Laat me met rust!

24-05-2011 00:36 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dit dan wel onder relaties, maar eigenlijk is dat precies wat ik niet wil.

Mannen vinden mij aantrekkelijk, en steeds weer loop ik aan tegen het probleem dat ik niet normaal vrienden met iemand kan zijn, en dat mannen me continu lastigvallen.

Vorige week was ik met een eveneens aantrekkelijke vriendin in een bar om te dansen, en op gegeven moment zijn we letterlijk gevlucht omdat we claustrofobisch werden van alle mannen die om ons heen draaiden.

Ik denk vrienden met iemand te zijn, en dan merk ik toch weer de signalen op, of reageert diegene ineens jaloers als ik met iemand anders praat.

Vandaag zou ik met iemand koffie gaan drinken - nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik níet uit eten wilde omdat het tenslotte geen date was - maar omdat ik er na wat te opdringerige acties van zijn kant een ongemakkelijk gevoel bij had gekregen, heb ik vanmiddag afgezegd met die reden. Nou, ik werd voor rotte vis uitgemaakt en 'als hij me niet aantrekkelijk had gevonden, had hij geen contact met me opgenomen'. Voor de duidelijkheid, het gaat om een vriendengroep online voor mensen met een zelfde interesse.

Nou ja, het is gewoon de zoveelste keer dat ik hier tegenaan loop. Ik weet dat ik gezegend ben met mijn uiterlijk en dat ik er ontzettend veel voordeel bij heb, maar ik vind het toch vervelend. Moet ik dan iedere man die ik zie bij voorbaat vertellen dat ik niet met hem wil daten, of moet ik uit voorzorg maar helemaal niet meer met mannen afspreken?
quote:shahla schreef op 25 mei 2011 @ 11:34:

[...]

Zelfs dan ben je er nog niet altijd vrij van.

Fiets je daar gezellig met je dochter voorop in het zitje, probeert een of andere gozer met opmerkingen je aandacht te trekken, kennelijk om zijn interesse voor je uiterlijk aan je duidelijk te maken.

De vriend die hij bij zich had, vond kennelijk dan weer dat het niet zo hoorde. Ik hoorde hem nog zeggen: 'Joh, ze heeft een kind hoor!'Woops, zomaar overheen gekeken!
quote:Watchamacallit schreef op 24 mei 2011 @ 00:50:

Ik woon in het buitenland, en dergelijk gedrag tijdens het uitgaan schijnt hier normaal te zijn. Ik heb gemerkt dat het in de duurdere uitgaansgelegenheden beter is, maar helaas kan ik het entreegeld niet steeds neertellen en zijn deze clubs verder weg.

Ik heb een goede vriend die een keer iets geprobeerd heeft, subtiel, dat wel. Ik ben er even subtiel tussenuit geknepen. Even verwerkt, de volgende keer gedaan alsof er niets gebeurd was en gelukkig is het goed gekomen. Van hem kon ik het hebben om de een of andere reden, ik denk omdat we echt goede vrienden zijn en omdat ik weet dat hij me respecteert om wie ik ben, maar over het algemeen zijn het mannen die ik nog niet zo goed ken en irriteert het me mateloos.

Heb de rotte vis-man gerapporteerd bij de website en de coördinator gaat naar aanleiding van mijn verhaal actie ondernemen - zijn reactie was echt buiten proporties - dus dat is in ieder geval fijn :-)

Ik word ook vaak arrogant gevonden inderdaad. Niet op het eerste gezicht, ik ben juist heel benaderbaar, maar op gegeven moment moet ik me wel harder opstellen. Ik hoop de subtiele maar duidelijke signalen inderdaad nog te leren...Ik vrees dat een deel ook te maken heeft met het soort mannen waar je mee omgaat. De opdringerige mannen die om je heen circelen en eigenlijk voornl. contact met je willen vanwege je uiterlijk, is maar een deel van de mannelijke bevolking. Er zijn ook vreselijk veel mannen die niet gelijk als een hitsige dodo iets va je willen/moeten. Mannen die zich op z'n minst kunnen beheersen. Misschien moet je eens nagaan wat voor soort vrienden en of uitgaansgelegenheden jij opzoekt.
quote:panter308 schreef op 25 mei 2011 @ 11:37:

[...]

Zo herkenbaar!!!

Soms is er gewoon geen ontkomen aan, wat je ook doet/zegt; een nep-trouwring, het ik ben lesbisch-verhaal, etc. Soms moeten we het maar accepteren en gauw weer verder fietsen...

Ik heb niet eens afgeremd destijds. Zag het in een paar seconden vanuit mijn ooghoeken en mijn oren functioneerden gewoon prima.

Mijn tactiek was 'net doen of ik het niet doorheb en niet hoor'.

In de meeste gevallen is dat de snelste methode.

Ondertussen heb ik die effectieve houding tot kunst verheven. Als ik onderweg ben, heb ik een houding dat ik onderweg ben naar iets en kijk ik vooral vooruit en niet om me heen, tenzij het verkeer dat vereist uiteraard.

Dat voorkomt in de meeste gevallen al dat ik aangesproken wordt. Kijken mag en dat doen ze ook. Gelukkig niet in grote getale, anders zou ik er nog paranoia van worden.

Ondertussen ben ik 37 en kom ik al niet meer op plekken waar het (kennelijk) geoorloofd is vrouwen te versieren, zoals in disco's.

Dat je het echt kunt verwachten dat het gebeurt.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je zelf het één en ander zult moeten veranderen als je dit wilt aanpakken.

Het is niet anders.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 25 mei 2011 @ 11:42:

[...]

Ik vind het zelfs behoorlijk flauw om er lullig, denigrerend of quasi grappig over te doen als je aangeeft dat je dat gewoon níet wilt.

En dat komt dan nota bene nog van vrouwen.

Het heeft mijns inziens ook niks met 'zielig' te maken maar alles met ongewenst. .....

.Ja daar verbaasde ik mij dus ook over!
quote:Hunniebunnie schreef op 25 mei 2011 @ 11:44:

[...]

Woops, zomaar overheen gekeken! Over mijn bericht of dat het je al niet meer opvalt mét kinderzitjes dat je dan ook nog niet 'veilig' bent.
quote:schouderklopje schreef op 25 mei 2011 @ 11:50:

[...]

Mannen die zich op z'n minst kunnen beheersen.

Vlak hen ook niet uit. Daar vallen de types onder, die onder het mom van vriendschap stiekem tóch iets van je willen.

Door de jaren heen en een regiment afwijzingen gegeven te moeten hebben, kwam ik tot de conclusie dat ik beter maar niet meer vriendschappen met mannen kon sluiten.
quote:panter308 schreef op 25 mei 2011 @ 12:01:

[...]

Ja daar verbaasde ik mij dus ook over!Ik zal me daar altijd over blíjven verbazen.
quote:Dana schreef op 24 mei 2011 @ 17:46:

[...]

Juist. Duidelijk zijn is (alleen daarom al) toch een betere oplossing. FashionVictim en Waranaka hebben imo erg goede voorbeelden gegeven van hoe dat kan zonder onvriendelijk te worden.

Mijn ervaring is hier helaas dat hoe duidelijk je ook bent, het interesseert ze niks.. Ligt misschien ook wel aan het soort plaatsen waar ik uitga, dat zou ook kunnen. Heb hier alleen nog niet zoveel vrienden, en die gaan daar wel naartoe, dus voorlopig zit ik hier nog wel even :-)

Totaal negeren werkt misschien nog wel het beste, maar dan ook to-taal: geen blik, geen woord, niks.

Heel arrogant misschien, maar mensen (vooral hier) kunnen écht heel vervelend en koppig zijn.
Kan jou het schelen of die genegeerde mannen je arrogant vinden of niet. Je wilt tóch geen contact met ze.
Ja precies :-)

En mooi ook al die voorbeelden over die kinderzitjes. Blijven kijken doen ze dus sowieso
Blijven kijken, doen ze zeker. Daar stoor ik me zelf niet aan.

Zolang ze me gewoon mijn weg laten vervolgen, doen ze maar lekker. Als ik aandacht wil, vraag ik het wel aan mijn eigen partner. Of als ik single zou zijn, ga ik wel op een datingsite zitten, áls ik er belang bij had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven