twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
Josefien, zoals je misschien nog weet had mijn nr2 via sms aangegeven te willen stoppen, en op mijn verzoek hebben we toen nog een laatste 'afscheids' ontmoeting gehad, ik had toen ook een brief mee, en ja allebei huilen en toch voelde het goed om samen die beslissing op dat moment te nemen, maar dat ging 3 mnd goed, en nu zien we elkaar weer heel af en toe, bellen weer af en toe, en sms'n af en toe, we weten nu precies wat we aan elkaar hebben en dat geeft rust, maar in jouw situatie wordt het een echt afscheid, en je gaat idd de 'ludduvudu' in, maar echt, geen contact werkt het beste, zodat je je weer geheel op nr1 kan richten, het verdriet zal blijven, maar je zal merken dat er dagen komen dat je denkt, hee, ik heb niet eens meer aan nr2 gedacht!!! Ga er voor, sterkte meisje]

Knipoogje, heb hem weer heerlijk in mijn armen gehad, hij kan ook echt niet meer zonder mij, we zijn blij met de momenten die we hebben, en forceren niks

Marianne, hoe is het nou?

En hoe zou het met Forty zijn, Forty als je nog meeleest, vertel hoe het met je is, nog steeds 2 liefdes? Of heb je je keuze gemaakt??

Thea, vindt het knap dat jij nog steeds afstand kunt houden, mede door de verhalen hier, want alles draait uiteindelijk toch om keuzes maken he,

Puk, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar geloof me het voelt echt niet goed om te 'liegen', maar soms kun je niet anders, je wilt nooit bewust je nr1 kwetsen, daarom kiezen wij ervoor om als we ooit echt legaal samen verder willen eerst allebei zeker nog een jaar alleen te gaan i.p.v de nr1ns extra te kwetsen door voor een ander weg te gaan, snap je, dat verdriet willen we ze echt niet aandoen, en vooral de kids niet, allen in de puberleeftijd, en wij denken ook niet dat dat werkt, zo van de ene relatie inde andere te stappen,

groetjes Anna
Puk, ik begrijp je. Neerbuigend is het absoluut niet! In bepaalde situaties zou ik nr. 2 niet bij me willen hebben en ben dan zo blij en dankbaar dat ik nr. 1 heb, hem vertrouw ik alles toe, behalve dat ene dus, mijn relatie met nr. 2.

Schouderophalend zit ik het bovenstaande te typen, ik kan het niet uitleggen, ik hou van 2 mannen, heb twee liefdes, ze zijn me allebei heel erg lief en dierbaar!

Thea, glimlachend lees ik het laatste stukje van je posting. Aan het werk, internet afsluiten, telefoon uit, haha, hoe herkenbaar. Kost soms erg veel moeite he? Uiteindelijk is de verleiding te groot en kijk je toch even of er een berichtje is. Sterkte vandaag, ik hoop dat je je kunt concentreren op je werk!

Anna, wat vreselijk fijn voor je!!! Genieten en koesteren!!!

Wat je zegt, samen besluiten om te stoppen, maar dan wel face to face, elkaar nog even vasthouden. Ik hoop dat dit heel ver in de toekomst ligt voor nr. 2 en mij.

Nr. 2 en ik hebben allebei iemand in vertrouwen genomen die contact op zal nemen als ons iets overkomt. Ik hoop die iemand nooit aan de telefoon te krijgen, maar niets meer horen, die onzekerheid dat willen nr. 2 en ik allebei niet.

Josephien gaat het een beetje? En met jou Lois? Stranger?

Heel erg veel sterkte allemaal, geniet en koester de mooie momenten!

x Knipoogje
Knipoogje ik hoop dat als zaken onverwacht uitkomen je man begripvoller is dan ik was. Wat hij ook zei: Ik wil je niet missen, jij bent Nr1 en jij bent mijn vrouw (vanzelfsprekend) mijn reactie was echt, f*ck you. Mag ik zelf bepalen hoe jij met me omgaat.

Ach hij bedoelde het zo goed, gewoon wat afleiding naast zijn huwelijk wat hij niet kwijt wilde, dat was niet de bedoeling. Nou helaas komt dit bij een Nr1 niet zo over maar ik zeg het wellicht ben ik een moeilijk veeleisend geval.
Puk, ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Een moeilijk veeleisend geval? Nee, dat geloof ik zeker niet!

Ik moet ook niet denken aan nr. 1 zijn reactie als mijn relatie met nr. 2 uitkomt, weet dat ik hem ontzettend kwets, verdriet doe. Nooit zal een uitleg, excuus het kwetsen kunnen wegnemen.

Struisvogel ben ik, ik wil niet aan de consequenties denken, sorry.

x Knipoogje
Bedankt voor jullie reacties. Gisteren heb ik nr. 1 en de kids verteld dat ik ga stoppen met nr. 2. Ze vinden het knap en zijn er voorzichtig blij mee. Van nr. 1 mag ik nr. 2 nog wel zien mits het als goede vrienden is zonder intimiteit. Maar dat ga ik niet doen. Ik weet zeker dat nr. 2 en ik niet van elkaar af kunnen blijven. Radicaal kappen is de enige oplossing. En dan hoop ik dat de liefde voor nr. 1 weer terug komt. Vandaag heb ik vrij van mijn werk genomen. Heb hele dikke ogen en geen zin aan vragen. Ik heb gekozen voor een tussenoplossing. Ik ga niet naar nr. 2 toe, want dan kan ik hem vrees ik niet meer loslaten en mail hem ook niet. Morgenavond wil ik hem bellen. Dan hoort hij mijn stem en emoties, kunnen we reageren op elkaar. Ik zonder me dan af op zolder met een fles wijn en een pakje sigaretten. Vrijdag heb ik vrij dus maakt het niet uit of ik er dan behuild uit zie. Intussen krijg ik nu steeds smsjes van nr. 2 of het wel gaat. Nee dus. Wat een hopeloze toestand. Sorry, ben nu even erg op mijn situatie gericht, zal later weer reageren op jullie. Sterkte allemaal. Hug
Josephien, dat klinkt als een goede tussen oplossing om het zo te vertellen. Ik vind ook je keuze om radicaal te stoppen heel verstanding, maar lieverd wat zal je het moeilijk krijgen de komende weken. Ik heb ergens gelezen dat de eerste 3 weken heel moeilijk zijn, dan wordt het wat makkelijker. Ik heb het afgelopen jaar zoveel gegoogled over (emotional) affairs dat ik zelf wel een boek er over zou kunnen schrijven. Ik wens je heel veel sterkte.
Josephien, wat een vreselijke moeilijke beslissing, zoveel verdriet, zoveel pijn!

Geloof zeker dat het de beste manier is om helemaal te stoppen met nr. 2, wat zal het een vreselijk emotioneel telefoongesprek worden morgen. Jeetje zelfs bij mij biggelen de tranen nu over mijn wangen als ik denk hoe zwaar dat morgen voor je moet zijn, grote hug!!!! Ik hoop dat nr. 1 je na afloop van dit gesprek kan steunen op een manier die jij op dat moment aan kan.

Het onderstaande gedicht heb ik al eens geplaatst hier, maar is nu zeker van toepassing op jou.

We moeten elkaar echt laten gaan.

Het is veel beter voor ons beiden.

Mijn liefde voor jou blijft altijd bestaan,

ook al moeten onze wegen scheiden.

Het doet zo vreselijk zeer!

Tranen stromen uit mijn ogen,

steeds maar weer, steeds meer.

Een beslissing weloverwogen.

Verstand is iets anders dan gevoel.

We mogen niet met elkaar,

onze emoties zijn een grote warboel.

Het valt me zo vreselijk zwaar.

Ik houd mezelf steeds weer voor:

Het kan niet, het mag niet!

Maar hoe moet ik toch door?

Met het verdriet dat niemand ziet!

Ik zal je zo ontzettend erg missen,

nooit meer zal ik je mogen zien.

Ik moet je uit mijn gedachten wissen,

toch hoop ik, misschien, heel misschien?

Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven!

Ik koester onze mooie momenten voor altijd!

Ik zal deze zeker nog heel vaak beleven.

Het doet zo vreselijk zeer, ons afscheid....

Hug!!!!! x Knipoogje
Thea en knipoogjes, bedankt voor jullie lieve steun. En jouw gedicht is zo van toepassing knipoogjes. De tranen stromen me over de wangen. Ik heb een belafspraak gemaakt. Nu is hij nog een beetje van mij. Morgenavond niet meer. Hij is volgende week jarig. Als ik het kan krijgen stuur ik hem als afscheidscadeau Zout op mijn huid. Kennen jullie dat boek? Gaat over een vrouw die jarenlang een minnaar heeft. Het is mijn lievelingsboek en ik heb het al wel 4x gelezen. Fijn, om hier van me af te mogen schrijven en jullie warmte te voelen. Bedankt daarvoor. X
Josephien, ik denk dat je een heel goede beslissing hebt genomen. Wij hebben het ook gedaan, het deed ontzettend pijn, het was heel emotioneel maar nu, 4 maanden later, kan ik niet anders zeggen dan dat het goed is geweest. Ik denk nog iedere dag aan hem, maar het verdriet slijt wel en mijn huwelijk is beter dan ooit!
En je huwelijk is beter dan ooit?

Is toch eigenlijk een hard gelag.Je liefde hebben moeten laten gaan en jij gaat nu in volle overtuiging weer voor je huwelijk welke beter is dan ooit.

Ik gun je dat echt hoor maar snap er gene bal van.Of was het gewoon even op je pad gekomen dan en nu weer wegwezen?Hoe pijnlijk ook?

En de man die je nu niet meer ziet is opgelost?Weggewist bestaat niet meer?

Hoe kan zoiets?
Je snapt er inderdaad niet zoveel van geloof ik. Misschien is het je nooit overkomen, ik hoop het voor je.

Op het moment dat je verliefd wordt is je aandacht verdeeld, dat heeft invloed op je huwelijk. Een verliefdheid overkomt je, wat je er vervolgens mee doet heb je zelf in de hand. Ik heb mijn conclusies getrokken en daarnaar gehandeld.

En nee, nr2 is niet opgelost en bestaat nog steeds. Maar door het contact te verbreken wordt de plaats die hij in mijn gedachten inneemt wel steeds kleiner.

En ja, mijn huwelijk is beter dan ooit. Door mijn twijfels bespreekbaar te maken zag mijn nr1 ook in dat wij uit elkaar aan het groeien waren doordat we te weinig aandacht aan elkaar besteden.
Ik heb er middenin gezeten.Hij is getrouwd ik alleen.

Heeft me 5jr. gekost.

Ik heb de streep gezet ik werd letterlijk heen en weer geslingerd door hem weliswaar.

Ik had hem tijd hebben te geven.Ik was op.

En ja hij koesterd evenzogoed nog zijn vrouw waar hij nu mee verder gaat waar hij was gebleven,voordat hij mij aansprak verliefd op me te zijn.

Dus ja ik weet er helaas alles van..
En ik voel me knap belazerd door hem.Met zijn hele jij bent de vrouw voor me.

En wat ik thuis nog heb is niets meer!
Josephien, schrijf maar van je af!!! Hug!!! Ik zal aan je denken morgenavond.

Muril, wat fijn dat het zo goed met je gaat. Blijf volhouden! Hug!!

Face, zo werkt het niet, maar je moet dit inderdaad zelf hebben meegemaakt. Ik hoop voor je dat je nooit in een dergelijke emotionele achtbaan terechtkomt.

x Knipoogjes
Face, je weet dus alles van de emotionele achtbaan, heel erg veel sterkte!

x Knipoogje
Knipoogjes zie mijn laatste berichtjes.

Ik heb in een mega 8baan gezeten.

Hij die de wereld aan me voeten legde maar me in de wacht zette en gewoon thuisbleef en alles in een pakket propte wat dan en dan pas open mocht.

Tijd had ik te geven.En ik was zo stom het 5jr. door te laten gaan tegen beter weten in.

Ja het was liefde van mij,en ja het heeft me meer energie gekost dan ooit iets gekost heeft.Hij die me ophemelde en me netzo hard en vaak heeft laten vallen door te zeggen dan stoppen we toch.In de put gooien er weer uithalen met lieve spijtbetuigingen.Uit wanhoop mij van zich afzetten en weer binnen halen als het hem teveel werd van gemis.etcetc.En ik stopte en hij zocht keer op keer contact.En ja ik reageerde er weer op.Hoe stom.

Ja Knipoogjes kweet er alles van.

Thnx.Jij ook sterkte hoe het ook went of keert.
anoniem_44446 wijzigde dit bericht op 16-01-2008 14:21
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Knipoogje en ook Josephien, ik heb dit nooit van jullie kant meegemaakt kan jullie alleen voeden met mijn ervaringen (en die willen jullie denk ik liever niet kennen). Maar toch 1 tip. Josephien, als je gaat bellen vanaf zolder met een fles wijn en cigaretten en je moet dan huilen oke. Maar verwacht alsjeblieft van je Nr1 geen steun en medelijden. Denk heel even aan hem. Hoe het moet zijn om beneden te zitten met je eigen fles wijn en pakje peuken, voor hem ook een complete hel. Dit zijn namelijk situaties waarvan je denkt dat ze alleen bij anderen gebeuren of in films.

Ik denk echt dat je teveel van je man verwacht als je hoopt op steun en medelijden en begrip. Dit verdriet zal je grotendeels alleen moeten verwerken, net zoals je Nr1 in het reine moet komen met zijn verdriet over jullie huwelijk. Enne het verwerken van vreemdgaan duurt ongeveer een jaar of 5 voor de bedrogene, hoop dat je daar ook rekening mee gaat houden in de toekomst.
Muril, ik ben het even kwijt. Heb jij helemaal nooit meer contact gehad met je nr. 2 nadat je dit verbroken had? Ik heb veel bewondering voor je dat dit gelukt is en hoop dat ook mijn huwelijk beter wordt en nr. 2 een steeds kleinere plek in gaat nemen.

En Face, jij hebt aan de andere kant gestaan, hoefde niet te kiezen maar wilde alleen hem. En het kan echt dat jij de vrouw voor hem was en dat nr. 1 eerst niets meer voor hem betekende. Toen ik wat kreeg met nr. 2 was mijn huwelijk ook nagenoeg voorbij. Echter, nr. 1 veranderde alsof hij onbewust iets door had of misschien als reactie op dat ik mij zo goed voelde met nr. 2. We hebben weer geleerd te praten en zijn dichter naar elkaar toe gegroeid. En zeker, als er kinderen bij betrokken zijn gooi je een heel leven samen niet zomaar weg. Ook ik hou erg veel van mijn nr. 2 maar moet met hem breken om mijn gezin te redden. Welke keuze ik ook gemaakt had, het had altijd veel verdriet gedaan. En mijn kinderen zijn hier een hele belangrijke factor in, maar ook mijn nr. 1 die ik langzaam kapot zag gaan aan de situatie. En nee, dan kun je je geluk niet bouwen op het grote verdriet van je gezin. Ik betwijfel dan zelfs of je uberhaupt wel gelukkig kan zijn met nr. 2 wetende wat je hebt gedaan en wat je achter hebt gelaten. Dus, ik moet door de zure appel heen en mijn liefde laten gaan.
En snappen?Nee lukt me niet.Levens op de kop zetten en dan weer gewoon verder gaan met waar men was gebleven.

beter dan ooit?Sterker geworden erdoor?Elkaar alleen maar nog dichter tot elkaar gebracht?Om een liefde die nu niet mee rje liefde mag zijn?Past er niet meer tussen?

Ja verdomme dat doet zeer.Helemaal wanneer je vertrouwen hebt te hebben voor de man die tijd nodig heeft en de woorden eens komt alles goed.

Hij heeft me uiteindelijk zo in het nauw gezet me uitgemaakt voor vanalles waardoor er iets brak bij me.En daar zei hij op:ik kon het niet dus heb gehoopt dat ik hem zou verafschuwen omdat hij me schade aanbracht met woorden.

Dat is hem gelukt.En naderhand heeft hij er spijt van maar ik ben inmiddels geschaadt.

Voor wat?Omdat hij het lef niet had.

Ik heb mijn les volledig geleerd na zijn actie.
Face, ik kan je reactie nu beter plaatsen. Maar dan zou je toch juist moeten begrijpen dat het wel zo kan zijn dat mijn huwelijk beter is dan ooit. In mijn situatie dan. Wij hebben na 2 ontmoetingen deze beslissing al genomen, juist voordat het te laat zou zijn. We wilden elkaar niet aan het lijntje houden.
Josephien zijn kinderen zijn in de 30.Me dunkt.En ik hoefde idd. niet te kiezen maar ik heb ook 3 kinderen ergens had ik te kiezen want ik ben niet echt alleen.Ik koos voor nieuw 'geluk'wat hij me wel even zou brengen, zijn woorden constant.Aaaargggghhhh Face heeft/had bord voor de kop.

Okee Muril na 2 ontmoetingen is dus ook meteen een besluit genomen.Ik begrijp het dan wel in a way.

Ik meende dat je al een aantal jaren erin zat.

Excuus dat ik even 'inbreek' hier trouwens.
anoniem_44446 wijzigde dit bericht op 16-01-2008 16:24
Reden: toevoeging sorry
% gewijzigd
Tjee, wat gaan jullie snel. Josephien, wij hebben na onze eerste ontmoeting al tegen elkaar gezegd dat we moesten stoppen. Daarna hebben we nog wel een tijd sms contact gehad, en elkaar nog een keer gezien. Maar dat voelde niet goed en dat was ook meteen de laatste keer. Daarna hebben we nog een tijdje sms contact gehad maar dat bleek voor beide kanten niet te werken. Rigoreus kappen is gewoon de beste manier voor ons gebleken, anders zaten we toch steeds in elkaars gedachten
Face, misschien zit ik ernaast maar dit klinkt niet als een gelijkwaardige relatie, die jij hebt gehad
Klopt Muril.

Ik heb in feite geen schijn van kans gehad.En zo ik al zei tegen beter weten in wilde ik een kans.Welke hij me wel toezegde maar op zijn voorwaarden.

Aah gedane zaken nemen geen keer.

Voor mij een harde leer.
Puk, iedereen reageert hier weer anders op. Ik zal zeker heel veel steun van nr. 1 krijgen. Die geeft hij mij nu ook. Hij is heel begripvol en vindt het vreselijk dat ik nu ongelukkig ben. Ook van mijn kinderen trouwens. Wat dat betreft heb ik erg veel geluk. Tegelijk geeft dat hoop voor de toekomst. En ik had mijn nr. 2 trouwens met toestemming van nr. 1, alleen kon hij het niet bolwerken, wat ik zeker begrijp. Al die tijd zijn mijn nr. 1 en ik liefdevol naar elkaar toe geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven