We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
woensdag 16 januari 2008 om 09:09
woensdag 16 januari 2008 om 11:40
pfff, heb dus nu gelijk het gevoel dat ik echt niet zo moeilijk hoef te doen vandaag. Maar morgen ben ik de dag op pad en ga ik ergens lunchen, vrijdag ben ik op een verjaarskoffie van een vriendin die de banketbakker bij haar in de buurt kent en zaterdag heb ik een etentje, moet dus echt wel een beetje normaal doen vandaag vind ik.
woensdag 16 januari 2008 om 12:07
woensdag 16 januari 2008 om 14:53
Pff
mijn rijtje vandaag
beetje raar, want was pas om half 12 uit bed
Brinta
banaan
appel + 2 walnoten
zometeen nog bak yoghurt
en dan vanavond de bonen.
en wéér yoghurt
voor de rest van de fam. heb ik kant en klare bami gekocht. Ziet er net uit als van de chinees, kost ook bijna het zelfde, trouwens.
Ik heb knallende koppijn, dus had even geen zin in nadenken over eten.
Sinds ik weer gestopt ben met de activia gaat de stoelgang trouwens ook gelijk weer slechter Ik had gehoopt dat ik nu zoveel bacterien tot mij genomen had dat dat een tijdje door zou werken. Kennelijk niet. Jammer.
mijn rijtje vandaag
beetje raar, want was pas om half 12 uit bed
Brinta
banaan
appel + 2 walnoten
zometeen nog bak yoghurt
en dan vanavond de bonen.
en wéér yoghurt
voor de rest van de fam. heb ik kant en klare bami gekocht. Ziet er net uit als van de chinees, kost ook bijna het zelfde, trouwens.
Ik heb knallende koppijn, dus had even geen zin in nadenken over eten.
Sinds ik weer gestopt ben met de activia gaat de stoelgang trouwens ook gelijk weer slechter Ik had gehoopt dat ik nu zoveel bacterien tot mij genomen had dat dat een tijdje door zou werken. Kennelijk niet. Jammer.
Later is nu
woensdag 16 januari 2008 om 18:37
rare dag inderdaad dream. Tot nu toe allemaal mooie resultaten deze week! Nu de rest nog?!
Vandaag:
O roggebrood met 20+kaas en karnemelk
T: koffie verkeerd met plak ontbijtkoek
L: 3 boterhammen, spa rood (onderweg)
T: warme choco uit een automaat
D: zelfgemaakte plaatpizza en sla, yoghurt met mandarijn toe
Vandaag:
O roggebrood met 20+kaas en karnemelk
T: koffie verkeerd met plak ontbijtkoek
L: 3 boterhammen, spa rood (onderweg)
T: warme choco uit een automaat
D: zelfgemaakte plaatpizza en sla, yoghurt met mandarijn toe
woensdag 16 januari 2008 om 22:41
o: fruit 'n fibre + yoghurt
t: dikke plak ontbijtkoek
l: 3 br met slanke kaas, komkommersalade, phil.light. Paar hapjes chocohagel. Cracker chocohagel.
t: -
d: vanwege uit de hand gelopen lunch aardappelknoflooksoep (1,5 bord) met een geroosterde meergranenboterham. Erg lekker en vullend. Vanwege de haast geen toetje. Ik had een afspraak.
t: dikke plak ontbijtkoek
l: 3 br met slanke kaas, komkommersalade, phil.light. Paar hapjes chocohagel. Cracker chocohagel.
t: -
d: vanwege uit de hand gelopen lunch aardappelknoflooksoep (1,5 bord) met een geroosterde meergranenboterham. Erg lekker en vullend. Vanwege de haast geen toetje. Ik had een afspraak.
donderdag 17 januari 2008 om 07:32
Jammer Meis. Maar jij hebt natuurlijk al een heel mooi BMI. Misschien is het afvallen moeilijker omdat er minder af te vallen valt dan bij ons? Zelf denk ik dat het wel zo werkt.
Zo eens even mijn kopje thee opdrinken en dan weer aan het werk. Jongste aankleden, broodjes voor broodtrommeltjes smeren, appeltjes schillen, etc. Blegh.
Zo eens even mijn kopje thee opdrinken en dan weer aan het werk. Jongste aankleden, broodjes voor broodtrommeltjes smeren, appeltjes schillen, etc. Blegh.
donderdag 17 januari 2008 om 11:40
goedenmorgen
ik verwacht m'n lijstje net zo als gisteren te krijgen.
heb op gisteren nog wel een aanvulling:
'smiddags geen yoghurt, wel een beker melk bij het eten en 's avonds weer yoghurt.
's avonds ook een stuk chocolade en toen nog één. Had ik de hele middag al zin in, dus al lang blij dat ik het uit kon stellen. Toen ik nog knabbeltrek hield heb ik maar 2 wortels in plakjes gesneden en gedipt in een bakje ketchup
Toen op tijd naar bed.
nu weer laat eruit.
ik verwacht m'n lijstje net zo als gisteren te krijgen.
heb op gisteren nog wel een aanvulling:
'smiddags geen yoghurt, wel een beker melk bij het eten en 's avonds weer yoghurt.
's avonds ook een stuk chocolade en toen nog één. Had ik de hele middag al zin in, dus al lang blij dat ik het uit kon stellen. Toen ik nog knabbeltrek hield heb ik maar 2 wortels in plakjes gesneden en gedipt in een bakje ketchup
Toen op tijd naar bed.
nu weer laat eruit.
Later is nu
donderdag 17 januari 2008 om 19:01
donderdag 17 januari 2008 om 20:14
hmmm ik vind het ook moeilijk vandaag..
O: yoghurt met muesli
T: half klein koekje en minneola
L: dubbele boterham met slankiekaas en boterham met dun pindakaas. En toen kwam de kantinejuf met lekkere broodjes die overgebleven waren... dus nog een bruin broodje met (vette) tonijnsalade erachteraan...
T: 2 gedr pruimen en een appel
A: driekwart pizza, bak salade en gesnaai eromheen, chocolade, koekjes en wat er zo voorhanden lag...jammer... nu zit ik al een poosje hierboven bij de pc om weer even grip te krijgen zeg maar... voordat ik alle kasten leegvreet...
Vanavond nog een nieuwjaarsborrel en ik weet zeker dat daar veel te veel lekkers op tafel staat en dat ik het heel moeilijk ga krijgen me daar te beheersen...
Wel met de kleine gezwommen vanmorgen, op de fiets naar werk geweest en vanavond voor de borrel nog even dansen als het goed is...
Meave, dat denk ik ook wel hoor, dat ik daarom minder snel afval, maar toch, een beetje was ook leuk geweest... het hoeft niet snel en ook niet veel, maar als het kan wel gestaag naar beneden...
O: yoghurt met muesli
T: half klein koekje en minneola
L: dubbele boterham met slankiekaas en boterham met dun pindakaas. En toen kwam de kantinejuf met lekkere broodjes die overgebleven waren... dus nog een bruin broodje met (vette) tonijnsalade erachteraan...
T: 2 gedr pruimen en een appel
A: driekwart pizza, bak salade en gesnaai eromheen, chocolade, koekjes en wat er zo voorhanden lag...jammer... nu zit ik al een poosje hierboven bij de pc om weer even grip te krijgen zeg maar... voordat ik alle kasten leegvreet...
Vanavond nog een nieuwjaarsborrel en ik weet zeker dat daar veel te veel lekkers op tafel staat en dat ik het heel moeilijk ga krijgen me daar te beheersen...
Wel met de kleine gezwommen vanmorgen, op de fiets naar werk geweest en vanavond voor de borrel nog even dansen als het goed is...
Meave, dat denk ik ook wel hoor, dat ik daarom minder snel afval, maar toch, een beetje was ook leuk geweest... het hoeft niet snel en ook niet veel, maar als het kan wel gestaag naar beneden...
donderdag 17 januari 2008 om 20:18
pfff, landelijke probleemdag vandaag? Ook hier ene matigfe dag:
O: 1 cracker met ham, 1 met appelstroop, karnemelk
T: koffie verkeerd met walonten/worteltaart
L: maisbol met gerookte kipfilet met rucola en tomaat en thee
T: plak ontbijtkoek, appel
D: gekokte aardappels, sperciebonen, kalkoenfilet, perenijsje toe
net een klein blokje chocola .
O: 1 cracker met ham, 1 met appelstroop, karnemelk
T: koffie verkeerd met walonten/worteltaart
L: maisbol met gerookte kipfilet met rucola en tomaat en thee
T: plak ontbijtkoek, appel
D: gekokte aardappels, sperciebonen, kalkoenfilet, perenijsje toe
net een klein blokje chocola .
donderdag 17 januari 2008 om 22:23
O: 4 beschuiten met halvarine en hagelslag
T; halve appel en halve banaan
L; 3 boterhammen met dun pindakaas
T; 2 boterhammen hagelslag
T; 2 handjes cashewnoten
D: klein opscheplepeltje gebakken mini krieltjes, veel bloemkool en spruitjes en een bio-hamburger
T; 2 mandarijnen.
Te veel brood en hagelslag vandaag
en de maaltijden zouden magerder kunnen bij mij Meave, en minder royaal qua boterhammen dus..
T; halve appel en halve banaan
L; 3 boterhammen met dun pindakaas
T; 2 boterhammen hagelslag
T; 2 handjes cashewnoten
D: klein opscheplepeltje gebakken mini krieltjes, veel bloemkool en spruitjes en een bio-hamburger
T; 2 mandarijnen.
Te veel brood en hagelslag vandaag
en de maaltijden zouden magerder kunnen bij mij Meave, en minder royaal qua boterhammen dus..
donderdag 17 januari 2008 om 22:52
tabel is vernieuwd
Ik wachtte nog op Toet en Monser, maar Toet kan natuurlijk niet wegen. Jammer
mijn rijtje vandaag
brinta
banaan
appel
2 br met zalmfilet
mandarijn
warme maaltijd van koolvisfilet, veel groentes en 1 aardappel, als pakketje in de oven. Ik heb niet alles opgegeten, had geen trek meer.
's avonds nog 1 stuk chocolade (waar ik vandaag al eerder mee in handen stond, maar weer weg wist te leggen) en een bak yoghurt.
Misschien zijn die paar beschuiten niet genoeg als ontbijt Toet?
Sja, ik weet het ook niet.
mijn rijtje vandaag
brinta
banaan
appel
2 br met zalmfilet
mandarijn
warme maaltijd van koolvisfilet, veel groentes en 1 aardappel, als pakketje in de oven. Ik heb niet alles opgegeten, had geen trek meer.
's avonds nog 1 stuk chocolade (waar ik vandaag al eerder mee in handen stond, maar weer weg wist te leggen) en een bak yoghurt.
Misschien zijn die paar beschuiten niet genoeg als ontbijt Toet?
Sja, ik weet het ook niet.
Later is nu
vrijdag 18 januari 2008 om 11:04
quote:dreamer schreef op 17 januari 2008 @ 22:52:
tabel is vernieuwd
Sorry, door de hectiek van verkoop huis helemaal vergeten.
Ik vrees dat er ook niks veranderd is.
Volgende week doe ik mijn uiterste best om het niet te vergeten.
Jullie gaan wel erg goed. Bentetje haalt me nog in, vrees ik..
tabel is vernieuwd
Sorry, door de hectiek van verkoop huis helemaal vergeten.
Ik vrees dat er ook niks veranderd is.
Volgende week doe ik mijn uiterste best om het niet te vergeten.
Jullie gaan wel erg goed. Bentetje haalt me nog in, vrees ik..
vrijdag 18 januari 2008 om 11:17
Zo, ben weer naar 't werk
heb vanmorgen gezwommen
kan nu niet van dropjes afblijven (had er dan ook géén genomen Dream, nu heb je de smaak in je mond.. jahaa, ik wéét het wel)
Vandaag normale dag, met 2 br 's morgens, 1 tussendoor, yoghurt en appel tussendoor, enkele dropjes dit keer, zometeen 2 br met 20+kaas, vanmiddag fruit.
vanavond: geen idee
later op de avond: sja,.. ik heb een darttoernooitje, dus ik denk dat er wat wijn en nootjes aan te pas komen. EN van 't weekend dus verjaardag en logeren bij zus.
we zien wel
Toedels
heb vanmorgen gezwommen
kan nu niet van dropjes afblijven (had er dan ook géén genomen Dream, nu heb je de smaak in je mond.. jahaa, ik wéét het wel)
Vandaag normale dag, met 2 br 's morgens, 1 tussendoor, yoghurt en appel tussendoor, enkele dropjes dit keer, zometeen 2 br met 20+kaas, vanmiddag fruit.
vanavond: geen idee
later op de avond: sja,.. ik heb een darttoernooitje, dus ik denk dat er wat wijn en nootjes aan te pas komen. EN van 't weekend dus verjaardag en logeren bij zus.
we zien wel
Toedels
Later is nu
vrijdag 18 januari 2008 om 11:58
Gisteren gesproken met dinnetje die erg ios afgevallen met weight watchers en ook echt zeer gedisciplineerd is. Komend weekend logeer ik daar. En ze is heel erg gemotiveerd. Ook om mij slanker te krijgen. Dus vandaag braaf begonnen met tellen van punten weer. We zullen zien hoe het verder gaat............
vrijdag 18 januari 2008 om 12:39
zìj gemotiveerd om jòu slanker te krijgen, das bijzonder!
Hier goed, ontbijt normaal, koffie bij vriendin ging niet door door zieke zoon. Wel erg jammer want zo gezellig, maar lijntechnisch gezien beter, want die had vast iets heel lekkers bij de koffie gehaald.
Zo aan de lunch want ik heb stevige trek.....Morgen uit eten, zin in!!!
Hier goed, ontbijt normaal, koffie bij vriendin ging niet door door zieke zoon. Wel erg jammer want zo gezellig, maar lijntechnisch gezien beter, want die had vast iets heel lekkers bij de koffie gehaald.
Zo aan de lunch want ik heb stevige trek.....Morgen uit eten, zin in!!!
vrijdag 18 januari 2008 om 14:49