kinderen slaan
maandag 23 mei 2011 om 18:36
ik had met iemand een discussie, als je kinderen iets gedaan hebben,zoals stelen ofzo dat je ze dan een klap in het gezicht geeft. ik zei nou dat vind ik niet kunnen en dan nog niet. ik zou mijn kinderen niet slaan als ik kinderen had. en ook niet als ze zoiets doen, dan geef ik ze liever huisarrest of zo. wat zijn jullie meningen?
maandag 23 mei 2011 om 18:51
je hebt slaan en slaan.. ik heb die van mij heus wel een een tikje gegeven.. een TIKJE.. dus een tikje op het handje als ze ergens aanzaten wat niet mocht bijv. En ik kan me herinneren dat ik mijn middelste eens een klap op zijn kont heb gegeven nadat hij express, uit woede, mijn planten stuk had gemaakt.. en dat is het denk ik..
slaan is onmacht, uiting van woede en je kind leert er niets van.. maar van een opvoedkundige tik gaat je kind niet dood..
slaan is onmacht, uiting van woede en je kind leert er niets van.. maar van een opvoedkundige tik gaat je kind niet dood..
maandag 23 mei 2011 om 18:53
Als je een kind slaat om te straffen (in dit geval dus vanwege stelen) leert het kind niet dat het niet mag stelen en waarom niet.
Het kind zal niet nog iets stelen omdat het dan weet: ik wordt geslagen als ik iets steel, maar begrijpen doen ze het niet.
Je kind het uitleggen en laten terug brengen (of geld brengen) naar de winkel en daar zijn excuus laten maken is dus veel leerzamer. Daarnaast kun je een passende straf bedenken indien nodig.
Slaan is NOOIT de oplossing voor niets niet! ik spreek uit ervaring.
Het kind zal niet nog iets stelen omdat het dan weet: ik wordt geslagen als ik iets steel, maar begrijpen doen ze het niet.
Je kind het uitleggen en laten terug brengen (of geld brengen) naar de winkel en daar zijn excuus laten maken is dus veel leerzamer. Daarnaast kun je een passende straf bedenken indien nodig.
maandag 23 mei 2011 om 18:58
Slaan in het gezicht?? Vind slaan niet kunnen, heb het wel een keer gedaan )0: Vind dat erg naar en denk dat het ook niet meer gaat gebeuren. Oudste trok jongste aan haar haartjes door het huis. Ze was nog maar een paar maanden oud. Heb oudste toen een klap op haar luierbillen gegeven. Slaan in het gezicht vind ik nog ff stapje verder. Geef trouwens ook geen straf. Zeg gewoon dat ze op moet houden en waarom. Soms helpt dat niet dan zet ik haar bij wat anders neer of vraag of ze even ergens anders heen wil. Ze is pas 3 dus weet niet of dit blijft lukken?!
maandag 23 mei 2011 om 19:03
quote:eforum10 schreef op 23 mei 2011 @ 18:53:
Als je een kind slaat om te straffen (in dit geval dus vanwege stelen) leert het kind niet dat het niet mag stelen en waarom niet.
En toch...Zowel zusje als ik hadden buien, waarin zowel moeder als vader niets mee konden. Ze konden praten als brugman, het deed ons niets. Schreeuwen, huilen, rustig alles 100x uitleggen, het maakte ons geen bal uit. Maar kregen we een tik, dan was het snel afgelopen. En het is pedagogisch waarschijnlijk niet verantwoord, maar zowel zusje als ik zeggen nu regelmatig dat dit de enige manier was om tot ons door te dringen op dat moment.
Edit: Ik heb het over een tik, niet in het gezicht meppen. Een keer was het een klap, maar dat kwam doordat ik mijn broertje bijna verdronk in bad. Het arme ding kon net een beetje stabiel zitten. Oudere zus die hem dan telkens in zn rug zit te porren en een moeder die over de rooie ging!
En toch...Zowel zusje als ik hadden buien, waarin zowel moeder als vader niets mee konden. Ze konden praten als brugman, het deed ons niets. Schreeuwen, huilen, rustig alles 100x uitleggen, het maakte ons geen bal uit. Maar kregen we een tik, dan was het snel afgelopen. En het is pedagogisch waarschijnlijk niet verantwoord, maar zowel zusje als ik zeggen nu regelmatig dat dit de enige manier was om tot ons door te dringen op dat moment.
Edit: Ik heb het over een tik, niet in het gezicht meppen. Een keer was het een klap, maar dat kwam doordat ik mijn broertje bijna verdronk in bad. Het arme ding kon net een beetje stabiel zitten. Oudere zus die hem dan telkens in zn rug zit te porren en een moeder die over de rooie ging!
maandag 23 mei 2011 om 19:12