kinderen slaan

23-05-2011 18:36 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik had met iemand een discussie, als je kinderen iets gedaan hebben,zoals stelen ofzo dat je ze dan een klap in het gezicht geeft. ik zei nou dat vind ik niet kunnen en dan nog niet. ik zou mijn kinderen niet slaan als ik kinderen had. en ook niet als ze zoiets doen, dan geef ik ze liever huisarrest of zo. wat zijn jullie meningen?
?? Ik sla niemand en al helemaal geen kinderen.
quote:smurfje251 schreef op 23 mei 2011 @ 18:36:

ik zou mijn kinderen niet slaan als ik kinderen had. Dat weet je niet, want je heb ze niet..
nou nee zo zit ik niet in elkaar. ik sla geen kinderen, mensen en dieren
En een "opvoedkundige tik"?? Die zou je ook nooit geven?
ligt er aan hoe en waar?
Wat een stomme vraag, natuurlijk sla je geen kinderen. Is nog strafbaar ook.
quote:smurfje251 schreef op 23 mei 2011 @ 18:42:

ligt er aan hoe en waar?Maar das dan toch ook slaan?
Slaan is niet normaal, in het gezicht slaan is nog minder normaal en kinderen is het gezicht slaan is kindermishandeling.
ja vind ik ook, ik zou nooit kinderen slaan. maar ik wou vragen wat jullie meningen zijn en wat wel acceptabel is
en wat vind je dan van een 'tik op de vingers' ?
What does\'nt kill me, only makes me stronger
Mijne kregen echt wel eens een tik hoor.
je hebt slaan en slaan.. ik heb die van mij heus wel een een tikje gegeven.. een TIKJE.. dus een tikje op het handje als ze ergens aanzaten wat niet mocht bijv. En ik kan me herinneren dat ik mijn middelste eens een klap op zijn kont heb gegeven nadat hij express, uit woede, mijn planten stuk had gemaakt.. en dat is het denk ik..

slaan is onmacht, uiting van woede en je kind leert er niets van.. maar van een opvoedkundige tik gaat je kind niet dood..
Slaan is voor mij een NO GO.
Als je een kind slaat om te straffen (in dit geval dus vanwege stelen) leert het kind niet dat het niet mag stelen en waarom niet.

Het kind zal niet nog iets stelen omdat het dan weet: ik wordt geslagen als ik iets steel, maar begrijpen doen ze het niet.

Je kind het uitleggen en laten terug brengen (of geld brengen) naar de winkel en daar zijn excuus laten maken is dus veel leerzamer. Daarnaast kun je een passende straf bedenken indien nodig.

Slaan is NOOIT de oplossing voor niets niet! ik spreek uit ervaring.
Ik knijp alleen, is dat ook erg?
Slaan in het gezicht?? Vind slaan niet kunnen, heb het wel een keer gedaan )0: Vind dat erg naar en denk dat het ook niet meer gaat gebeuren. Oudste trok jongste aan haar haartjes door het huis. Ze was nog maar een paar maanden oud. Heb oudste toen een klap op haar luierbillen gegeven. Slaan in het gezicht vind ik nog ff stapje verder. Geef trouwens ook geen straf. Zeg gewoon dat ze op moet houden en waarom. Soms helpt dat niet dan zet ik haar bij wat anders neer of vraag of ze even ergens anders heen wil. Ze is pas 3 dus weet niet of dit blijft lukken?!
quote:smurfje251 schreef op 23 mei 2011 @ 18:40:

nou nee zo zit ik niet in elkaar. ik sla geen kinderen, mensen en dierenAlleen de plank mis?
quote:eforum10 schreef op 23 mei 2011 @ 18:53:

Als je een kind slaat om te straffen (in dit geval dus vanwege stelen) leert het kind niet dat het niet mag stelen en waarom niet.

Het kind zal niet nog iets stelen omdat het dan weet: ik wordt geslagen als ik iets steel, maar begrijpen doen ze het niet.

Je kind het uitleggen en laten terug brengen (of geld brengen) naar de winkel en daar zijn excuus laten maken is dus veel leerzamer. Daarnaast kun je een passende straf bedenken indien nodig.

Slaan is NOOIT de oplossing voor niets niet! ik spreek uit ervaring.

En toch...Zowel zusje als ik hadden buien, waarin zowel moeder als vader niets mee konden. Ze konden praten als brugman, het deed ons niets. Schreeuwen, huilen, rustig alles 100x uitleggen, het maakte ons geen bal uit. Maar kregen we een tik, dan was het snel afgelopen. En het is pedagogisch waarschijnlijk niet verantwoord, maar zowel zusje als ik zeggen nu regelmatig dat dit de enige manier was om tot ons door te dringen op dat moment.

Edit: Ik heb het over een tik, niet in het gezicht meppen. Een keer was het een klap, maar dat kwam doordat ik mijn broertje bijna verdronk in bad. Het arme ding kon net een beetje stabiel zitten. Oudere zus die hem dan telkens in zn rug zit te porren en een moeder die over de rooie ging!
Ik kan denk ik wle raden wie die iemand was.
Slaan in het gezicht vind ik echt absoluut niet kunnen, nooit niet. Maar een tikje op de vingers vind ik wel kunnen
What does\'nt kill me, only makes me stronger
Weer terug van weg geweest Smurfje?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik ben vroeger weleens geslagen. En mijn broertje heeft wel vaker schoppen gehad. En toch zijn we er geen van beide slechter van geworden, we hebben er geen trauma aan over gehouden.

In het gezicht is not done, maar een ferme tik op de handen of billen, ik zie er geen probleem in.
Wie is die 'iemand' Smurfje?

Ik vind slaan ook echt onacceptabel... dan heb ik het over echt slaan, niet over een tik op een luierbeschermde kont of een tik op handjes als kinderen nog klein zijn en constant iets willen pakken waar ze niet aan mogen zitten!
quote:Murdoch schreef op 23 mei 2011 @ 19:02:

[...]

Alleen de plank mis?Of een flater

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven