Sperma test... Nu vruchtbaar!
dinsdag 24 mei 2011 om 23:02
Ik zit met een dilemma, en ik wil graag jullie mening.
Ivm vruchtbaarheidsproblemen zijn we bij een gyneacoloog. Mijn man moet vrijdagochtend voor de 2e keer zijn sperma laten onderzoeken. Dan is het de bedoeling dat hij 3 dagen ervoor geen zaadlozing hebt. Zijn vorige spermatest was 4 weken nadat hij koorts had, en net binnen de marge. Vandaar dat hij nog een keer moet inleveren.
Ik heb echter net een ovulatietest gedaan, en deze is positief, wat betekend dat als het goed is, ik binnen 24 uur ovuleer.
Wat zouden jullie adviseren, toch nu sex hebben, of dan maar een maand wachten en een goed uitgevoerde sperma test?
Ivm vruchtbaarheidsproblemen zijn we bij een gyneacoloog. Mijn man moet vrijdagochtend voor de 2e keer zijn sperma laten onderzoeken. Dan is het de bedoeling dat hij 3 dagen ervoor geen zaadlozing hebt. Zijn vorige spermatest was 4 weken nadat hij koorts had, en net binnen de marge. Vandaar dat hij nog een keer moet inleveren.
Ik heb echter net een ovulatietest gedaan, en deze is positief, wat betekend dat als het goed is, ik binnen 24 uur ovuleer.
Wat zouden jullie adviseren, toch nu sex hebben, of dan maar een maand wachten en een goed uitgevoerde sperma test?
dinsdag 24 mei 2011 om 23:08
Ik neem aan dat jullie het wel vaker gedaan hebben op dit juiste moment en dat het blijkbaar nog niet gelukt is. Ik zou dus niet doen en afwachten wat er uit de onderzoeken komt. Was er trouwens een medische reden waarvoor jij nu moest testen? Anders zou ik het je namelijk afraden nog te doen op dit moment juist om dit soort dingen te voorkomen
sterkte ik hoop dat het snel raak is bij jullie
sterkte ik hoop dat het snel raak is bij jullie
dinsdag 24 mei 2011 om 23:21
Ikbenik; ik ovuleer niet goed, maar ik ben wel hard aan t afvallen, dus het zou kunnen dat mijn ovulatie wel beter word.
En mijn man moest zijn 2e spermatest doen 3 maanden na zijn koorts, dat is nu. As maandag hebben we een afspraak met de gynaecoloog, de volgende afspraak mogelijkheid is weken verder
En mijn man moest zijn 2e spermatest doen 3 maanden na zijn koorts, dat is nu. As maandag hebben we een afspraak met de gynaecoloog, de volgende afspraak mogelijkheid is weken verder
dinsdag 24 mei 2011 om 23:24
woensdag 25 mei 2011 om 00:17
We hebben net even op het formulier gekeken van het sperma onderzoek, en daar stond op dat 2 tot 4 dagen geen sex geadviseerd word. Dus hebben we gewoon gesext het was nog nooit zo romantisch geweest
Enigme, dat vind ik ook, het is 2,5 dag inprincipe tot vrijdag ochtend!
Sweetsummer, ja ik heb al wat uitslagen gezien (ik werk in hetzelfde ziekenhuis) en mijn bloeduitslagen zijn niet goed. Volgens de gynaecoloog zijn de kansen om natuurlijk zwanger te raken fors verminderd, maar niet nul. Dus dan vind ik het wel fijn dat we deze maand er alles aan gedaan hebben voor zover we er controle op hebben.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik ga nu slapen! X
Enigme, dat vind ik ook, het is 2,5 dag inprincipe tot vrijdag ochtend!
Sweetsummer, ja ik heb al wat uitslagen gezien (ik werk in hetzelfde ziekenhuis) en mijn bloeduitslagen zijn niet goed. Volgens de gynaecoloog zijn de kansen om natuurlijk zwanger te raken fors verminderd, maar niet nul. Dus dan vind ik het wel fijn dat we deze maand er alles aan gedaan hebben voor zover we er controle op hebben.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik ga nu slapen! X
woensdag 25 mei 2011 om 12:44
Wij hebben dat dilemma ook gehad. 4 x naar het ziekenhuis om de ontwikkeling van follikels te volgen na een Clomidkuur en het kwam er op neer dat eisprong en test ongeveer op dezelfde dag zouden plaatsvinden. Om die reden toch maar de test uitgesteld.
Tegen de kansberekening in ben ik die maand (semi)spontaan zwanger geworden, want de uitslag van de test was alsnog niet denderend
Succes met afwachten weer deze maand
Tegen de kansberekening in ben ik die maand (semi)spontaan zwanger geworden, want de uitslag van de test was alsnog niet denderend
Succes met afwachten weer deze maand
woensdag 25 mei 2011 om 16:32