook nog niet echt nodig. Ik denk dat dat soort gesprekjes vanzelf in de loop van de tijd wel komt.
Vandaag voor het eerst amber alleen laten buiten, vooral omdat ze eigenlijk met 1 vriendinnetje speelt en voor de rest erg verlegen is. Ze blijf eerst op een afstandje staan, maar later ging ze er wel bijstaan en vermaakte ze zichzelf wel. Ik had ondertussen mooi alle laatjes van de keuken uitgesopt zodat ik dr goed kon zien.

Dat van die vreemde mensen is idd ook nog niet voor nu, al zeg ik wel dat ze het moet zeggen als ze bij een ander kindje in de tuin gaat spelen. Maar ik heb eerder nachtmerries van een kinderlokker die straks bij dr school staat te wachten ofzo.

Hier heeft ze ook de kat geknipt, plots lagen er allemaal zwarte plukken op dr kamer. Dus toen ging ze vertellen wat ze gedaan had.

Suzaa, bijzonder zo'n familiefeest. Leuk om nog met zn allen te kunnen vieren.

Afvegen lukt hier trouwens ook nog niet, maar moeten ze dat ook kunnen voordat ze naar school of hoeft dat niet?
Even trots. Puk voor het eerst vandaag naar de tandarts (ja, ik weet het ik ben laat maar mijn tandarts zei altijd dat 4 jaar vroeg genoeg was, dus eigenlijk ben ik te vroeg ) en ze deed het super. Mondje open, alles bekeken en toen was het glazuur op haar voortandjes enigszins aangetast en moest de tandarts haar tandjes tekenen. (spul erop smeren dus). Ging ook helemaal goed, ze moest alleen even huilen omdat dat waterspuit ding ineens water op haar gezicht spoot (per ongeluk) en dat is natuurlijk even schrikken. Maar ik vind het allemaal boven verwachting goed gegaan.

Oh en ik heb nog wel een buggy voor Muk maar alleen zo licht paraplu ding en die gebruiken we niet vaak meer. Thats it.

Lichaamsdelen en vreemde mensen zijn we ook nog niet mee bezig. Komt wel, vind het nog iets te vroeg en wil ze ook niet bang maken.

Binti: jeetje wat een schrik allemaal zeg. Ik weet zeker dat jouw bevalling helemaal goed komt. Al zou ik nooit en te nimmer thuis bevallen omdat ik dat een te groot onnodig risico vind. (tijd geleden dat we daar een discussie over hadden hier hahahahaha) Maar ja, zoveel mensen, zoveel meningen. Doe waar jij je het beste bij voelt (goh ook dat cliche heb ik al lang niet meer gebruikt hahaha)

Suza: Jeetje wat een grote fam zeg. Bijzonder dat de 97 geworden is en het allemaal nog mee kan maken. Is er nog een familie foto gemaakt of niet?

Misty: Ik heb Puk dus ook al een keer alleen buiten laten spelen. Vond het doodeng :-) Maar het is helemaal goed gegaan. Toch ben ik er zelf nog niet echt aan toe hoor om dat vaker te doen. Ik ga voorlopig nog wel even mee. Hoe erg ik me ook verveel in die speeltuinen (niet mijn favoriet) En de kat geknipt???? Hahaha en die kat vond dat blijkbaar niet erg?
Oh nog even een Tesstannetje. Ik moet toch echt nu eens de kamer van Puk onderhanden nemen. Ze moet ondertussen maar eens naar een echte kleuterkamer. Maar ik ben helemaal niet crea bea maar wil toch wat leuks. Het is maar een heel klein kamertje en ik heb een bedje van de Ikea gekregen van iemand dus die heb ik al. Deze dus Klik En verder heb ik qua ruimte ook niet zo gek veel mogelijkheden omdat vriend de ingebouwde kast gebruikt op haar kamer (want anders heeft hij geen kast) en daarnaast al een kast van Puk staat. Ik wil wel de commode eruit (eigenlijk zonde maar goed) Iemand een idee???? Wat hebben jullie?
Scuba, goed hoor, die tandarts. Vorig jaar is Neeltje met ons mee geweest, maar vertikte het om haar mond open te doen. En dit jaar vergeten we steeds een afspraak te maken............ (foei voor ons!)

Wel goed hoor allemaal, zonder buggy. Wij grbruiken de onze ook niet veel meer, maar we durven ze nog niet weg te doen. Onze hele gang is dus nog een wagenpark. Want ja, die Stokke is nog steeds zo mooi Maar goed, misschien moeten we de stap toch maar nemen. Hoewel ik toch dierentuinen en de stad nog wel heeeeeeel gemakkelijk vind hoor. Je hoeft toch minder rekening te houden met pauze nemen en zo. Twijfel dus!

De kat knippen?? Gelukkig hebben wij een kleine man rondlopen, dus liggen alle scharen nog achter slot en grendel. Voorlopig (lees: nog een jaar of 10?? ) mogen ze echt nog niet zonder toezicht knippen. Want de kat vind ik nog niet zo erg, maar aan nieuwe meubels ben ik nog niet toe
Zwaai, Scuba!!

Dan nu maar even antwoord op je Tesstannetje

Wij hebben voor Neeltje eigenlijk helemaal geen meubeltjes behalve een bedje, een kledingrek en de commode. Moet dat dan? Er staat een klein plastic tafeltje met krukjes op haar kamer en een kist met speelgoed. Over een jaar of 2 wil ik wel eens denken aan een keukentje/winkeltje/ weet ik veel wat, maar voorlopig spelen ze toch nog niet echt boven.

Ik had het idee opgevat dat de kinderen nu wel samen op 1 kamer zouden kunnen slapen, maar mevrouw wil niet bij haar broertje. Ik heb geen idee waarom, maar ze wil niet. Dus er wordt hier voorlopig noet weinig vernieuwd
Nee hoor O meubeltjes zijn niet echt nodig maar ik wil de commode eruit en moet dan wel vervanging hebben voor de opbergruimte. En omdat er erg weinig plek en mogelijkheden zijn zit ik toch ook te denken aan een half hoogslaper of zoiets. ik wil gewoon een keer een mooi kamertje waar alles een beetje bij elkaar past. Heb ik nooit echt gedaan qua babykamer dus vind dat wel leuk. Probleem is dus het geld (want dat is er amper) en de ruimte., Heb mezelf dus wat op de hals gehaald haha. Spelen op de kamer zie ik ook niet snel gebeuren dus dat hoeft ook niet al zou ik een tafeltje met stoeltjes (klein burootje ofzo) wel erg leuk vinden.

En ik ben super blij dat dat wagenpark uit onze gang is. de dubbele wagen is al weg en de Quinny staat in de verkoop. We houden dus alleen de paraplu buggy en die neemt niet veel ruimte in en kan op de fiets als we de stad in gaan ofzo. (al hebben we ook nog de rug drager die we soms nog gebruiken) Al moet ik zeggen dat de gang nu vol staat met fietsjes haha.
Goede vraag Misty; dat ze wellicht zelf naar de wc moeten kunnen als ze naar school gaan. Kan me voorstellen dat dat wel handig is, maar wat ik gezien heb bij het bezoek aan de school dat er wel juffen mee gingen naar het toilet om te helpen.

Goed hoor, de tandarts. Suzy vind het ook allemaal erg interessant en werkt tot nu toe goed mee. Ben benieuwd of dat met Suzoon ook zo zal gaan, ik heb zo mijn twijfels, haha.

Er zijn inderdaad ook familiefoto's gemaakt, ben erg benieuwd! Wel apart van de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Suzy heeft een kast die we al hadden in haar kamer voor haar kleding en beddegoed en die hebben we met vlinderstickers (van de Action) beplakt. Staat heel erg leuk. Verder heeft ze een bak met speelgoed, een open hoog en smal kastje voor boekjes en prulletjes (ook met vlinders beplakt) en een groot kussen met een bloemenhoes om lekker op te zitten/mee te spelen. Leuk fleurig dekbedovertrek en wat leuke knuffels en voila, je hebt een leuke kamer! Leuk bed trouwens, wat je hebt.

We hebben trouwens ook een halfhoogslaper, dat alleen al staat erg leuk. En praktisch ook.

Wagen gebruik ik ook nog wel voor Suzoon. Suzy gaat meestal op haar fiets mee, dus ik moet flink doorstappen en af en toe een sprintje trekken om haar bij te houden. Zo hard kan Suzoon nog niet lopen . En de fietskar, ook nog steeds veel in gebruik en superhandig.

Suzoon is de afgelopen nachten aan het piepen en mauwen, geen idee wat er aan de hand is. Misschien nog een paar kiezen ofzo. Hij is ook veel te vroeg wakker naar mijn zin, hopelijk slaapt hij morgen op mijn vrije dag wat langer.
Hoi meiden,

Hierbij een reincarnatie van Lizzie...

Eindelijk toch maar afscheid genomen van die naam, omdat dat de enige manier blijkt te zijn om weer te kunnen forummen.

Ik probeer eerst maar eens bij te schrijven.

Binti, ik zou inderdaad je bevalling nog even afwachten voordat je een vakantie regelt. Als alles lekker loopt valt dat alsnog snel te regelen.

Vliegen met kind(jes) moet prima kunnen, vorig jaar was Leon ook 2,5 toen we naar NY en Colombia gingen en alle 6 de vluchten gingen in principe prima. Er valt al veel uit te leggen en als ze moe zijn prop je er desnoods 1 in een bagagekarretje ;)

Binti, die slachtofferende moeder heb ik ook, kritiek kan ze niet hebben, dan gaat ze huilen. Misschien is het nog een idee om jouw standpunt in een brief uit te leggen en daarbij je gevoelens over haar gedrag. Zorg dat ze die een tijdje voor je volgende bezoek heeft. Sterke!

Leon fietst als een dolle, sinds de voorjaarsvakantie los op zijn kleine fiets zonder zijwieltjes en sinds deze week ook op een grotere maat, maar dat gaat zo hard dat ik het nog een beetje eng vind, omdat je met die snelheid beter niet meer op de stoep kunt fietsen. Mijn grote jongen!!!

Qua kamer staat er bij hem ook niet veel, een bed en een kast. Wel wordt het steeds meer een jongenskamer: er hangen knutsels van hem en vliegtuigen aan het plafond en er ligt een groot verkeerskleed.

We zijn gisteren beide even naar de kapper geweest. Hij blijft heel goed stil zitten en zit er nu weer uit om door een ringetje te halen. Ik ook overigens!

Later meer...
Welkom terug Lizzie!

Suzy fiets ook als een dolle. Hard en behendig, ik vind het maar knap. Inderdaad, op de stoep fietsen wordt wel steeds gevaarlijker zo, maar op de straat kan natuurlijk ook nog niet.

Volgende week is het vriendinnetje van Suzy voor het laatst op het kdv, die wordt 4. Het zijn echt partners in crime. Maar volgens mij zit ik er zelf meer over in dan Suzy (hopelijk). Ik vermoed dat op deze leeftijd vriendschappen nog wel makkelijk verwisselbaar zijn. Maar vind het wel erg jammer, ze gaat ook niet naar dezelfde basisschool, dus ze zien elkaar hoogstwaarschijnlijk niet meer.
Suzaa, dat klinkt inderdaad wel heel sneu. Kunnen jullie niet buiten schooltijden een keertje afspreken?

ex-Lizzie, wecome back

Is zo'n hoogslaper niet heel onhandig? Straks gaan ze 's nachts ook zindelijk worden en dan moeten ze iedere keer het trapje af. Ik zou dat toch niet fijn vinden, met dat slaperige hoofdje.

Wij zijn dus ook weer de laatste der mohikanen met de wandelwagen. Tja, het is zo gemakkelijk maar misschien moeten we de dubbele wagen maar eens op mp zetten. Weten jullie nog iemand die hem wil misschien? Dan leert Neeltje vanzelf dat lopen moet. Nelis is een echte peuterpuber die nog weleens met geweld uit de speeltuin of winkel gesleept moet worden. Dan kan ik nog echt niet zonder wandelwagen......
We hebben inderdaad wel vaker geroepen om een speeldate te regelen, maar of het er ook daadwerkelijk van gaat komen.. we zullen wel zien.

Wij hebben een half hoogslaper en dat trappetje is echt peanuts, dus daar maak ik me geen zorgen over. Dubbele wagen heb ik een jaar geleden ofzo ook verkocht, nu gaat Suzy op de fiets of plankje. Of Suzoon loopt en Suzy zit in de wagen, die laat zich graag rijden.

Sowieso gebruik ik de wagen ook nog veel hoor, beetje doorlopen is wel zo fijn en ik loop ook best wel aardige eindjes. Dat duurt me echt te lang en vind ik nog te lastig met 2 peuters die lopend meegaan.
Lizzie; leuk dat je er weer bent!

Wat knap al die kindjes die los kunnen fietsen.

Wij hebben eigenlijk al heel lang alleen een buggy. Alissa loopt alles en dat gaat eigenlijk wel goed. Alleen op de terugweg naar auto in de efteling begint ze te piepen en dragen we haar op onze rug of nek. Het scheelt denk ik dat ze niet beter weet en het geaccepteerd heeft. Het enige wat ik jammer vind is dat ik geen lange afstanden kan lopen, maar ach dat komt vanzelf wel weer.

Vandaag de laatste van een reeks verjaardagen deze week (4x) ben er nu wel klaar mee.
Scuba, waar zijn de zomermama's 2009 gebleven? Ik zie dat jullie oude dicht is, maar kan de nieuwe niet vinden. Kan ik niet meer meelezen wat me te wachten staat
Scuba, waar zijn de zomermama's 2009 gebleven? Ik zie dat jullie oude dicht is, maar kan de nieuwe niet vinden. Kan ik niet meer meelezen wat me te wachten staat
Ben ik ook weer eens!

Vanaf dat Stan geboren is heeft Tessje eigenlijk alles gelopen of op haar loopfietsje. Of op papa's nek .

Ik maak me een beetje zorgen om Tessje. Ze zit duidelijk niet lekker in haar vel. Vorige week zei ze zelfs dat ze zichzelf niet leuk vond en haar lijf stom . Geen idee waar ze het vandaan heeft. Ze verveelt zich ook, maar laat zich ook niet uitdagen. Thuis is ze niet aan het spelen te krijgen, ze wil alleen maar buiten spelen met oudere buurkindjes. Ze is volgens mij gewoon echt toe aan school, maar dat duurt nog een half jaar... Tot nu toe is Tessje altijd een makkelijk kind geweest, maar nu dus even niet. Iemand nog tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven