Rotgevoel

23-05-2011 23:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:Aubrey schreef op 24 mei 2011 @ 00:23:

Het punt is dus dat hij een vals gevoel van veiligheid heeft gewekt. Tja, da's lullig.

Maar hoe veilig kan iets zijn na een paar weken?

Ik bedoel ik wist bij al mijn liefdes al vrij snel dat ik ze echt leuk vond, en dat ze mij ook wel zagen zitten

Maar ik ben toch altijd wel een beetje terughoudend geweest met het delen van bepaalde zaken....

Een roze bril wil de boel nog wel eens vertroebelen

Zie nu ook hier weer...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Don't shit on your own doorstep!

Oftewel, ga geen sekscontacten zoeken binnen je eigen sociale (of werk) kring. Zodra het over en klaar is...dan wil je elkaar vaker niet dan wel tegenkomen. Ik hou dat strikt gescheiden tegenwoordig. Vroeger niet, en daar heb ik van geleerd (en hoe!).
Dat is zeker een goede tip. Juist omdat je iemand al jaren 'kent' praat je sneller over bepaalde onderwerpen en lijkt iemand sneller te vertrouwen te zijn. Niet dus, weer wat geleerd ;)

Ik weet ook dat het geen werelddrama is, en het is niet zo dat ik hier met een nat toetsenbord van de tranen zit te tikken. Punt is gewoon dat ik er heel erg van baal dat hij dus, inderdaad, dat valse gevoel van veiligheid heeft gewekt. Hij had blijkbaar zin in seks en iemand om tegen aan te praten en ik zag daar meer in. Wat overigens niet vreemd is als iemand met voorstellen voor de leukste uitjes komt, duidelijk zegt met je te willen kijken hoe het loopt, zegt exclusief met je te zijn en je 24/7 berichtjes stuurt.
Precies Sum, het is die roze bril die maakt dat mensen graag geloven wat ze wordt voorgehouden. Het blijft een gok in de beginfase.
Ik blijf dat toch een beetje een discutabel punt vinden

Valse veiligheid geven.....

Je bent er toch zelf ook bij?

Jij had toch ook zin in seks?

Jij hoefde (in eerste instantie toch ook geen relatie)

Waarom geloof jij iemand zo makkelijk op zijn mooie blauwe/bruine/groene/grijze ogen als hij na een paar weken zegt dat hij het wel ziet zitten?

Is er dan geen moment dat je denkt

Huh....das best wel een hele ontboezeming na een paar weken en een paar keer seks..

Nogmaals ik bedoel het niet lullig maar ik denk ook wel, mede ook omdat je zelf onderweg naar verliefd was zeg maar, dat je best wel snel bent meegegaan in de "romance"

Verliefd worden kan ook als je je koppie er een beetje bij houdt toch?
quote:unknownwriter schreef op 24 mei 2011 @ 00:29:

Ik weet ook dat het geen werelddrama is, en het is niet zo dat ik hier met een nat toetsenbord van de tranen zit te tikken. Punt is gewoon dat ik er heel erg van baal dat hij dus, inderdaad, dat valse gevoel van veiligheid heeft gewekt. Hij had blijkbaar zin in seks en iemand om tegen aan te praten en ik zag daar meer in. Wat overigens niet vreemd is als iemand met voorstellen voor de leukste uitjes komt, duidelijk zegt met je te willen kijken hoe het loopt, zegt exclusief met je te zijn en je 24/7 berichtjes stuurt.Dat is gewoon kl*te inderdaad, weer een stukje vertrouwen afgebroken... been there done that (te vaak helaas). Hopelijk zie je het niet als een afwijzing naar jezelf, maar een groot minpunt (understatement) van hem!
In mijn ogen is het inderdaad een grote lul.

En wat dat 'don't shit on your own doorstep' betreft, funny fact: ik heb na die eerste zoen geopperd dat we het misschien beter konden laten bij wat het was om het gezellig te houden. We zagen elkaar (met dat lekkere weer van de afgelopen tijd) toevallig op stap of het terras daarna regelmatig. Waarna hij met voorstellen bleef komen waar ik uiteindelijk op in ben gegaan. Ik heb me dus inderdaad laten verleiden tot een één op één date ja, maar heb daar wel mijn hoofd bij gehouden. Vervolgens geeft meneer toe me wel een beetje leuk te vinden, waardoor ik die muur heb laten zakken.
Als TO's ego constant wordt gemasseerd en gestreeld kan ik me best voorstellen dat ze daardoor andere (hogere) verwachtingen krijgt. Maar het is en blijft een gok.
quote:Summerdance schreef op 24 mei 2011 @ 00:33:

Ik blijf dat toch een beetje een discutabel punt vinden

Valse veiligheid geven.....

Je bent er toch zelf ook bij?

Jij had toch ook zin in seks?

Jij hoefde (in eerste instantie toch ook geen relatie)

Waarom geloof jij iemand zo makkelijk op zijn mooie blauwe/bruine/groene/grijze ogen als hij na een paar weken zegt dat hij het wel ziet zitten?

Is er dan geen moment dat je denkt

Huh....das best wel een hele ontboezeming na een paar weken en een paar keer seks..

Nogmaals ik bedoel het niet lullig maar ik denk ook wel, mede ook omdat je zelf onderweg naar verliefd was zeg maar, dat je best wel snel bent meegegaan in de "romance"

Verliefd worden kan ook als je je koppie er een beetje bij houdt toch?Maar Summer, is het dan bij een échte potentiele relatie dan nooit aan de orde dat het na een paar weken al heel goed kan voelen? Serieuse vraag trouwens, kan het onderscheid namelijk ook niet maken...
quote:Aubrey schreef op 24 mei 2011 @ 00:36:

Als TO's ego constant wordt gemasseerd en gestreeld kan ik me best voorstellen dat ze daardoor andere (hogere) verwachtingen krijgt. Maar het is en blijft een gok.

Hoe zeggen ze dat nou altijd?

Verwachting is de moeder/schoot (of zoiets) van de teleurstelling?

Nogmaals ik snap dat ze zich rot voelt, maar ik vind het nog steeds niet helemaal fair om alles op de man af te schuiven
Het gaat er om dat je met je hele rugzakje én je muurtje om je heen én je verstandige gedachten uiteindelijk gelooft wat hij beweert (je kan hem immers niet maanden wantrouwen, bij een beginnende relatie hoort ook vertrouwen denk je dan) en hij je vervolgens heel hard blijkt voor te liegen.
Je moet toch iemand willen vertrouwen om iets op te bouwen in het begin? Je kan toch niet over alles wikken en wegen? Je moet toch wel enige verwachtingen hebben om uiteindelijk iets te kunnen beginnen met iemand?
quote:annemariedejong schreef op 24 mei 2011 @ 00:38:

Maar Summer, is het dan bij een échte potentiele relatie dan nooit aan de orde dat het na een paar weken al heel goed kan voelen? Serieuse vraag trouwens, kan het onderscheid namelijk ook niet maken...

Tuurlijk!

ik wist na date 1 al met vriend dat ik strontjestraal verliefd was

Aan de manier waarop hij aan het stuntelen was kon ik wel een beetje opmaken dat dat gevoel wederzijds was.

Het heeft bij ons vanaf de eerste ontmoeting goed gevoeld!

Hij lag na 4 uur naast me in bed

Hele weekend gebleven, en als we beide niet zo anti trouwen waren geweest en hij had me ten huwelijk gevraagd had ik ja gezegd

MAAR.....al was het fout gegaan dan had ik niet gezegd dat het onder valse voorwendselen was of dat het een vals gevoel van veiligheid was...

Het is namelijk nog altijd mijn verantwoording hoe ver ik met iemand meega in het verliefde gevoel

Het voelde goed, het voelt nog steeds goed maar na die 4 uur had ik een 50/50 kans...of het werkt, of het werkt niet....

Dat is het risico van daten...
Ik ben het met eens Unknow, je kan toch niet ergens instappen op basis van wantrouwen... als alle signalen er zijn dat het wel goed zit (als de situatie van Unknow), mag je daar toch wel van uit gaan.
quote:Summerdance schreef op 24 mei 2011 @ 00:39:

[...]

Nogmaals ik snap dat ze zich rot voelt, maar ik vind het nog steeds niet helemaal fair om alles op de man af te schuivenMee eens. En nog vind ik het een eikel, ervan uitgaande dat TO de waarheid schrijft. Verder is TO zelf ook verantwoordelijk uiteraard. Ze is er in getrapt, wat naief geweest waarschijnlijk, en heeft nu moeite om ermee om te gaan. Daarom nogmaals TO, leer hiervan, werk aan jezelf en je kwetsbaarheden.
quote:unknownwriter schreef op 24 mei 2011 @ 00:42:

Je moet toch iemand willen vertrouwen om iets op te bouwen in het begin? Je kan toch niet over alles wikken en wegen? Je moet toch wel enige verwachtingen hebben om uiteindelijk iets te kunnen beginnen met iemand?

Wil je een eerlijk antwoord?

NEE, in de eerste weken niet zoveel verwachtingen hebben

Gaat alleen maar pijn doen!

Ik heb al mijn liefjes, scharrels, neukertjes in het verleden altijd wel vertrouwd maar tot op zekere hoogte.

Je bent in mijn ogen na een paar weken ook nog niet aan het bouwen aan een relatie

Je bent aan het onderzoeken of je iemand leuk genoeg vind om misschien een relatie mee te beginnen
quote:Summerdance schreef op 24 mei 2011 @ 00:39:

[...]

Hoe zeggen ze dat nou altijd?

Verwachting is de moeder/schoot (of zoiets) van de teleurstelling?

Nogmaals ik snap dat ze zich rot voelt, maar ik vind het nog steeds niet helemaal fair om alles op de man af te schuiven

Ja, zoiets. Of 'hopen is het uitstellen van een teleurstelling'.

En inderdaad, TO was er zelf bij. Als het mij overkomt sla ik mezelf voor m'n kop en kijk ik de volgende keer nog beter uit.
Op die fiets Summer, zo interpreteerde ik het niet. Maar als deze persoon net zo vol erin lijkt te gaan als jou, maar dat blijkbaar niet meende is het toch wel 'vals', al helemaal als het ter sprake is geweest zoals bij TO.
quote:annemariedejong schreef op 24 mei 2011 @ 00:45:

Ik ben het met eens Unknow, je kan toch niet ergens instappen op basis van wantrouwen... als alle signalen er zijn dat het wel goed zit (als de situatie van Unknow), mag je daar toch wel van uit gaan.

Nee nee, niet op basis van wantrouwen, maar je moet wel realistisch blijven

Als ik voor een tweedehands auto ga kijken dan neem ik toch ook niet klakkeloos van de verkopende partij aan dat het een prima wagentje is, altijd binnen gestaan, van een oud dametje.

Dan ga ik daar toch ook eerst een paar keer een proef ritje mee maken?

dat heeft niets te maken met de verkoper niet vertrouwen, maar dat heeft te maken dat ik toch meer vertrouw op mezelf dan op een ander
Hoewel de gaande discussie een beetje off-topic is: wat ik in mijn laatste post zeg, je leert iemand kennen, gaat gevoelens voor diegene ontwikkelen. Natuurlijk ben je op je hoede want het kan heel gemakkelijk fout lopen, misschien moet jij die ander wel kwetsen omdat jij het later niet meer ziet zitten. Maar uiteindelijk moet je toch die muur laten zakken om je te kunnen overgeven aan die gevoelens? Wat Summerdance dus eigenlijk zegt in haar post zie ik (na even refreshen).

Natuurlijk kan het fout gaan in die eerste periode. Natuurlijk kan een man leuke/lieve dingen zeggen omdat hij seks met je wil. Maar als hij letterlijk zegt dit samen te willen bekijken en hierdoor geen anderen meer ziet, vind ik toch dat je ergens je muurtje moet gaan afbouwen om zijn affectie toe te laten.

Ik zei al eerder, er was geen sprake van verliefdheid, maar ik voel me gewoon voorgelogen. Dat we gemeenschappelijke vrienden hebben maakt dit er nog erger op. Mijn beste vriendin kent hem goed en was ook echt flabbergasted dat hij zo'n streek uithaalde.
quote:annemariedejong schreef op 24 mei 2011 @ 00:47:

Op die fiets Summer, zo interpreteerde ik het niet. Maar als deze persoon net zo vol erin lijkt te gaan als jou, maar dat blijkbaar niet meende is het toch wel 'vals', al helemaal als het ter sprake is geweest zoals bij TO.

Waarom dan toch?

En misschien was hij wel even verliefd op TO en werd op eend dag wakker en dacht...oh nee toch niet

Dat kan hoor met verliefdheden, die kunnen zo maar ineens ophouden

Gelukkig maar anders was ik nu nog verliefd geweest op mijn jeugdlieffie.

Mijn vriend kan ook na al die maanden ineens denken, die Summer is eigenlijk een beetje een trut en word dan dus onverliefd

Lullig, maar dat kan

Doet niets af aan zijn eerlijkheid van de eerdere maanden
Daar heb je zeker gelijk in Summer, maar als je zelf verliefd bent (of iets heel graag wilt hebben ;) ) en alles hoort wat je graag wilt horen, is dat wel ongelooflijk lastig...
quote:unknownwriter schreef op 24 mei 2011 @ 00:40:

Het gaat er om dat je met je hele rugzakje én je muurtje om je heen én je verstandige gedachten uiteindelijk gelooft wat hij beweert (je kan hem immers niet maanden wantrouwen, bij een beginnende relatie hoort ook vertrouwen denk je dan) en hij je vervolgens heel hard blijkt voor te liegen.En je voelt je voorgelogen en je bent ook voorgelogen. Dat weet je nu en dat is nogal klote ja (en ik spreek uit ervaring). Jij moet zorgen dat je er sterker uitkomt, en hiervan leert. Het leed is reeds geschied en je weet nu dat het dus niks gaat worden met hem. Probeer daarom eens bij jezelf na te gaan wat je eraan zou kunnen veranderen, dat je een volgende keer misschien wat minder hard op je bek gaat.
quote:Summerdance schreef op 24 mei 2011 @ 00:53:

[...]

Waarom dan toch?

En misschien was hij wel even verliefd op TO en werd op eend dag wakker en dacht...oh nee toch niet

Dat kan hoor met verliefdheden, die kunnen zo maar ineens ophouden

Gelukkig maar anders was ik nu nog verliefd geweest op mijn jeugdlieffie.

Mijn vriend kan ook na al die maanden ineens denken, die Summer is eigenlijk een beetje een trut en word dan dus onverliefd

Lullig, maar dat kan

Doet niets af aan zijn eerlijkheid van de eerdere maanden

Haha, tuurlijk dat is ook weer zo!

Dan zijn de valse voorwenselen enkel van toepassing als meneer D. vanaf het begin misbruikt heeft gemaakt van TO. En dan is het gewoon een z*k die ze het best maar gauw kan vergeten, en blij mag zijn dat ze er nu achter is gekomen.
quote:annemariedejong schreef op 24 mei 2011 @ 00:53:

Daar heb je zeker gelijk in Summer, maar als je zelf verliefd bent (of iets heel graag wilt hebben ;) ) en alles hoort wat je graag wilt horen, is dat wel ongelooflijk lastig...

driewerf eens!

Dat noemen ze blauwtjes lopen

Doet even zeer

Laat ik het zo zeggen, ik geloof niet in wantrouwen, ik geloof wel in het vertrouwen in mezelf

Dus ja, ik stort me ook ergens hals over kop in

(je kent het wel, niet eten, niet slapen, telefoon checken) en ik zie ons gerust na 1 week al samen oud worden en eindigen in Villa Rozenrust

MAAR....ik besef me heel goed dat dat nou niet per definitie de absolute waarheid is, zelfs niet als mijn soon to be vriendje precies hetzelfde tegen mij zegt

Simpelweg omdat dat na een paar weken zo niet realistisch is

Er stoppen statistisch gezien meer verliefdheden dan dat er relaties uitkomen hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven