Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
hmmja... was misschien ook wel beter geweest als ik mijn mond had gehouden...maarja.. zo ben ik helaas niet. Als ik ergens vol van zit, dan gaat mijn mond open en floep ik er alles uit...

Ook in mijn woonomgeving zijn ze toch wat conservatiever dan in een grote stad. Mijn ouders en broertjes heb ik het wel al verteld (al lange tijd geleden) omdat ik weet dat het bij hen erg lang moet inweken. Dus.. die kunnen er vast aan wennen. Toch zijn mijn vrienden er wel laaiend enthousiast over, dus dat scheelt gelukkig. Ach.. het was misschien wat naïef om te denken dat iedereen dit geweldig vindt, alleen al omdat ik het zo leuk vind. Maar oké.. da's ook een fase waar ik doorheen moet denk ik.

@vinyl en Jive: ik was nog even verder gegaan met het doorlezen van allll die pagina's. En kwam ik een vraag tegen die ik niet beantwoord zag staan. Dat ging over een lijst van buitenlandse donoren cq. klinieken. Hebben jullie heel toevallig die lijst alsnog gekregen of gevonden?

En na het volgen van de cursus, las ik dat de cursusleidster jullie wat toezond. Tussen de regels door las ik dat dat ging over tips of wellicht adressen over klinieken o.i.d. Zou dat eventueel ook handig zijn voor ons "nieuwelingen"? Of is dat info die eigenlijk wel algemeen bekend is?
Herkenbaar hoor. Ik zou het ook het liefst van de daken schreeuwen.

Helaas hebben veel mensen maar heel weinig inlevingsvermogen.
ja.. dat is wel duidelijk...

Aan de ene kant voelt dat als een domper, aan de andere kant maakt het je wel sterker om gewoon door te zetten.
Ik heb gebeld en sta op de wachtlijst bij Rijnstate.

Onderstaan citaat heb ik trouwens gevonden bij Geertgen:

Wanneer u donorzaad nodig heeft zijn er daarom twee mogelijkheden.

1.Wanneer u voor zaad van een T-donor in aanmerking komt, dient u een bijdrage te leveren aan ons principe van faire wederkerigheid.

2.U zorgt zelf voor een eigen zaaddonor. Dit kan donorzaad zijn dat elders is verkregen, maar ook donorzaad van een bekende, of van iemand die bereid is u via / via met donorzaad te helpen.

Begrijp ik het nou goed, dat je - als geen eigen zaaddonor hebt - je (ikzelf of iemand anders die wil/kan doneren) eicellen aanlevert? En als je die niet hebt, je dus bij Geertgen niet in aanmerking komt?
@decatur: Ik ga ook die workshop doen, maar dan in augustus

En je kan in plaats van eicellen ook zaadcellen laten doneren (door iemand die wel wil doneren maar niet aan jou/jij niet van hem).

Ik begreep dat als je dat niet wil of kan je op een langere wachtlijst komt? Maar dat lijkt volgens deze tekst niet.

Ik had gisteren een email naar Geertgen gestuurd met allerlei vragen over eiceldonatie, kreeg ik alleen een algemene mail terug die me verwees naar de website (daar had ik al gekeken) en een telefoonnummer (terwijl ik het per mail fijner vind, staat het zwart op wit).

Dus je kan beter even bellen dan mailen denk ik.
quote:[Begrijp ik het nou goed, dat je - als geen eigen zaaddonor hebt - je (ikzelf of iemand anders die wil/kan doneren) eicellen aanlevert? En als je die niet hebt, je dus bij Geertgen niet in aanmerking komt?Je komt wel in aanmerking, maar dan kom je op een lange wachtlijst. Als je wel een mogelijkheid om tot die wederkerigheid te voldoen, dan ben je eerder aan de beurt. Dit komt doordat er tekort donoren zijn en ze op deze manier proberen donoren te werven en jou ook eerder te kunnen helpen.
Ik zou niet zo twijfelen als ik jou/ jullie was. Het krijgen van een kind is niet iets dat je op verstand kunt doen; je weet namelijk nooit waar je aan begint. En wat is voor jou het alternatief? Op je 50ste met spijt terugkijken omdat je zo'n grote wens niet hebt kunnen vervullen?

Als kinderen een alternatieve vaderfiguur in de omgeving hebben naast een liefhebbende moeder is het meestal genoeg. Dat kan een opa zijn of een oom. En hoeveel kinderen groeien niet op in een heel slecht twee oudergezin? Het zal zwaar zijn maar straks omkijken in spijt is nog veel zwaarder....
Hey, wat een hoop nieuwe schrijfsters hier allemaal! Lekker veel. Leuk!

Vind het erg fijn om te weten dat ik minder alleen ben in het Kind in je Uppie!

Hier eindelijk poging 1 via de bank met de S! Yeah, ik doe weer mee!

Ik vond het wel spannend, was benieuwd hoe dat zou gaan. Nou enigszins ongemakkelijk dus ;) Maar wat zit er weinig spul in zo'n rietje! Ik doe via KID centrum en daar gaat het de 1e 6 pogingen met 'gewone' inseminatie. Ze legen het rietje in een cupje, dat cupje leggen ze aan de baarmoedermond en zuigt zich een beetje vast en dat moet je dan zo'n 4 uur inhouden. Daarna kun je het er met een touwtje weer uittrekken. Toen ik het cupje er gister uit haalde leek het mij alsof het spul nog steeds in het cupje zat? Ik geloof er niks van dat dit zou werken... Maar we zullen het zien.

En wat dat betreft Amphere, volgens mij is het helemaal niet erg (en redelijk normaal) dat er weer vanalles uitloopt, als er maar een druppel of wat achterblijft. Blijkbaar moet dat genoeg zijn.

Malaika, Emmetjebee, Snoezel ... hoe gaat het met de dipjes? Moeilijk soms hè om de moed erin te houden. Ik dacht toen ik vorig jaar begon met eigen donor: hèhè, eindelijk beginnen, eindelijk in ieder geval een kans dat ik zwanger zou raken! Want ik voelde me toch wel rot bij iedere verstreken cyclus. Maar de teleurstelling bij iedere mislukte poging is toch ook erg moeilijk. En erop te vertrouwen dat het nog wel eens goed komt. Want er kan ook een moment komen dat je moet besluiten dat het ophoudt. Ik wil aan dat moment nog niet denken.

Liz, ik heb ooit een lijst gevonden via internet, maar dat is een paar jaar geleden. En de lijst van de workshop ging denk ik over deelnemeres niet over klinieken.

De klinieken in NL die helpen komen hier veelvuldig voorbij op het topic :-) Buitenlandse donoren komt vooral uit Denemarken. In Spanje schijn je ook terecht te kunnen, maar weet niet of die ook naar NL opsturen of dat je daar naar een kliniek toe moet.

Decatur - die tekst is dan nieuw bij Geertgen? Tot nog toe kwam je ook in aanmerking voor donorzaad zonder die 2 voorwaarden, alleen zou de wachtlijst dan langer zijn.

@ Emma, heb je al een idee hoe je het zou willen doen? Bekende donor? Internet donor? Bankdonor?

Amphere, Innova, wederom succes op het wachtbankje... 3 kleine kleutertjes, die zaten op een... nou zou dat niet leuk zijn over een paar jaar!

SuperWoman toch deze maand al een poging? Ik dacht dat er nog een vakantie tussen zat? Maar spannend, en succes!

Oh enne, ik zeg: de 22e doen!! Ik kan in ieder geval.
Zo dan, ik kom een beetje bij toeval weer eens bij dit topic en bedacht me dat ik hier een jaar geleden een flinke lap had neergepend, maar ook vrij snel weer gestopt was.

Nu is het weer interessant geworden om bij te lezen, want ik heb me na een huisartsenbezoek vorige week dinsdag en een verwijsbrief op de wachtlijst bij Rijnstate laten zetten.

Een wachtlijst voor het 1e gesprek van maar liefst 8 tot 10 maanden. En wat ging dat makkelijk aan de telefoon, had dat niet verwacht eigenlijk, geen idee waarom niet ook.

Ben er de laatste tijd weer mee bezig en heb de knoop doorgehakt dat ik me op zijn minst op d lijst moet laten zetten, anders gebeurt er nooit iets.

Als ik dat over een jaar ozu doen zijn we weer zoveel verder, dus nu maar die stap genomen.

Ben van plan om veel te lezen de komende maanden, en dus ook om dit topic weer bij te lezen. Flinke klus voor de boeg

Aan de ene kant vind ik het irritant dat het zo lang moet duren (de wachtlijst vanaf gesprek tot donor is nog een 8-10maanden), maar het geeft ook wel weer rust. Dat er een stap is gezet, maar ik me voorlopig niet druk hoef te maken.

Al vind het ik wel jammer dat de tijd tot het 1e gesprek al zo lang is. Misschien had ik liever een sneller gesprek en tot de donor een langere tijd. Misschien ook niet.

Zit ook aan Geertgen te denken, maar daar moet ik me nog op inlezen.

Las ook dat er bij sommigen echt heel veel is gebeurd, positief en minder positief.

Maar goed, ik ga bijlezen en zal proberen zsm bij te zijn zodat ik evt kan meereageren.
Hallo Allemaal!

Wat een leuk, actief forum is dit!

@Decatur en Lizlizzyliz

Wat jammer dat jullie omgeving zo reageert! In mijn omgeving weet zo ongeveer iedereen dat ik hier al in mijn hoofd en hart intens mee bezig ben! Alleen mijn oma heeft er wat moeite mee, omdat ze het zo heftig vindt en me gewoon een echt gezinnetje met man gunt. Iedereen geeft me groot gelijk. Op mijn werk (ik werk op een middelbare school) heb ik het er regelmatig over. Ik heb het gisteren nog over jullie forum gehad met willekeurige collega's. Over de wachttijden en prijzen. Natuurlijk komt er dan van een andere tafel een lacherig aanbod voor sperma. Maar dat is allemaal lief en leuk bedoelt. Iedereen begrijpt me wel en vraagt me er zelfs regelmatig om. Heel mijn omgeving ziet me met altijd al die kleine kindjes van anderen en ziet het dus ook helemaal voor me! Nog bijna meer dan ik, hahaha!

Dit gun ik jullie ook van harte, want het is echt relaxed. Toen ik vanmiddag thuiskwam, heb ik het zelfs op straat met mijn 79-jarige buurvrouw besproken!

@ Jive (Eerst even: Hoop dat de zaadjes goed zwemmen en het raak is!)

Ik zit nog heel erg in dilemma. Vorig jaar wilde ik echt gaan voor ZI en een donor zoeken via internet. Nu twijfel ik daaraan. Superwomen treft steeds hele fijne donors via vrienden, maar zoals ook al andere vrouwen gezegd hebben: Die heb ik niet in mijn omgeving. Daarom zie ik wel wat in de banken. Ik heb gelezen over wederkerigheid bij jullie, dat vind ik op zich een heel goed idee. Ik krijg toch (hopelijk) ook met hulp van iemand een kindje, dan mogen ze mijn eicelletjes ook gebruiken. Ik heb me nog bij geen centrum aangemeld. Ik lees over Geertjens en Rhijnstate, maar om eerlijk te zijn heb ik me daar dus nog niet in verdiept. Ik woon in de omgeving Rotterdam, dan is dat wel ver rijden. Bovendien begreep ik dat het een hele hormoonkwestie is om eicelletjes te doneren, dan moet ik toch zo plots vrij kunnen krijgen. Dat kan in het onderwijs niet. Misschien moet ik dit alles gaan regelen in mijn zomervakantie. Dat is wellicht een goed plan. Dan zie ik de rest later wel! Als ik aan wederkerigheid zou doen, moet ik dan ook zo lang op een intake wachten?

Ik heb geschreven dat ik wil starten in mijn 33e levensjaar. Dat is, omdat ik dan alles goed op orde heb. Heb een leuke hoekwoning gekocht vorig jaar, ben nog wat aan het verbouwen. Deze zomer de tuin en volgend jaar is alles wel redelijk klaar. En dan ga ik er voor! Ik wil er namelijk wel klaar voor zijn! Waarschijnlijk lukt het allemaal niet in 1 of 2 keer, zeker gezien jullie ervaringsverhalen. Dan heb ik nog tijd genoeg!

@Iedereen die vol ongeduld aan het wachten is: Ik duim voor jullie!!!

@Malaika: Echt respect voor jou! En wat ben ik blij voor je dat je op een fijne relatie gestuit bent. Hopelijk blijft alles goed gaan en mag je volgend jaar een lief droppertje in je armen houden...
Nou idd, veel geschreven weer!

Ik weet zo niet wie wat precies schreef, maar ga wel reageren op een paar onderwerpen.

Niet iedereen reageert positief, dat was bij mij ook niet zo. Een familielid maakt regelmatig de lullige 'waarom ga je niet gewoon de kroeg in ... ' opmerking. Herkenbaar voor velen. Ook de goedbedoelde-maar-daarom-niet-minder-rottig: "Jij bent toch zo'n leuke vrouw". Bedenk dat je het ook niet iedereen hoeft te vertellen, zeker niet in de fase waarin je nog dingen moet uitzoeken. Ook als je start, kan het soms vervelend worden als mensen steeds onthouden wanneer je ongesteld moet worden en dan gaan sms-en. En ik merk dat veel mensen niet snappen dat het niet lukt. Ik vind het = hoe lief iedereen ook is = echt vermoeiend om steeds maar uit te leggen dat ook al ga ik voor IVF in die of die kliniek, de kans nog steeds minimaal is, omdat ik inmiddels 40 ben.

Mensen die dicht bij je staan, moeten misschien wennen aan het idee dat je leven er heel anders uit gaat zien dan zij voor je hadden gehoopt. Laat ze dat ook, maar laat je ook niet beledigen en zeg het gewoon als sommige commentaren te onaardig zijn. Kies je mensen en laat dat ook mensen zijn die het oke vinden als je er weer even over ophoudt. Ik heb ook hele fijne vrienden met hele fijne steun. Die paar mensen die er wat moeilijk over doen, moeten zelf maar verzinnen hoe ze hiermee omgaan.

Ik zeg het nog maar eens in het algemeen: als je weet dat je dit wilt, wacht dan niet. De wachtlijsten zijn lang, en het lukt heel vaak niet, of niet meteen. En hoe eerder je begint, des te groter zijn je kansen. Echt! Leeftijd is belangrijk, bij 33 heb je prima kansen, bij 35 al weer een stuk minder, en bij 40 zit je in de 1-5 %-curve.... Eens met haaka: je weet niet waar je aan begint

Verder voor Geertgen: dat is echt een plek waar je gewoon naar toe moet, je moet door hun molen heen, op hun manier en daarna weet je pas waar je aan toe bent.

@jive: een cupje??!! Weer een nieuwe variant! Hoe gaat het ondertussen?

Heb wel weer zin in de meet, met nieuwe gezichten begrijp ik!?

Sjuus!
Thanks Innova en Emma! Bedankt voor de herkenbare verhalen. Dat geeft toch wel een fijn "wij" gevoel, dat ik niet de enige ben die hier doorheen moet. Echt fijn zo'n forum!!

Ik denk dat de meeste mensen in mijn omgeving een plaatje voor ogen hebben van die leuke man die bij mij past en dat we samen nog leukere kindjes gaan krijgen. Nu ziet dat er even iets anders uit. Daar moeten ze dus aan wennen. Op zich snap ik dat wel, maar - buiten mijn collega's om (want dat zijn "maar" collega's) zijn het ook een paar vrienden, die ik ook tot mijn extended-family had gerekend (zonder ze dat te hebben gevraagd...ik had mijn plaatje ook al klaar;))). Dus.. het komt iet wat als een teleurstelling. Maar idd.. ik zit nog helemaal voor in het traject, dus ze hebben nog tijd zat om er aan te wennen en daarbij ik ook.

@Sun: Jij schreef in juli 2010 dat je met ovulatietesten de eisprong bijhield, maar ook het cervixslijm hebt gemeten. Bedoel je met het slijm, de afscheiding?? Ik begrijp dit niet helemaal...

Ik ben nu bij pagina 104 ('t is bijna ondoenlijk..maar toch bere interessant om alles door te lezen)... dus nog een paar pagina's en dan ben ik "bij".
anoniem_123158 wijzigde dit bericht op 21-05-2011 01:26
Reden: spelfoutjes...'t is dan al laat ;)
% gewijzigd
[quote]Innova schreef op 20 mei 2011 @ 22:42:

Ik zeg het nog maar eens in het algemeen: als je weet dat je dit wilt, wacht dan niet. De wachtlijsten zijn lang, en het lukt heel vaak niet, of niet meteen. En hoe eerder je begint, des te groter zijn je kansen. Echt!

Ja, dat las ik hier inderdaad. Ik sta vanaf februari op de lijst van Zwolle en sinds vanmiddag ;) op de wachtlijst voor een intake bij Rijnstate in Arnhem. Dus.. nu wachten en ondertussen mijn leventje wat beter inrichten (afvallen, stoppen met roken, huisje verder afbouwen, etc)
@Lizlizzyliz

Google maar eens op "billingsmethode". Het cervixslijm is een goede indicatie (naast ovulatietesten) voor je vruchtbare dagen.

Gisteren ben ik bij Rijnstate geweest, voor KID nr 5 alweer...

Voor iedereen die ook aan 't wachten is: succes! Voor alle nieuwkomers: Volg je gevoel, dat zegt meestal genoeg... (daarnaast moet je het natuurlijk ook nog wel verstandelijk beredeneren)

Waar vindt de komende "meet" plaats?
Straks weer in de auto richting Geertgen!!! Duimen jullie voor me?
Hey Innova, ja het gaat wel goed. Natuurlijk ben ik bezig met of die cupjes manier wel werkt... Gister bij de 2e dosis het cupje extra lang ingehouden, zo weinig mogelijk bewegen om hem op de plaats te houden (ik voel het ding zitten als ik loop en heb het idee dat het dan afzakt ofzo), ha.. ha... oh nee.. niet niezen... HATSJOE! Toch niezen. Gelukkig, het lijkt nog op zijn plaats te zitten. Mar verder ben ik er niet mee bezig ofzo hoor :-D

En vandaag ga ik dan weer denken aan wat ik eet, ik zal maar een extra stukje fruit nemen, het zit maar in mijn hoofd de hele tijd. Ik wil gewoon twee weken mijn gang gaan en dan wel zien hoe de vlag erbij hangt. Maar dat zit er vast niet in

En ja over het aan mensen vertellen. In het begin heb ik het mijn ouders, broer en een paar vriendinnen verteld en vervolgens mogelijke donoren. Alleen mijn ouders hadden even de tijd nodig om aan het idee te wennen. Maar ze willen allemaal heel graag voor mij dat het gaat lukken. En die spreken mij ook moed in vol vertrouwen dat het gaat lukken. Daar heb ik inderdaad het idee om ze voor een teleurstelling te moeten behoeden: Ja maar, de kans is niet zo groot meer hoor, ik ben al 40.

Vriendin van 40 die besloot er voor nog één te gaan en 9 maanden later inderdaad een prachtig mooi gezond kind op de wereld zet, zie je kijken: hoezo lukt het op je 40ste niet meer?

Ja maar, ik ben 40 én ik gebruik sperma dat 3 jaar ingevroren is geweest én niet op de natuurlijke manier bij mijn eileider komt (lees cupje, een druppel sperma en voeten in de beugels)... De kans is gewoon niet meer zo groot.

Ondertussen, ruim twee jaar later weten heel veel mensen het. Echt negatieve reacties heb ik nog niet gehad. Eentje viavia - een moeder van iemand: Zonde van zo'n leuke vrouw. Hoezo zonde? Maar goed, eigenlijk is het ook positief, ze vindt me een leuke vrouw .

Van iedereen die het weet zijn er mensen die het me gunnen en meeleven. En andere die het een interessant verhaal vinden. Maar niemand heeft tegen mij gezegd dat ik het niet moet doen of dat ik het niet kan maken. De meeste noemen het moedig.

De komende meet is ergens rond Utrecht is het idee.

Succes emmetje!
Nou, als ik dit van de afgelopen dagen lees, verbaast het me dat er nog mensen zijn die het op de "standaardmanier" doen, whahaha! Want wat zijn we met veel. ;)

Geef mensen even de tijd om er aan te wennen (ik moest mijn moeder de eerste keer dat ik erover begon ook van het plafond schrapen, maar nu...), en lompe mensen die toch je vrienden niet zijn: BOEIEN!!!

Iedereen die wil komen meeten de 22e: meld je aan op chilles72@gmail.com en dan zet ik je er bij als ik de locatie de deur uitdoe. Deze keer wordt het regio Utrecht. Vinyl, denk je nog even mee? Misschien moeten we studio 22 af gaan huren? ;)

Succes weer voor iedereen op de wachtbank!!!
@chilles: ja inderdaad, dat hele "een kind krijgen binnen een monogame, gecommiteerde relaties via het bedrijven van de liefde" is zoooooooo 1980! :-)

Ik ben me aan het inlezen voor IVF en word er toch wel sip van. Wat een gedoe met tig injecties en onverdoofde puncties, brochures die zeggen ' je voelt er bijna niets van', vrouwen op blogs die de een na de ander roepen dat het afschuwelijk is. Hoe kan het belevingsgat zo groot zijn? Waarom luisteren artsen niet beter naar vrouwen? Dat hele 'wij weten beter wat je voelt en kunnen beter voor jou beslissen zonder het met je te bespreken' is zooooo 1950...

Bij Geertgen had ik op dat vlak nog bijna een aanvaring met de medisch assistent trouwens. Het liep goed af omdat ik nu eenmaal heb besloten daar geen discussies aan te gaan, maar ik wil hem toch met jullie delen, want er zit een briljante uitspraak tussen voor het rijtje 'stommiteiten die je kunt zeggen tegen een vrouw die in haar eentje probeert zwanger te worden'.

Er zijn bij IVF twee verschillende medicatieschema's, een korte en een lange. Zij legde mij de lange uit, ik vroeg natuurlijk wat het verschil tussen de twee was. Uiteindelijk heb ik haar dat zes keer gevraagd, en heeft zij zes keer geantwoord dat ze me dat niet hoeft uit te leggen omdat ik toch het lange schema kreeg omdat iedereen dat krijgt. (hoezo hoef je me dat niet uit te leggen, hoezo net als iedereen, hoezo beslis jij dat dan? Ben je een arts? Nee dacht het niet. Waarom zijn er twee schema's als toch iedereen volgens jou het lange schema krijgt?.... Dat dacht ik allemaal maar zei ik niet! *trots op mezelf*).

Vervolgens ging het over of je meteen instapt in de volgende cyclus (kan met het korte schema wel, met het lange niet, dan wacht je eerst een eisprong af, en dan begin je, in mijn optiek een gemiste eisprong dus.).

Toen ik haar zei 'jamaar dan sla je dus een eisprong over, die mis je dan'. ... antwoordde zei: "nee natuurlijk mis je geen eisprong, want je bent alleenstaand, dus als wij je niet helpen, word je sowieso niet zwanger, dus het maakt helemaal niets uit. Als je nu een stel was, ja dan zou je die eisprong zwanger kunnen worden en vragen wij meestal of je die overslaat, zodat je met de medicatie kunt starten..."

Seriously? Als wij je niet helpen, word je niet zwanger? Vind ik net zo erg als 'waarom laat je je niet bezwangeren in de kroeg met een onenightstand"

Anyway, raar om over na te denken, terwijl poging 9 nog alle kanten op kan ... #geenzinin

Tot later weer!
@ jive: sorry, maar er zit echt een plaatje in mijn hoofd, van hoe jij je uiterste best doet een dag lang niet te niesen, lachen, rennen, trappenlopen, etc. Mag die mee in de schrijverij?

Ondertussen hoop ik wel dat het raak is! Begrijp ik goed dat je rond 1 eisprong twee keer een inseminatie krijgt?

Sjuus!
350km achter de rug en ruim 4 miljoen poppetjes rijker! Ongelooflijk dat dat in nog geen 1ml zit! De timing lijkt goed te zijn...
quote:Chilles schreef op 21 mei 2011 @ 10:55:

Iedereen die wil komen meeten de 22e: meld je aan op chilles72@gmail.com en dan zet ik je er bij als ik de locatie de deur uitdoe.

Ik wil graag mee-meeten, maar vroeg me af of de meeting overdag plaatsvindt, in de (vroege) avond. Of beiden? Ik heb namelijk tot 17.00 uur een belangrijk tentamen en kan dus pas op zijn vroegst tegen 18.00 op Utrecht CS zijn.

Wil wel graag jullie ervaringen en verhalen horen.

Mijn postbode is inmiddels ook op de hoogte van mijn plannen voor KID . Gister Rijnstate gebeld wat ik nog best spannend vond, omdat het nu verder gaat dan alleen nadenken over. Vandaag de brief in de bus gehad. Waarbij het onderwerp prominent in beeld van het adresvenster kwam. Dat had wat mij betreft iets discreter gemogen. Voor hetzelfde geld was die brief bij mijn buurvrouw terechtgekomen.
@Decatur: hahahhahahaha..dus de postbode weet er nu ook van? Ik kreeg vanmorgen ook de bevestigingsbrief door de bus, gelukkig zat mijn brief wat dieper in de envelop! Hey, dan zijn we tegelijk aan de beurt!!!!!

@emmetjebee: Succes!!!!!!! Zwemmen maar!!!!

@innova: wat een rare verpleegster zeg?!?! Niet een klein beetje gefrustreerd!!!! Alsof je je, omdat je ze "nodig" hebt, maar een beetje onderdanig moet gaan opstellen. En dan die opmerking dat je ze nodig bent omdat je alleenstaand bent... tsssss.. da's gewoon een fikse klacht waard!!!

@ Sun: ja, gegoogled en gevonden!!!! Thanks!!!!

Fijn weekend allemaal!!
hi allen,

leuk om nieuwe schrijvers en lezers te zien hier. Ook al staat een aantal nog aan het begin, altijd leuk. Ik zelf heb een donor via internet gevonden en alle stappen bij geertgen doorlopen. Wedden op 2 paarden zeg maar. Was wel een klere eind rijden vanaf A'dam elke keer, maar daar kon je tenminste snel terecht. En heel benagrijk...je moet vooral het heft in eigen hand nemen. Proactief zijn met het plannen van afspraken daar, dingen op 1 dag plannen en lekker voor de Geertgense troepen uitlopen... dat werkte bij mij trajectversnellend. Ik zou voor wederkerigheid zijn gegaan, als ik mijn donor niet had gevonden.

Om het bruggetje te maken. Woensdag avond een lang en goed gesprek met hem gehad. Hij wil me blijven helpen, net zo lang t to het raak is. dat was wel een enorme opluchting voor me!

Vrijdag kwam hij weer. Nu had ik het anders aangepakt. Ben andersom op bed gaan liggen met mijn benen op het vensterbankje. Zo kon ik lekker relaxed zonder druk met mijn benen omhoog liggen. Heb na de inseminatie het spuitje ook nog maar even laten zitten. Al met al had ik er een goed gevoel over.

Enige onzekere was mijn eisprong. Ik hoopte dat ie vrijdagavond/zaterdagochtend zou komen. Dan hoefde de donor niet nog een keer te komen. Gelukkig deed mijn lijf precies wat ik hoopte.

Alle externe factoren van deze ronde waren zoals het moet. Dus dan is het vanaf nu echt compleet out of my hands en schuif ik aan op het wachtbankje. Vrijdag 3 juni weet ik meer!

Zoals Innova al zei... heb je een kinderwens, wacht vooral niet te lang om het in de praktijk te brengen. Ik ben 'gelukkig' nog maar 33, maar het kan zomaar lang duren.

Voor mij helpt het heel erg om hier de dingen van me af te schrijven en in mijn blog dat ik bijhoud (voor wie het interessant vindt....bamphere.web-log.nl)

Verder vind ik het bijna aanmatigend hoe sommige mensen kunnen reageren...je bent zo'n topvrouw...tot weet je wel hoe zwaar het is? In je eentje trek je dat niet hoor....

tot je verneuken in de kroeg..

ik blijf maar herhalen dat het vaak goedbedoeld is...

Verder is iedereen gelukkig in mijn omgeving wel heel positief. Op het werk niet aan iedereen verteld, omdat ik nog geen ast contract heb. Ook best belangrijk :-)

maar nu wel aan twee collega's. Zij waren wel heel positief.

Nu is de druk er trouwens al af, mijn verlengingsgesprek is sowieso na een eventuele driemaanden-grens :-). het komt goed dus!

Zo weer een heel verhaal gepend.

Chilles, ik mail je nog even, maar de 22e staat genoteerd. heb er zin in! Kom trouwens met de auto. Houden we rekening met trein/auto aanvliegroutes?
Hey wat leuk, zo'n blog!!! Ook leuk om later je kind te laten lezen, wanneer hij/zij oud genoeg is om het te begrijpen!!!

Ik lees graag mee!!

En fijn dat jouw donor blijft zo lang als nodig is! Dat is geruststellend kan ik me zo voorstellen!
Meet is 's avonds! (Hardwerkende vrouwen ) Denk uurtje of 7 op z'n vroegst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven