Laat me met rust!

24-05-2011 00:36 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dit dan wel onder relaties, maar eigenlijk is dat precies wat ik niet wil.

Mannen vinden mij aantrekkelijk, en steeds weer loop ik aan tegen het probleem dat ik niet normaal vrienden met iemand kan zijn, en dat mannen me continu lastigvallen.

Vorige week was ik met een eveneens aantrekkelijke vriendin in een bar om te dansen, en op gegeven moment zijn we letterlijk gevlucht omdat we claustrofobisch werden van alle mannen die om ons heen draaiden.

Ik denk vrienden met iemand te zijn, en dan merk ik toch weer de signalen op, of reageert diegene ineens jaloers als ik met iemand anders praat.

Vandaag zou ik met iemand koffie gaan drinken - nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik níet uit eten wilde omdat het tenslotte geen date was - maar omdat ik er na wat te opdringerige acties van zijn kant een ongemakkelijk gevoel bij had gekregen, heb ik vanmiddag afgezegd met die reden. Nou, ik werd voor rotte vis uitgemaakt en 'als hij me niet aantrekkelijk had gevonden, had hij geen contact met me opgenomen'. Voor de duidelijkheid, het gaat om een vriendengroep online voor mensen met een zelfde interesse.

Nou ja, het is gewoon de zoveelste keer dat ik hier tegenaan loop. Ik weet dat ik gezegend ben met mijn uiterlijk en dat ik er ontzettend veel voordeel bij heb, maar ik vind het toch vervelend. Moet ik dan iedere man die ik zie bij voorbaat vertellen dat ik niet met hem wil daten, of moet ik uit voorzorg maar helemaal niet meer met mannen afspreken?
Lastig herkenbaar dilemma. Uiteindelijk lijk je als vrouw te gaan eindigen in 'de arrogante trut' omdat je een houding gaat aannemen die afstandelijk is. Omdat vriendelijkheid altijd verkeerd wordt uitgelegd.

Op een gegeven moment leer je af en toe hele korte duidelijke signalen te geven zodat het de ander duidelijk is dat ze niks hoeven te verwachten. Een hoop mannen zullen vervelend blijven. Ik heb dan ook geen moeite om arrogant op te treden. Doe normaal en je krijgt normaal terug. Zo werkt het bij mij.
Naar een ander soort uitgaansgelegenheden gaan en eens goed kijken met wat voor type mannen je nu doorgaans omgaat?

Ik ken ook wel bars waar de mannen irritant om je heen lopen te draaien, maar daar ben ik altijd snel weer weg. Er zijn toch ook zat kroegen waar een wat minder hitsig publiek op af komt?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Lijkt me heel vervelend. Moet zeggen dat ik hier en daar wel wat dingen herken... Menig vriendschap is verpest omdat de jongen/man in kwestie uiteindelijk stiekem best graag met me in bed wilde duiken. Andersom is eigenlijk nog niet voorgekomen (wel dat we het beiden willen maar dus niet alleen van mijn kant). Aan de ene kant is het fijn dat mannen je aantrekkelijk vinden, maar aan de andere kant...pfff...vermoeiend soms.
De insteek van het koffiedrinken (iets hobby-achtigs kennelijk, voor jou), was die heel duidelijk benoemd?

Ik zou t ook lastig vinden, want bij een vriendengroep online neem je bij een aantal genoegen met alleen online contact, denk ik.

En als je dan met iemand gaat afspreken, hoe maak je dan duidelijk aan diegene dat t echt over die hobby gaat?

Ik zou misschien heel lomp vooraf zeggen dat ik hoopte dat ie geen verwachtingen zou hebben anders dan hobby-en. Maar kan vrij direct zijn in zulke dingen.

Jammer dat jij gehoopt had op kletsen over de hobby en hij een andere insteek had.
Ik heb wel eens heel vervelend duidelijk moeten zijn, maar er daarna een leuke vriendschap aan over gehouden.

Een leuke en normale vent pikt de signalen op en neemt respectvol afstand. Als het dan klikt kan er heel goed een leuke vriendschap overblijven.
Tja, ik heb meer dan eens gedacht een leuke vriendschap te hebben en dat eindigde helaas maar al te vaak in plotseling toch pogingen van zijn kant. Jammer vind ik dat, wees dan meteen eerlijk.
Ik woon in het buitenland, en dergelijk gedrag tijdens het uitgaan schijnt hier normaal te zijn. Ik heb gemerkt dat het in de duurdere uitgaansgelegenheden beter is, maar helaas kan ik het entreegeld niet steeds neertellen en zijn deze clubs verder weg.

Ik heb een goede vriend die een keer iets geprobeerd heeft, subtiel, dat wel. Ik ben er even subtiel tussenuit geknepen. Even verwerkt, de volgende keer gedaan alsof er niets gebeurd was en gelukkig is het goed gekomen. Van hem kon ik het hebben om de een of andere reden, ik denk omdat we echt goede vrienden zijn en omdat ik weet dat hij me respecteert om wie ik ben, maar over het algemeen zijn het mannen die ik nog niet zo goed ken en irriteert het me mateloos.

Heb de rotte vis-man gerapporteerd bij de website en de coördinator gaat naar aanleiding van mijn verhaal actie ondernemen - zijn reactie was echt buiten proporties - dus dat is in ieder geval fijn :-)

Ik word ook vaak arrogant gevonden inderdaad. Niet op het eerste gezicht, ik ben juist heel benaderbaar, maar op gegeven moment moet ik me wel harder opstellen. Ik hoop de subtiele maar duidelijke signalen inderdaad nog te leren...
Ik moet ook toegeven dat het niet altijd fair is om mannen alleen de schuld te geven. Het is een ego boost als iemand je leuk acht en ik lok(te) de aandacht ook wel eens uit. Niet direct heel bewust, maar wel flirterig. Dan is het logisch dat daar reacties op komen.
quote:_minny schreef op 24 mei 2011 @ 00:50:

Tja, ik heb meer dan eens gedacht een leuke vriendschap te hebben en dat eindigde helaas maar al te vaak in plotseling toch pogingen van zijn kant. Jammer vind ik dat, wees dan meteen eerlijk.Ligt er aan. Een man is ook maar een mens. Het hangt er vanaf hoe hij het doet en hoe snel hij hersteld als hij doorheeft dat ik er niet van gediend ben.
Ik doe te aardig, als iemand hallo zegt dan zeg ik vriendelijk hallo terug. Zie wel eens vrouwen meteen arrogant reageren en dat vind ik dan weer naar. Maar eigenlijk hebben ze gelijk, want zij zijn er meteen van af en ik zit weer met zo'n plakkert opgescheept.
Moonlight, hij stelde voor koffie of een drankje te doen, ik zei dat koffie me een goed idee leek. Toen kwam hij ineens met een voorstel voor een restaurant om half 7, dus zei ik: 'nou, een koffie lijkt me wel even voldoende, ik bedoel, we gaan niet op date ofzo'. De groep doet overigens ook dingen 'in real life'.

Rozenstruikje en Minny, inderdaad, in dit laatste geval zegt het meer over hem dan over mij....
quote:rozenstruikje schreef op 24 mei 2011 @ 00:52:

[...]

Ligt er aan. Een man is ook maar een mens. Het hangt er vanaf hoe hij het doet en hoe snel hij hersteld als hij doorheeft dat ik er niet van gediend ben.Mijn vertrouwen heeft dan een fikse deuk opgelopen, ik vraag me altijd af hoe lang hij al van plan was zoiets te proberen terwijl ik dacht een gewone vriendschap te hebben.
quote:rozenstruikje schreef op 24 mei 2011 @ 00:41:

Lastig herkenbaar dilemma. Uiteindelijk lijk je als vrouw te gaan eindigen in 'de arrogante trut' omdat je een houding gaat aannemen die afstandelijk is. Omdat vriendelijkheid altijd verkeerd wordt uitgelegd.

Op een gegeven moment leer je af en toe hele korte duidelijke signalen te geven zodat het de ander duidelijk is dat ze niks hoeven te verwachten. Een hoop mannen zullen vervelend blijven. Ik heb dan ook geen moeite om arrogant op te treden. Doe normaal en je krijgt normaal terug. Zo werkt het bij mij.

Eens met het tweede gedeelte, niet met het eerste.

Wie korte en duidelijke signalen geeft wordt echt niet per definitie als arrogant beschouwd. Als je signalen écht duidelijk zijn, kan je ook gewoon vriendelijk zijn zonder dat dat "altijd" verkeerd wordt uitgelegd.

Behalve voor de mannen die echt een enorme plaat voor hun kop hebben, en ja, die bestaan. Maar zo zijn heus niet álle mannen. In de loop van je leven leer je (als het goed is) niet alleen hoe je mannen op afstand kunt houden, maar ook om het kaf van het koren te scheiden. Zodat de kans dat je überhaupt met zo'n kwast aan tafel komt te zitten al veel en veel kleiner is dan de kans dat je een normaal exemplaar treft.

Maar daarvoor moet je dus ook durven kijken naar de signalen die je zelf afgeeft. Waarom raak je telkens omringd door mannen die maar 1 ding van je willen? Dat kan nooit alléén aan je uiterlijk liggen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Eigenlijk weet je als hij een date voorsteld, dat je dan beter ook geen koffie kunt gaan doen...
quote:_minny schreef op 24 mei 2011 @ 00:53:

Ik doe te aardig, als iemand hallo zegt dan zeg ik vriendelijk hallo terug. Zie wel eens vrouwen meteen arrogant reageren en dat vind ik dan weer naar. Maar eigenlijk hebben ze gelijk, want zij zijn er meteen van af en ik zit weer met zo'n plakkert opgescheept.

ja maar het is ook jammer...ik zou best vrienden met een man kunnen zijn en die mogelijkheid laat je zo natuurlijk gelijk schieten. Maar ja, misschien dat alle errors uitwijzen dat het inderdaad niet anders kan.

Er zijn een aantal mannen die niet op directe wijze laten blijken dat ze iets in me zien, maar waarbij ik eigenlijk wel weet dat ze hopen dat ik verliefd op ze word. Aan de ene kant denk ik ach, zolang ik het leuk heb, aan de andere kant voelt het verkeerd om op die basis een vriendschap te hebben.
Eens met je Dana.
Ik wil helegaar geen vriendschap met iemand die eigenlijk andere dingen van me wil.
quote:Watchamacallit schreef op 24 mei 2011 @ 00:50:

Ik woon in het buitenland, en dergelijk gedrag tijdens het uitgaan schijnt hier normaal te zijn. Ik heb gemerkt dat het in de duurdere uitgaansgelegenheden beter is, maar helaas kan ik het entreegeld niet steeds neertellen en zijn deze clubs verder weg.

(...)

Oke, dat maakt de situatie nog ietsje anders. Niet vervelend bedoeld, maar ben je wel op de hoogte van de 'codes' die in het land waar je woont gelden bij het contact tussen mannen en vrouwen?

Vraag eens aan goede vrienden wat zij beschouwen als signalen dat iemand wel iets van je wil. Dat is in het ene land heel anders dan in het andere. Stond dit weekend nog een leuk stuk over in een bijlage van NRC.
Niet met mannen bevriend raken/ermee optrekken. Mannen gaan graag om met vrouwen die ze seksueel aantrekkelijk vinden en ze zijn uit op seks. Een man-vrouwvriendschap is dus van 1 kant geveinsd.
quote:rozenstruikje schreef op 24 mei 2011 @ 00:56:

Eens met je Dana.'k Zit jouw bijdragen ook net met instemming te lezen.
Mijn eigen aandeel: ik ben niet van het flirterige type, tenzij ik iemand zelf aantrekkelijk vind (ik houd het heft graag in eigen hand wat dat betreft), ik houd wel van mooie kleren en kom heel vrolijk en open over.

Als ik even alleen ergens zit, trek ik meestal een verschrikkelijk arrogant gezicht als er mannen lopen te staren, dat helpt wel, maar dat kan ik natuurlijk moeilijk de hele avond doen. Ik ben meestal vrolijk.

De kleren zou ik kunnen veranderen, maar ik kleed me niet overdreven sexy ofzo. Ik zei al tegen m'n huisgenoot: de volgende keer trek ik een vuilniszak aan. Maar waarschijnlijk krijg ik dan nog meer gezeur aan m'n hoofd. En eigenlijk, de keren dat ik zonder makeup en in spijkerbroek en T-shirt kwam, maakten geen verschil.
quote:africastle schreef op 24 mei 2011 @ 01:01:

Niet met mannen bevriend raken/ermee optrekken. Mannen gaan graag om met vrouwen die ze seksueel aantrekkelijk vinden en zijn uit op seks. Een man-vrouwvriendschap is dus van 1 kant geveinsd.Niet per definitie, maar vaak wel denk ik.
Heel herkenbaar. Schijnt (bij mij dan) te liggen aan 'te aardig' zijn of op 1/andere manier (ben ik nog niet uit want ik ben niet zo flirty) 'verkeerde' signalen afgeven waardoor mannen schijnbaar denken dat jij ze leuker vind dan werkelijk zo is. Heel raar en ook enorm vervelend ja.
Dana, da's een goede tip! Ik zal eens rondvragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven