Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Hier ook even snelle zwaai. Zeeland was weer heerlijk dit weekend.

Voor stokje: Welkom hier. Hier slaapt Muk al een paar maanden zonder slaapzak. ze wilde hem gewoon niet meer aan. Veel worstelen en roepen: uit, uit, uit nou dat was wel duidelijk dus. Ik heb trouwens ook al een tijdje een dekbedje (met hoes dus) en een kussen in het ledikant liggen hoor. Ook dat wilde ze graag, ws omdat ze dat bij haar grote zus en bij ons ziet. Ze slaapt er uiteindelijk beter door. beterschap verder, ik geloof dat keelontsteking nogal heerst helaas.

CD: Oei dat is inderdaad schrikken zeg. Vervelend is dat he dat je jezelf niet in tweeen kunt delen. Ik heb aangeleerd vanaf het begin dat Puk echter me moest lopen op de trap. Altijd. En dat werkt wel goed. En ja hallo, tuurlijk ben je moe. Lijkt me nogal logisch toch? Je hebt twee kleine kinderen, net bevallen (ja hoor in mijn ogen nog maar net) en je lichaam haalt het natuurlijk niet allemaal in door een paar nachten goed slapen. Dat kost helaas veel meer tijd en daar heb ik dan weer tonnen ervaring mee

Ziss: Klinkt super je weekendje. Heerlijk.

LB: Kom elke dag wel even checken voor jou berichtje hoor

Miss: Lijkt me ook nogal logisch dat je opkijkt tegen de werk week. Heb wel iets bijgelezen op Hyves maar niet veel en dus ook nog niet kunnen reageren. Dat van jou heb ik wel gelezen, Goed kut allemaal.

Pada: van harte ook nog.

Balpen: Goede verjaardagstips. Maar............heb alles al ahhhhhhh. keukentje, loopfiets, driewieler, het is allemaal al in huis. Wat moet ik nu dan toch?????? En die man van jou verdiende echt even naar een schop onder zijn waarschijnlijk bevallige kontje als ik het zo hoor

Hier trouwens ook alweer een tijdje slechte nachten door gespook van Muk. Ze wordt midden in de nacht wakker (geen vast tijdstip) en gaat dan heel hard huilen. Ze wil dan bij ons in bed. Doen we niet maar dan is ze alleen tevreden als vriend (of ik, maar ik doe dat niet en dus is vriend de lul) naast haar op haar kamertje komt liggen. Vriend slaapt dus al een paar dagen op de grond naast haar (vind hij niet erg zegt hij maar ondertussen wordt hij steeds chagerijniger overdag) Hebben daar dus de laatste tijd aan toegegeven in de hoop dat ze weer vanzelf zou doorslapen. Waren moe en hadden geen zin in strijd. Fout, dat snap ik wel en dus zitten we nu weer met de gebakken peren. Hebben net afgesproken dat we vannacht weer de strijd aan gaan. Controlled Crying methode dus weer en dus weer om de 5, 10, 15 min enz enz heen. Pfffff nu al geen puf voor maar ja we moeten wel want vanzelf zal deze fase wel niet overgaan.

Oh toch niet zon snelle zwaai als ik me voorgenomen had
Hier wordt nog gewoon in een slaapzakje geslapen en zolang ik geen tegengeluid hoor, gaat dat gewoon door totdat ze naar een groter bed gaat (3 jaar). Ze slaapt nu in een zomerslaapzakje in een romper met korte mouw (raam staat wel open op haar kamertje)

Scuba, jij ook al een lekker weekend gehad! Heeft Muk daar dan ook slaapproblemen of is het alleen thuis? In ieder geval succes vanavond. Nooit leuk maar vaak wel doeltreffend.

Miss, hoe is het vandaag op je werk? Kon je je er toe zetten vanmorgen. Ben bang van niet.....

Las in de krant dat je man naar een andere locatie gaat. Zitten ze nog vast of denk je hem te kunnen verwachten morgen?

Stokje, leuk je weer te lezen! Vroeg me al af waar je was..

Wel balen dat snoet een keelonteking heeft. Beterschap! ( ook voor jou!)

Ik zit nu op mijn werk na te genieten van mij weekend. Ben alleen wel heel stijf, mijn rug heeft meer klappen opgevangen dan ik dacht....

Vanavond een feestje van mijn oom en tante. Hun restaurant betaat 25 jaar en ik ben vergeten om vriend op pad te sturen voor een plant ofzo. Heb er helemaal niet aan gedacht door dat weekend. Hier in de buurt van school en mijn oude werk zijn ze op maandag dicht.

Iemand (Balpen ;) )nog een ander idee waar ik mee kan aankomen.....
Ziss, lastig om zulke dingen op 't laatst dan nog te moeten regelen! Ook geen tuincentrum ofzo in de buurt of op de route? Anders even bij AH langs eventueel, om bijv. aardbeien-hangbasket of iets dergelijks te kopen? (of kan ik daar bij jou echt niet bij aankomen met jouw beroepsachtergrond )

Heerlijk dat je zo kan nagenieten, en dankzij de spierpijn word je er misschien nog wel vaker aan herinnerd!

Stokje beterschap voor jullie allebei! Dekbed zeggen ze vanaf 2 jaar, maar die ene maand zal het verschil ook niet maken. Gewoon het dekentje in een hoes kan ook hoor.

Scuba hier hetzelfde dag we alles al hebben. Wat een luxe eigenlijk! Zoonlief krijgt van ene opa en oma een ferrarifiets met toebehoren (toeter, helm) ZOIETS: Wel leuk hoor, maar vind het eigenlijk een jaartje te vroeg, denk dat het ding ook nog een jaar in de schuur gaat staan, maar goed. Lopen ze volgend jaar tegen hetzelfde aan: wat moeten we hem geven. Van mijn ouders krijgt hij een wigwamtent voor in de tuin.

En van ons???? Nieuwe kamer dus, en verder weet ik 't nog niet. Denk uitbreiding van de ikea-treinbaan ofzo en heb al wat kleine dingetjes (kinderkeukenschort voor jongens van Zeeman, autopuzzel, etc).

CD, altijd schrikken die bijna-ongelukjes. Ik blijf het ook eng vinden hoor, met twee kinderen op de trap. (ben zelf ook niet zo stabiel natuurlijk op de trap ivm bekken).

Vanmiddag experiment gedaan met eten: gisteren al hele dag met twee niet-goed-luisterende-uitdagende-nietuitgeruste-kinderen. En vandaag dus weer. Eten 's avonds (zonder manlief want werk-studie) is dus dan bij voorbaat al geen gezellig moment. Heb vanmorgen met kinderen boodschappen gedaan, zelf mee laten helpen met kiezen wat we gingen eten (standaard krielaardappeltjes en kipkrokantschnitzel en variatie tussen broccoli of worteltjes vandaag wortels dus). Zoonlief eind vd ochtend uurtje op bed gelegd, met dochterlief gekookt, zoonlief uit bed en zowaar met twee gezellige kinderen warm gegeten tussen de middag. Om twaalf uur warm eten is niet echt mijn ding, maar de rust is het me wel waard! Vanavond doen we een broodje knakworst voor hun en broodje gezond voor mij, picknicken in de speeltuin heb ik beloofd. Ga dit vaker doen op maandag denk ik, vond het ideaal. Nu ligt meneertje voor ronde twee in bed en dochterlief even op de bank geparkeerd met filmpje.

Net bij kinderarts geweest met zoonlief. Is toch helaas nog niet tevreden. Nu in 3 weken 4x zo'n 'astma-spuug-aanval' gehad en dat is toch teveel met de hoeveelheid medicijnen die hij nu al heeft. Moeten het nu filmen als hij zo'n aanval heeft en babyfoon gaan gebruiken om te ontdekken of het begint met benauwdheid of met spugen. En dan over 4 wkn weer terug. Het wordt dan óf toch pufjes verdubbelen en weer standaard ventolin, óf maagmedicijnen. Tegenvaller dus.... Maar hij was wel goed gegroeid gelukkig! 11,1 kg en 82,5 cm. Reusje is het nog niet voorlopig, maar goed hij groeit in ieder geval.

Ik ga aan de klus, peuterbedje schuren!
Hahaha Balpen jouw avondeten lijkt vaak veel op die van mij hier. Hier is de kipkrokant schnitzel met broccoli ook altijd favoriet samen met de brood met knakworsten. En dan mag ik de schnitzel niet in stukjes snijden want die eten ze dan zo uit het handje. Heel slim om overdag warm te eten, ga ik ook eens onthouden als ik er weer eens in mijn eentje voorsta. Maar nu nog een bedje schuren?????? Man kan je dat niet beter een dag doen als je iets meer hulp hebt met de kinderen?

Balen weer van zoonlief. Filmen joh? Nou dat is dan de video naast je bed naast de babyfoon of niet? Balen dat het nog steeds niet beter gaat, wel fijn dat hij gegroeid is in ieder geval.
Oh en qua kado vind ik zon fiets echt nog te vroeg en ik heb geen plaats om dat ding een jaar te laten staan. Eigenlijk hoop ik dat ik de fiets van Puk tegen die tijd kan doorschuiven naar Muk.

Ziss: Ik kan je niet helpen hoor. Ja de onderhand befaamde koekjespot van Balpen daarvan kun je de ingredrienten ook in de supermarkt kopen maar dan heb je geen pot. Maar ik zou in ieder geval even langs de supermarkt gaan en kijken of ze daar iets planterigs hebben ofzo.
o. zijn jullie echt al bezig met cadeautjes voor de verjaardag? ik ben chaos moeder denk ik... denk daar meestal pas een week van te voren aan

wij hebben alle soorten fietsen al wel staan in de tuin, dat wordt m iig niet. moet eigenlijk sowieso iets zijn dat niet teveel plek inneemt eigenlijk.. (maar ze vindt die poppenwagens ook wel erg leuk, dus misschien dat we daar op uit gaan komen, ga ik ooit nog wel eens over nadenken!)

ziss: jammer van de spierpijn, maar leuk dat je geslaagd weekend had!

blondie: gefeliciteerd met trouwdag! nog iets leuks gedaan?

ik weer thuis, werkdag weer overleefd. morgen iets makkelijker, want OR dagje (en dan kan ik er iig gewoon over praten).. nu even oefenen met oudste zoon voor spelling en dan lekker rustig avondje (maar men, wat mis ik mijn kleine ukkies) morgen begint de hectiek van de avond4daagse (wie heeft dat ooit bedacht? iemand die ouders nog eens extra wil pesten!)
Haha Miss, ik ben net terug van de wandel3daagse! Nog 2 dagen dan is het al klaar...

En nee, niks bijzonders gedaan vandaag. Ben vooral moe, slaaptekort opgelopen dit weekend en vanmorgen was mijn kleine neefje hier al heel vroeg en die had geen zin in slapen...Heb wel een klein taartje gekocht, die ga ik zo maar eens aansnijden, jullie ook een stukkie?

Ben ook aan het denken over een kado, vind de wishbonebike geweldig maar veuls te duur. Heb een leuke houten loopfiets gezien met korting voor 27 euro of anders een puky loopfietsje, dat plankje in het midden lijkt me wel handig voor ze, en die lage instap ook. In jouw geval Miss, zou ik zeker gaan voor de poppenwagen! (neem een houten, dan kan ze er zelf ook in zitten terwijl de jongens duwen)

Ziss, klinkt als een goed weekend! Jammer van de spierpijn, maar dan weet je ook maar dat je wat gedaan hebt he...

Nog geslaagd voor het kadootje?

Jojon, jammer dat de KA nog niet tevreden is. Wel goed dat ie echt kritisch is, toch? Moet slopend zijn voor die kleine man, steeds zo ziek zijn en toch de kans zien zich zo snel te ontwikkelen!
CD, wat een schrik op de trap zo. Ik hou mijn hart ook vast, Hansje is zo snel... Is uk trouwens weer helemaal beter?

Jojon, wat vervelend dat KA minder tevreden is. Maar inderdaad wel goed dat hij kritisch is. Fijn dat hij in ieder geval is gegroeid. Ik denk nog steeds een beetje vergelijkbaar met Hansje. Hij is natuurlijk ook beweeglijk en zal om die reden ook wel niet heel veel wegen.

Ziss, klinkt leuk jouw weekend. Goed om zo af en toe zonder kids er tussenuit te gaan. Zou ik afgelopen weekend ook doen, jaarlijks weekendje Zeeland met vriendinnen uit studietijd, maar ik vond het te ver weg en te dicht op de uitgerekende datum.

Gisterochtend met vriendin en kids in speeltuin afgesproken (bij Gaudi om de hoek). Ontzettend druk, omdat er op maandag weinig open is hier. Maar Hansje heeft zich prima vermaakt. Ook wel fijn dat het een speeltuin echt voor kleintjes is en ook overzichtelijk qua omvang. In onze wijk is een grotere speeltuin met ook toestellen voor oudere kindjes en dan moet ik Hansje continu in gaten houden. Dit is wel wat relaxter!
Ja, die is goed he, LB. Ik heb een abbo op die speeltuin, omdat het helemaal afgesloten is, kun je er zelf ook even relaxed zitten met een koffie een een tijdschriftje. Maar wel druk vaak.

Balpen, volgens mij zijn de cijfers van jouw zoontje ook wel vergelijkbaar met die van mij in verhouding. Die van mij rent, vliegt en draaft de hele dag, maar eten is niet 1 van zijn favoriete bezigheden. Hij is dan ook nog niet veel aangekomen tov het laatste CB bezoek, maar heb wel het idee dat hij langer is geworden. Nou ja, we zien het wel.

Wel fijn dat de KA het zo goed in de gaten houdt!

Ziss, hoe was je feestje?

Scuba en CD, hoe was de nacht?

Ik moet zo naar de dermatoloog vanwege die roteczeem en daarna door naar werk. Fijne dag allemaal.
Gaudi, geloof dat ik er nog nooit op maandag was geweest, zo druk had ik het er echt nog nooit gezien!
Dames, jullie hebben misschien al wel gemerkt dat ik iets minder schrijf dan voorheen. Kan tegenwoordig niet zo heel goed meer tegen alle zwangeren om mij heen. Hier en op hyves lees ik ook dat soort verhalen (al gun ik iedereen alle geluk van de wereld, hoor!). Dan lees ik ook nog eens allerlei andere ellendige/verdrietige verhalen op de privéhyves. Ik word er soms helemaal verdrietig van. Dus... ik lees zo nu en dan wel. Ben jullie echt niet vergeten, maar lees niet meer zo vaak als eerst. Dan weten jullie een beetje waarom.

O, en ik mag van mezelf ook niet meer zoveel internetten. Ik vind dat ik lekker met Blogster moet gaan spelen en lekker naar buiten moet gaan ipv thuis achter de laptop kruipen (goede voornemens! ). Even een zwaai voor jullie allen!!!!!!!!!!!
Oh Blog, neem dan zeker geen smartphone. Zoon wordt tegenwoordig al boos als ik dat ding oppak. Tenzij hij er zelf mee mag spelen maar als ik dus iets ga twitteren of zo roept hij echt heel hard "neeeee!"

Hopelijk kom je wel weer terug
Blog, sterkte met alles. Kan me voorstellen dat het allemaal behoorlijk confronterend is voor je soms. Goed dat je dan afstand neemt en goed voor jezelf zorgt. Take care!

Plukkie, hoe was het feestje? Verrassing geslaagd?

Alle moeheid van de afgelopen week komt er hier even uit. Vanmorgen rondje stad/markt gedaan maar het voelt alsof ik de marathon gelopen heb, met bijbehorende bekkenpijn... Maak er vandaag even een héél kort schoonmaakrondje door het huis van, en ga straks lekker even een paar uurtjes tukken, of in ieder geval: in bed lezen en waarschijnlijk val ik dan vanzelf in slaap.
Blog, ik wilde net vragen waar je was gebleven. Ik vind het vervelend om te lezen, dat je verdrietig wordt van andere zwangeren, maar begrijp het uiteraard volkomen. Ik hoop zo dat je alsnog heel snel spontaan zwanger wordt en dat je nog weer terug komt.

Scuba, het was ook mijn bedoeling om uk achter mij aan te laten lopen (zoals we dat altijd doen op de trap), maar zij dacht er deze keer anders over en schoot snel voor me langs. Toen ging het dus mis. Manlief zei dat hij de kids altijd een voor een mee naar beneden neemt. Laat uk boven achter met traphek dicht en haalt haar dan op als ukkie veilig in de box ligt.

Balpen, wat vervelend dat de arts nog niet tevreden is over zoonlief. Het blijft wel een beetje kwakkelen zo he? Lastig ook om het te moeten filmen. Trouwens uk, is nog lichter dan jouw mannetje, dus hij doet het volgens mij hartstikke goed. Volgens mij zijn alle (over)actieve kindjes hier gewoon wat lichter.

En wat vervelend dat je zo moe bent van een kort rondje markt. Merk je nog wel vooruitgang met je bekken? Goed dat je jezelf even in acht neemt en je bed in duikt. En iedere keer valt me weer op hoe attent je bent. ( ik wist dus niet meer dat het feest van plukkie al geweest is) Wat knap toch hoe jij altijd alles van iedereen onthoudt. Zo een lieverd ben je.

Miss, volgens mij ben jij alles behalve een chaosmoeder. Je bent gewoon enorm relaxed en hoeft dus niet eerder aan dingen als verjaardagskadootjes te denken

Blondie, volgens mij hebben wij dezelfde houten loopfiets in gedachten die jij ook beschrijft voor de verjaardag van uk. Verder krijgt ze van opa en oma een poppenwagen, vinden we een zandbak een goed kado en ook een stofzuiger is echt wat voor haar, denk ik.

Gaudi, klinkt goed die speeltuin. Uk heeft vannacht goed geslapen. We hebben haar vannacht toch weer een slaapzakje aan gedaan, want de afgelopen 3 dagen was ze steeds al om 6.15 wakker en we ontdekten dat ze erg koude voetjes had. Vanochtend moesten we haar om 7.15 wakker maken, dus hopelijk werkt dit en slaapt ze voorlopig dus toch nog in slaapzak.

LB, nog steeds niets gaande dus? Nog een beetje uitgerust inmiddels? Met uk gaat het weer goed. Ze is vandaag voor het eerst weer naar het kdv. De korstjes zijn alweer bijna weg. Zo snel als ze komen, zo snel gaan ze ook weer, zo te zien.
Nou de nacht was meer een avondje eigenlijk. Want om 23:00 besloot Muk dat het tijd werd om wakker te worden en het op een schreeuwen te zetten. Ik er dus heen, gezegd dat ze weer moest gaan slapen en weg. Nog harder brullen. Na 10 min weer heen, nog harder brullen. En toen was vriend het zat. Hij werd boos, heeft duidelijk en streng tegen haar gezegd dat ze moet gaan liggen en slapen in haar eigen bed. Welterusten.

En tot mijn verbazing hielp dat. Huh? ze deed het netjes en we hebben haar de hele nacht niet meer gehoord. Tot 0615 dan want dan zijn de apen weer wakker, maar dat is niet erg.

Zou ik dan toch al die tijd, te lief zijn geweest ofzo? Moet ik dan toch gewoon strenger zijn? Weet het niet zo goed eerlijk gezegd. Ik twijfel wel eens of ik wel streng genoeg ben, of anders wel consequent genoeg (laatste weet ik trouwens wel zeker dat ik dat niet ben helaas). Blijkbaar heeft Muk strengere regels en grenzen nodig dan Puk ofzo. Zucht dat opvoeden blijft lastig hoor.

Maar goed, ik hoop dat ze vannacht weer besluit om door te slapen anders mag vriend er weer gezellig heen om haar toe te spreken.
Hier ook weer even een zwaai

En voor Blog een knuffel Voor Wicki trouwens ook!

Wij zijn er een weekendje tussen uitgeweest, of eigenlijk, maar 1 nachtje en dat was wel lekker. Onze boef aan het logeren en die heeft het daar toch naar zijn zin gehad. Alleen heeft hij het hele weekend zijn middagslaapjes gemist en was dus zondagmiddag/avond niet te genieten!!! Eigenlijk begint hij nu weer een beetje gezellig te worden.

Hij slaapt trouwens wel fantastisch nu!

CD..jeeeh wat schrikken van Uk zeg!!! Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Balpen wat vind ik het toch een narigheid voor jullie en je jochie dat hij elke keer zo met die benauwdheid blijft tobben.

LB, jullie kleine meisje blijft ook maar zitten he?

Hoever is het nu inmiddels, ben de tel een beetje kwijt.

Blondie; nog gefeliciteerd met je trouwdag!!!

Miss hoe zit het ermee, is vriendlief al terug?

Zooo... nog 2,5 week dan reizen wij heerlijk af naar Zuid Frankrijk!! Och wat een zin!

Oh en Pada nog van harte gefeliciteerd, helemaal vergeten nog.
even snel, voor de hectiek van de avond4daagse..

blog: dikke , ik snap het wel hoor, maar vind het wel jammer.. je bent hier zo welkom! hoop dan maar nog harder dat je heel snel zwanger bent en hier alle verhalen komt vertellen!

balpen: wat een gedoe met jullie mannetje..

LB: nog steeds geen kind?? opschieten hoor!

scuba: fijn dat actie van vriend leek te helpen.. hummel heeft ook periode gehad dat ze ineens moeilijk deed met inslapen, ik werd dan op een gegeven moment ook boos en dan ging ze uiteindelijk toch maar slapen.. hoopd at het doorzet!

CD: relaxte moeder klinkt beter dan chaosmoeder... laat ik het daar dan maar op houden!

jij nu ook maar twee keer naar boven en naar beneden voor uk en ukkie?

vriendlief smste dat hij al door de douane is en dat alles nog op schema leek. laten we het hopen! hij moet via kopenhagen weer terug, dus wordt sowieso laat, dus hoop dat alles goed gaat en we hem vannacht/morgen weer kunnen vastpakken!

ga nu nog even iets doen en dan naar huis. snel koken, snel eten, op de fiets de mannen wegbrengen en dan alles weer ophalen.. joepie..
Pada, idd nog gefeliciteerd! Leuk feestje gehad en was het gelukt met kokkerellen?

Scuba, zoon was bij ex 't weekend 2 keer om 5.30 wakker geworden (papa!! papa!!), hahaha.... ex had 'm maar in bed genomen, maar dat werkte natuurlijk niet. Maandag (mijn vrije dag) werd meneer om 6 uur wakker en kon ik er aan geloven, mooi niet. Heb gezegd dat alle kindjes nog slapen dus hij ook en dat ik 'm straks zou komen halen. Twee seconden gehuild toen ik weg ging, maar daarna koos hij blijkbaar eieren voor z'n geld. Niet dat ik nu zo streng ben, maar heb gewoon geen zin om om 6 uur op te staan
Blog, ik kan me je verdriet wel voorstellen, ik wens je dan ook veel sterkte toe en hoop dat het geluk jullie op babygebied weer snel toelacht.

Scuba, hopelijk is het inderdaad zo simpel... Soms is het dat gewoon, gek genoeg. Heb laatst ook een keer een soortgelijke actie toegepast en het werkte! Wij zitten hier momenteel meer te mieren met het eten. Fruit, yoghurt en melk krijgen we er gewoon niet in, terwijl dat op kdv meestal wel lukt. En groenten en aardappelen eet meneer ook sinds een paar weken opeens niet meer, terwijl dat nooit een probleem was. Geen idee hoe we dat moeten veranderen.

Samzoen, klinkt goed dat nachtje weg, en die vakantie helemaal... Lekker hoor. Ik ben vandaag trouwens 39 weken zwanger. We hebben besloten om voor de uitgerekende datum te gaan: 31 mei

Miss, hopelijk lukt het vriend om snel weer voeten op Nederlandse bodem te zetten. Toch wel veel vluchten geannuleerd.
nou, hij is weer terug! allemaal volgens schema, dus dat viel alles mee. was even bang dat ie in kopenhagen zou stranden, maar ook daar ging alles goed. gelukkig maar!

heb m vanmorgen meteen achtergelaten met een schema

ik weer aan het werk en echt 0 zin. bleh! krijg ook even gen hap door mijn keel en heb erg onrustig geslapen. wat een nare toestanden zo.. hoop dat er snel wat meer duidelijkheid is over hoe en wat..

samzoen: ik reageer niet op je vakantienieuws.. ben gewoon jaloers hoor

LB: kindjes die op de uitgerekende datum geboren worden zijn zoooo lief (zie hummel ) -kindjes die niet op de uitgerekende datum geboren worden trouwens ook...

ik hoop dat je snel bevalt (al is het maar om mijn nieuwsgierigheid e bevredigen!)

qua eten zou ik me er niet teveel zorgen over maken zolang ie zo actief blijft! dan rkijgt ie toch heus nog wel het een en ander binnen! hier ook altijd periodes van goed eten en periodes van minder eten. ik maak me er niet meer druk om!

ok, ga maar eens even in mijn mailbox kijken, bleh!
Miss, fijn dat vriend weer veilig thuis is en je hem aan het werk kunt zetten Zin maken zal nu op je werk niet zo eenvoudig meer zijn. Hansje eet overigens wel heel goed boterhammen hoor, maar ben dan zo bang dat hij straks de hele dag boterhammen wil en niet meer warm wil eten.... Voor mij mag het trouwens nog wel tot 31 mei duren hoor!
Lastig LB met dat eten. Daar kan ik ook zo van balen, alhoewel onze boef tot nu toe een goede eter is.

Miss wat rottig en ontzettend begrijpelijk dat je zo baalt van je werk nu. Fijn iig dat je vriend weer thuis is nu. Hoe gaat het met de 4 daagse perikelen?
miss volgens mij flink geluk dat je man weer terug is. Lees niet anders dan over gecancelde vluchten. blijft ie nu voorlopig lekker thuis?

lb, wordt nu spannend zeg!

samzoen waar zijn jullie naar toe geweest? Oef heb ik ook zo'n zin in, maar heb momenteel geen oppas. M'n moeder zit niet zo lekker in haar vel maar is meer iets voor op hyves. Hij kan evt wel naar schoonmama maar daar is ie niet zo vaak want ver weg en heeft er zelfs nog nooit geslapen. Evt zou vriendin wel wat zijn maar die is nu zwanger en heeft ff voldoende aan zichzelf en eigen peuter.

Voorlopig hopen dat ie eerst maar eens beter wordt. Vanochtend ontdekte ik dat ie helemaal onder de vlekjes zat. vooral op buik en rug en daarnaast opgezwollen klieren. dus toch ook de zesde ziekte zoals huisarts al vermoedde. Alleen zijn ze er normaal niet zo mega ziek van. Kleine snoet dus wel, lekker in combi met keelontsteking. Had gehoopt dat ie morgen weer naar kdv zou kunnen, maar ben bang dat dit er niet in zit. Ben zelf al 2 dagen thuis geweest en manlief 1 pff zo gaan de vrije dagen rap op.
vervelend Stokje, van Snoet. Vooral vervelend dt hij zo ziek ervan is.

Wij zijn vlakbij Soest in een hotelletje geweest. 4 gangendiner erbij en zaterdag vooral lekker op het terras met een aantal roseetjes kunnen genieten. Wij hadden hem nu voor de 2 keer echt uit logeren (vlak na elkaar) Wij worstelen ook zo met oppas elke keer.

Nu doen ze erg lastig de laatste tijd met ruilen op het KDV. We maken verdorie 3 weken bijna geen gebruik van het KDV vanwege de vakantie en ik wil 1 dag ervoor extra werken, omdat mijn collega naar haar ernstig zieke vader in het buitenland wil en het lukt maar niet om die dag geruild te krijgen.

Ook zijn er ELKE keer weer andere leidsters... ik ben er eigenlijk wel een beetje zat van.
Ben het met je eens Samzoen. Ik heb dat probleem met het KDV ook. Het is toch al verdorie van de gekke dat ik gewoon betaal voor die vakantiedagen dat ik er niet ben en als ik dan daarvoor of daarna een dagje wil ruilen kan het niet. Je zou toch denken dat er meer kinderen op vakantie zijn in die tijd. En het is wel typisch dat als ik een dag extra wil afnemen (en dus betaal) dat het dan ineens wel kan.

Heb je in de buurt mogelijkheden om over te stappen van KDV of niet? Of zit je daar nog helemaal niet aan te denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven