Is dit het?

25-05-2011 19:43 39 berichten
Ik ben nu bijna 3 jaar samen met mijn vriend en we wonen sinds een half jaar samen. Onze relatie is goed en ik heb eigenlijk niks te klagen, maar tegenwoordig denk ik steeds vaker: is dit het nou? Soms vind ik het allemala een beetje saai geworden. Nu vroeg ik me af, hebben jullie dit ook wel eens in relaties? Is het 'normaal' of is onze relatie gedoemd te mislukken als ik denk: is dit het nou?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen
quote:hollebollegijs schreef op 25 mei 2011 @ 20:50:

[...]

Ik herken dat wel na zo'n verliefde periode met alleen oog voor

elkaar moet je weer sociale contacten opbouwen of er nieuw leven

in blazen en dat kost ff tijd.

Heb ik zelf ooit eens gehad, kwam net uit militaire dienst, woonde

net samen en kwam tot de conclusie dat ik geen sociale contacten meer over had

Gelukkig nam een collega mij mee naar voetbal en weer een

avondje de kroeg in.

Die collega werd vriend en zie ik nog steedss, vriendin is al

heel lang ex maar ben in nieuwe relaties altijd heel zuinig

geweest op mijn, zeer trouwe, vriendenkring.

Mijn motto is: vrouwen komen & gaan een goed vriendschap

blijft bestaan.Helemaal mee eens, ik heb ook altijd gezegd ik laat vriendinnen nooit vallen voor een relatie. Uiteindelijk verandert alles toch wel, want alle vriendinnen krijgen ook een relatie. En dan opeens zit je allemaal op de bank ;)
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 20:51:

[...]

Maar je gaat er zelf wel naast zitten.

Omdat je zelf schrijft dat jullie iets te vaak hersendood op de bank een filmpje aan het kijken zijn....

Dat is dus iets wat alleen jij kan veranderenJa dat klopt, dat zou er dan dus op neer komen dat ik vaker zelf de deur uit moet gaan. Dan zit ik alleen met een nieuw dilemma, waar vriendinnen vandaan halen die met me mee willen :D
Alle reacties Link kopieren
Serieus?

Menen jullie dat echt?

Ik ben 37, veel vriendinnen aan de man en kind, sommige vrijgezel en weer anderen net verliefd...maar we gaan echt eens per maand nog met zijn allen de hort op hoor

En nee, daar hebben we niet altijd zin in voor de avond begint

Maar als we bij elkaar zijn en de eerste fles wijn opengaat...gaan we er weer voor 100% voor

Vriendschappen moet je, net als je relatie trouwens...onderhouden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 20:58:

Serieus?

Menen jullie dat echt?

Ik ben 37, veel vriendinnen aan de man en kind, sommige vrijgezel en weer anderen net verliefd...maar we gaan echt eens per maand nog met zijn allen de hort op hoor

En nee, daar hebben we niet altijd zin in voor de avond begint

Maar als we bij elkaar zijn en de eerste fles wijn opengaat...gaan we er weer voor 100% voor

Vriendschappen moet je, net als je relatie trouwens...onderhoudenJa zoiets zou ik ook graag hebben. Vriendschappen onderhouden is heel belangrijk, en doe ik ook wel ik hou goed contact. Iedereen om me heen is in het afgelopen jaar zo een beetje gaan samenwonen en daardoor is het heel erg druk geweest en schoot het er een beetje bij in. Alleen ben ik blijkbaar nog de enige die graag weer eens op stap wil gaan.
Knagertje het is hier niet alleen het op stap gaan.

Het is ook bewust bezig zijn met elkaar

Dat klinkt heel zweverig en holistisch en zo maar zo bedoel ik het niet.

Juist omdat we allemaal fulltime banen hebben, sommige kinderen, anderen liefdesverdriet, en weer anderen verbouwingsstress proberen we er altijd voor elkaar te zijn.

Soms niet lijfelijk, maar dan bijvoorbeeld met een kaartje, of een belletje of smsje.

We hebben ooit (toen we nog single waren allemaal) afgesproken dat we altijd een draadje met elkaar zouden houden.

En dat lukt tot op heden heel prima, en dat kost ons niet eens zo veel moeite...
Jep dit ist.
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 21:06:

Knagertje het is hier niet alleen het op stap gaan.

Het is ook bewust bezig zijn met elkaar

Dat klinkt heel zweverig en holistisch en zo maar zo bedoel ik het niet.

Juist omdat we allemaal fulltime banen hebben, sommige kinderen, anderen liefdesverdriet, en weer anderen verbouwingsstress proberen we er altijd voor elkaar te zijn.

Soms niet lijfelijk, maar dan bijvoorbeeld met een kaartje, of een belletje of smsje.

We hebben ooit (toen we nog single waren allemaal) afgesproken dat we altijd een draadje met elkaar zouden houden.

En dat lukt tot op heden heel prima, en dat kost ons niet eens zo veel moeite...Dat heb ik ook wel, ik heb met iedereen regelmatig contact. Ookal is het alleen maar een mailtje. Ik laat contact niet zomaar verwateren. Alleen zie ik ze ook graag persoon zo nu en dan, maar zij hebben hun vriend.
'Maar dan zie je ze toch met vriend?

Of je vraagt ze op de vrouw af of ze aan hun man zitten vastgeplakt?

En of echt de wereld vergaat als ze een keer niet een avond samen doorbrengen...

Beetje vriendschap kan daar tegen hoor
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 21:10:

'Maar dan zie je ze toch met vriend?

Of je vraagt ze op de vrouw af of ze aan hun man zitten vastgeplakt?

En of echt de wereld vergaat als ze een keer niet een avond samen doorbrengen...

Beetje vriendschap kan daar tegen hoor

Ik zie ze ook wel eens met mijn vriend en hun vriend, maar heb juist behoefte aan wat anders.

Verder heb je een goed punt ja, ik kan het met ze bespreken natuurlijk.
Toen ik nog studeerde ging ik 4 keer in de week op stap. Maar nu trek ik dat echt niet! Financieel niet maar ook lichamelijk niet meer. Ik moet vroeg op voor mijn werk en heb geen zin om me lam te voelen. Bovendien ben ik geen avondmens. Mijn man gaat twee avonden in de week naar school en dan kan ik de deur niet uit (want baby van zes maanden). Maar ook voordat Ko er was ging ik niet meer doordeweeks op stap. Een keer de stad in en dan nog wat drinken op koopavond maar verder echt niet. En voorheen begon het stapweekend al op dinsdag- of woensdagavond

Maar ik ga echt nog wel uit en hoef in het weekend niet om 10 uur in bed te liggen. Alleen doordeweeks heb je niets aan me, dan ben ik thuis bij mijn gezin.

Shit, kind ligt te huilen en man moet naar de wc. Zo zie je maar weer
quote:kaetje schreef op 25 mei 2011 @ 21:36:

Toen ik nog studeerde ging ik 4 keer in de week op stap. Maar nu trek ik dat echt niet! Financieel niet maar ook lichamelijk niet meer. Ik moet vroeg op voor mijn werk en heb geen zin om me lam te voelen. Bovendien ben ik geen avondmens. Mijn man gaat twee avonden in de week naar school en dan kan ik de deur niet uit (want baby van zes maanden). Maar ook voordat Ko er was ging ik niet meer doordeweeks op stap. Een keer de stad in en dan nog wat drinken op koopavond maar verder echt niet. En voorheen begon het stapweekend al op dinsdag- of woensdagavond

Maar ik ga echt nog wel uit en hoef in het weekend niet om 10 uur in bed te liggen. Alleen doordeweeks heb je niets aan me, dan ben ik thuis bij mijn gezin.

Shit, kind ligt te huilen en man moet naar de wc. Zo zie je maar weer Begrijpelijk, zeker met een klein kindje. Ik studeer nog en ben voorlopig nog niet toe aan kinderen, dus dat speelt natuurlijk ook mee.
Knagertje

Als je nog geen kindjes hebt, ben je zo vrij als een vogel.

Na je werk lekker sporten, een cursus volgen, naar de bios (kan prima alleen), vrijwilligers werk, lekker rustig boekje in bad lezen, stort je in tuinieren of maak een moestuin. The world is your oyster.
quote:nesbojofan schreef op 25 mei 2011 @ 21:39:

Knagertje

Als je nog geen kindjes hebt, ben je zo vrij als een vogel.

Na je werk lekker sporten, een cursus volgen, naar de bios (kan prima alleen), vrijwilligers werk, lekker rustig boekje in bad lezen, stort je in tuinieren of maak een moestuin. The world is your oyster.Grappig dat je het noemt, ik lig vrijwel dagelijks in bad en ik heb ook echt een moestuin! Haha. Dankje voor de tips in ieder geval ;)
Leuk joh, ben net zelf bezig met moestuin en ben volgens man en kids beetje obsessief over mijn tomaten.

Komt vast goed hoor, wees blij met wat je hebt en geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven